water in ion fuse droogpak via onderkant

unexpected

Geen avatar

Berichten: 62
Oktober 19, 2011, 23:34:03
edit2Rapporteer  
Iemand een idee hoe ik de spray die bij mijn benen in mijn "droog"pak van Ion Fuse gaat tegen kan gaan? Vind het wel echt jammer na de aanschaf van zo'n duur pak zo'n simpel probleem te hebben. Daar hadden ze bij Ion toch ook wel op kunnen anticiperen, het water loopt nu bij een crash je hele pak door.  Iemand hetzelfde probleem?

Groet, Jim
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #1 Oktober 19, 2011, 23:47:56
edit2Rapporteer  
Ik heb geen ervaring met een droogpak, maar misschien een klittebandje monteren? Of een strakke elastiek boven de rubbers van je droogpak?
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Oktober 19, 2011, 23:52:51
edit2Rapporteer  
schoentjes aan over de manchetten?? of smallere manchetten laten plaatsen misschien.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #3 Oktober 20, 2011, 05:43:15
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde pak,vond het ook jammer 2 jaar gelee maar heb het inmiddels geaccepteerd.Gewoon altijd met hoge schoentjes varen,Rubber manchetten onder de schoentjes en daaroverheen klittenband spannen.Dan houd je het zonder problemen lekker warm en droog  ThumpsUp
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 Oktober 20, 2011, 07:45:07
edit2Rapporteer  
Zorg dat je je manchetten boven je enkel om je been laat aansluiten. Op je enkel sluit ie nooit perfect af.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 Oktober 20, 2011, 08:02:30
edit2Rapporteer  
Het grootste topic op kitehigh "De Enforcer van Gul" Iedereen maar dan ook ierdeeen is hier super blij mee. Snap niet waarom je dat pak niet  gekocht hebt. Ding kost 300 Euro en dan toch een ION kopen???

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=33854.1350
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6 Oktober 20, 2011, 08:14:18
edit2Rapporteer  
Ach ja ieder zijn ding, ik ben ook heeeeeeel blij met de Ion, en anders wordt het zo saai op het water met al die Gul pakkies  ThumpsUp
feddomw
Gast
Antwoord #7 Oktober 20, 2011, 08:23:40
edit2Rapporteer  
Het grootste topic op kitehigh "De Enforcer van Gul" Iedereen maar dan ook ierdeeen is hier super blij mee. Snap niet waarom je dat pak niet  gekocht hebt. Ding kost 300 Euro en dan toch een ION kopen???

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=33854.1350


Ik had ook een Ion Fuse gekocht: hij is in de UK namelijk maar €100 duurder dan een Gul als de 2011 koopt. Maar hij was te klein, en ze hadden mijn maat niet meer. Het pak is echt helemaal top. Ik heb nu een Gul Astro, maar de afwerking en details van die Fuse zijn echt waanzinnig mooi, en het pak heeft bepaalde voordelen boven een Gul qua veiligheid. Neopreen isoleert goed mocht het pak lek gaan en geeft ook drijfvermogen.

Je moet inderdaad zorgen dat de manchetten boven je enkel "knokkels" zitten. En met schoentjes over de manchetten zou het beter moeten zijn ook.

@ Laurens: ben je over op Switch? Die Wainmans die in de verkoop staan zijn toch van jou?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #8 Oktober 20, 2011, 08:42:23
edit2Rapporteer  
Yep
unexpected

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #9 Oktober 20, 2011, 10:41:43
edit2Rapporteer  
Oke bedankt. Zal de manchetten bij de kuit plaatsen zodat hij beter afsluit. Had ik ook al aan gedacht. Het probleem is dat als het niet werkt het te laat is voor je sessie op dat moment. Verder snap ik de oplossing met schoentjes maar vond het juist zo lekker dat je wat langer kan doorvaren met blote voeten in een droogpak. Verder is het weer amateur geknutsel met bandjes en dergelijke op een nieuw pak met een nieuwprijs van € 600,- (niet voor betaald uiteraard) Maar zal toch wat moeten. Wat betrfet de Gul: Was ook mooi geweest, maar heb echt overal super goede recensies gelezen over de Ion en niks kunnen lezen over het spray-probleem. In ieder geval gaan we de volgende keer toch maar met schoentjes. Ik hoop dan dat extra klitteband niet nodig zal zijn. Heb het klitteband ook voor mijn gewone pak tegen de spray maar verbruik per kitesessie een paar omdat ik ze altijd kwijt raak. Gr.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #10 Oktober 20, 2011, 11:08:19
edit2Rapporteer  
Eens
Erwinn

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #11 Oktober 21, 2011, 07:18:26
edit2Rapporteer  
Hoi Jim,

