Al Te Vaak Gevraagd

Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Oktober 04, 2011, 20:38:31
edit2Rapporteer  
Hey kiters,

Deze vraag is alweer veel te vaak gevraagd maar toch vraag ik hem nog een keer; welke kites moet ik kopen? Zelf ben ik 60kg en 1,83m, heb wel ervaring met depower kites, flyboard zelf met HQMontana II 7,0m2. Ik kan krijgen:
Voor 850euro Fluid Vice 7&9&11 (2011)
Voor 750euro F.One Bandit 7&10 (2009)
Voor 500euro Ocean Rodeo 8&12 (2007)
Voor 450euro SSFuel 7&11 (2008)
Ik heb al een F.One Explorer board, trapeze, wetsuit en daarbij gratis een Takoon Wook uit 2003 14m2
Mijn budget houd ongeveer 700 euro in maar ik kan natuurlijk altijd wat lenen van mijn ouders!

Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #1 Oktober 04, 2011, 20:39:06
edit2Rapporteer  
Was vergeten erbij te zetten:

Alvast bedankt!

Met vriendelijke Groet,

Barthold
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Oktober 04, 2011, 20:41:04
edit2Rapporteer  
wat is die OR?
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #3 Oktober 04, 2011, 20:49:33
edit2Rapporteer  
Diablo sorry vergeten erbij te zetten
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Oktober 04, 2011, 20:53:30
edit2Rapporteer  
Die Fluid Vice en Slingshot Fuel vallen zoiezo al af denk ik.
Je bent beginner met kitesurfen en dan wil je geen C-kites.
De 2009 Bandit's zouden kunnen maar persoonlijk zou ik het
niet doen want ik vind het echt ondingen. Die OR's zijn te oud
aan het worden.

Ik zou trouwens kijken naar kites niet ouder dan 2009. Wink

Diablo sorry vergeten erbij te zetten

En vallen ook af omdat het C-kites zijn. Wink
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #5 Oktober 04, 2011, 20:58:10
edit2Rapporteer  
Wat zouden jullie me dan aanraden?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Oktober 04, 2011, 21:07:05
edit2Rapporteer  
2007 Diablo's zijn beste sleurbakken, volgens sommigen de beste OR kites ooit gebouwd (Wouter!) maar voor om te beginnen afraderts. Uit dit rijtje zou je de bandits kunnen nemen, check even op het forum waar je op moet letten qua slijtage.
En maar dus... er is zoveel te koop dat ik nog even verder zou kijken.
Yurup

Geen avatar

Berichten: 43
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #7 Oktober 04, 2011, 21:09:08
edit2Rapporteer  
Over die Bandits, de gebruiker zegt heel duidelijk dat hij ze ondingen vind. Aan de andere kant hoor je er ook goede dingen over. Misschien kun je ze testen.

De reviews van de Bandits staan hier: http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/F-One/Bandit-Dos/2009

Niet om ze nou aan of af te raden. Ik heb er geen ervaring mee Wink Vind ze wel mooi (maar dat is een heel ander verhaal).
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Oktober 04, 2011, 21:11:51
edit2Rapporteer  
Tja er zijn een hoop opties natuurlijk, hier een paar goede:

- Cabrinha Switchblade vanaf 2009 (VB: http://link.marktplaats.nl/485108770)
- Cabrinha Convert vanaf 2009
- Ocean Rodeo Rise van af 2009 (BV: http://link.marktplaats.nl/486439274)
- Naish Cult vanaf 2009
- Naish Helix vanaf 2009
- Slingshot Octane 2010
- Slingshot RPM (BV: http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/5811)
- Best Kahoona
- Best Waroo vanaf 2009

Ik zou met jou gewicht voor een 6m & 9m of een 7m & 10m combo gaan. Wink

Dit zijn kites als je zoekt je ze dan wel voor een mooie prijsje kan kopen.
Er zijn natuurlijk nog veel meer kites die goed zijn, ik heb er maar een paar genoemd.

Over Bandits, ik heb teveel in een deathloop zien gaan en ook dwars door midden
zien scheuren. Dat ik ze zelf niet fijn vindt varen is een persoonlijke mening.
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #9 Oktober 04, 2011, 21:20:53
edit2Rapporteer  
Oke ik zal eens kijken! Erg bedankt, zijn er nog kites die goed zijn voor beginners?
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #10 Oktober 04, 2011, 21:22:20
edit2Rapporteer  
Moet ik trwn s proberen om de kites van hetzelfde merk te kopen of maakt dat niet zo heel veel uit?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Oktober 04, 2011, 21:22:32
edit2Rapporteer  
Tja er zijn een hoop opties natuurlijk, hier een paar goede:

