Harry Vogelezang= onprofessioneel, werkt niet volgens IKO; ONVEILIG

MdK

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #25 Oktober 18, 2012, 09:24:01
edit2Rapporteer  
Hoi Sander,

Zelf was ik ook al een topic gestart en al snel kwamen er vragen boven drijven over Harry's bekwaamheid.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=43885.0

Zelf heb ik de les wel als leuk en gezellig ervaren, maar dat is waarschijnlijk omdat je niet beter weet en je nog nooit in kitesurfen verdiept hebt.

Na dit forum bericht ben ik pas gaan realiseren hoe fout het had kunnen aflopen.
Ik ben alleen wel bang dat jij onder de categorie van "luie-Groupon-mensen" valt. Als je al vanaf september kan kite bij Harry en het eindigt in de laatste week van oktober, waarom dan wachten op de een-na-laatste week?
Ik ben de eerste week van oktober geweest en uiteindelijk viel het wel mee. Zeker geen honderd mensen. We waren wel met 30 man en daar zaten inderdaad ook "niet-gereserveerde" tussen.

Bij mij duurde de les 4,5 uur en ben ik zeker zelf al 2-2.5 uur met een Kite in me handen gestaan.

Al met al vond ik het toen een leuke les en die heeft bij enthousiast gemaakt over Kitesurfen. Maar met de kennis die ik nu heb (na 3 weken rondzwerven hierzo op de forums)  zou ik niet meer terug gaan voor vervolg les, en eigenlijk ook die eerste les ergens anders hebben genomen.

Wat helaas al eerder gezegd is: er is geen reglement of afspraken waar een school aan moet voldoen, dus niemand kan hem aanspreken.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #26 Oktober 18, 2012, 12:15:20
edit2Rapporteer  
Citaat
Locatie was 100 man rondom de VW bus van Harry in Kijkduin

Dat dacht ik al want op Schellinkhout wordt ook les gegeven door de school van Harry en daar gebeuren volgens mij deze dingen niet. Ik kan een hoop van de instructeurs op Schellinkhout en dat zijn allemaal toffe gasten die volgens mij goed bezig zijn met lesgeven.

Wat ik zie op schellinkhout is dat men serieus en veilig bezig is met de kite sport of ziet iemand dit anders ????

Meestal wel volgens mij, al heb ik wel momenten gezien dat ze op het land met de kite aan het vliegeren waren en daarbij flink insturen (wel met wat minder wind). Dit is natuurlijk in mijn ogen niet verantwoord. Zijn verder wel erg chille gasten idd!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #27 Oktober 18, 2012, 17:39:09
edit2Rapporteer  
Citaat
Meestal wel volgens mij, al heb ik wel momenten gezien dat ze op het land met de kite aan het vliegeren waren en daarbij flink insturen (wel met wat minder wind). Dit is natuurlijk in mijn ogen niet verantwoord.

Waarschijnlijk is dat dan de derde les. Ze oefenen dan het starten en landen op het land. Vind ik een goeie zaak want de meeste ongelukken gebeuren op het land
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Oktober 18, 2012, 19:24:45
edit2Rapporteer  
deze discussie / dit topic loopt op zowel hanglos als kitehigh . ik geef maar ff een copy /paste van mijn eerdere reactie op hanglos:

Begin van dit seizoen ben ik te gast geweest bij een "kennismakingsdag" van de kitesurfschool Antixsports en de plaatselijke windsurfschool in Workum. Het was ook een dag waarop mensen zich via een site als Groupon konden inschrijven.
Alles ging onder het motto "kennismaken met de sport" een half uurtje iets met windsurfen en een half uurtje iets met kitesurfen.
In de advertentie/ verkoop toestand geen verwijzing naar een IKO opleiding of wat dan ook.
Iedereen kreeg een wetsuit, impactvest en een helmpie op z'n knar en hoppa het water op. Aan de kant waren diverse andere zaken georganiseerd die het voor iedereen een interessante dag maakte.
Er waren heel veel mensen waarvan er enkelen werden "besmet" met het wind en/of kitesurf virus. Deze enthousiastelingen hebben vervolgens een echte les geboekt. Ik heb met verbazing heel positief ervaren hoe al deze mensen , met een heel eenvoudig programma lol hadden op het water. Er waren @ Workum zelfs mensen uit zeeland en limburg aanwezig! Iedereen dik tevreden, een hele leuke dag.

