Advies gevraagd Cabrinha Vector 12m2 2012

kitesmurf

Berichten: 74
Maart 02, 2013, 06:51:49
edit2Rapporteer  
Hi,
ben 3 jaar gelee naar Canada verhuisd, destijds me kitesetje verkocht. Dus nu al 3 jaar niet meer gekite Sad Hier zijn top! kitespots, super wind en maar een paar kiters.

Dus ben weer op zoek naar een kitesetje. Hier in Canada zijn er maar een paar kleine shops, dus er is niet veel keus. Ik kwam een Cabrinha vector 2012 12m compleet voor 600 euries tegen. Lijkt mij een top deal, maar wat denken jullie ervan?

Ik ben super ervaren (kiter sinds 2000) maar hou van controle, grotere boardjes en 14knopen. Ik hou ook van low-end kites en daar schijnt de Vector minder in te zijn. Ik heb geen bezwaar hier tegen als je maar door middel van sinussen genoeg kracht kan bouwen om op goed op snelheid te komen in minimale omstandigheden...

Thanks for your input!
frank
feddomw
Gast
Antwoord #1 Maart 02, 2013, 08:41:03
edit2Rapporteer  
Voor dat geld kan je er geen buil aan vallen lijkt mij. Is het een nieuwe kite voor dat geld?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Maart 02, 2013, 08:41:48
edit2Rapporteer  
De Vector is een echte freeride kite, de low-end is inderdaad wat minder. Wat voor boardje heb je en hoe zwaar ben je zelf?

Wanneer je een relatief groot boardje gebruikt en zelf niet al te zwaar ben dan moet het geen probleem zijn.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #3 Maart 02, 2013, 16:19:07
edit2Rapporteer  
Is een splinternieuwe kite en bar etc. En natuurlijk 800$ ipv 600euro.
Ik woog 75 kg, maar na mijn Noord-Amerikaanse integratie cursus zijn daar wel een paar pond bijgekomen Wink nu dus 80kg ofzo.
Nog geen boardje, maar wil een redelijk grote twintip kopen. En misschien ook wel een lekkere directional voor weinig wind. Maar volgens mij waait het hier toch meestal wel zo hard dat dat niet echt nodig is.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Maart 02, 2013, 16:27:15
edit2Rapporteer  
Dan zou ik lekker voor die 12m gaan. Bij 14 knopen kan je meer dan prima varen dan. Wink
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #5 Maart 02, 2013, 17:12:16
edit2Rapporteer  
Uit interesse, waar ergens zit je in Canada?
feddomw
Gast
Antwoord #6 Maart 02, 2013, 17:36:08
edit2Rapporteer  
Doen, man. Fijne freeride kite voor een scherpe prijs. Ik ben niet zo'n Cabrinha fanboy als Marc  Grin maar het is erg goed spul, goed doek, mooie afwerking en goede safety/bar. En je staat al 3 jaar droog, dus ik vermoed dat je toch weer je slag moet vinden.

EDIT: ik vermoed dat je daar goed(koop) aan Ocean Rodeo kan komen, kijk ook even naar de Prodigy. Toevallig vandaag review van Dom door El Rudo geplaatst.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Maart 02, 2013, 18:10:09
edit2Rapporteer  
Ik ben wel objectief Feddo. Wink Er zijn betere kites maar waarschijnlijk niet met zo'n prijs en zeer goede kwalileits verhouding.
feddomw
Gast
Antwoord #8 Maart 02, 2013, 18:14:23
edit2Rapporteer  
Ik zette niet voor niets een smiley erbij Marc. Wink Voor 800CAD een hagelnieuwe Cab 12m 2012. No-brainer denk ik.....

Ik zet ook alleen OR erbij omdat ik toch aan neem dat een Canadees merk makkelijker te vinden is in CA, en makkelijker te verzenden binnen het land zelf.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Maart 02, 2013, 19:03:14
edit2Rapporteer  
Canada ?........ da's toch Ocean Rodeo ..........?
feddomw
Gast
Antwoord #10 Maart 02, 2013, 19:05:11
edit2Rapporteer  
Canada ?........ da's toch Ocean Rodeo ..........?

