Kiten naar Engeland

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #50 September 28, 2013, 10:03:46
edit2Rapporteer  
check ook eens http://www.whizpr.nl/voor-de-pers/htc/htc-atlantic-kite-challenge-kitesurfers-steken-non-stop-atlantische-oceaan-over en http://enablepassion.com/6th-rider-contest/
Yourie

Berichten: 139
Antwoord #51 September 28, 2013, 11:35:11
edit2Rapporteer  
Wat je niet wilt is dat een vrachtschip door een kitegroepje stil komt te liggen.

No worries, een vrachtschip stopt niet voor een stil liggende kiter hoor Grin

Bij de charity downwinder in Engeland hadden alle deelnemers een gps tracking gadget dat vind ik bij een event met veel kiters wel verplicht eigenlijk. Organisatie kan dan makkelijk overzicht houden, neem aan dat die dingen er ook wel zijn met een soort SOS signaal.
Ik wil mee doen, met de oversteek en het organiseren. Met een groep samen komen lijkt mij ook het beste idee. Iets van een brainstorm houden met echt geïnteresseerde.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #52 September 28, 2013, 11:41:01
edit2Rapporteer  
Vanmiddag is half Duitsland weer bezig vanaf de Brouwersdam richting Engeland af te drijven. Denk dat je daar medestanders genoeg vindt. loser
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #53 September 28, 2013, 12:34:02
edit2Rapporteer  
Iedereen wil meedoen... Maarrrrrrr ...ook met organiseren? En maken we er een sponsor dingetje van? lets do this.. Ik bel Richard Branson wel ff.. hij gaf mij laatst zijn nummer......

Ik help je graag, ben alleen 13 dec tot 7 feb naar de zon.

Het ideale aantal kiters lijkt mij rond de 5-10 liggen.. Een beetje lullig om te zeggen omdat het niet mijn idee is en iedereen graag aanhaakt Smiley

Als je een draaiboek klaar hebt wat dan in de praktijk ook werkt, kun je het wel makkelijk herhalen daarna. Snacky, noordenwind is prima toch? Ik heb helaas geen wiskundeknobbel en kennis van het getij in Engeland, als ik even simpel kijk durf ik het met een halfwindse koers en een verval van 87 km wel aan, als je maar in die baai komt dan kom je zo downwind aan wal..

En inderdaad mijn weapon of choice zou een kite met stopperbal en een waveboard zijn Smiley zittend naar engeland



Volgens mij heeft  engeland een omgekeerde stroming. Dus als het daar vloed wordt zak je naar richting het kanaal. Heb je noorderwind dan kan dat teveel moeite hebt om hoogte te lopen / houden en zak je misschien te ver af. Maar goed de max. aantal deelnemers moet maximaal 15 personen zijn als je helemaal vanuit Engeland naar Nederland gaat. Pak het eerst klein aan en bouw het daarna uit.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #54 September 28, 2013, 15:08:26
edit2Rapporteer  
Vanmiddag is half Duitsland weer bezig vanaf de Brouwersdam richting Engeland af te drijven. Denk dat je daar medestanders genoeg vindt. loser
hahahahahahha Oost motherfuckers!! lol
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #55 September 28, 2013, 16:05:29
edit2Rapporteer  
Een Duitse downwinder is inderdaad een bekend fenomeen op de Bdam. Misschien even op oase.com posten Rob! Kan het gelijk een wereldrecordpoging worden.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #56 September 28, 2013, 20:09:11
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/74964039
Wellicht eerst maar eens een keer van Fehmarn (D) naar Lolland (DK) 2 ×20 km. Van de 400 inschrijvingen kwamen er maar 36 over de finish, waaronder 3 Nederlanders. Of even met Stef de Jong van KiteMobile praten. Eerste Nederlander die met een kite naar Engeland is overgestoken. Respect.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #57 September 28, 2013, 22:24:46
edit2Rapporteer  
en 300 naar Denemarken en terug...
wanneer je mensen met normale Twintips niet de tijd geeft op te kruisen naar de veel te veel upwind liggende ton... dan krijg je dat... alleen met race materiaal en foils kwam je hoog genoeg...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.