In dit geval kun je denk ik niet de verantwoording bij Groupon neerleggen. Groupon moet je zien als een ticketbureau. De partner van Groupon stelt een bepaalde dienst tegen een bepaalde prijs ter beschikking.. Als je in de omschrijving van deze dienst de indruk wekt dat je maar zo ff je IKO level 1 kunt behalen ben je m.i. niet goed bezig.

Op dit soort dagen komen veel mensen af die geen drol verstand hebben van het hele kitesurfgebeuren. Juist veiligheid in de sport en het gedrag op en aan het water zijn op dit moment grote struikelblokken in onze sport. Je kunt het mensen die op een aanbieding als deze reageren niet kwalijk nemen dat zij onvoldoende inzicht hebben in de sport / voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het is toch een echte kiteschool ( die pretendeert tot de beste van NL te horen) die deze dienst aanbiedt?

De meeste ergernissen op /aan het water hebben te maken met mensen die de risico's van onze sport onderschatten, geen idee hebben van spotregelgeving, geen respect hebben voor de krachten van wind en water , enz. Juist op deze gebieden spelen de kitesurfscholen een onmisbare rol. Geen probleem dat daar geld aan wordt verdiend. Misschien maar goed ook want anders is er binnen de kortste tijd geen school meer over en die hebben we binnen de kitesurfwereld toch echt nodig!

Net zoals we de afgelopen jaren veel ontwikkelingen op technisch / materiaal gebied hebben gezien, zullen we deze ontwikkelingen ook op de andere aspecten van onze sport mee gaan maken. De tijd dat kitesurfen alleen voor de echte rauwdouwers een geschikte sport is ( vlagen trap je er maar met je board uit) is voorbij. Het moderne materiaal maakt de sport veel toegankelijker , af en toe denk ik wel eens TE toegankelijk maar dat terzijde. Kitesurfscholen zullen in deze materie voor zowel hun cursisten als de sport zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Al is het alleen maar voor hun eigen voortbestaan: teveel ellende op het water is een regelrechte ramp voor de sport. Gelukkig zijn er een flink aantal scholen heel verantwoord bezig. Helaas gebeuren er nog steeds af en toe zaken die gewoon niet kunnen.

Afgelopen zomer was er in de Acces al een artikel te lezen waarin de noodzaak voor regulering van kitesurfscholen als een echte must naar voren kwam. IKO, Watersportverbond, VDWS, of helemaal nergens bij aangesloten. Ingeschreven bij de KvK of gewoon in je vrije tijd even les geven aan de buurman, je komt op het water van alles tegen.
Vanuit de NKV zijn de eerste stappen gezet om te komen tot een algemene gedragscode voor kitesurfscholen. We gaan ons niet inhoudelijk , didactisch bemoeien met...... ( als kitesurfschool heb je daar als het goed is meer verstand van) Wel gaan we ons bemoeien met een aantal algemene zaken en misschien komen we tot een overkoepelende organisatie ( lees branche vertegenwoordiging) waarbij we in ieder geval het veiligheidsaspect kunnen waarborgen.
Lastige materie.............
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #29 Oktober 18, 2012, 20:40:06
edit2Rapporteer  
Idee: mogelijk kan een groepje ervaren kiters van dit forum zich volgend jaar een inschrijven bij Harry voor een kiteles. Een soort onderzoekje dus.
  hahaha goed idee   
jammer, het is nu herfst/ winter en hij is vertrokken, volgend siezoen is iedereen dit weer vergeten.
  ja inderdaad..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 Oktober 18, 2012, 20:42:46
edit2Rapporteer  
Op Oostvoorne is de school van Harry wel degelijk vaak fout bezig. Daar valt echt niets meer tegen in te brengen. En verder sluit ik mij aan bij Ron, zo gaat het bijna elk jaar de laatste tijd....
GJK

Berichten: 11
Antwoord #31 Oktober 18, 2012, 21:05:34
edit2Rapporteer  
Ik ben het er mee eens.