Ff hele topic lezen, Limbo.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #11 Maart 03, 2013, 01:39:42
edit2Rapporteer  
Thanks for alle input!
Woon in Saskatoon, Saskatchewan. 800 km ten noord-oosten van Calgary. Hier zo plat als in Limburg en waait goed hard. En weinig bomen (ze zeggen dat je je hond 2 dagen lang kunt zien weglopen).

Lake Diefenbaker (150km lang, 4km breed) is een top spot. Je kan er nu nog met vrachtwagens overheen rijden, dus duurt nog wel ff voordat het warm genoeg is. Maar ik verwacht dat er dit voorjaar een paar hele goede ondiepe spots bijkomen, we hebben zoveel sneeuw dat er plenty weilanden onder water gaan staan.

Ik ga die Cabrinha kopen, Ocean Rodeo is toch weer stuk duurder, en tja Cabrinha is ook niet mijn eerste keus.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Maart 03, 2013, 02:04:41
edit2Rapporteer  
Klinkt goed in ieder geval dan!

Wat was je eerste keus qua kite geweest?
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #13 Maart 03, 2013, 18:26:35
edit2Rapporteer  
Ik had liever een North Evo, F-one Bandit of Naish Park oid gekocht. Maar voor een prijsverschil van >400$ ben ik blij met de Cabrinha. Nu nog ff wachten op het voorjaar. (Of een snowboard kopen, sneeuw genoeg.)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Maart 03, 2013, 18:42:00
edit2Rapporteer  
Ik had liever een North Evo, F-one Bandit of Naish Park oid gekocht. Maar voor een prijsverschil van >400$ ben ik blij met de Cabrinha. Nu nog ff wachten op het voorjaar. (Of een snowboard kopen, sneeuw genoeg.)

Waarom had je dan liever die gekocht? Qua afwerking en kwaliteit is Cabrinha beter dan de andere merken.
feddomw
Gast
Antwoord #15 Maart 03, 2013, 19:19:00
edit2Rapporteer  
Ik had liever een North Evo, F-one Bandit of Naish Park oid gekocht. Maar voor een prijsverschil van >400$ ben ik blij met de Cabrinha. Nu nog ff wachten op het voorjaar. (Of een snowboard kopen, sneeuw genoeg.)

Waarom had je dan liever die gekocht? Qua afwerking en kwaliteit is Cabrinha beter als de andere merken. Wink

Maar je hebt wel gelijk denk ik, zeker wat betreft de kite zelf, dat is bij Cabrinha echt top, zeker vergeleken met F-One. North bar ben ik persoonlijk wel fan van, maar dat is meer qua systeem dan het Cabrinha systeem en niet vanwege de afwerking.

Je doet echt een goede aankoop, kitesmurf. En ik zou lekker alvast in de sneeuw bekend raken met je kite!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #16 Maart 03, 2013, 19:56:18
edit2Rapporteer  
Ik sluit me aan bij Feddo, de sneeuw in met je nieuwe kite en koop een snowboard of ski's! Wij zijn hier al blij met 8cm sneeuw en wat wind.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #17 Maart 04, 2013, 05:49:20
edit2Rapporteer  
Haha, denk dat ik nog steeds wat slechte gevoelens heb over cabrinha vanwege hun lekkende bladders in de blacktips. En ik hou niet zo van het over-gecompliceerde bar/release systeem. Fone heeft dat zo brilliant houtje-touwtje.

Ik ga idd eens op de lokale marktplaats naar een set ski's kijken, snowboarden is zoo jaren 90, haha.
Nu meer dan een meter sneeuw hier en ondanks dat ik midden in de stad woon is het maar 15minuten rijden naar de eerste snowkite spot. (de weilanden zijn hier allemaal 800x800m, en bijna nooit prikkeldraad).

