niks aan de hand

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Juni 28, 2011, 11:27:58
edit2Rapporteer  
tekst verwijderd
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Juni 28, 2011, 11:35:02
edit2Rapporteer  
Wat is hier gek aan, een internet shop heeft geen pand, weinig/geen personeel, vaak geen voorraad en meestal geen/weinig service en/of mogelijk tot testen. Ik vind het niet zo gek dat de prijs hoger uitvalt bij een fysieke shop. Ik bestel zelf ook altijd gewoon alles via internet en dat bevalt prima maar mocht ik eens service/advies/whatever nodig hebben dan wil ik daar gerust meer voor betalen.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #2 Juni 28, 2011, 11:39:12
edit2Rapporteer  
Man waar maak je je nou druk om, ze zeggen het toch gewoon dat ze de prijs wat omhoog hebben gekrikt en het was een understatement, maar om daar nu over te gaan zeiken op het forum :S
Er zijn hardere tegenslagen in het leven..
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #3 Juni 28, 2011, 11:44:12
edit2Rapporteer  
Waar is de aanvaring dan?

Ze zeiden dat ze het konden doen, maar hebben vervolgens netjes gemeld dat het toch niet mogelijk is... prima toch?
Kan best dat ze voor de door jou aangevraagde kites niet de deals konden sluiten die ze normaal doen... gebeurd wel vaker.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juni 28, 2011, 11:44:18
edit2Rapporteer  
 Lips Sealed
Pieterr

Berichten: 88
Antwoord #5 Juni 28, 2011, 11:44:27
edit2Rapporteer  
Hoi,

300 is 10% verschil met de goedkoopste aanbieding. Op zich niet zo groot om zo heftig op te reageren.
Waarom bestel je niet gewoon bij de goedkoopste? Ik zou niet zo moeilijk doen.

Succes met je aankoop!

Pieter
chico

Berichten: 1112
Antwoord #6 Juni 28, 2011, 11:47:33
edit2Rapporteer  
Vervelende confrontatie?? Het is gewoon business en een Internet shop kan iha gewoon iets goedkoper aanbieden.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #7 Juni 28, 2011, 11:57:03
edit2Rapporteer  
Het gaat helaas gewoon zo.
Mooi dat je tevreden bent met je nieuwe setje.
feddomw
Gast
Antwoord #8 Juni 28, 2011, 12:01:35
edit2Rapporteer  
@rjen: keurige mails van de shop en met duidelijke uitleg. Je moet echt niet zeuren en helemaal niet met termen als "ik sta juridisch sterk".

Goedkoop kan soms duurkoop zijn, maar die afweging moet ieder voor zich maken. Ik betaal liever iets meer voor wat meer service, zo ben ik. Voor producten waar ik geen service op garantie op verwacht ga ik ook altijd voor de beste deal.

Hoe dan ook, topic is een beetje zinloos omdat alles gewoon "klopt", mag wat mij betreft een slot op.

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 Juni 28, 2011, 12:08:19
edit2Rapporteer  
Tis inderdaad iets om je niet al te druk over te maken maar 1 ding hadden ze iets genuanceerder moeten plaatsen.

"Wij kunnen dan in elk geval met de goedkoopste deal mee. In principe maakt het niet uit waar je het koopt. Iedereen kan in principe hetzelfde bieden"
als je dit dus schrijft dan ben je een zak 1e klas.
eenmaal gezegd, dan ook zo handelen. niet lullen maar met de deal meegaan, niet meer terugkrabbelen.


Arjen, veel plezier met je nieuwe speelgoed!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Juni 28, 2011, 12:08:32
edit2Rapporteer  
[edit] niet schelden aub [/edit]

Wow, idefixe, een nieuw dieptepunt,'wijf' wordt al als scheldwoord gezien? Nieuwe hobby nodig!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Juni 28, 2011, 14:38:43
edit2Rapporteer  
Beetje kinderachtig Arjen, dat je hier kritiek op had kunnen krijgen kon je van tevoren ook wel verzinnen. Wees een man en lik je wonden in plaats van alles te verwijderen....
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #12 Juni 28, 2011, 17:31:38
edit2Rapporteer  
Inderdaad zo word de discussie enorm scheef getrokken. Ik heb de originele post niet gelezen dus snap hier niks van Wink
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #13 Juni 28, 2011, 17:35:17
edit2Rapporteer  
staat mss nog op HL.  Tongue
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #14 Juni 28, 2011, 18:31:56
edit2Rapporteer  
Tis wat kinderachtig om na teleurstellende reactie's je tekst te verwijderen, dus bij deze kan een ieder zich er toch tegenaan bemoeien!

@Arjen,
als je goede contacten heb met de reguliere shops en een regelmatige afnemer bent, dan zullen zij zeker meekunnen/gaan met bv. een KP. Maar dan moet je wel snel willen/kunnen handelen en niet verschillende lijntjes uitzetten.

