Blik op de weg

Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Augustus 29, 2013, 11:31:18
edit2Rapporteer  
Plot van gisterenavond.

Al bijna 3 weken niet gekite, elke 2 uur kijkend voor actuele waterdata of er een zuchtje wind lijkt te ontstaan. Mijn handpalmen geven een tintelend gevoel af en ik wordt steeds onrustiger.

Gisteren was het zover, met een schamele 15 knopen op de klok zeg ik mijn vriendin gedag en ga ik mijn rooftocht naar wind. Zonder avondeten op pad, de zon die gaat deze dagen immers een stuk eerder onder als 2 maanden geleden.

Ik start de auto en trek snel op, ik rij hard, erg hard...te snel? te hard!!? Onderweg kijk ik naar hoge bomen en vlaggen en ik zie vanalles wapperen, mijn voet voelt zwaarder en ik geef nog een peut gas.De wind roept me!!! ListenToMe
Ik hoor "Ride" in mijn gedachte zeggen: Die darkslide is niet zo moeilijk! Bedenk me ondertussen welke trick ik nu weer even ga doen van de airstyle DVD. Gelukkig kan ik sowieso snel t water op want "BasS" zal er ook al wel staan met zijn electrische pomp.

Bijna aangekomen bedenk ik me dat ik in alle haast mijn trapeze ben vergeten dus draai ik snel om en met lightning speed rij ik terug en vervolg hierna mijn route naar de place to be.

Aangekomen blijkt mijn hoop voor supersessie verkeken.&%$#K*T Muiderberg!&^%@#&^%$Houtribdijk windmeting&^%!
De wind roept niet maar lijkt meer te fluisteren.  Zephyrs, 19m edges en ander gespuis in de lucht en ik sta verdrietig aan de kant met mijn 12meter EVO en een schamel skimboardje. Echter trek ik toch mijn pak aan en ga ik het water op, om vervolgens te zien dat ik toch net geen hoogte kan houden.

De zon gaat onder en ondanks een kolere sessie rijd ik toch rustig naar huis, waar 80 dient te worden gereden rijd ik netjes nu 79 km/u. Ik ben een heer in het verkeer en mijn honger naar wind lijkt voor nu even gestilt.

Herkenbaar?
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #1 Augustus 29, 2013, 11:47:49
edit2Rapporteer  
Smiley herkenbaar...
Nielzen

Geen avatar

Berichten: 38
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Augustus 29, 2013, 11:55:42
edit2Rapporteer  
haha leuk stukje om te lezen. En ook ik sta nu al een maand droog Sad en dan moet ik nog op vakantie naar Turkije inplaats van het winderige Egypte vanwegen de oorlog daar (ja ik weet dat het niet in de kustplaatsen is maar maak dat je vrouw maar eens wijs) Ik snap helemaal wat je bedoelt.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #3 Augustus 29, 2013, 12:07:00
edit2Rapporteer  
Het vergeten van spullen blijft me (gelukkig) tot nu toe nog gespaard, altijd wel even in je hoofd het veel te lange lijstje checken: kite`s, board, trapeze, pak, handschoenen, horloge, bar+lijnen, pomp, oordoppen, zonnebrand, slippers, tyvek.... check, and go!

Maar vooral die haast komt me zeer bekend voor. Allereerst zit ik mezelf altijd op te vreten op mijn werk door onzekerheden in de voorspellingen en/of schommelende bomen in het uitzicht. En wanneer ik dan eenmaal in de auto zit met als bestemming het strand dan zijn de verkeersovertredingen opeens zeer prominent aanwezig. Ik heb in ontspannen gemoedstoestand altijd een zeer nette rijstijl maar daar is niets van te merken richting het water.

Ik vind het knap dat je na een kloten sessie toch voldaan naar huis kan rijden.
Kan ik nog wat van leren, ben zelf in die situatie niet echt een gezellig persoon.

Deze week heb ik echt wel de gedachte: Weet je nog?.. die voorspelling van volle bak wind voor a.s. zondag?.... Annnnnnnnd its gone! Sad
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 29, 2013, 12:15:28
edit2Rapporteer  
heel herkenbaar... alleen een jaar of 4  geleden en nooit mn spullen vergeten. tegenwoordig kom ik niet uit de stoel tenzij ik zeker weet dat ik min 16kts heb.
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #5 Augustus 29, 2013, 12:25:17
edit2Rapporteer  
Mooi stuk. Ik heb thuis op de muur maar een checklist gehangen om zeker te weten dat ik de hele zooi ingepakt hebt, en dan onderweg alsnog zitten malen of ik echt niets ben vergeten.
En alle windcheckers staan vooraan in het Google-Chrome -Home-meest-bezocht pagina.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #6 Augustus 29, 2013, 12:46:17
edit2Rapporteer  
Haha je bent het stukje vergeten waarbij je nog eventjes aan de Fluid AIR hebt gehangen!

