Begin 2014, kleinschalige reis voor een beginner

Psychotic

Berichten: 1723
April 15, 2013, 21:05:33
edit2Rapporteer  
Ik wil mn vriendin in januari 2014 eens trakteren op een weekje zon. Ik wil graag ergens bij een woestijn zitten en een leuk dorpje waar een paar lekkere restaurantjes zitten, leuke boulevard, etc.  Beetje snorkelen, woestijnexcursie, lekker strandje. Daarnaast moet er een goede kitespot met ondiep, vlak water zijn plus een school om mn meisje een paar uurtjes les te geven. Enorm windzeker hoeft het niet te zijn, 1 a twee dagen leswind (15/20 knt) is goed genoeg.

Max budget ca 600 pp voor een weekje. Iemand een idee waar ik dit moet vinden? In Egypte zijn het alleen maar huge resorts, en in dahab waar je wel kleinere hotelletjes/appartementen hebt schijnt de wind vooral hard en vlagerig te zijn. Niet de omstandigheden waarin ik mn meisje een keer aan een kite wil laten hangen...

Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 April 15, 2013, 22:10:08
edit2Rapporteer  
El Gouna, Three Corners is echt niet huge. Alles wat jij wilt, heb je daar. Alleen niet echt windzeker in januari.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 April 15, 2013, 22:50:25
edit2Rapporteer  
griekenland...?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #3 April 15, 2013, 23:01:17
edit2Rapporteer  
Sal Kaapverdie heeft alles wat je hierboven noemt voor 500eu pp al is het misschien niet de beste plek om te leren kiten.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 April 15, 2013, 23:27:46
edit2Rapporteer  
Marokko Dahkla? Maar of je het dan gaat redden met 600 pp weet ik niet.
feddomw
Gast
Antwoord #5 April 16, 2013, 09:41:00
edit2Rapporteer  
+1 voor El Gouna. Niet windzeker in Januari, maar als het waait perfecte beginnersspot.

In januari is het lekker, maar niet in de zon bakken met 30 graden. Zee zal 21-22 graden zijn, als het waait is er windchill. Begrijp me niet verkeerd: heerlijk weer, maar 's avonds lekker spijkerbroek aan en buiten eten in de haven van El Gouna. Het probleem is dat je met je budget midden in de winter "ver weg" moet en dat betekent verder vliegen en dus meer knaken....

Beetje hetzelfde idee is the Breakers in Soma Bay.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #6 April 17, 2013, 14:35:44
edit2Rapporteer  
Thnx voor de suggesties allen Smiley

Ik neig nu zelf ook naar El Gouna. Klinkt toch wel erg goed allemaal. Iemand ervaring met de scholen aldaar?

Voor Sal, daar heb ik afgelopen november gezeten. sal heeft niet echt een boulevard met leuke kleinschalige restaurantjes enzo. Het deel van Santa Maria waar de RIU hotels en Tortuga Beach zitten is echt 100% toeristisch en kunstmatig aangelegd. De sfeer is daar neit echt chill. Wij zaten in een appartementje bij het Josh Angulo surfcenter, en dat was wel erg relaxed daar. Je hebt alleen wel een auto nodig om op kitebeach te komen.
feddomw
Gast
Antwoord #7 April 17, 2013, 15:38:27
edit2Rapporteer  
Als je chill wil en boulevard met kroegjes en restaurantjes zal je toch echt naar El Gouna moeten. Alle scholen daar zijn OK, vrij typische Egyptische scholen. Ik zat in het Movenpick en zag dat de school daar in ieder geval goed materiaal had. Modern Gin kites, boards prima.

Neem sowieso schoentjes mee voor de beginner, en ik zou een 3/2 pak meenemen. Ik zou een shorty afraden. Da's persoonlijk.
jouce

Berichten: 88
Antwoord #8 April 17, 2013, 17:03:51
edit2Rapporteer  
Wij hebben gelest bij de red sea zone, maar ik hoor ook wel goede dingen over die school bij de mövenpick. Alleen het hotel is natuurlijk een klasse hoger qua prijs .
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #9 April 17, 2013, 17:37:53
edit2Rapporteer  
Thnx mannen. Marruh, schoentjes? Veel koraal enzo op de bodem? En is het daar een beetje ondiep ook?
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #10 April 17, 2013, 17:47:33
edit2Rapporteer  
Yep, veel koraal op de bodem. Tot aan het rif ondiep. Als het laagtij is, is het water echt enkeldiep. Bij hoogtij kniediep. Ben r 3 jaar achter elkaar geweest en altijd gevaren bij Buhzza Beach. Als je naar het water kijkt, de meest linker kitespot. Is top daar. Kan je helemaal naar links wegvaren. Daar heb je een klein atolletje waar je overheen kunt springen. Achter het atol is het water echt spiegelvlak.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 April 19, 2013, 09:29:21
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik neig nu zelf ook naar El Gouna. Klinkt toch wel erg goed allemaal. Iemand ervaring met de scholen aldaar


http://elgouna.kiteboarding-club.com/de/das_bietet_dir_die_station/wind_webcam_und_tide/webcam/

El Gouna is top  ThumpsUp  alleen wind in januari is eigenlijk garantie tot de deur  Grin  loser


http://vimeo.com/19828924



http://www.youtube.com/watch?v=0wk6LmglGuc&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg&index=27


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.