Februari, tips?

Yoram

Berichten: 1217
Juni 28, 2011, 22:38:13
edit2Rapporteer  
Denk al weer ver vooruit, maar probeer een kite vakantie te regelen voor 2 weken ergens in de periode eind januari, februari of maart. Nu heb ik hier niet heel veel ervaring mee, dus tips gevraagd.

Wat zoeken we:
- Goede windzekerheid;
- Liefst wat diversiteit in de condities van de spots (vlak en wave), geen vereisten;
- Watertempratuur min 10+ graden, liefst hoger zodat shorty of geen suit benodigd is;
- Buitentempratuur minimaal 15+ graden;
- Liefst accomodaties die vlakbij de spot liggen;
- Bij voorkeur nog iets van activiteiten die naast het kitesurfen gedaan kunnen worden, (van stappen tot cultuur snuiven haha).

Zelf had ik al enkele bestemmingen gevonden of schoten me te boven, alleen heb ik deze lukraak gezocht, verdere info moet ik dus nog zoeken/vinden:
- Cabo Verde, NL-Antillen, Cabarate, Egypte, Zanzibar;

Iemand wat tips zodat ik een onvergetelijke vakantie kan organiseren....
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #1 Juni 29, 2011, 20:15:59
edit2Rapporteer  
Ff volgens mijn info uit het hoofd;

Cabo Verde qua wind goed, bereikbaarheid slecht op het eiland maw altijd afhankelijk van een taxiritje en verder geen bal te doen.

Antillen redelijk tot goed moet je mazzel hebben. Lees stukjes van Henk Jan, dit jaar zelf op Bonaire en Curacao geweest in febr. en alleen met de 12 gevaren weinig variatie qua condities. Genoeg te zien en te doen.

Cabarete niet doen in die periode mbt windzekerheid wel genoeg te zien en te doen en een topsfeer.

De rest weet ik niet maar ik zou Zuid Afrika aan mijn lijstje toevoegen. Trouwens doe die maar gewoon en vertel me hoe het is geweest want hij staat hoog op mijn lijstje!!
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Juni 29, 2011, 20:52:22
edit2Rapporteer  
Cabo Verde!

Dit jaar geweest in Maart en 6 van de 7 dagen top wind!
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #3 Juni 30, 2011, 01:00:54
edit2Rapporteer  

Thanks thanks!

Cabo Verde heb ik een overnachtingsplek op loopafstand gevonden van de spot, eventueel een taxi/pickup inschakelen is ook geen ramp, dus qua bereikbaarheid weinig problemen.

Cabarete laat ik bij deze gelijk afvallen...

@Arjen, op welke spots heb je gekite op Cabo Verde (Santa Maria ook en is het aan te raden), neem aan dat je op het eiland Sal zat? En heb je  nog iets kunnen doen/gedaan naast het kiten?

@Hijo del Viento, Zuid-Afrika zit er aankomende jaar nog niet in, tenzij de rest van de groep allemaal voor is.
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #4 Juni 30, 2011, 01:17:29
edit2Rapporteer  
Als je niet te veel geld wilt uitgeven dan moet je naar tarifa! : ik was in february 16 dagen daar, en heb 13 dagen kunnen kiten! en was 575 euro kwijt!
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Juni 30, 2011, 10:44:57
edit2Rapporteer  
In Januari 2010 2 weken cabarete geweest, voor enkel kiten niet doen, had de helft van de dagen wind. Als je meer wil dan alleen kiten wel doen. Is een gezellig plaatsje en veel in de omgeving te zien.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 30, 2011, 16:17:35
edit2Rapporteer  

Thanks thanks!

Cabo Verde heb ik een overnachtingsplek op loopafstand gevonden van de spot, eventueel een taxi/pickup inschakelen is ook geen ramp, dus qua bereikbaarheid weinig problemen.

Cabarete laat ik bij deze gelijk afvallen...

@Arjen, op welke spots heb je gekite op Cabo Verde (Santa Maria ook en is het aan te raden), neem aan dat je op het eiland Sal zat? En heb je  nog iets kunnen doen/gedaan naast het kiten?

@Hijo del Viento, Zuid-Afrika zit er aankomende jaar nog niet in, tenzij de rest van de groep allemaal voor is.

