Kaapstad auto huren (tips)?

Yoram

Berichten: 1217
November 12, 2012, 23:09:37
edit2Rapporteer  

Bijna tijd voor Kaapstad en we moeten nog een auto'tje regelen.

Ben al langs wat auto verhuur bedrijven gesurfd (op het web dan hee), maar bij de een zit er een limiet op het aantal km's dat je mag rijden en de ander (vooral die op de luchthaven staan) zie ik alleen maar een Chevrolet Spark of Citroen C1 voorbij komen, daar ga ik weinig in krijgen.

Iemand tips voor een goed verhuurbedrijf waarbij de rand zaken (verzekeringen ook goed geregeld zijn).
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #1 November 13, 2012, 00:52:57
edit2Rapporteer  
Kijk op rentalcars.com staan ook volkswagen busjes etc op.
Volgens mij heb je niet echt goed gezocht en ben je beetje lui. Rentalcars.com pakt alle bedrijven in de streek van kaapstad en daar komen allemaal klasses auto's uitrollen.

Die site is een verglijkingssite tussen de grote bekende verhuurders. Echter maak 642728199385636113473 kopien van je huurovereenkomst en raak ze niet kwijt. Ze proberen iedereen er bij te naaien dus lees alles goed en wees geduldig met kiezen.

Als nie willen kopieren dan moet je gwn weg gaan want dan is er ies niet in de haak. Let goed op kleine lettertjes met zulke huurders. Loop ook de auto (voordat je de sleutel krijgt) met de verhuurder na. Wijs alle beschadigingen aan en laat em dat op je contract schrijven dat die er zaten voordat je de auto kreeg. Scheeld een op gedoe als je em weer terug wil brengen.


lees contract goed en kopieer em en raak de overeenkomst niet kwijt!!! (Reisverzekering dekt dan niks als jij zelf dom bent geweest om niet aandachtig door te lezen!)
s.sander

Berichten: 91
Logs: 0 | 16 uur
Antwoord #2 November 13, 2012, 16:14:36
edit2Rapporteer  
even het beachhousse contacten die weten wel bij wie je moet zijn.

Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #3 November 13, 2012, 19:41:11
edit2Rapporteer  

Dank voor de reacties, we hebben iets geregeld.

Kijk op rentalcars.com staan ook volkswagen busjes etc op.
Volgens mij heb je niet echt goed gezocht en ben je beetje lui. Rentalcars.com pakt alle bedrijven in de streek van kaapstad en daar komen allemaal klasses auto's uitrollen.

Die klasse auto's zijn leuk, maar in Kaapstad rijd ik liever in een oude Kever.

Overigens niet goed gezocht, ligt eraan hoe je de vraag interpreteert (Genoeg gevonden maar ieder heeft z'n mitsen en maren zoals ik al schreef, zijn gewoon dezelfde bedrijven als op rentalcars.com).

De vetgedrukte tekst nemen we zeker als tip mee!   
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #4 November 13, 2012, 20:09:46
edit2Rapporteer  
Als je er toch bent wil je dan kijken of je bij camps bay kan kiten. In februari zit ik daar op 200 meter van het strand. Zou wel mooi zijn als er daar ook gevaren kan en mag worden
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #5 November 13, 2012, 20:51:00
edit2Rapporteer  

Robin, die staat niet op kitebeaches.com, als we er zijn en in de buurt en het niet vergeten gaan we zeker even voor je kijken.  ThumpsUp
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #6 November 13, 2012, 20:53:07
edit2Rapporteer  
Is al weer wat jaartjes geleden maar heb hier ooit een weg gehaald: http://www.aroundaboutcars.com/
al wat ouder bakkie maar t reed en was cheap.

Zijn ook verschillende klasses in hoever je van Kaapstad mag rijden. Als je toch alleen omgeving Kaapstad blijft rijden kan dat ook weer schelen.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #7 November 13, 2012, 21:00:21
edit2Rapporteer  
Top Yoram. Kan op internet weinig vinden over de mogelijkheden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 November 14, 2012, 17:51:43
edit2Rapporteer  
http://kaapstadguru.nl/Auto%20huur.html
ik heb daar gewoon een auto gehuurd voor 3 weken en gewoon 75% betaald  van een maandprijs
Werd wel genaaid met de wieldoppen, de 150rand die ik er afgelult heb werden daarmee wss goedgemaakt.

