Naar welke warme bestemming in Maart April voor beginner ?

PC

Geen avatar

Berichten: 25
November 08, 2013, 12:32:21
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ben beginner en heb nog steeds heel veel problemen met de waterstart om maar aan te geven dat ik echt wel beginner ben. Omdat het aangename weer hier aan het verdwijnen is ben ik aan het uitzien om Maart April volgend jaar een buitenlandse reis te boeken naar een warme bestemming waar het ideaal zou zijn om te oefenen plus waar ook nog iets te zien is voor mijn vrouw.
Reis zou 14 tot 17 dagen mogen zijn waarvan ik een week echt wel wil trachten te kiten maar dan wel in ondiep water en een week om wat bezienswaardigheden te doen. Omdat ik al wat gelezen had op dit forum dacht ik aan Combuco, Zanzibar, Zuid-Afrika waarvan ik denk dat Combuco het zekerste is qua wind maar er is dan weer weinig te zien voor mijn vrouw en precies op een strand liggen kan je daar ook niet omwille van de wind.
Zijn er mensen die mij de nodige tips kunnen geven qua bestemming en rekening houdend met periode Maart April en dat er nog iets te zien valt ?
Alvast Bedankt
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 November 08, 2013, 12:40:45
edit2Rapporteer  
- Cumbuco: buiten het windseizoen, nog steeds 50% kans op wind geloof ik.
- Zuid-Afrika: hardcore omstandigheden, niet geschikt voor beginners.
- Zanzibar: hoor meer verhalen over geen wind dan wel wind.

Andere opties:
- Bonaire, aflandig, vlak en prima omstandigheden, zolang je niet upwind kan moet je wel met de kiteschool daar regelen dat ze je ophalen indien je afdrijft. Misschien nog een lesje daar boeken?
- Egypte, el Gouna, weet de windstatistieken niet maar daar waait het best vaak en vlak en lekker weer. Verder geen ruk te doen afgezien van snorkelen.
- Cabarete, Dominicaanse Republiek, choppy maar wel leuke dingen om te zien/doen. Daarnaast 50%+ kans op wind ongeveer geloof ik.

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 November 08, 2013, 12:45:49
edit2Rapporteer  
Cumbuco niet doen…geen wind in die periode,seizoen loopt van jun-dec,

Bonaire ,Aruba,kaapverdie,Colombia

Loop anders deze site even af,onder het kopje travel

http://www.kiteworldmag.com


feddomw
Gast
Antwoord #3 November 08, 2013, 13:21:59
edit2Rapporteer  
Alwayswindy.com. Vietnam.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 November 08, 2013, 13:58:03
edit2Rapporteer  
veel problemen met water start???... blijf gewoon in NL en wacht tot het lente is... dan verder oefenen op autostrand. ga pas aan het buitenland denken als je hier fatsoenlijk kan varen, keren en springen. dan haal je veel meer lol uit het kiten, ipv schaafwonden, sneetjes in je voet of achterwerk en erger. het is nou eenmaal zo dat je erg verwend bent met de nederlandse steen, coraal, en obstakel vrije stranden. ga deze winter nog maar eens ff snow boarden voordat je het weet wil je nooit meer de sneeuw zien.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 November 08, 2013, 14:02:45
edit2Rapporteer  
veel problemen met water start???... blijf gewoon in NL en wacht tot het lente is... dan verder oefenen op autostrand. ga pas aan het buitenland denken als je hier fatsoenlijk kan varen, keren en springen. dan haal je veel meer lol uit het kiten, ipv schaafwonden, sneetjes in je voet of achterwerk en erger. het is nou eenmaal zo dat je erg verwend bent met de nederlandse steen, coraal, en obstakel vrije stranden. ga deze winter nog maar eens ff snow boarden voordat je het weet wil je nooit meer de sneeuw zien.
Wat een nonsens,gewoon lekker de warmte ingaan…zoveel lekkerder om daar an te klooien in je blote bast ….
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #6 November 08, 2013, 15:16:14
edit2Rapporteer  
Zuid-Afrika kan wel, maar dan bij Langebaan. (Enorme lagune) Neem wel je 7 mtrtje mee Wink
hotsauce

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #7 November 08, 2013, 15:43:48
edit2Rapporteer  
Waterstart onder de knie krijgen met een 7 omdat het zodanig hard waait en niet omdat je zo licht bent, lijkt me niet het beste plan...
Anders kan je naar Dakhla of Tarifa, de laatste is niet bijzonder warm in die periode.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #8 November 08, 2013, 15:54:38
edit2Rapporteer  
Zuid-Afrika is buiten het windseizoen, Cumbuco en Zanzibar idem dito.

