Wakeskate

smk

Geen avatar

Berichten: 5
April 07, 2013, 10:27:47
edit2Rapporteer  
Vorige week ben ik gestart met het bouwen van een wakeskate. Ik heb hier  3x3mm berken triplex voor gebruikt. Heb het board onderdruk verlijmd met impregneerhars. Gisteren het boardje uit de pers gehaald en het gaat al de goeie kant op! Heb trouwens de afmetingen 115 bij 42. Hieronder wat foto`s van het proces!!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 07, 2013, 10:29:31
edit2Rapporteer  
Allereerst welkom op dit forum!

Ziet er goed uit!
Top ook die zelfgebouwde mal
smk

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 April 07, 2013, 10:32:22
edit2Rapporteer  
Bedankt!! Weet iemand trouwens hoe ik het board het beste kan af lakken?
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #3 April 07, 2013, 10:45:59
edit2Rapporteer  
Nice! Zodra het mooi weer wordt een kabelbaan opzoeken en:


http://vimeo.com/9370407


Ziet er altijd zo simpel uit....  Wink
Karst71

Berichten: 170
Antwoord #4 April 07, 2013, 20:54:34
edit2Rapporteer  
Mooi werk hoor! Mooie mal en mooi resultaat Smiley

Weet iemand trouwens hoe ik het board het beste kan af lakken?

Als je voor de houtlook wil gaan, kan je 'aflakken' met epoxy. Gewoon mooi dun laagje aanbrengen op het hout, gevolgd door een iets dikker laagje dat mooi uitvloeit.

Nadeel is dat epoxy niet goed tegen UV kan. Het vergeelt door zonlicht. Dit hoeft natuurlijk niet erg te zijn, maar als je dat wilt voorkomen, kan je het beste aflakken met een UV resistente bootlak (bijv transparante DD-lak). Wel een masker met koolfilter dragen!
smk

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #5 April 07, 2013, 21:27:04
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tip! Een vriend had nog een blikje met jachtlak thuis staan dat ik kon gebruiken. Heb er net de eerste laag opgezet en het  ziet er goed uit! Weet nog niet zeker of ik voor de houtlook ga, maar wilde en goede basis op het board hebben. Ik  zal de vorderingen blijven posten!!!
smk

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #6 April 12, 2013, 15:08:13
edit2Rapporteer  
Ik loop tegen een klein probleempje aan  waar ik zelf niet uitkom. Nu heb ik het board al 2 lagen jachtlak geven om het board waterdicht te krijgen. Ik heb een rol  skateboardgriptape gekocht voor op de bovenkant. Nu betwijfel ik of de lijm die op de griptape zit wel sterk genoeg is om aan mijn board te blijven plakken met de omstandigheden die de zee met zich mee neemt. Nu zat ik zelf een beetje te denken en kwam op het idee om de griptape met epoxy aan het board te verlijmen. Echter weet ik niet of je epoxy over jachtlak kunt smeren? Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand een beter idee?

Alvast bedankt!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 April 12, 2013, 17:40:17
edit2Rapporteer  
Het lijkt me wel, maar misschien kun je ook een houtje pakken (en lakken) om het te testen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 April 12, 2013, 18:01:20
edit2Rapporteer  
Waarom test je niet gewoon eerst of je griptape zonder al die fratsen blijft zitten? Epoxy is geen wonderlijm ofzo, met genoeg materialen is de hechting gewoon slecht en betwijfel of die chemische rommel niet gewoon je lijm vd griptape oplost waardoor je een nog slechtere hechting krijgt.

Beter zet je er even de föhn op om de lijm vd griptabe vloeibaarder te maken zodat het extra goed hecht.
smk

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #9 April 13, 2013, 17:30:17
edit2Rapporteer  
Zo ben weer even aan de slag gegaan en heb de griptape er op zitten! Ben zelf erg blij met het resultaat, wist niet dat het er zo strak zou uitzien. Nu nog aan het twijfelen of ik de achterkant nog wil pimpen of dat ik voor de houtlook ga. Hier nog wat foto's!!!
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #10 April 13, 2013, 17:43:48
edit2Rapporteer  
vet!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.