Camps bay kan vast wel, heb er toen ik er was geen kites gezien, maar ik was ook ergens anders omdat het dan waaide

Noordhoek Beach is ook mooi, groooooot strand. Verder mag je op de Kaap gewoon surfspullen e.d. meeneemen, schijnt.
Vergeet niet de Chapmans-peak route te doen en mistycliffs te bezoeken. Ik reed er per toeval op aan, meesterlijk mooi
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 November 14, 2012, 19:25:14
edit2Rapporteer  
kaapstad: hoe ouder de bak, hoe groter het gemak!
Alexo

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #10 November 14, 2012, 22:19:51
edit2Rapporteer  
Hi Joram,

Tijdens mijn stage in het prachtige Kaapstad een oude vw Golf gehuurd bij http://tjfcarhire.co.za/.

Geen idee of je ver buiten Kaapstad wil gaan maar officieel is de max 150 km buiten de stad. Ik heb echter met hem kunnen oveleggen dat ik ook verder mocht.

Goeie vakantie!

Alex

Geelco

Berichten: 202
Antwoord #11 November 15, 2012, 11:51:28
edit2Rapporteer  
Robin,

Camps bay mag je zeker varen, in de zin van overal, maar er waait hier deze maanden bijna altijd de south easter, de wind komt dan over de bergen/aflandig. Maar vanaf Campsbay 25 mins (buiten de spits uiteraard) rijden zit je bij Blouberg.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #12 November 15, 2012, 18:30:07
edit2Rapporteer  

Heren, thanks voor de tips van de auto's, maar wij hebben er eentje. Maar altijd handig voor de andere, dus aanvullen mag/kan altijd.

Morres dank voor de aanvullende tips, Chapmans-peak staat inderdaad op ons lijstje. Mistycliffs kennen we nog niet, die gaan we nog even uitzoeken  ThumpsUp
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #13 November 15, 2012, 20:11:40
edit2Rapporteer  

Heren, thanks voor de tips van de auto's, maar wij hebben er eentje. Maar altijd handig voor de andere, dus aanvullen mag/kan altijd.

Morres dank voor de aanvullende tips, Chapmans-peak staat inderdaad op ons lijstje. Mistycliffs kennen we nog niet, die gaan we nog even uitzoeken  ThumpsUp
Mss even delen wat je uiteindelijk hebt kunnen regelen??

Oja ik hoef hier echt niet alle kiteverhalen te lezen straks! ;-)

thx
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #14 November 16, 2012, 18:41:11
edit2Rapporteer  

We hebben uiteindelijk toch een auto via budget.com geregeld, die andere hebben allemaal een beperkt aantal km's of de verzekering dekt niet alle schade. Dus dan toch liever iets nieuws waarbij alles gedekt is en we geen beperkingen hebben.

Wees gerust zal de verhalen niet te uitgebreid maken, de foto's zullen wel meer dan 1000  woorden vertellen toch  Tongue Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 November 22, 2012, 00:55:34
edit2Rapporteer  
die link die ik gaf heeft onbeperkte KM's hoor Wink En zit gewoon verzekering bij, voordeel is dat als je daar de auto sloopt, je geen dure auto hoeft te vergoeden.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #16 November 22, 2012, 20:58:59
edit2Rapporteer  

Al slopen we de auto die we nu hebben dan zijn we ook verzekerd, desnoods via de reisverzekering. Die van de link kende we wel maar ook de nodige puntjes, cruisecar o.a. ruitschade welke niet gedekt is/distance limiet. Die van capetownguru was ook iets mee waardoor we voor iets anders hebben gekozen.
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #17 November 25, 2012, 15:48:36
edit2Rapporteer  
Is er ook iemand dan kan vertellen met welke maatschappij je beste naar Kaapstad vliegt??

South African Airlines heeft nog vluchten maar kan nergens vinden hoe ze met kitespullen vervoeren omgaan? Binnen bagagevrijdom (van 23kg) word een beetje krap denk ik...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.