Vrienden en mijn vriendin hebben bij deze kiteschool gelest:

Vrienden van mij hadden geen idee wat depoweren was en daarnaast konden zij geen kite oplaten. Zij moesten tevens een jaar lang achter hun certificaat (wat de waarde hiervan is, is dan nog de vraag) en moesten er ook nog eens voor betalen.

Mijn vriendin had zelfs nog nooit zelfstandig een kite op- en neergelaten en had niet eens van tevoren met een powerkite gelest.

Slechte zaak, ik had er werk van moeten maken en ik hoop dan ook dat de kiteschool nu wordt aangepakt.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #32 Oktober 18, 2012, 21:14:43
edit2Rapporteer  
Zo'n Groupon-actie heb ik dus geboekt bij Antixsports. Fantastische dag gehad, goede uitleg, degelijk materiaal en na de les uiteindelijk ook nog de middag bijgeboekt omdat we de smaak te pakken hadden.
Het doel van hun Groupon-actie was promotie en de hoop dat mensen bij ging boeken, mijn verwachting was kennismaking en daarna bijboeken. Zij blij, ik blij...

Zuur om te horen dat er lapzwansen tussen zitten, al heb je dat overal. Antixsports kan ik in elk geval aanraden, ook bij Groupon-actie's.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #33 Oktober 18, 2012, 21:56:56
edit2Rapporteer  
Antix ben ik regelmatig mee in contact als conculega, en altijd op een goede manier. Geven ook les op spots  waar ik in mn vrije tijd kom.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Oktober 18, 2012, 21:59:22
edit2Rapporteer  
Antix ben ik regelmatig mee in contact als conculega, en altijd op een goede manier. Geven ook les op spots  waar ik in mn vrije tijd kom.

Die school hoor ik ook niets anders dan goede verhalen over, net als de meeste scholen overigens. Het zijn altijd dezelfde die negatieve reclame krijgen... Roll Eyes
prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #35 Oktober 18, 2012, 22:59:14
edit2Rapporteer  
Jammer al die negatieve verhalen Sad ik geef zo nu en dan ook les bij Harry en kan mij niet in de verhalen vinden die ik hier lees .

Zelf zijn we op Schellinkhout altijd erg met de veiligheid bezig en gaat iedereen netjes met elkaar om,  ook ben ik nooit aangesproken op de persoon over eventuele misstanden bij de school . Ik Weet natuurlijk niet hoe het er op andere locaties aan toe gaat maar om nu gelijk de hele school neer te zetten als slecht vind ik echt te ver gaan .

Misschien eens een instructeur aanspreken op het strand ,ipv een bash op internet? of zijn jullie ook de mensen die toekijken als iemand een te grote kite oplaat en als het misgaat dit meteen op internet zetten ipv te helpen?







FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #36 Oktober 18, 2012, 23:09:34
edit2Rapporteer  
Staat ook duidelijk dat het jullie school op een andere locatie betreft!!!! Ook dat jullie op Schell wel goed bezig zijn ThumpsUp
Ff hele item lezen mss?
prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #37 Oktober 18, 2012, 23:14:20
edit2Rapporteer  
Citaat
Locatie was 100 man rondom de VW bus van Harry in Kijkduin

Dat dacht ik al want op Schellinkhout wordt ook les gegeven door de school van Harry en daar gebeuren volgens mij deze dingen niet. Ik kan een hoop van de instructeurs op Schellinkhout en dat zijn allemaal toffe gasten die volgens mij goed bezig zijn met lesgeven.

Wat ik zie op schellinkhout is dat men serieus en veilig bezig is met de kite sport of ziet iemand dit anders ????
  MOOIE woorden van een local van Schellinkhout
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #38 Oktober 18, 2012, 23:16:53
edit2Rapporteer  
Is het in dit geval niet beter om op de andere locaties onder een andere naam te opereren?

