Welke snowboard voor snowkiten?

kitepower07

Berichten: 265
Januari 16, 2012, 22:37:30
edit2Rapporteer  
Mensen,

Na al enkele jaartjes met mijn kiteboard gesnowkite te hebben wordt het tijd voor een "echt" snowboard.

Welke snowkiters kunnen mij wat tips geven over wat wel, en wat absoluut NIET kan.
In de shop al wat advies ingewonnen, maar helaas hadden zij geen ervaring met snowkiten...

Ik ben een absolute noob op het gebied van snowboarden maar wel redelijk ervaren op het water (kitesurf sinds 2001). Snowboarden 1x gedaan en zeker van plan om nog eens vaker te doen (lees: misschien 1x per jaar).

Het board moet dan ook geschikt zijn voor zowel snowkiten als snowboarden.

Mijn specs:

Grote jongen (2m)
Circa 95 kg
Grote voeten, maat 47/48
Niet alleen cruisen, ook springen en gek doen
Budget: +- 300/400 voor complete set (boots, bindingen en board)

Gezien mijn afmetingen werd me sowieso al aangeraden een breed en lang boardje te nemen.
Maar wat is nu wijsheid wat betreft de scoop, rocker, channels e.d.?

Alvast bedankt voor de reacties!

En mocht je nog wat hebben liggen wat je kwijt wilt -> PM.



mocem

Berichten: 874
Antwoord #1 Januari 16, 2012, 22:53:56
edit2Rapporteer  
Met die schoenmaat is het sowieso verstandig een breed board te nemen.
Een rocker board is om het te leren veel makkelijker. Ik kon na 4 uurtje redelijk een blauwe piste afkomen.
Voor het snowkiten is een board die aan 2 kanten hetzelfde het beste. Freestyle boardjes hebben dat zover ik weet altijd.
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #2 Januari 17, 2012, 02:22:33
edit2Rapporteer  
Je budget is vrij laag over het algemeen is een redelijk snowboardje als vrij snel prijzig..

Voor de punten die je omschrijft moest ik meteen aan een bepaald boardje denken en dat is de Burton Bullet 164W dat is een mooi beginnend allround boardje geschikt voor mensen met grote voeten!
Vaak word dit boardje ook in setaanbiedingen geknald dus even zoeken op het web of bij de Burton dealer..

Edit: Het is ook nog eens een Twin flex boardje wat dus inhoud dat je hem twee richtingen uit kunt rijden, plaats je bindingen duckstand beide op 15 graden centered en het is net of je in je kiteboard stapt  Joepie
On the Loose

Berichten: 1427
Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #3 Januari 17, 2012, 08:55:56
edit2Rapporteer  
Klopt allemaal hoor, ik zou ook eens kijken op de site van First-track.nl daar vind je veel info over snowboards en als je vragen hebt kun je ze altijd stellen per mail. Zij hebben tevens op dit moment leuke aanbiedingen ook combideals...

77 verkoopt ook snowboards maar iets boven je budget. In ieder geval  succes!
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #4 Januari 17, 2012, 13:10:50
edit2Rapporteer  
Okey thnx voor de reacties, hier kom ik zeker wel verder mee!

Het budget is idd aan de lage kant, maar ik denk dat het wel moet lukken...

Ik heb bij Intersport een leuk boardje + bindings gezien voor 300,- , alleen weet ik zo het merk even niet meer.. Dit was ook een Wide board, met geloof ik veel rocker. Wellicht vandaag maar weer even langs voor de details.

Daarnaast heb ik mijn oog laten vallen op de Flow bindings, die zaten op 200,-

Alles bij elkaar toch nog zo'n 500,- maar ik heb mij laten vertellen dat eind januari alles in de uitverkoop gaat.... Dan zouden ze wel een mooi prijsje voor me kunnen maken Smiley

In ieder geval bedankt, met jullie info kan ik mij weer wat beter orienteren!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Januari 17, 2012, 16:00:49
edit2Rapporteer  
Iig een twin tip en met jouw gewicht en lengte zou ik zeker voor een 168W(ide) board gaan.
Flow bindingen zijn handig, maar kijk ook eens naar een fastec binding (of k2 cinch) aangezien die ook de straps aantrekken bij het dichtklappen van de heelcup.
Verder zijn goede schoenen het belangrijkste van je set! Je kan beter goede schoenen halen en een crappy board als andersom.
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #6 Januari 17, 2012, 16:49:00
edit2Rapporteer  
@Karel:

Dat is idd de maat die ik een beetje voor ogen heb, 168 Wide.... Dit werd me in de winkel ook al aangeraden.

Schoenen hebben voor mij ook de prioriteit, mijn plan was ook om eerst schoenen te kopen en dan via marktplaats o.i.d. een boardje + bindings te scoren. Maar met de setdeals en de aankomende uitverkoop wordt het wel interressant om gelijk een heel setje nieuw te kopen....


kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #7 Januari 25, 2012, 21:04:55
edit2Rapporteer  
 (kitehigh_kitesmiley)GELUKT! Joepie

Ik kom net met een smile uit de shop weg met het volgende onder mijn arm:

- 2011 Bataleon Goliath 161cm (Wide)

- Burton bindings

- Flow boots

incl tas, boardbag e.d. voor 400euro.

Nu nog sneeuw!!!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Januari 25, 2012, 21:17:46
edit2Rapporteer  
nice! dan heb je een goeie deal gemaakt als je dat allemaal nieuw voor 400 piek hebt meegekregen, waar was dat dan?
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #9 Januari 25, 2012, 22:09:19
edit2Rapporteer  
Intersport H'veen, vanaf vandaag tot en met zaterdag grote outlet (in de tent achter de shop).

Vrijwel al de wintergear voor -50 of 70%!

Wel moet ik er bij zeggen dat de Bataleon 1x is verhuurd (niet te zien!).
Bindingen en Boots wel gloednieuw uiteraard Wink

Ik zou eerst voor een ander, nieuw, board gaan, waarvoor een leuke set (board + bindings) prijsje was gemaakt. 250 moest deze kosten, dat board had meer rocker.

Alleen was de wat duurdere Goliath net 1 cm breder en heeft een veel sterkere constructie.
Dit leek me, vooral voor het snowkiten, wat beter.....



« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.