Wij zaten op Sal in de plaats Santa Maria. Je kan en mag kiten op het strand van Santa Maria maar is super vlagerig. pak liever een taxie(€ 5,00) naar kitebeach, is 10 minuten met de taxi en is helemaal top. Mooie golven, strakke wind, wind zandstrand en azuur blauwe zee.

Op Sal is verder niet veel te doen, je kan s'avonds naar Santa Maria waar je wel gezellig wat kan drinken maar verder is er geen fuck te doen
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #7 Juli 07, 2011, 20:20:43
edit2Rapporteer  

Dank dank, heb afgelopen week even het ea uitgezocht met windzekerheid statistieken en de prijzen van de vliegtickets.

Beste windzekerheid, Bonaire en Cabo Verde. (Die laatste valt dan helaas wat minder te doen naast het kiten, bij Bonaire ligt dat anders). Zit alleen wel een dik verschil in de ticketprijzen, misschien anders Curacao (neem aan dat de wind daar ongeveer het zelfde is als Bonaire). Twijfel twijfel twijfel dus...

@Nazar, goede suggestie, inderdaad lekker cheap. Alleen je zal maar net de pech hebben dat dit jaar de winter iets uitloopt dan is het geen optie (gemiddelde tempratuur in februari ligt wat laag). Ben je met het vliegtuig geweest of auto? (We nemen Tarfia ieder geval mee in de overwegingen).

Helaas valt mijn kite paradijsje Zanzibar voor de periode Februari af, windzekerheid is dan gewoon helemaal niks. Egypte, Canarische eilanden is de windzekerheid wat laag, maar deze bestemmingen zijn wel cheap.

Ik moet zeggen dat ik naast Cabo Verde en Bonaire weinig tot geen plekken ben tegengekomen waar de windzekerheid boven de 75% komt (op basis van het verleden)....
bikiniisuit
Gast
Antwoord #8 Juli 25, 2011, 09:27:57
edit2Rapporteer  
Hoogste windzekerheid in feb zijn Coche/Margarita, Bonaire e.a, Cabo Verde. Cabo is in feb rond 20 C, water is kouder, tenzij je goed in je vet zit wel n shorty (wetsuit) aandoen, is wel t goedkoopst (als je geen lauw water vrees hebt).

Zelf zou ik voor 4 mnd v tevoren de goedkoopst mogelijke ticket regelen naar Caracas (2x overstappen, rond E400) en (je zegt dat je met n groep bent) ticket kunt regelen naar Los Roques (paradijs). Dan proberen super klein appartement te huren. Voor n week zou je met 7/850 E rond moeten komen. Of als dat te lastig is: simpel Margarita.

(Los Roques is lijkt mij mooier dan Zanzibar)
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #9 Juli 31, 2011, 22:28:01
edit2Rapporteer  

@Bikiniisuit, neem aan dat je met die plaatsen doelt op Venzuela, ga ik er ook gelijk in meenemen. Was niet direct een plaats waar ik zelf bij stil heb gestaan, maar de info die ik tot nu toe vindt ziet er veelbelovend uit. (Hopelijk kunnen we een keuze maken als groep en heeft iedereen budget beschikbaar).

Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #10 Augustus 01, 2011, 09:46:52
edit2Rapporteer  
Hi Yoram

zit met hetzelfde dilemma... We gaan elk jaar met een groep een weekie weg naar een warme en winderige bestemming en zijn ook nu op zoek naar weer een nieuwe...

Tot nog toe zijn we geweest in:

  • Dakhla - Marokko
  • Isla Coche - Venezuela
  • Bonaire
  • Curacao
  • Sal - Cabo Verde

Allemaal toppertjes, met goede windstatistieken voor januari/februari... maar ook die laten je wel eens in de steek... Mocht dat gebeuren dan is er op de nl antillen nog het meest te beleven, de andere spots zijn echt alleen leuk om te kiten, verder geen hol aan...

