Kitemaatjes Oostvoorne gezocht

Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #300 Mei 05, 2013, 10:33:09
edit2Rapporteer  
Probeer ook wat lange baantjes te maken.  Zelf vind ik het fijner om 1 keer heen en 1 keer terug te gaan ipv met korte stukjes 10 keer heen en weer te moeten.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #301 Mei 05, 2013, 15:19:44
edit2Rapporteer  
Elke keer bij het keren verlies je weer wat hoogte, dus beter een paar lange banen maken ja.

Was weer een tijd geleden overigens dat ik op Playa was, en ik vond het toch wel erg chaotisch, ook al zocht ik de ruimte op. Zal alleen nog maar erger worden....
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #302 Mei 05, 2013, 17:56:20
edit2Rapporteer  
Oe citaat uit bericht van nu.nl

Frisser

Vanaf woensdag wordt het weer frisser. Een koufront met regen trekt dan van het zuidwesten richting het noordoosten van het land. Zodra het koufront gepasseerd is, is de warme lucht het land uit.

Daarna neemt de wind in kracht toe. Donderdag wordt de koudste en meest winderige dag van de week. Vooral in de middag en avond waait het stevig. 's Middags wordt het zo'n 13 tot 16 graden. Ook blijft het Hemelvaartsdag vermoedelijk niet droog, maar wanneer het precies gaat regenen, is nog onduidelijk.


ZOJA!!!!!! Joepie
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #303 Mei 05, 2013, 18:55:10
edit2Rapporteer  
Op de Playa irriteer ik me regelmatig aan alle klasjes. Het lijken er steeds meer te worden. Nemen heel het ondiepe gedeelte in beslag en de leraren roepen gelijk als je een keer up wind langsvaart omdat je toch een keer naar jet diepere deel wil varen. En soms is het ondiepe gedeelte ook leuk om te varen of wil je er ook eens een trick oefenen. Ze moeten er eigenlijk niet meer dan 3 klasjes tegelijk op het water laten staan.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #304 Mei 05, 2013, 19:25:12
edit2Rapporteer  
Niet alleen klasjes maar ook steeds meer mensen die andere vrienden/familie enthousiast aan het maken zijn voor de sport. Op zich niks mis mee.

maar er was er eentje bezig afgelopen zaterdag, met een 10 meter op het droge oefenen.
Vervolgens het water in en daar zattie iedereen weg te wuiven binnen een straal van 50-100 meter omdat hij iemand 8tjes aan het leren was met 10. Ik kon de 12 al lastig houden met mijn 100 kg. Denk dat degene die de kite beet hield niet zwaarder zou zijn dan 70 kg.

Dat maakt natuurlijk de situatie er niet beter op.


Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #305 Mei 05, 2013, 19:46:00
edit2Rapporteer  
Volgens mij heb ik die ook gezien. Hield zijn bar vast alsof het een autostuur was.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #306 Mei 05, 2013, 19:56:36
edit2Rapporteer  
Zo dan, ook ontwaakt uit de winterslaap. Wat een dag om te beginnen! Hele middag perfect gevaren met een 10.

Na de eerste paar rakken mijn boardje tientallen meters upwind verloren. Big up  ThumpsUp voor diegene die mijn board heeft teruggebracht!! Iemand met een zwartwitte 12 was dat.

Iemand nog tips voor het upwind body draggen? Het is mij een kwartier lang niet gelukt...


 

was ik, no thx  je was de enige niet die dag.  Tongue
@splittr, ik voer de hele dag met een 12 vol power en weeg lichter dan jij. heb jij mss te groot board?
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #307 Mei 05, 2013, 20:50:31
edit2Rapporteer  
Zo dan, ook ontwaakt uit de winterslaap. Wat een dag om te beginnen! Hele middag perfect gevaren met een 10.

Na de eerste paar rakken mijn boardje tientallen meters upwind verloren. Big up  ThumpsUp voor diegene die mijn board heeft teruggebracht!! Iemand met een zwartwitte 12 was dat.

Iemand nog tips voor het upwind body draggen? Het is mij een kwartier lang niet gelukt...


 

was ik, no thx  je was de enige niet die dag.  Tongue
@splittr, ik voer de hele dag met een 12 vol power en weeg lichter dan jij. heb jij mss te groot board?

Minder ervaren
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #308 Mei 05, 2013, 20:54:18
edit2Rapporteer  
Niet alleen klasjes maar ook steeds meer mensen die andere vrienden/familie enthousiast aan het maken zijn voor de sport. Op zich niks mis mee.

maar er was er eentje bezig afgelopen zaterdag, met een 10 meter op het droge oefenen.
Vervolgens het water in en daar zattie iedereen weg te wuiven binnen een straal van 50-100 meter omdat hij iemand 8tjes aan het leren was met 10. Ik kon de 12 al lastig houden met mijn 100 kg. Denk dat degene die de kite beet hield niet zwaarder zou zijn dan 70 kg.