- Cabrinha Switchblade vanaf 2009 (VB: http://link.marktplaats.nl/485108770)
- Cabrinha Convert vanaf 2009
- Ocean Rodeo Rise van af 2009 (BV: http://link.marktplaats.nl/486439274)
- Naish Cult vanaf 2009
- Naish Helix vanaf 2009
- Slingshot Octane 2010
- Slingshot RPM (BV: http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/5811)
- Best Kahoona
- Best Waroo vanaf 2009

Ik zou met jou gewicht voor een 6m & 9m of een 7m & 10m combo gaan. Wink

Dit zijn kites als je zoekt je ze dan wel voor een mooie prijsje kan kopen.
Er zijn natuurlijk nog veel meer kites die goed zijn, ik heb er maar een paar genoemd.

Over Bandits, ik heb teveel in een deathloop zien gaan en ook dwars door midden
zien scheuren. Dat ik ze zelf niet fijn vindt varen is een persoonlijke mening.


ik vaar al jaren met Bandits en heb (gelukkig) nog nooit een deathloop of dwars door midden ervaring meegemaakt of gezien.

Ik denk dat de Bandits uitstekende kites zijn om mee te beginnen (en door te gaan) ze worden niet voor niets door veel kitescholen gebruikt.
kwalitatief behoren de Bandits zeker tot de  A+merken.


Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #12 Oktober 04, 2011, 21:26:50
edit2Rapporteer  
Nou jullie maken het wel lastig voor mij zeg! Oke bandit zijn goede kites maar ze gaan snel kapot en toch worden ze veel gebruikt op kitescholen? Volgens mij klopt dat niet helemaal :S Wink Wat houdt een deathloop trwns in?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 Oktober 04, 2011, 21:30:28
edit2Rapporteer  
@ KH MODS:

Wellciht nog een idee om lijstje van beginners en gevorderden kites te maken in het beginnerstopic? Deze vraag komt echt te vaak en de vragenstellers zijn schijnbaar niet in staat zelf wat info over kites op te zoeken....wat ook wel raar is...
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #14 Oktober 04, 2011, 21:40:01
edit2Rapporteer  
Nou ik weet wel wat CKites Bowkites maar hoe de kite vliegert weet ik allemaal niet
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 Oktober 04, 2011, 21:47:53
edit2Rapporteer  
@ KH MODS:

Wellciht nog een idee om lijstje van beginners en gevorderden kites te maken in het beginnerstopic? Deze vraag komt echt te vaak en de vragenstellers zijn schijnbaar niet in staat zelf wat info over kites op te zoeken....wat ook wel raar is...

Opzich wel een goed idee, ik zal het eens voorleggen. Wink
Yurup

Geen avatar

Berichten: 43
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #16 Oktober 04, 2011, 21:48:02
edit2Rapporteer  
@ KH MODS:

Wellciht nog een idee om lijstje van beginners en gevorderden kites te maken in het beginnerstopic? Deze vraag komt echt te vaak en de vragenstellers zijn schijnbaar niet in staat zelf wat info over kites op te zoeken....wat ook wel raar is...

Als beginner is het allemaal nog niet zo makkelijk. Er is een overvloed aan kites, allemaal beloven ze beter te zijn dan de rest en makkelijker te relaunchen, geweldige veiligheid, ect, ect. Ook al lees je alles wat er te lezen valt het lijkt soms alsof 1+1 3 is. Ik denk dat dat vaak word onderschat door iets ervarener rijders. Dan heb je eindelijk je keus gemaakt en iets daarna lees je weer iets over die kite waardoor je denkt dat het toch niet de goede is. Een goed voorbeeld zijn de 2 verhalen over de Bandits die hier verteld worden.

Testen dan maar? Ok, maar ik kwam in mijn les nog maar tot 5 meter varen. Hoe test je dan iets?
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #17 Oktober 04, 2011, 21:48:44
edit2Rapporteer  
bandit wordt veel gevaren als beginnerskite! zal vast een reden hebben (varen makkelijk wrsch)

ken iemand die er 1 gehad heb, oersterk doek! alleen de bar gaat bij de stuurlijnen slijten, hierdoor snij je je stuurlijn op gegeven moment door!
en de safety zit met klitteband vast ofzo, lijkt me niet echt handig.

deathloop geen flauw idee wat het is.