Op onze wenslijst staat ook dat het liefst de accomodatie aan de kitelocatie moet liggen... Dit was eigenlijk alleen maar zo bij Dakhla en Coche... de andere spots moesten altijd met taxi of huurauto worden bezocht... vind ik zelf een nadeel.

dus ik hou deze thread goed in de gaten... eens zien of er nog een verrassing uitrolt!  Joepie
Sabine

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #11 Augustus 18, 2011, 21:01:53
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik heb een super kite-beach house in Taiba (brazilie) in de aanbieding itijdens de periode van 10 januari tot 10 april 2012. Misschien wat ver voor slechts 1 weekje? Maar in elk geval...je hebt er windzekerheid, het huis ligt recht aan zee en aan een lagune waarop gekite kan worden en de prijs voor het verblijf in het huis is slechts 200 euro per week voor een 2 persoonskamer! Dus 100 eur p.p per week bij meerdere personen! De goedkopere tickets kan je boeken via www.schipholtickets.nl en dan reizen via Brussel denk ik.
Je kan het huis bekijken op www.switch-taiba.be
Ik hoor wel of je inetresse hebt!
groetjes, Sabine
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #12 Augustus 18, 2011, 21:22:53
edit2Rapporteer  
Hebben er hier ook mensen ervaring met Barbados en El yaqeu in deze periode??? Ben vorig jaar op Cabo Verde geweest. Was zo goed bevallen dat ik dit jaar weer wil gaan. Maar in het kader van de afwisseling wil ik toch ook overwegen om misschien elders te gaan. Uiteraard alleen mits betere soortgelijke of betere condities.
Nicoline

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #13 Januari 20, 2012, 11:58:17
edit2Rapporteer  
Een top plek om te kiten in januari/februari is Diani Beach in Kenia. Prachtig strand, bekend om goeie Kaskazi wind in februari en top om te combineren met een paar dagen safari! Wij zijn hier vorig jaar verbleven in Forest Dream, een klein resort.
Geweldige accommodatie midden in de natuur, een beetje weg van de massale resorts. De rest van onze groep die niet kite heeft zich hier prima vermaakt en de eigenaren kiten zelf ook en kunnen je dus helpen met spullen enzo.
Zeker een aanrader!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #14 Januari 20, 2012, 16:06:12
edit2Rapporteer  
@ nicoline, laat ik daar over 4 weken net heen gaan.  Grin
 
na een tip zijn wij ook gegaan voor diani ipv nyali beach, waar er meerdere scholen zitten.
heb je tips mbt huren, kan dat ook op diani beach?
wij zitten in het diana reef beach resort en spa.

alle tips, ins and outs welkom.
bv welk merk er verhuurd wordt, north en best is bij nyali te halen, maar ben benieuwd of jij meer weet.
en vanaf hoelaat gaat de wind aan?
schoentjes mee nemen?
enz enz...

alvast bedankt

edit:
hmmm, krijg een beetje het gevoel dat ik je daar wel eens tegen kon komen  Lips Sealed riekt naar reclame
niet dat ik er mee zit hoor, mooi land, ben er geboren  Tongue
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #15 Januari 20, 2012, 16:13:54
edit2Rapporteer  
welkom op kh nicoline, leuk dat je r bent

Historische statistieken

de historische windstatistieken v Kenia periode 2007 – 2011 (jan+feb) zijn niet zo hoopvol als je zoekt naar een hoge windgarantie. Zo eind vd dag, een geinige bries, maar daar staat waarschijnlijk  wellicht wel een leuke safari tegenover.

La Ninja
echter dit jaar hebben we la ninja. La Ninja zorgt voor veel nattigheid en matigt de wind in sommige windzekere gebieden. ik vind haar invloed irritant groot. Die nattigheid zorgt voor overlast: muggen, dengue. Ook de normaliter hoge windgarantie gebieden wordt door haar minder hoog. Ik heb mijn reisplannen naar Venezuela en de Caraiben gewijzigd om deze reden. Toen de natte periode (2011) in Curacao begon zag ik (ondanks Deet) in 1 dag eruit als een dalmatiër, compleet kapot gestoken. Er is een kaartje op internet te vinden, waar je kunt zien waar La Ninja v invloed is.


Februari

Kenia en Tanzania (lees Zanzibar) zijn dus GEEN windzekere gebieden in jan en feb, maar hebben dit jaar (La Ninja?) behoorlijk meer wind dan normaal. Voor deze hele maand, en ik gok ook (1e week) februari is dit –op korte termijn- de super goedkoopste, tropische windzekere plek om te zitten. Kenia heeft altijd minder wind dan Zanzibar. Kenia heeft dit jaar ook behoorlijk veel last van Dengue: http://www.healthmap.org/dengue/. Tanzania/Zanzibar op dit moment niet…..
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #16 Januari 20, 2012, 16:18:04
edit2Rapporteer  
thanks bikini...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.