Ik citeer Arjen:

Tijdens mijn zoektocht naar de goedkoopste deal voor een setje kites 7,9 & 12 ben ik tegen het volgende aan gelopen.

Ik heb diverse shops waaronder ook een aantal internetshops een mail gestuurd met de vraag of zij onder een reeds aangeboden prijs konden gaan, zonder daarbij de naam van de shop te noemen.
Het resultaat van de mail ronde was een hele mooie aanbieding van een internetshop en een mail van een gewone shop met de volgende tekst:

Beste,

Aan je mailtje te zien heb je deze mail niet alleen aan ons gestuurd. Is dat juist?

Wij kunnen dan in elk geval met de goedkoopste deal mee. In principe maakt het niet uit waar je het koopt. Iedereen kan in principe hetzelfde bieden. Kies ook voor een shop met goede service. Waar je altijd terug kan komen als deze toch niet bevalt, als er iets mis is, waar je korting op je reparaties van boards en kites krijgt als je het hier gekocht hebt, waar je in tussentijd dan een leenkite/board mee krijgt mocht het gaan waaien. Al deze punten doen wij.

De aanbieding van de shop vond ik niet verkeerd en ben dus gaan bellen. Het antwoord was dat ik de aanbieding moest mailen en als het klopte dan zouden ze het leveren voor dezelfde prijs. Ik heb nog aangegeven dat het een aanbieding was van een internetshop maar dat was geen probleem. Ik heb dat gedaan met de gedachte snel antwoord te krijgen, maar helaas. Na een paar dagen maar gebeld en tot mijn verbazing vertelde ze mij dat het moeilijk ging worden. Tijdens dit gesprek heb ik aangegeven dat ik best iets meer wil betalen en dat ik toch graag een aanbieding wilde hebben. Ik kreeg toen de volgende mail:

Hoi Arjen,

Excuus voor de vertraagde reactie.

Zoals telefonisch besproken hier ons voorstel:

7m k.o.
9m compleet
12m compleet

Voor 3090,-

We horen nog graag even van je.

Deze aanbieding is ruim € 300,00 hoger dan mijn deal bij de internetshop dus dat is niet iets meer. Ik heb toen de volgende maail gestuurd:

Hoi,

Allemaal erg teleurstellend! Eerst mailen dat je altijd mee kunt met de prijs en nu terug krabbelen. Ik denk dat ik juridisch zelfs erg sterk sta maar wil op die wijze geen spullen kopen.

Ik ben een actief forum lid en zal dit zeker even melden, ben hier echt een ziek van. (zal geen shop namen noemen)

Ik neem aan dat jullie begrijpen dat ik geen € 300,00 laat liggen voor eventueel een beetje extra service.

Groeten,

Arjen

Hierop krijg ik het volgende antwoord:

Beste Arjen,

In dit geval op dit moment kunnen wij niet met de prijs mee onze excuses hiervoor, maar we kunnen onze service met deze prijs niet meer waarborgen.

Dit sluit niet uit dat we dit in de toekomst of op een ander product wel kunnen.

Zoals jullie begrijpen ben ik voor de deal bij de internetshop gegaan maar wilde deze ervaring toch delen zonder de shop bij naam en toenaam te vermelden.

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #15 Juni 28, 2011, 18:53:26
edit2Rapporteer  
lol als ik toch s moderator was....
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #16 Juni 28, 2011, 19:05:01
edit2Rapporteer  
Idd onbehoorlijk om dit op een forum uit te venten. Als je voor de goedkoopste aanbieding wilt gaan dan gewoon de oosterburen vragen offerte uit te brengen  Kiss Altijd goedkoper dan de hollanders. Markt is daar ook een veelvoud van de nederlandse...

Ik heb al jaren geen neder;landse spullen meer Roll Eyes
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Juni 28, 2011, 19:19:19
edit2Rapporteer  
Mijn excuses voor alles wat dit ter weeg gebracht heeft en dat is en was zeker niet mijn bedoeling vandaar dat ik het eraf gehaald heb.

Was zeker niet mijn bedoeling een surfshop te schofferen en heb daarom geen namen genoemd.

Ben zelf zeker 10 jaar vaste klant bij een geronomeerde surfshop en heb niks tegen shops.

Nogmaals mijn excuses!
leeany

Berichten: 844
Antwoord #18 Juni 28, 2011, 19:38:11
edit2Rapporteer  
Hahahaha ongelofelijk dit.
Werk zelf ook bij een board/sport shop en dacht dat ik daar toch vreemde dingen tegen kwam, maar dit slaat alles.

Ik koop mijn materiaal bij de winkel die ik het gun, en die mij het beste helpt voor, tijdens en na de koop. En al moet ik daarvoor 300 euro meer betalen (voor 3 kites R2F, wat niet grandioos veel is) dan doe ik dat erg graag!
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #19 Juni 28, 2011, 19:43:58
edit2Rapporteer  
@leeany,  ik zou het zelf geschreven kunnen hebben  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.