101 Kite advies

Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #25 Juli 27, 2013, 14:46:21
edit2Rapporteer  
Dus je hebt niets tussen de 9.5 en de Zephyr?
Biedt dat voldoende overlap?
Jawel, die 9.5 kan ik vanaf 13-14kn goed varen. Daarvoor pak ik die Zephyr.

Downloopen is overigens met elke kite meer dan prima te doen, dat is gewoon techniek.
Misschien moet ik die gewoon ff wat meer oefenen.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #26 Juli 27, 2013, 19:22:22
edit2Rapporteer  
Dus je hebt niets tussen de 9.5 en de Zephyr?
Biedt dat voldoende overlap?
Bij mij bijna hetzelfde : een Zephyr en daarna Catalyst 10 en 6. Sluit prima op elkaar aan.
Nielzen

Geen avatar

Berichten: 38
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #27 Juli 27, 2013, 19:29:02
edit2Rapporteer  
North EVO gaat uit de markt voor 2014(komt wel een vervanger voor). Das alles wat ik erover kan zeggen omdat ik zelf niet zo'n grote ervaring heb met zoveel verschillende kite's.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #28 Juli 28, 2013, 12:27:29
edit2Rapporteer  
Vandaag heel even Best TS v2 uitgetest, maar ik had hier iets meer van verwacht. Dit was bijna dezelfde kite als de RPM maar dan met een Best logotje erop.
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #29 Juli 28, 2013, 14:23:50
edit2Rapporteer  
De nieuwe Naish Draft ? Ik zag hier een video review voorbij komen in het Duits :

http://gleiten.tv/index.php/video/action/view/v/1104/
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #30 Juli 28, 2013, 15:26:41
edit2Rapporteer  
Ik zou eens met Barry gaan kletsen voor die Razor...
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #31 Augustus 04, 2014, 20:07:41
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk tot een besluit gekomen?

Ik zoek namelijk ook een nieuwe kite waarmee ik kan beginnen met het leren om te loopen. Heb nu kites (Zeeko Notus) waar dat niet echt mee lukt. Hoor het graag Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #32 Augustus 04, 2014, 21:49:44
edit2Rapporteer  
Ik zou eens met Barry gaan kletsen voor die Razor...

helemaal mee eens ......  ThumpsUp
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #33 Augustus 05, 2014, 10:22:54
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk tot een besluit gekomen?

Ik zoek namelijk ook een nieuwe kite waarmee ik kan beginnen met het leren om te loopen. Heb nu kites (Zeeko Notus) waar dat niet echt mee lukt. Hoor het graag Smiley

Heb vorig jaar een Evo 2013 11m gekocht en bevalt supergoed. Afgelopen week heb ik nog een 8m Evo erbij gekocht en heb nu alleen 5.5 Kahoona nog over.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #34 Augustus 05, 2014, 11:41:16
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk tot een besluit gekomen?

Ik zoek namelijk ook een nieuwe kite waarmee ik kan beginnen met het leren om te loopen. Heb nu kites (Zeeko Notus) waar dat niet echt mee lukt. Hoor het graag Smiley
Welk jaar Notus heb je? En wat lukt er niet precies met loopen? Heb zelf ook leren loopen met de Notus en zijn er hier op het forum meer die met de Notus goed loopen (Lude, Michiel, Hard2Handle, Piede). Als de kite goed afgesteld is zou het daar niet aan moeten liggen...
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #35 Augustus 06, 2014, 15:13:41
edit2Rapporteer  
Uiteindelijk tot een besluit gekomen?

Ik zoek namelijk ook een nieuwe kite waarmee ik kan beginnen met het leren om te loopen. Heb nu kites (Zeeko Notus) waar dat niet echt mee lukt. Hoor het graag Smiley
Welk jaar Notus heb je? En wat lukt er niet precies met loopen? Heb zelf ook leren loopen met de Notus en zijn er hier op het forum meer die met de Notus goed loopen (Lude, Michiel, Hard2Handle, Piede). Als de kite goed afgesteld is zou het daar niet aan moeten liggen...

IK heb een Notus 3 (10m) en een Notus LT (7m). Ik heb nou niet het idee dat ik ermee kan loopen omdat de kites gewoonweg te langzaam zijn. Sowieso ligt het ook wel een beetje aan mijn techniek  loser maar ook aan de kites (voor mijn gevoel).
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #36 Oktober 26, 2014, 21:03:17
edit2Rapporteer  
Hmmm ff een kick.

Gebruik die Evo nu ruim een jaar en op zich dik tevreden hoor met die kite. De kite doet alles wat ik wil alleen de bar druk is toch een beetje een probleem aan het worden. Eigenlijk net als met die Kahoona is de bar druk te hoog. Zeker bij het vele loopen krijg ik echt last hiervan.

Voor 2015 zit ik toch te kijken voor iets nieuws. Ik heb geprobeerd om hier in de buurt (omg Vrouwenpolder) te kijken voor testdagen maar elke keer geen wind op die elke dagen dat er een keer iets georganiseerd kan worden.

Uit mijn lijstje om te testen kom ik nog op deze kites uit;
- Ozone Catalyst
- North Evo
- Best TS
- Cabrinha Switchblade
- North Vegas
- North Neo 2015

Iemand nog een extra input of een andere zinvolle opmerking? Smiley
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #37 Oktober 26, 2014, 21:08:13
edit2Rapporteer  
Hmmm ff een kick.

Gebruik die Evo nu ruim een jaar en op zich dik tevreden hoor met die kite. De kite doet alles wat ik wil alleen de bar druk is toch een beetje een probleem aan het worden. Eigenlijk net als met die Kahoona is de bar druk te hoog. Zeker bij het vele loopen krijg ik echt last hiervan.

Voor 2015 zit ik toch te kijken voor iets nieuws. Ik heb geprobeerd om hier in de buurt (omg Vrouwenpolder) te kijken voor testdagen maar elke keer geen wind op die elke dagen dat er een keer iets georganiseerd kan worden.

Uit mijn lijstje om te testen kom ik nog op deze kites uit;
- Ozone Catalyst
- North Evo
- Best TS
- Cabrinha Switchblade
- North Vegas
- North Neo 2015

Iemand nog een extra input of een andere zinvolle opmerking? Smiley

Je mag wel eens aan m'n Switch Element hangen Wink Ik zit ook in die richting altijd.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #38 Oktober 26, 2014, 22:30:55
edit2Rapporteer  
Niels, ik snap het niet helemaal. Trek je wel hard genoeg aan je bar?
De notus heeft juist een hele hoge draaisnelheid, hierdoor is het juist een prima kite om mee te leren loopen. Hij bouwt door de kleine draaicirkel relatief weinig kracht op, dat is juist fijn als je het wilt leren.
Ik ben bang dat je weinig kites zult vinden die sneller rond gaan dan de notus die je nu hebt (de notus rev is een ander verhaal, die geeft net als de krush een explosieve loop)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.