Kitesurfen slaat hetzelfde pad in als Windsurfen??

felix23

Geen avatar

Berichten: 4
Mei 30, 2013, 18:56:34
edit2Rapporteer  

Yoo dudes!!

Is er met Kitesurfen hetzelfde aan het gebeuren als een aantal jaren geleden met Windsurfen? Stopt de enorme trend en blijven alleen de échte liefhebbers over, of is het ditmaal de economische situatie in het land waardoor Kiteboard brands in zware tijden verkeren???

Ben heel benieuwd naar al jullie meningen!!


Deze informatie heb ik heel hard nodig voor mijn marktonderzoek wat ik uitvoer als zijnde afstudeer scriptie voor mijn studie 'Commerciële economie'. De informatie is op internet ontzettend schraars en via deze weg hoop ik meer informatie te vergaren bij de jullie (de Kiters zélf).  Wink

Je zou mij echt  méga helpen door ook even 5 minuutjes vrij te nemen voor onderstaande enquête:

http://www.thesistools.com/web/?id=351585

P.s Door deelname aan deze enquête maak je tevens kans om een splinternieuw TWINTIP board te winnen!! Het werkt heel simpel.. Vul aan het einde van de enquête je email adres in en iedereen ontvangt 30 Juni een mail met de winnaar!!!

THANKSSSS Everybodey, jullie helpen mij hier flink mee op weg mijn studie fatsoenlijk af te ronden!!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #1 Mei 30, 2013, 19:00:26
edit2Rapporteer  
Misschien handig om de kitescholen eens aan te schrijven, die hebben misschien meer statistieken voor je... succes !
felix23

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #2 Mei 30, 2013, 19:04:58
edit2Rapporteer  
Thanks Tim voor het meedenken!!  Waardeer ik zeker!!

Momenteel ben ik daar ook al mee bezig. Maar gezien de Kitesurf branche een kleine niche markt betreft zijn er erg weinig gegevens beschikbaar en als ze al gegevens hebben, zijn ze hier heel zuinig mee met prijsgeven helaas. Het blijkt allemaal een stuk taaier als vooraf ingeschat Wink

Cheers

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #3 Mei 30, 2013, 19:10:18
edit2Rapporteer  
Als ik het zo op de spots zie, word het er niet rustiger op.
Wel bestaat de kans dat er minder nieuw verkocht word, maar dat zou ik zo niet weten.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Mei 30, 2013, 19:46:16
edit2Rapporteer  
Als ik het zo op de spots zie, word het er niet rustiger op.
Wel bestaat de kans dat er minder nieuw verkocht word, maar dat zou ik zo niet weten.

niet helemaal mee eens... Harry en de zijne verkopen lesjes van 55 euro. dat trekt veel aspirant kiters, bedrijfsuitjes en mensen die zoiets hebben van: dat moet ik ook maar eens proberen. dus heb je bwvs 10 leerlingen op 1 instruczeur. van die 100 zullen er uiteindelijk maar een paar de volledige cursus afmaken en daar van nog minder die overgaan op aanschaf materiaal.
als ik naar de andere scholen kijk zijn de klassen met echte kite leerlingen beslist niet vol. ze draaien met minder instructeurs dan het verleden.

mogelijke oorzaken: 1. Crisis.
                                      2. weer (kouder water door lange winter/nog geen mooie kite dagen van boven de           
                                          15°C
                                      3 Niet iedereen houd van water sport/vliegers.
                             
maar goed vergeet niet de vrienden die elkaar wegwijs maken in deze sport.
RdB

Berichten: 19
Antwoord #5 Mei 30, 2013, 19:56:13
edit2Rapporteer  
ik ben niet echt weg van de vragen. Teamrider deel vooral. Ik zou meer het kopen in het buitenland en 2e hands betrekken in het onderzoek.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #6 Mei 30, 2013, 20:00:47
edit2Rapporteer  
Als ik op Mirns en Workum kijk word het beslist niet rustiger.
Dit jaar al een paar keer me erover verbaasd hoe druk het is voor de omstandigheden (Kou/Harde wind)
Ook de kitescholen daar hebben het volgens mij nog druk genoeg
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Mei 30, 2013, 20:23:55
edit2Rapporteer  
maar ik denk dat de meeste van ons (ik zelf ook) hopen dat het de kant op gaat als de titel beschrijft.
 maar goed dat was niet de vraag.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #8 Mei 30, 2013, 20:32:25
edit2Rapporteer  
je hebt de enquete een beetje raar ingedeeld,
je vraagt specifiek naar boards, maar niet naar kites,
je vraagt of iemand interesse heeft om teamrider te worden, bij antwoord nee moeten alsnog alle vragen daarover worden ingevuld. als je dat ook zo meeneemt in je resultaten is je enquete niet betrouwbaar. ik zou daar een conditionele vraag van maken, bij nee vervalt de rest van de vragen, bij ja moet je het invullen. als dat niet kan is surveymonkey wellicht een oplossing. je kunt daar makkelijk hoofdstukken aanmaken die relaties tot elkaar hebben.

succes.!
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #9 Mei 30, 2013, 20:53:04
edit2Rapporteer  
Ingevuld, succes met je scriptie !
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Mei 30, 2013, 21:00:31
edit2Rapporteer  
Hoezo verkeren kitesurfbrands in zwaar weer? Volgens mij wordt de sport alleen maar populairder, en dus groeit ook de markt. Misschien dat er vanwege de crisis wat minder verkocht wordt, maar als ik het 'kijk mijn nieuwe shizzle' topic zo bekijk wordt er toch genoeg gekocht.

