Oke, ik geef het toe..

storm

Berichten: 348
Juni 13, 2013, 19:12:05
edit2Rapporteer  
Vandaag weer een heerlijke sessie op Domburg gehad met mijn nieuwe waveboard ( north Kontact).
Maar...Ik ben inmiddels de 40 gepasseerd en merk dat het lijf niet zo jong meer is als de geest.
Dus misschien is het langzamerhand toch tijd voor een wat vergevensgezindere kite dan mijn Torch 9m. In mijn ogen een heerlijke kite, maar ik heb eigenlijk geen vergelijkingen materiaal. Ik vaar al 7 of 8 jaar Torches. Komt bij dat het ook geen wave kite is, en ik merk dat ik dat wel erg leuk vind.
Dus ja wat moet ik dan. Ik ben wel ervaren, maar geen kiteloops e.d strapatsen voor mij.
Ga wel graag hoog, maar ja met wave is dat dan weer niet aan de orde.
Dus ik overweeg nu een nieuw type kite. Misschien een 7 naast mijn Torch, maar wat dan?
Kortom, ik ben op zoek naar ervaringen van medekiters, zeg erbij, ben wel een grote naish fan...
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #1 Juni 13, 2013, 19:15:08
edit2Rapporteer  
Al eens een Park overwogen?Smiley
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #2 Juni 13, 2013, 19:38:57
edit2Rapporteer  
Zaterdag Ouddorp....zat 7 meters te testen schat ik ;-)
.....waaronder een Kima (wave kite)....
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 Juni 13, 2013, 20:03:48
edit2Rapporteer  
Als je van Naish houdt dan moet je zonder twijfel de PARK eens proberen!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Juni 13, 2013, 20:11:33
edit2Rapporteer  
Tja, ..... 40 is ook al een behoorlijke leeftijd ..... met heel veel zaken gaat het dan hard achteruit ... je reflexen, je herstelvermogen, je sexleven, je uithoudingsvermogen, je doorzettingsvermogen, je ogen, je gewrichten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan ...

ik snap niet dat je pas een waveboard gekocht hebt ... dat bedrag was toch al een mooie aanbetaling voor  rolator of scootmobiel ..... toch?

als je wijs bent (daar ga ik van uit want anders had je dit topic niet gestart) zou ik de Torches verkopen en op zoek gaan naar een vrijetijdsbesteding die beter past bij een veertiplusser zoals lingo, rummikub, klaverjassen of nordicwalk ......

 ListenToMe je moet je schamen ..... met veertig+ komen lijf en geest pas in balans .........





storm

Berichten: 348
Antwoord #5 Juni 13, 2013, 20:20:10
edit2Rapporteer  
Tja,
wat zal ik daar nu eens op zeggen?

@ de serieuze reacties, de Park staat zeker op mijn lijstje.
Maar was ook wel benieuwd naar andere kites die ik niet zo goed ken.
Zoals bijv. best Kahoona, of iets van North...
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 Juni 13, 2013, 20:28:26
edit2Rapporteer  
Limbo Loek is ook de 40 reeds gepasseerd..
feddomw
Gast
Antwoord #7 Juni 13, 2013, 20:36:44
edit2Rapporteer  
De serieuze wave kites zal je niet mee kunnen springen zoals je gewend bent. Als je iets meer all-round wil dan de Torch en het moet toch weer Naish worden, pak dan gewoon lekker een Park.

Als je denkt toch meer met waves te willen doen, kijk eens in die hoek zoals de Reo en de Airush Wave, Cab Drifter...

Maar er is ZOVEEL leuks te koop! Test eens wat anders, zoals je zelf aangeeft heb je geen vergelijkingsmateriaal. OR Prodigy, C4, Neo, Razor, Airush Lithium, enzenzenz.

5lijns en meer allround blijf ik positieve dingen horen over de Rebel. Springt hoog en Airton kan er aardig mee in de golven overweg. Of was het Sky Solbach?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juni 13, 2013, 20:39:49
edit2Rapporteer  
Limbo moet wat meer smiley's toevoegen, anders ga ik denken dat hij het meent Wink

Best Kahoona is niet echt een wavekite. Dat is de Cabo volgens mij?