Al maakt het voor de gemiddelde beginner geen snars uit, want die klikken alleen maar op de 1e hit van hun zoekmachine en komen dan nooit op de kitefora uit om dit soort verhalen te lezen, helaas.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #39 Oktober 18, 2012, 23:35:45
edit2Rapporteer  
@prutmonster
kdenk ook dat je hier verschil moet zien tussen de les die gegeven wordt door de individuele instructeurs an sich EN het algehele commerciële beleid (In dit geval uiteindelijk geleid door Harry en zijn vertrouwelingen).

Idd zijn er een hoop kiteleraren/-ressen die op een leuke, motiverende en geinteresseerde manier les geven. Die vind je overal, net zoals rotte appels die het tegendeel laten zien. Dit Kijkduin verhaal is jammer genoeg een niet op zichzelf staand verhaal. Hier is ook een soort van Murphy's law gestart. Teveel factoren die niet mis hadden hoeven te gaan als het commerciële aspect (spreek: geldelijk gewin) iets meer op de achtergrond had komen te staan. Die Groupon shittyshit is iets wat niet op de 1e plaats voor de kitescholier zelf speelt. Net zoals de druk tot omzet scoren vaak alleen roet in het eten gooit omdat net zoals op Mirns en andere plekken waar het te vol kan worden te weinig rekening wordt gehouden met de individuele wensen van de verschillende kiters.

En dat het lesmateriaal niet in orde is, is een verwijtbare fout die niet mag gebeuren in een land als Nederland. We zijn tenslotte niet in Timboektoe oid waar de reservespullen niet direkt voorradig zijn. Is iets kapot dan moet er tenminste 1 , 2 en liever 3 andere boards, kites of bars voorhanden zijn.

Vreemd dat in 2012 nog steeds deze basale zaken niet geregeld zijn.


subroutine

Geen avatar

Berichten: 25
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #40 Oktober 19, 2012, 00:19:09
edit2Rapporteer  
ben benieuwd,

een vriendin van mij gaat as weekend in oostvoorne een lesje doen (ook via groupon)
wij gaan er ook heen in de eerste instantie natuurlijk om haar te pesten Smiley maar ik vrees dat wij
maar even serieus moeten gaan opletten wat er allemaal gebeurt in de les.

mochten er 100 man op de kant staan en 3 instructeurs dan zal ik wel degelijk even op de instructeurs aflopen om te vragen hoe ze van plan zijn dit veilig te gaan doen zonder dat er mensen een kite en/ lijnen in hun nek krijgen..



Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #41 Oktober 19, 2012, 00:22:19
edit2Rapporteer  
Neem een camera mee  schater
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #42 Oktober 19, 2012, 08:01:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Locatie was 100 man rondom de VW bus van Harry in Kijkduin

Dat dacht ik al want op Schellinkhout wordt ook les gegeven door de school van Harry en daar gebeuren volgens mij deze dingen niet. Ik kan een hoop van de instructeurs op Schellinkhout en dat zijn allemaal toffe gasten die volgens mij goed bezig zijn met lesgeven.

Wat ik zie op schellinkhout is dat men serieus en veilig bezig is met de kite sport of ziet iemand dit anders ????
  MOOIE woorden van een local van Schellinkhout


Hij bedoelde alleen jou niet Johan, altijd maar loopen en springen op de kant ! Grin
Het zijn ook altijd dezelfde ! Grin schater

ps. Verders absoluut geen problemen met de Kiteschool van Harry op Schel in tegenstelling tot voorgaande jaren is er veel verbeterd, alleen op de dagen dat er veel lessers zijn, maar dat komt ook doordat er meerdere kitescholen actief zijn.
Misschien valt daar nog wat in te reguleren.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #43 Oktober 19, 2012, 08:22:44
edit2Rapporteer  
Op Oostvoorne is de school van Harry wel degelijk vaak fout bezig. Daar valt echt niets meer tegen in te brengen. En verder sluit ik mij aan bij Ron, zo gaat het bijna elk jaar de laatste tijd....

yup... tot scheld cannonades en dreigementjes en plain public aan toe met mister harry birdshit himself. al moet ik toegeven dat als Leon zelf met de zijn crew daar bezig is, dan is de sfeer een stuk relaxeter...

btw case closed, kss.nl heeft een voorstel gedaan op hanglos. gelukkig hebben ze ook PR en marketing mensen binnen het bedrijf die wel fatsoenlijk dingen kunnen verwoorden.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #44 Oktober 19, 2012, 14:53:53
edit2Rapporteer  
Citaat
Locatie was 100 man rondom de VW bus van Harry in Kijkduin

Dat dacht ik al want op Schellinkhout wordt ook les gegeven door de school van Harry en daar gebeuren volgens mij deze dingen niet. Ik kan een hoop van de instructeurs op Schellinkhout en dat zijn allemaal toffe gasten die volgens mij goed bezig zijn met lesgeven.