Veel van je vragen gaan over distributie via teamriders cq teamrider als verkoper in te zetten. Leuk idee, maar ik persoonlijk zou geen interesse hebben in zo'n "baan" in ruil voor een beetje korting.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Mei 30, 2013, 21:10:15
edit2Rapporteer  
om goedkoop aan nieuwe kites te komen,  hoef je geen team rider te zijn. als je de eerste wilt zijn. dan is het misschien handig maar niet meer dan dat.
felix23

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #12 Mei 30, 2013, 21:49:04
edit2Rapporteer  
je hebt de enquete een beetje raar ingedeeld,
je vraagt specifiek naar boards, maar niet naar kites,
je vraagt of iemand interesse heeft om teamrider te worden, bij antwoord nee moeten alsnog alle vragen daarover worden ingevuld. als je dat ook zo meeneemt in je resultaten is je enquete niet betrouwbaar. ik zou daar een conditionele vraag van maken, bij nee vervalt de rest van de vragen, bij ja moet je het invullen. als dat niet kan is surveymonkey wellicht een oplossing. je kunt daar makkelijk hoofdstukken aanmaken die relaties tot elkaar hebben.

succes.!


Thanks voor je feedback Wimbers!

In deze vragenlijst vraag ik bewust niet naar Kites, gezien het over een nieuw concept voor enkel Kiteboards gaat.
Wat betreft het deel van de Teamriders heb je volledig gelijk, daar is er uiteindelijk toch nog een fout ingeslopen! Top dat je zo alert bent, ga eens kijken of ik hier nog aan kan sleutelen. Anders zal ik hier aan het einde van de enquête in mijn Excel sheet en spss statistiek programma op moeten filteren (wat natuurlijk weer flink extra werk met zich meebrengt).

Alvast bedankt voor degene die het hebben ingevuld  Wink
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #13 Mei 31, 2013, 08:01:48
edit2Rapporteer  
Tov 2003-2005 is het almaar minder druk. Als je in de week gaat vben je al blij dat er 3 of 4 andere kiters zijn. Vroeger waren er minstens 10 -20kiters
Ook zijn het aantal spots afgenomen daar men vroeger tevreden was met vlak water (Herkingen - Borssele - Vrouwepolder - etc) en nu gaat een deel van de kiters op ze opzoek naar golven - golven zijn er niet niet zo vaak zelfs als er wind is..
Redenen:
- Crisis
- SUP opkomst
- Slechte zomers en lange koude winters
- Wave populariteit bij een subgroep van kiters
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Mei 31, 2013, 08:23:43
edit2Rapporteer  
Herkeningen is al tijden verboden voor kiters vanwege een aantal zware ongelukken!
Voor de rest snap ik je verhaal totaal niet.

In 2003-2005 was het rustig op spots zoals bijvoorbeeld  Ouddorp, Autostrand, Slufter, Rockanje.
De drukte is de laatste jaren significant toegenomen! En dat hoor ik van iedereen! Ook mensen in Noord Holland en langs het Ijsselmeer.

Wellicht dat jij op slechts een klein aantal Zeeuwse spots komt, en Vrouwenpolder op de meeste dagen niet aandoet? Daar is het nl. ook gigantisch druk in de weekeinden en vakanties.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #15 Mei 31, 2013, 11:43:25
edit2Rapporteer  
Met aanlandige wind op Herkingen heb je zeker 6 meter om te reageren voordat je de dijk opgaat en aansluitend het prikkeldraad in;).
felix23

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #16 Juni 10, 2013, 13:11:56
edit2Rapporteer  
Heeft verder iemand enig idee waar ik recente statistieken van de Kitesurf markt kan vinden/opvragen? De omvang van de markt, de hoeveelheid Kitesurfers, is het een groeiende markt of een slinkende markt? Kan elke eigen ervaring en tips gebruiken!!

Thanks Wink

P.s Vergeet boven staande enquête niet in te vullen please  loser

Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #17 Juni 10, 2013, 13:38:47
edit2Rapporteer  
Ingevuld
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Juni 10, 2013, 14:15:22
edit2Rapporteer  
Heeft verder iemand enig idee waar ik recente statistieken van de Kitesurf markt kan vinden/opvragen? De omvang van de markt, de hoeveelheid Kitesurfers, is het een groeiende markt of een slinkende markt? Kan elke eigen ervaring en tips gebruiken!!

Thanks Wink

P.s Vergeet boven staande enquête niet in te vullen please  loser


Dude, lees je PM en stop het openen van nieuwe topics!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.