Zelfde probleem met Ocean Rodea pak. Gewoon extra klittenband rond enkels over rubberen afsluiting heen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Oktober 21, 2011, 11:25:21
edit2Rapporteer  
Ik ben afgelopen woensdag avond na een half uur vh water gegaan omdat m'n tenen (en vingers) zowat gevoelloos waren geworden. Ik vaarde in een 5/3 wetsuit zonder schoenen of handschoenen en ik had het verder niet koud, alleen m'n tenen en vingers..
Dus ik snap niet helemaal hoe je in een droogpak kan varen zonder schoenen... Ik zou haast zeggen dat het logisch is dat je niks hebt kunnen vinden over dat spray probleem omdat iedereen schoenen draagt?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 Oktober 21, 2011, 13:37:38
edit2Rapporteer  
He Jim,krijg net mijn Atan surfschoenen binnen,voor 40 euro's besteld.Boven op de enkel zit een klittenband riempje bevestigd.Als je rubberen  manchetten van je ION Fuse in je schoentje doet en het klittenbandje sluit van de schoen heb jij het lekkel walm en droog for sure.Tip v/d dag   ThumpsUp

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Oktober 21, 2011, 15:01:53
edit2Rapporteer  
http://wetsuitcentre.co.uk/products.asp?cid=6 Smiley
unexpected

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #15 Oktober 21, 2011, 16:15:56
edit2Rapporteer  
Top! Maar ik probeer het eerst ff met mijn Mystic schoentjes. Zijn ook hoog en heb een klitteband bovenaan. Denk dat het dan wel goed komt. Temperatuur wordt al dusdanig dat het toch wel lekker is met schoentjes te varen. Had nu trouwens alleen een box en een shirtje aan eronder. Je voelt dan het pak wat koud tegen je huid, maar dat is ook zeker over met mijn odlo thermo snowboard onderkleding. Dat wordt vol kiten in de kerstvakantie. Ltr
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Oktober 25, 2011, 12:11:19
edit2Rapporteer  
niet om het een of ander... maar een droogpak draag je met koud weer/water... met koud weer/water ga je niet op blotevoeten... en ook niet zonder handschoenen...
dus ja, een open en blote sealnaad zal water toe laten als hij geforceerd wordt door opspuitendwater. logisch... ik heb nooit een echte droogpakkendrager zonder hand schoentjes of schoentjes gezien... Met echte bedoel ik dus niet die watjes die met 10+ al zo'n pak aan trekken.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #17 Oktober 25, 2011, 12:16:15
edit2Rapporteer  
 Op de brouwersdam deze zomer:droogpak! Was een hele hippe Duitse jongeman! :
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Oktober 25, 2011, 12:25:47
edit2Rapporteer  
Op de brouwersdam deze zomer:droogpak! Was een hele hippe Duitse jongeman! :

nederlanders kunnen er ook wat van... de sissy's
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #19 Oktober 25, 2011, 12:29:11
edit2Rapporteer  
Zeker! nog een paar graadjes eraf en ik trek m ook weer lekker aan!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Oktober 25, 2011, 12:38:31
edit2Rapporteer  
Zeker! nog een paar graadjes eraf en ik trek m ook weer lekker aan!

daar heb ik overwinteren voor uitgevonden... zodat ik dat ding niet aan hoef
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #21 Oktober 25, 2011, 12:45:51
edit2Rapporteer  
Zeker! nog een paar graadjes eraf en ik trek m ook weer lekker aan!

daar heb ik overwinteren voor uitgevonden... zodat ik dat ding niet aan hoef


Daar had ik nog niet over nagedacht,de oplossing kan soms zo simpel zijn.....Bedankt EJ  ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Oktober 25, 2011, 12:50:17
edit2Rapporteer  
Zeker! nog een paar graadjes eraf en ik trek m ook weer lekker aan!

daar heb ik overwinteren voor uitgevonden... zodat ik dat ding niet aan hoef


Daar had ik nog niet over nagedacht,de oplossing kan soms zo simpel zijn.....Bedankt EJ  ThumpsUp

Grin
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #23 Oktober 25, 2011, 17:28:17
edit2Rapporteer  
Lekken langs de seals heb ik ook gehad bij mijn oude Mystic drysuit. Probleem zit hem grotendeels in dat je seal over je enkels zakt, ook al trek je hem in het begin goed aan zakt hij langzaam af. Met schoentjes al veel minder last van, en zelf deed ik altijd isolatieband omgekeerd een paar strak om mijn seal heen (dus met de plakkende kant naar buiten). Dan kwam er geen druppel meer binnen. Isolatieband plakt goed, en is toch niet zo heel erg slecht voor je seal, ducktape of soortgelijk zou ik toch niet proberen.

Vouw wel het uit einde een keer duppel, anders loop je je een ongeluk te pulken om het beginnetje tevinden als je hem weer uit wil trekken.
unexpected

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #24 Oktober 25, 2011, 17:43:31
edit2Rapporteer  
@ Egale Jan, Alleen slappen dragen met koud weer en water schoentjes en handschoentjes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.