PASOP  met hardrijden bij muiderberg!!  Laatst op de Googweg (dat laatste boeren weggetje tussen  Muiden en Muiderberg)  Dat is een 50 weg!  Lijkt 80 Wink
Laatst 5 leerlingen een boete en ikzelf Sad

Herkenbaar is het voor mij niet meer Grin en jij weet waarom 17M <3

BaSS

Berichten: 545
Antwoord #7 Augustus 29, 2013, 14:52:02
edit2Rapporteer  
Haha Boudewijn, misschien toch zo'n Fluid AIR 17 of Zephyr dan maar? Pomp kan je natuurlijk gebruiken Wink (en natuurlijk een reserve trapeze op het werk neerleggen)

Erg herkenbaar overigens, ikzelf sta zoals je weet ook vrij regelmatig zo aan de waterkant (zelfs MET mn 17...).. leuk geschreven Smiley

Wat ik steevast doe als ik in de auto ga zitten is mijzelf voorstellen als ik het water instap..
Board in mn hand... trapeze aan, wetsuit, kite met bar ... etc etc dan weet ik vrijwel zeker dat ik het noodzakelijke in elk geval bij me heb.. werkt goed.

Dit weekeinde komt ons medicijn eraan Boudewijn ...wooooooooohooooo!



Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #8 Augustus 29, 2013, 16:09:39
edit2Rapporteer  
Laten we het hopen dat t weekend beter wordt, de voorspellingen zijn alweer wat minder dan gisteren.Ik begin me steeds meer af te vragen waarom ik een login heb op windguru, ik betaal voor wind maar krijg er weinig van.
Ook nog even aan de fluid air gehangen van Nature idd. Wel een flink verschil in kracht met bijv mijn 12 en leuk voor als wakestyle je ding is met deze kite. Voor mij misschien toch wat te langzaam.

Yourie

Berichten: 139
Antwoord #9 September 02, 2013, 10:19:09
edit2Rapporteer  
denk dat je moet verhuizen, ik heb afgelopen zomer zo vaak op het water gestaan dat ik af en toe een dag oversloeg om bij te komen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 September 26, 2013, 16:29:55
edit2Rapporteer  
Haha je bent het stukje vergeten waarbij je nog eventjes aan de Fluid AIR hebt gehangen!

PASOP  met hardrijden bij muiderberg!!  Laatst op de Googweg (dat laatste boeren weggetje tussen  Muiden en Muiderberg)  Dat is een 50 weg!  Lijkt 80 Wink
Laatst 5 leerlingen een boete en ikzelf Sad

Herkenbaar is het voor mij niet meer Grin en jij weet waarom 17M <3


grote vliegers zijn gewoon ruk! Alles boven de 10m gaat te langzaam rond... Dus voor mij geldt: het waait of het waait niet. Life begins @ 20 kts.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #11 September 26, 2013, 17:22:01
edit2Rapporteer  
haha leuk stukje om te lezen. En ook ik sta nu al een maand droog Sad en dan moet ik nog op vakantie naar Turkije inplaats van het winderige Egypte vanwegen de oorlog daar (ja ik weet dat het niet in de kustplaatsen is maar maak dat je vrouw maar eens wijs) Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Hahaha dat laatste is net zo herkenbaar als de openingspost zelf Grin

Ik had het vorige week zondag, toen ik voor het laatst gekite heb.
Ik zou even bij mijn schoonfamilie langsgaan met mijn vriendin, maar het bleef maar duren en duren.
Dus ik begon chagrijnig te kijken, te snauwen etc omdat ik gewoon graag weg wilde
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #12 September 26, 2013, 18:28:03
edit2Rapporteer  
denk dat je moet verhuizen, ik heb afgelopen zomer zo vaak op het water gestaan dat ik af en toe een dag oversloeg om bij te komen.
En zo is dat,gewoon op de juiste tijd ,op de juiste plek ...   Joepie YeSS Joepie en dat is vaak niet muiderberg  of schell  ThumpDown
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #13 September 26, 2013, 18:56:53
edit2Rapporteer  
Daar heb je helemaal gelijk in Peter, maar voor nu zit er niet veel op met de studieplek gelegen in Amsterdam. Wanneer we afgestudeerd zijn gaan we eens even kijken waar het goed kiten is in de nabije omgeving
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #14 September 26, 2013, 20:04:42
edit2Rapporteer  
Erg leuk  geschreven en zeker herkenbaar, toch een vervelende  "ziekte"! dat kite gedoe...... Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.