Dat maakt natuurlijk de situatie er niet beter op.




Was dat die zwarte Wainman?
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #309 Mei 05, 2013, 23:39:31
edit2Rapporteer  
Niet alleen klasjes maar ook steeds meer mensen die andere vrienden/familie enthousiast aan het maken zijn voor de sport. Op zich niks mis mee.

maar er was er eentje bezig afgelopen zaterdag, met een 10 meter op het droge oefenen.
Vervolgens het water in en daar zattie iedereen weg te wuiven binnen een straal van 50-100 meter omdat hij iemand 8tjes aan het leren was met 10. Ik kon de 12 al lastig houden met mijn 100 kg. Denk dat degene die de kite beet hield niet zwaarder zou zijn dan 70 kg.

Dat maakt natuurlijk de situatie er niet beter op.




Was dat die zwarte Wainman?
Dat zou goed kunnen.. Iig heel paniekerig aan het doen.
Maar pin me er niet op vast dat en een wainman was..

op het land waren ze iig met een 10m bandit aan het oefenen.. >_<

Edit: even over nagedacht en was idd zwarte kite.

D.D

Berichten: 1561
Antwoord #310 Mei 06, 2013, 00:13:04
edit2Rapporteer  
Ben maar een uurtje op het water geweest. Mij te druk wat een puinhoop. Ik moest ook werken met de 12 had beter me andere kite kunnen pakken. Maar achter af is altijd makkelijk praten.
Parkeerde er een lesser ze kite een paar meter voor me neer ging dwars door de lijnen. Dat is knap lastig als je ook nog eens een 12 aan je heb hangen overpowerd

Ik was zaterdag aan het lesgeven aan die curcist die zijn kite in het water voor jou parkeerde (jij was met die groen/bruine north kite toch?).

Met de drukte van afgelopen zaterdag is het lastig starten, zeker voor beginners. In dit geval maakte de curcist net zijn eerste meters en stuurde hij zijn kite vervolgens in het water. Tijdens het les geven komen er constant mensen op en neer gevaren wat opzich geen probleem is zolang zij maar rekening houden dat de kites van lessers regelmatig uit de lucht komen vallen. Probeer volgende keer goed te kijken voordat je tussen de lessers doorvaart, als je ziet dat ze bezig zijn met bodydraggen of aan het waterstarten, dan kun je beter omkeren. Als je doorvaart heb je het risico dat er een kite op het water valt. Als een curcist aan het teruglopen is of zijn kite stil heeft staan dan kun je uiteraard makkelijk langs varen.

Verder nog bedankt dat je rekening hield met de lessers nadat je in de lijnen was gevaren.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #311 Mei 06, 2013, 00:46:40
edit2Rapporteer  
d.d. ik heb je niet gezien.

Ik weet niet wat iedereen loopt te klagen het strand is kilometers lang.
Mensen zijn kudde dieren dus trekken altijd naar elkaar toe. (gezellig en druk)

Ik ben zaterdag zelf op playa geweest en heb eigenlijk nergens last van gehad, tja als er een beginner net staat te oefenen op een lekker stukje. Dan kite ik er omheen en kan de beginner ook zijn ding doen.

Dat hoort er nu eenmaal bij wij zijn ook zo begonnen, je kan vier dingen doen gewoon blijven kiten met het risico dat je gevangen wordt, een ander plekje zoeken of upwind van de beginner blijven.
De laatste optie is een andere spot maar ook daar zal je het zelfde probleem hebben.



Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #312 Mei 06, 2013, 09:33:53
edit2Rapporteer  
Vorig jaar ook als beginner veel op Oostvoorne geoefend. En ik heb het wel eens zitten observeren wat er nu precies gebeurd dat al die kiters, lessers en beginners op een kluitje komen. Volgens luidt de natuurkundige wet als volgt: wegende objecten trekken elkaar aan (ofzoiets):


Maar ff serieus, ...gewoon even 5 minuten langer doorlopen en dan heb je nergens last van. Als je naar Oostvoorne gaat dan weet je dat er lessers in het vlakke stuk staan. Voor ervaren kiters is dat misschien geen probleem. Maar als beginner heb je er niets tussen te zoeken. Je hebt gewoon onvoldoende ervaring om jezelf uit de pinarie te houden of redden. Dus gun jezelf die 5 minuten extra lopen en je hebt alle ruimte.

Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #313 Mei 06, 2013, 18:35:14
edit2Rapporteer  
Ik stel voor dat de klasjes lekker naar achteren lopen  Grin

De wind is voor donderdag alweer aan het inzakken maar de vrijdag ziet er nog goed uit.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #314 Mei 07, 2013, 08:51:10
edit2Rapporteer  
P-P-P-Poornnnnoooooooo

monotom

Berichten: 46
Antwoord #315 Mei 07, 2013, 10:04:43
edit2Rapporteer  
Maar ff serieus, ...gewoon even 5 minuten langer doorlopen en dan

Of een actie op touw zetten om dat strand op weer op te mogen cruisen met de vierwieler. Het is wel een klere eind lopen elke keer...

