Even voorstellen & vraag over goede beginnerskite

surfsuus

Geen avatar

Berichten: 5
Augustus 11, 2011, 15:10:19
edit2Rapporteer  
Hi all!

Mijn naam is Suzanne, 23jr, en ik ben de overstap aan het maken van windsurf naar kite (ok, windsurfen blijf ik uiteraard ook, maar kiten is zo lekker handzaam!)

Heb m'n eerste lessen gehad, en wil nu gaan kijken naar een leuke set. Heb het forum al wat doorgespit, vooral de threat van masterlu70 (Tom). Ik heb nu een leuke Best Nemesis hp 10m gezien uit 2008.. dat lijkt me op zich wel wat, maar ik kan eigenlijk niet zoveel reviews vinden waarin wordt geschreven of deze kite geschikt is voor beginners. Verder las ik dat een aantal kites van North (Evo, Rebel), en de Naish Park worden aanbevolen. Misschien weten jullie ook wat je als beginner vooral niet moet kiezen?

Verderrr, ik ben ongeveer 1.74m en 63kg.. misschien is een 10m wel te groot als ik zo door het forum blader?

Anyway, ik hoor heeel graag jullie advies over een goede, veilige beginnerskite! Wellicht hebben jullie zelf nog wat in de aanbieding (woont in Groningen, ff voor de afstand Smiley).

Dan nog 2 korte vragen:

- aangezien ik voor een 2e hands kite ga; wat voor beschadigingen en reparaties kun je beter mijden?
- kunnen jullie me een indicatie geven van de prijs van een kite (2/3 jaar oud) en board?

Thnx!!  YeSS
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Augustus 11, 2011, 15:37:32
edit2Rapporteer  
Hoi en welkom! 


http://www.kiteworldmag.com/2008-kite-tests/best-nemesis-hp/

http://www.iksurfmag.com/issue_6_nov_dec_2007/issue_6.html#111


kan verder niks erover zeggen want ik heb geen ervaring met Best kites, maar ongetwijfeld zijn er hier wel wat mensen die wat kunnen vertellen.
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #2 Augustus 11, 2011, 15:55:39
edit2Rapporteer  
Ik wil je voor 1 ding waarschuwen, en dat is dat je ff moet opletten op de bar als je die erbij koopt het gaat namelijk over de safety. Toen ik beginner was kocht ik ook een best kite, helemaal top, alleen de safety van de bar is niet echt top, omdat je ktie niet volledig depowered als je je safety trekt. Je depowerkoord wordt namelijk 2 keer zolang, maar daar heb je niks aan, omdat je bar dan tov je powerlijnen even ver van je kite blijft staan.
Anders een tip koopt er zelf een 2010 of 2011 redline bar bij, als je echt veilig wilt kiten.

Zie ook http://www.hanglos.nl/forum/171366/kiteforum-best-bar-en-gevaarlijke-safety.html

PS, iedereen heeft een andere mening over deze safety en ik vaar er nu ook gewoon mee door, maar ik wou je het iig laten weten zo dat het geen verrassing voor je is Wink

Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #3 Augustus 11, 2011, 16:50:50
edit2Rapporteer  

Hoi Suzanne, welkom!

Waar moet je absoluut niet voor gaan:
- Een C-kite, het kan wel maar niet ideaal;
- Kites ouder dan 2007;

Kite maat icm gewicht:
- Met jouw gewicht zou je misschien beter voor een 9m kunnen gaan. Maar een 10m voor de wat mindere wind met later een 7m erbij voor de wat hardere wind is denk ik een super combi.

Prijsindicatie:
Board: hangt echt van het type board af. Maar als beginner zul je vrij weinig verschil merken tussen de verschillende types, denk dat je 200 a 300 euro moet aanhouden.

Over Best kites kan ik je vrij weinig vertellen, heb er in een ver verleden ooit onder gehangen maar thats it.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Augustus 11, 2011, 17:48:27
edit2Rapporteer  
10 mtr is te groot, neem max een 9 mtr van 2009 of nieuwer.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #5 Augustus 11, 2011, 17:58:10
edit2Rapporteer  
Welkom!

Als je voor 1 kite gaat dan zou ik een 9 nemen. Kun je later nog een zeventje of zesje erbij kopen.
Je kunt op hanglos en deze site kijken naar tweedehands setjes. Soms hebben webshops ook nog demo's liggen of overjarige kites in de aanbieding.

Wellicht een tip om wat shops te benaderen met jouw maximale budget en dan zien waar ze mee op de proppen komen.

Merk/model. Vrienden die net zijn begonnen hebben een naish park. Heb zelf een rpm. Volgens sommige niet de meest ideale beginnerkite, maar vind em persoonlijk erg fijn. (uiteraard is mijn mening niet geheel objectief Wink )

Succes met je keuze en laat het maar weten wat geworden is Smiley



JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Augustus 11, 2011, 18:46:37
edit2Rapporteer  
Hi! Welkom!

Denk ook dat je beter voor een 9 kunt gaan.
Is een goede maat waar je meestal wel mee kunt  varen. je kunt beter investeren in 2 kites als je beter weet wat je wil en kan. Voorlopig wil/moet je toch niet varen met wind waar jij een 6 ofzo nodig hebt.

Bijna elke SLE/BOW kite kan goed zijn (vanaf 2008), als je reviews van kites leest (op de officiele sites) lees je vaak al snel of het een meer allround kite is of meer voor gevorderden.

Als je 2e hands gaat kopen is het wel erg handig om iemand mee te nemen die met je mee kan kijken. Er zijn zoveel details die belangrijk kunnen zijn dat het een lange lijst kan worden....

Succes!
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #7 Augustus 11, 2011, 21:33:24
edit2Rapporteer  
Ben het met Dennuzzz eens, heb ook een best 2008 gehad (heb hem eigenlijk nog liggen). De safety is slecht, dus ik zou geen Best bar kopen. De kites zijn daar in tegen prima. Gewoon even de shop mailen voor een ander merk bar.

C-kites zou ik links laten liggen.

Tweede hand spullen zijn vaak net zo duur als overjarig. Dus ik zou naar overjarig zoeken. Kijk eens op sites als surfpirates.de of lonasport.com maar ook locale shop kunnen goede deals hebben. 
surfsuus

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Augustus 19, 2011, 13:14:54
edit2Rapporteer  
Thnx allemaal voor jullie reacties!! Ik was ff op vakantie, vandaar m'n late reactie.

Goede tip ook van de best-bar, die ga ik dus zeker vermijden.

Ik zet m'n zoektocht voort, en als ik wat heb gevonden, laat ik het hier nog ff weten.

 YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.