Heb weer helemaal de kriebels en kijk er echt naar uit om weer heen en weer te knallen!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Maart 04, 2013, 09:14:26
edit2Rapporteer  
Haha, denk dat ik nog steeds wat slechte gevoelens heb over cabrinha vanwege hun lekkende bladders in de blacktips. En ik hou niet zo van het over-gecompliceerde bar/release systeem. Fone heeft dat zo brilliant houtje-touwtje.

Ik ga idd eens op de lokale marktplaats naar een set ski's kijken, snowboarden is zoo jaren 90, haha.
Nu meer dan een meter sneeuw hier en ondanks dat ik midden in de stad woon is het maar 15minuten rijden naar de eerste snowkite spot. (de weilanden zijn hier allemaal 800x800m, en bijna nooit prikkeldraad).

Heb weer helemaal de kriebels en kijk er echt naar uit om weer heen en weer te knallen!

Over dat van F-One verschillen we dan van mening. Ook over die van Cabrinha, ik weet zeker wanneer je de bar in je handen hebt dat je dat snapt.

Ik zou maar snel een goedkoop snowboard of skies op de kop tikken. Snowkiten is ook erg leuk en al helemaal als je toch zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen van ruimte hebt.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #19 Maart 09, 2013, 00:42:52
edit2Rapporteer  
Heb me kite binnen, de meneer van de UPS had uhm netjes in de sneeuw achter de barbeque verstopt Wink
Ziet er idd top uit, afwerking is niet bijzonder, maar wel degelijk.
En Marc: je hebt gelijk, begreep de bar idd meteen.
Nu nog ff wachten op wind...
Thanks for al het advies!
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #20 Augustus 27, 2013, 06:45:57
edit2Rapporteer  
De Vector 12m was een heel goede keus. Het is een lekkere kite en precies iets waar ik naar zocht. Low end is niet zo slecht als ik gedacht had. Heb een aantal zeer lekkere dagen gehad met maar 12kts. En nog betere dagen met meer wind Wink
Heb een groot board (135/42) Blade Sanchez op de kop getikt, en dat vaart prima!
En euh... wil niet vervelend doen, maar echt... wat fucking heerlijk om alle ruimte van de wereld te hebben op de top spots hier!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Augustus 27, 2013, 06:56:32
edit2Rapporteer  
Dat is heel mooi om te horen, ben wel benieuwd naar een aantal Foto's.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #22 Augustus 27, 2013, 10:21:59
edit2Rapporteer  
De Vector 12m was een heel goede keus. Het is een lekkere kite en precies iets waar ik naar zocht. Low end is niet zo slecht als ik gedacht had. Heb een aantal zeer lekkere dagen gehad met maar 12kts. En nog betere dagen met meer wind Wink
Heb een groot board (135/42) Blade Sanchez op de kop getikt, en dat vaart prima!
En euh... wil niet vervelend doen, maar echt... wat fucking heerlijk om alle ruimte van de wereld te hebben op de top spots hier!


Klinkt goed kitesmurf... pas wel op voor de beren hé!
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #23 Augustus 28, 2013, 08:01:28
edit2Rapporteer  
Ja beren op de weg heb je hier elke dag  Tongue
Woon midden in een stad zo groot als Utrecht, vorig jaar wel een coyote op de oprijlaan van me huis gehad Wink
er liepen idd ook een paar puma s door de buitenwijken. En als je om de herten en elanden heen de kitespot weet te bereiken valt het allemaal wel mee hoor Wink

Ondiepe spots heb ik nog niet echt kunnen vinden, maar deze zomer is het meer dan 50% van de dagen meer dan 12kts en op 90% van de dagen zonnig. Wel jammer dat het de andere 6 maanden van het jaar onder nul is.

Fotoos:



Snowman

Berichten: 264
Antwoord #24 Augustus 29, 2013, 00:34:56
edit2Rapporteer  
Citaat
Wel jammer dat het de andere 6 maanden van het jaar onder nul is.
Lekker snowkiten dan, is in Saskatchewan toch behoorlijk populair ?

Groeten, uit het westen....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.