windsterkte zuid afrika?

allysa83

Geen avatar

Berichten: 24
Augustus 04, 2011, 22:19:27
edit2Rapporteer  
ik zit eraan te denken om aankomende februari naar zuid afrika te gaan, lijkt me super daar en vrij windzeker.
Na wat zoeken enzo lees ik bijna alleen maar verhalen over 30-40+ knopen..Klopt het dat het daar in die periode alleen maar zo hard waait of zijn er ook spots waar de wind wat minder is? Of is het alleen het einde van de dag 35+kn?  Want anders kijk ik liever verder naar een andere spot in die periode waar de wind minder hard is..
Is er misschien iemand die iets meer kan vertellen over de wind daar in feb?
doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #1 Augustus 05, 2011, 14:05:43
edit2Rapporteer  
Ga er even vanuit dat je de omgeving van kaapstad bedoeld. Het waait daar inderdaad behoorlijk hard en je kan er ook nog eens hoge golven bij hebben. Niet echt een spot voor beginners dus ! De wind neemt inderdaad geduurde de dag vaak toe. Maar niet elke dag is het 40 knopen hoor. Maar je hebt wel een 7m of kleiner nodig (afhankelijk van je gewicht). Verder is de wind bij kaapstad het hardst en is het minder hard bij de spots verder bij kaapstad vandaan bv richting yzerfontein/langebaan.
Bij langebaan heb je ook vlak water en zal het waarschijnlijk wat minder hard zijn dan in kaapstad zelf.
RH

Berichten: 298
Antwoord #2 Augustus 05, 2011, 16:10:52
edit2Rapporteer  
Langebaan is perfect voor beginners. Ook daar kan het heel hard waaien (7m max), maar je hebt daar nog verschillende plekken binnen een straal van een paar km waar het afhankelijk van de venturi-effecten zo 10 knopen verschil kan zijn in windsterkte. En daarbij ziet het er daar ook nog heel erg cool uit
RH

Berichten: 298
Antwoord #3 Augustus 05, 2011, 16:14:54
edit2Rapporteer  
deze zocht ik:

allysa83

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #4 Augustus 05, 2011, 18:29:38
edit2Rapporteer  
super bedankt voor de tips!!
Ik ben geen beginner maar weeg alleen niet zo veel, dus ben met een 7mtr al gauw overpowerd, vandaar mijn vraag. Smiley
Wauw, foto's zien er echt supermooi uit!!
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #5 Augustus 05, 2011, 18:30:53
edit2Rapporteer  
Hoe zit het eigenlijk met de visjes daar? Zuid-Afrika staat namelijk wel bekend om the great white, die wil ik toch liever niet tegenkomen als je een keer je boardje verliest.
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #6 Augustus 05, 2011, 19:59:20
edit2Rapporteer  
Hoe zit het eigenlijk met de visjes daar? Zuid-Afrika staat namelijk wel bekend om the great white, die wil ik toch liever niet tegenkomen als je een keer je boardje verliest.

In False Bay stikt het van de witte haaien. Maar aan de kanten waar je gaat kitesurfen (kitebeach, bigbay, langebaan) hoef je je er nagenoeg niet druk om te maken. Gewoon niet pissen in je wetsuit en niet gaan bloeden:P
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #7 September 28, 2011, 21:26:34
edit2Rapporteer  
Witvis @ Shark Adventures: False Bay (Cape Town): http://www.incredible-adventures.com/sharks_false_bay.html#.ToN0ndQhyuI
Ze zitten er dus wel  Undecided
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.