gr ronald

Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #18 Oktober 04, 2011, 22:01:39
edit2Rapporteer  
Dit jaar ben ik ook begonnen met kiten, Ik heb 4 bandit dos kites (samen met mijn vriendin die ook net is begonnen) Maten 12,10,9 en 7. Het zijn goede kites om mee te beginnen, goede depower, redelijk stabiel en een goede herstart.
Ik heb leren varen met deze kites, dat ging naar mijn idee gemakkelijk ook mijn vriendin vaart er nu zo mee weg. Je moet er wel voor zorgen dat je ze (echt) goed hard oppompt. Let ook op de afstelling van de bar, hiermee bedoel ik de knoopjes van je powerlijn. Ik vaar hem nooit op het laatste knoopje anders heeft de kite de neiging om achteruit te vliegen. Dit komt waarschijnlijk door de rek in de lijnen.
Succes
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Oktober 04, 2011, 22:07:34
edit2Rapporteer  
bandit wordt veel gevaren als beginnerskite! zal vast een reden hebben (varen makkelijk wrsch)

ken iemand die er 1 gehad heb, oersterk doek! alleen de bar gaat bij de stuurlijnen slijten, hierdoor snij je je stuurlijn op gegeven moment door!
en de safety zit met klitteband vast ofzo, lijkt me niet echt handig.

deathloop geen flauw idee wat het is.

gr ronald

Deathloop is dat de kite gaat lopen, ik heb hier behoorlijk veel verhalen over gehoord.
Ook zelf een aantal keer gezien.

Maar hoe de kite vaart is voor ieder anders. Wink
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #20 Oktober 04, 2011, 22:28:35
edit2Rapporteer  
Ik zie dat je gelijk 2/3 kites wilt kopen. Vind je het wellicht een optie om 1 kite te kopen van een gemiddelde maat (voor jouw gewicht)? Kun je een nieuwer model kopen zoals van 2010 of zelfs 2011. De overjarige modellen kun je vaak in het najaar al met 40 a 50 % korting kopen in de shops of van iemand die er niet heel vaak mee heeft gevaren en elk jaar nieuw materiaal koopt.
Gaat dat goed dan kun je er later een  kleinere bijkopen (kite only) voor als je ook met meer krachtige wind gaat kiten (bft 6+)

Naish park is ook een optie als beginnerkite. RPM heb ik zelf al is dat volgens sommigen geen beginnerkite. Maar goed, zoals iemand al opmerkte, het is maar net wat je gewend bent.

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #21 Oktober 04, 2011, 22:53:14
edit2Rapporteer  
Qua vliegeigenschappen is het wel handig(er) om bij 1 merk te blijven als je toch voor meer dan 1 kite gaat. De meeste merken hebben zogenaamde freeride kites, die ook geschikt zijn voor beginners. Qua marketing bekt beginnerkite niet zo lekker natuurlijk.
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #22 Oktober 04, 2011, 23:09:29
edit2Rapporteer  
Fijn dat jullie zo veel antwoorden!
Nou volgens de verkoper van de Liquid Vice valt er prima mee te beginnen als ik maar wel genoeg depower maar dat lijkt me dom want dan heb ik geen power :S maarja dat zal wel aan mij liggen
@Geloof68
Als ik echt serieus wil gaan kitesurfen dan ga ik dat ook zeker doen, maar dan koop ik gewoon een hele rit (7,9,11,13 etc)

Maar als jullie zouden moeten kiezen tussen F.One Dos of Fluid Vice(2011) welke is dan qualitatief beter qua kwaliteit, low end, high end etc?
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #23 Oktober 04, 2011, 23:26:41
edit2Rapporteer  
Tuurlijk zegt hij dat, want hij wil ze graag verkopen.

C-kites voor beginners is echt geen slimme zet.. je kunt er prima mee leren, en qua gevaar zal het natuurlijk ook wel meevallen. Maar het goed leren kiten duurt gemiddeld genomen vele malen langer!
Gezien jou gewicht heb je trouwens 3 maten helemaal niet nodig naar mijn mening.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #24 Oktober 04, 2011, 23:53:58
edit2Rapporteer  
Denk dat je met jouw gewicht niet groter hoeft dan een 10 meter. Vanaf een knoopje of 14 moet je dan wel kunnen varen. Kun je er later een 7 bijkopen voor de wat hardere wind. Wil je perse bij windkracht 3 gaan varen kun je groter gaan.

Ja veel kites kun je tegenwoordig flink depoweren. Wel gaat dat ten koste van de vliegeigenschappen van de kite. Het doek gaat wat klapperen en het vaart gewoon wat minder fijn dan wanneer je gewoon lekker druk hebt in je kite. Teveel moeten depoweren = dus een kleiner maatje kite pakken.

Wat betreft de twee kites die je noemt, daar kan ik helaas niets over zeggen.
Maar wellicht zijn er wat reviews te vinden of kunnen anderen er nog iets over opmerken?

Succes met je keuze en ik zou zeggen: 'ga niet over 1 nacht ijs' wat betreft je beslissing!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.