Prima vooruitzichten!
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #316 Mei 07, 2013, 10:36:25
edit2Rapporteer  
Maar ff serieus, ...gewoon even 5 minuten langer doorlopen en dan

Of een actie op touw zetten om dat strand op weer op te mogen cruisen met de vierwieler. Het is wel een klere eind lopen elke keer...

Prima vooruitzichten!

Haha! Helemaal mee eens! Grin Grin
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #317 Mei 07, 2013, 16:32:26
edit2Rapporteer  
Hmm dat wordt kijken of ik donderdag of vrijdag ga. Het liefst ga ik donderdag en vrijdag maar dan krijg ik thuis problemen.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #318 Mei 07, 2013, 18:38:29
edit2Rapporteer  
Als het zo blijft ga ik vrijdagavond weer eens op Playa kijken, alweer lang geleden (vorig jaar november). Hopelijk weet ik de weg nog
ronny

Berichten: 357
Antwoord #319 Mei 07, 2013, 18:50:55
edit2Rapporteer  
Als het zo blijft ga ik vrijdagavond weer eens op Playa kijken, alweer lang geleden (vorig jaar november). Hopelijk weet ik de weg nog

ik ga mee
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #320 Mei 07, 2013, 19:09:23
edit2Rapporteer  
Gezellig!
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #321 Mei 07, 2013, 19:51:22
edit2Rapporteer  
Ik heb besloten dat ik vrijdag overdag naar de playa ga. Heb een nieuw boardje besteld dus die kan ik dan gelijk invaren.
Nanou

Berichten: 131
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #322 Mei 08, 2013, 11:50:15
edit2Rapporteer  
Ben maar een uurtje op het water geweest. Mij te druk wat een puinhoop. Ik moest ook werken met de 12 had beter me andere kite kunnen pakken. Maar achter af is altijd makkelijk praten.
Parkeerde er een lesser ze kite een paar meter voor me neer ging dwars door de lijnen. Dat is knap lastig als je ook nog eens een 12 aan je heb hangen overpowerd

Ik was zaterdag aan het lesgeven aan die curcist die zijn kite in het water voor jou parkeerde (jij was met die groen/bruine north kite toch?).

Met de drukte van afgelopen zaterdag is het lastig starten, zeker voor beginners. In dit geval maakte de curcist net zijn eerste meters en stuurde hij zijn kite vervolgens in het water. Tijdens het les geven komen er constant mensen op en neer gevaren wat opzich geen probleem is zolang zij maar rekening houden dat de kites van lessers regelmatig uit de lucht komen vallen. Probeer volgende keer goed te kijken voordat je tussen de lessers doorvaart, als je ziet dat ze bezig zijn met bodydraggen of aan het waterstarten, dan kun je beter omkeren. Als je doorvaart heb je het risico dat er een kite op het water valt. Als een curcist aan het teruglopen is of zijn kite stil heeft staan dan kun je uiteraard makkelijk langs varen.

Verder nog bedankt dat je rekening hield met de lessers nadat je in de lijnen was gevaren.

Ik moest hier nog eventjes op reageren. Dat was ik inderdaad ik die zo dwars door je lijnen gingen. Op dat moment had ik jullie net over het hoofd gezien denk ik want anders had het nooit gebeurd. Maakt ook niet uit maar op dat moment schrok ik me het leplazerus dus ik reageerde enigszins geïrriteerd excuses daarvoor in ieder geval maar tis gelukkig goed gegaan. Volgende keer NOG beter op letten!


maar anyway vrijdag ben ik er ook vast wel weer te vinden!
rene77

Berichten: 18
Antwoord #323 Mei 09, 2013, 00:17:41
edit2Rapporteer  
Vandaag (woensdag) rond 19:00 bij de playa geweest ( eerste keer dit jaar weer het water op)was het 17 kn later rond de 19 kn was er echt helemaal niemand alleen bij de slufter een paar .zon ruimte een paar sprongen gemaakt (deze keer gepland) maak je niet vaak mee door gegaan tot 21:30 echt een top dag hoop op meer van deze dagen maar ben bang dat  ik dan niet alleen op het water ben.
guido

Berichten: 38
Antwoord #324 Mei 09, 2013, 08:07:31
edit2Rapporteer  
Zo, na een hele lange tijd niet meer te hebben gepost, doe ik ook maar eens wat. Ik ga alleen nu niet m'n bed uit, de wind gaat er al vroeg uit zo te zien. Morgen zien de cijfers er veel beter uit, denk alleen dat ik dan op de B'dam zit. Is voor mij minder ver rijden en minder ver lopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.