Vertel eerst je wavestyle eens:

1. Strapped of strapples.
2. Kite snel meesturen met je bewegingen op de golf, of laten driften en je board het werk laten doen?
feddomw
Gast
Antwoord #9 Juni 13, 2013, 20:40:58
edit2Rapporteer  
Limbo moet wat meer smiley's toevoegen, anders ga ik denken dat hij het meent Wink

Best Kahoona is niet echt een wavekite. Dat is de Cabo volgens mij?

Vertel eerst je wavestyle eens:

1. Strapped of strapples.
2. Kite snel meesturen met je bewegingen op de golf, of laten driften en je board het werk laten doen?


Torch in Domburg op een Kontact: ik ga voor mijn beurt spreken en gokken dat er met straps wordt gevaren....  Grin
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #10 Juni 13, 2013, 20:58:21
edit2Rapporteer  
Tja, ..... 40 is ook al een behoorlijke leeftijd ..... met heel veel zaken gaat het dan hard achteruit ... je reflexen, je herstelvermogen, je sexleven, je uithoudingsvermogen, je doorzettingsvermogen, je ogen, je gewrichten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan ...

 ListenToMe je moet je schamen ..... met veertig+ komen lijf en geest pas in balans .........

Moahaha, dat was geweldig!!! 
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Juni 13, 2013, 21:01:32
edit2Rapporteer  
Met een wave kan je ook heel hoog Wink

Je wil een snelle kite die goed drift, goed depowered en goed gedepowered stuurt, niet op de strap maar met slappe lijnen. Dat wordt heel veel proberen.. Begin anders komende zaterdag op Ouddorp met de OR prodigy, die gebruik ik er voor!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Juni 13, 2013, 21:04:21
edit2Rapporteer  
Storm wat jij zoekt is de Park 2013..  een ras echte alleskunner.
storm

Berichten: 348
Antwoord #13 Juni 13, 2013, 21:16:12
edit2Rapporteer  
@feddomw: Heb je me zien prutsen vandaag, of bedoel je dat je daar vrijwel niet strapless kan varen?
Want daar liep ik wel over na te denken vandaag, hoe je buiten de branding tussen de klotsbakken en chop een board aan je voeten houd zonder straps.

Maar vaar nu dus strapded, inderdaad. Zou wel zonder willen varen in de toekomst denk ik.

"Kite snel meesturen met je bewegingen op de golf, of laten driften en je board het werk laten doen?"

Nu doe ik dus het eerste, tweede optie ken ik dus niet, maar weet ook niet of de Nederlands condities
zo zijn dat je kite parkeert en lekker gaat golfrijden. Vaak is het toch twee turns en dan klapt de hele zaak in.

Overigens niet eerder zeehonden in Domburg gezien, wel op de slufter, maar niet in Domburg. En vandaag dus wel! Leuk..
feddomw
Gast
Antwoord #14 Juni 13, 2013, 21:28:54
edit2Rapporteer  
@feddomw: Heb je me zien prutsen vandaag, of bedoel je dat je daar vrijwel niet strapless kan varen?
Want daar liep ik wel over na te denken vandaag, hoe je buiten de branding tussen de klotsbakken en chop een board aan je voeten houd zonder straps.

Maar vaar nu dus strapded, inderdaad. Zou wel zonder willen varen in de toekomst denk ik.



Ik heb je niet gezien, nee.
Domburg heeft mooie golven, je stond op een smal en redelijk "gunny" board met een Torch in je handen. Laat ik het zo zeggen: ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat strapless doet....

De Kontact strapless is niet zo moelijk, gijpen/overstappen wel.

Ik denk dat Ed, Michiel en ik je alledrie zullen aanraden om zsm zonder straps te gaan varen. Gewoon bij <20kn altijd je Kontact pakken, en dan altijd zonder straps. Er gaat een wereld voor je open.