Wat ik zie op schellinkhout is dat men serieus en veilig bezig is met de kite sport of ziet iemand dit anders ????
  MOOIE woorden van een local van Schellinkhout



Slijmbal, loser  loser  heb je geld nodig mot je een tientje bij me lenen ???  Grin
Erik-g60

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #45 Mei 12, 2013, 12:00:31
edit2Rapporteer  
Ik heb ook les gehad van de kite school van Harry.

1e les was super (was ingepland bij een andere school)
Aan het einde van de lesdag de les nog even besproken.
Ik had het al goed onder de knie en zou de 2e les gelijk met het boardje aan de gang mogen.
Ik de 2e les gepland.
Kom ik daar aan en moest ik met mensen samen die hun eerste les kregen.
Moest eerst een uur met een powerkite op het strand gaan staan te spelen (wat ik al jaren doe)
Daarna het water op waar ook weer niets mocht doen.
Uiteindelijk heb ik 1 keer mogen proberen om een waterstart te maken en toen was de les weer voorbij.
Aan het ende wel een iko kaartje gekregen maar daar zijn geen id nummers op ingevuld.

Ik heb hem gelijk op de situatie aangesproken en dat ik hier niet mee eens was.
Ik kreeg als antwoord dat ik pech had. En maar een extra les moest nemen.
Later nog wat gemaild maar nooit een echte oplossing van de beste man gekregen.
Er jammer dit een hoop geld kwijt en nog niets hebben uiteindelijk.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #46 Mei 12, 2013, 12:19:04
edit2Rapporteer  
Meneer Harry is toch altijd onprofessioneel?
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #47 Mei 15, 2013, 15:15:26
edit2Rapporteer  
aii, dat klinkt inderdaad niet zo goed
feddomw
Gast
Antwoord #48 Mei 15, 2013, 15:24:24
edit2Rapporteer  
Ik heb ook les gehad van de kite school van Harry.

1e les was super (was ingepland bij een andere school)
Aan het einde van de lesdag de les nog even besproken.
Ik had het al goed onder de knie en zou de 2e les gelijk met het boardje aan de gang mogen.
Ik de 2e les gepland.
Kom ik daar aan en moest ik met mensen samen die hun eerste les kregen.
Moest eerst een uur met een powerkite op het strand gaan staan te spelen (wat ik al jaren doe)
Daarna het water op waar ook weer niets mocht doen.
Uiteindelijk heb ik 1 keer mogen proberen om een waterstart te maken en toen was de les weer voorbij.
Aan het ende wel een iko kaartje gekregen maar daar zijn geen id nummers op ingevuld.

Ik heb hem gelijk op de situatie aangesproken en dat ik hier niet mee eens was.
Ik kreeg als antwoord dat ik pech had. En maar een extra les moest nemen.
Later nog wat gemaild maar nooit een echte oplossing van de beste man gekregen.
Er jammer dit een hoop geld kwijt en nog niets hebben uiteindelijk.

Even los van je eerdere les en dat het IKO kaartje niet verder is ingevuld: het feit dat je een kaartje uberhaupt krijgt na een keer in het water een waterstart te hebben geprobeerd vind ik echt bijzonder geestig. Iets met leedvermaak, schadenfreude en het feit dat ik van tenenkrommende zaken altijd een beetje lacherig word.
Erik-g60

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #49 Mei 15, 2013, 20:15:12
edit2Rapporteer  
Ja lach er maar om....
Ik vind het een kwalijke zaak.
Ik geen fatsoenlijk les gekregen en me geld kwijt.
Hoe krijg je ongelukken/gevaarlijke situaties?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.