Rostock - Warnemünde kiten??

SanderH

Berichten: 135
November 05, 2012, 18:30:57
edit2Rapporteer  
Nou heb ik op youtube en op het forum al even gezocht naar inf. over Rostock/Warnemünde, maar kon niet heel veel vinden.

Zo graag zeker weten of hier gekite mag worden, en zo ja hoe het daar is.

Dus als er iemand is die mijn vraag kan beantwoorden zou het mooi zijn!
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #1 November 05, 2012, 19:11:38
edit2Rapporteer  
al gezocht op www.kitebeaches.com ??? Kom daar wel spots tegen in de nabijheid van Rostock. Tenminste als je het hebt over Rostock in Duitsland?
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #2 November 05, 2012, 20:10:14
edit2Rapporteer  
Nee, daar had ik nog niet gezocht, dus nu even gedaan.
Daar staat dat er wel een kitespot is, alleen vind ik de wind statistieken niet echt denderend eigenlijk..

Maar ja ik heb het inderdaad over Rostock in Duitsland Smiley
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 November 05, 2012, 20:31:25
edit2Rapporteer  
Je hebt daar een hele hele boel stekkies waar je kan en mag varen... Maar Rostock zelf heeft nix nada naxos, los van een haven voor de vissersboten.

Warnemünde is de dichtsbijzijnde waar je goed kan varen

Maar wat wil je precies? Ffies specifiekere vragen + info graag

Beste is om dit op het Duitse surfoase.com te posten en je wordt overdonderd met antwoorden. Verder hebben ze daar genoeg spotinfo.

God, wat je zelf niet kan uitzoeken met Google... Wink
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #4 November 05, 2012, 21:39:16
edit2Rapporteer  
Ow ja daar had ik nog niet aan gedacht, dan ga ik daar ook nog even zoeken!

Maar ik zat vooral te denken aan of je er uberhaubt mag kiten ( maar weet ik inmiddels) en de windzekerheid volgens mensen die er geweest zijn. Volgens windfinder komt is er een windzekerheid van ongeveer 30% op >4bft.  En of er wat gekite wordt door de locals?

Ik doel op het strand van warnemund
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #5 November 06, 2012, 10:08:00
edit2Rapporteer  
http://www.kitesurfatlas.com/spots/germany/warnem%C3%BCnde

En of er wat gekite wordt door de locals?
Gekite wordt er. Of dat locals zijn is een vraag, maar waar moet een local anders naartoe dan een homespot... ergens anders is het geen local meer, TOCH??

Ben je afhankelijk van Warnemünde?? Want anders kun je veel beter naar Fehmarn gaan, daar heb je veel meer spots op een eiland; dus bij iedere windrichting wel een plek te vinden...

Houdt er wel rekening mee dat het Oostzeewater en het klimaat een paar graden kouder is dan hier.

Windstatistiek????? Zegt dat wat, Wanneer past het precies volgens het plaatje? Grof genomen hebben wij hier gemiddeld iets meer wind dan daar. Maar ook daar kan het stormen...

 ThumpsUp
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #6 November 16, 2012, 20:31:27
edit2Rapporteer  
Nah zolang er maar gekite wordt vind ik het wel prima (A)

Maar ja daar ben ik afhankelijk van...

Ach die paar graden kouder is wel te overleven, hier hou ik ook niet echt een winterstop gehe

Maar ja windstatistieken zijn natuurlijk geen garantie voor wind, maar geeft wel een indicatie voor de verwachtingen weer Wink
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 November 16, 2012, 20:38:54
edit2Rapporteer  
Tsjah... afgaan op alleen een indicatie die al goed genoeg is...
mmmmh, dan kun je stellen: een atmosferische storing kun je bijna overal wel  verwachten  Tongue

Suc6  ThumpsUp
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #8 November 16, 2012, 22:11:25
edit2Rapporteer  
Rostock ben ik afgelopen zomer geweest, mijn ouders waren daar aan het zeilen.

Er zijn verschillende kitesurfspots langs de kust, heb heel wat kites gezien daar.

Had zelf ook mijn spullen bij me maar was helaas te druk met andere dingen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.