Verder wat Ed zegt: lekker zaterdag Prodigy testen.
Leesvoer alvast van Dom Moore (de man weet waarover hij schrijft):
http://www.surfsanctuary.co.uk/blog/2013/03/ocean-rodeo-prodigy-review/comment-page-1/
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #15 Juni 13, 2013, 22:09:46
edit2Rapporteer  
Zoals al gesteld: Probeer de Park eens!
Park is een goed alternatief voor de Torch, iets vergevingsgezinder en ook beter in de golven te varen.
Verder gewoon Naish kwaliteit!!!

Hang loose
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Juni 13, 2013, 22:23:03
edit2Rapporteer  
Park is zeker een goede wavekite. Kijk maar naar Jalou Langeree, die is er wave kampioen mee geworden

En hoog springen met de TT kan er ook mee.

Echter niet alle kites passen bij de ene of andere wavestijl.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Juni 13, 2013, 22:34:37
edit2Rapporteer  
Even over een andere boeg: is je vaarstijl niet gewoon te waar/extreem? Bedoel, 9m en dan willen golfrijden in die wind van vandaag op de manier waarop ik met een Torch de golven in ga was een 5m nog an de grote kant. Maar ik wil dan ook uitgehaakt met zo min mogelijk kitepower op de golf staan en daarin is de Torch zeker geen verkeerde kite. Drift heerlijk met je mee en kan supersnel zijn als het nodig is, je moet alleen even op de krachtpiek passen als je m door t venster smijt.

Wat ik bedoel te zeggen: als je een deditcated 9m wavekite gepakt had vandaag was je ook alle kanten op gestuiterd in de vlagen. Ga strapless en pak een kleinere kite!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Juni 13, 2013, 23:48:50
edit2Rapporteer  
jekyll,edge,neo,rebel
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #19 Juni 14, 2013, 00:55:27
edit2Rapporteer  
Probeer naast die park ook eens een north rebel, die sluit aan op jouw wensen, hoog springen (mega hangtime) en prima voor in de golven. Zelf vaar ik ook torch, maar de park vind ik niks. Probeer meerdere merken te testen als het kan.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #20 Juni 14, 2013, 01:23:42
edit2Rapporteer  
Je moet zeker eens je gedachten over een switch element laten gaan. Laag geprijst, top afwerking en top service. Echte allround kite.
Switchkites.com

Nee ik heb geen aandelen Joepie
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #21 Juni 14, 2013, 01:33:38
edit2Rapporteer  
Of een Method V2 dan.... da's de wavekite van Switch.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #22 Juni 14, 2013, 05:40:46
edit2Rapporteer  
Klopt, maar hij wil ook lekker springen toch. Dan kan je beter voor de element gaan. Die drift ook mooi mee en is dus prima als wave kite te gebruiken.   Tis wat hij wil?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Juni 14, 2013, 07:11:30
edit2Rapporteer  
Dat was mij ontgaan, Evan
Op de zandmotor voeren de strapped downwinderaars met 7m-tertjes, en handen hun handen vol daaraan. Net als ik aan dezelfde maat op een TT.
En ze hadden veel meer hamburgers op dan ik Grin

Zelf overweeg ik nu ook een 5m erbij te nemen...
storm

Berichten: 348
Antwoord #24 Juni 14, 2013, 08:45:19
edit2Rapporteer  
Wow, veel werk aan de winkel dus.
Volgend punt is inderdaad ook nog welke maat te pakken.
Hangs natuurlijk erg van type kite af.
Ik moet zeggen dat ik met mijn 9 soms nog moest sinussen.
Een andere wavekiter was met zijn 7,5 m kahoona bezig.
Ik weeg 80 k en vaar op een 5'11

Jammer is het dat ik behalve een nieuwe kite, dus ook een ander bar systeem moet aanschaffen.

Wat de Park betreft, daar hoor ik veel verschillende reacties over.
@ D.D, wat vind jij"niks" aan de Park?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.