Ik zou eerder denken aan de overzeese Nederlandse Caribische eilanden.
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #9 November 08, 2013, 15:56:55
edit2Rapporteer  
Kite village in Hamata, Egypte is perfect voor beginners. Wij zijn er ook geweest met allemaal beginners. Was super! Je kan er namelijk altijd staan. 

Volgens mij loopt het seizoen daar van september t/m mei. De eerste keer hadden we elke dag wind, de 2de keer de helft van de dagen.
feddomw
Gast
Antwoord #10 November 08, 2013, 16:32:27
edit2Rapporteer  
Ik heb dezelfde situatie gehad. Na winterstop in Mei het "echt" geleerd in Gokova bij Alwayswindy. Ze begeleiden je ook.
PC

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #11 November 11, 2013, 10:20:12
edit2Rapporteer  
Bedankt iedereen om er op te willen reageren. Geeft me al een goed idee wat kan en wat niet kan. Ik heb volgende week wat meer tijd en dan ga ik jullie tips en sites even nog beter bekijken.
Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #12 November 18, 2013, 22:04:37
edit2Rapporteer  
Ik vertrek 21 maart 9 dagen richting tarifa (Spanje) misschien ook de moeite waard om te kijken?
Flip

Berichten: 72
Antwoord #13 November 21, 2013, 11:12:49
edit2Rapporteer  
Venezuela ? http://www.margaritakitecenter.com/
PC

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #14 December 05, 2013, 00:24:08
edit2Rapporteer  
Na wat wikken en wegen denk ik dat het Hamata Egypte gaat worden begin Maart. Denk dan aan Wadi Lahmy Azur resort.

Als iemand tips heeft dan zijn deze meer dan welkom

Met welke vliegmaatschappij vlieg je het best ? Zou uiteraard het liefst direct vliegen naar Marsa Alam

Boek je best je ticket en hotel apart of via een reisagentschap ?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #15 December 05, 2013, 10:53:08
edit2Rapporteer  
Hoi, ben zelf ook aan het kijken om die kant op te gaan in Maart. Heb even een avondje zitten googlen Hamata ziet er inderdaad leuk uit, El Gouna is voor mij ook een optie alleen mijn voorkeur ligt altijd wat meer bij het minst toeristische of rustigere vakantie/reis plekken en daar lijkt Hamata meer bij aan te sluiten.

Heb ook gekeken wat de kosten zijn als je het zelf allemaal regelen. vliegen kan relatief goedkoop vanaf brussel met jetair is 312 euro retour (vliegen alleen om de week, dus kan of 8 dagen of 15 dagen) en verblijf 7nachten is 448 met twee (224 pp) zou in totaal  536 pp euro zijn voor reis en vliegen, dan komen er nog extra kosten bij omtrent vervoer naar hotel en kitespullen (extra 40 euro voor kitespullen). dus in totaal scheelt het niet zoveel met het boeken bij een reisorganisatie daar zou je totaal zo'n 800 euro kwijt zijn denk ik tenzij bij andere maatschappijen het vervoer van surfspullen veel duurder is. Daarnaast kan je dan gewoon vanaf Amsterdam vliegen wat waarschijniijk weer een stukie minder rijden is. Dus ja het lijkt erop dat de reisorganisaties aardig strak op de prijs zitten.


gr Peter

o ja verblijft is op basis van 2 omdat m'n vriendin als goed is ook mee gaat   Cheesy alleen is wat duurder scheelt weer zo'n 100 euro.
PC

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #16 December 05, 2013, 21:05:08
edit2Rapporteer  
Hoi Peter,
Bedankt voor de info. Vind dat dit allemaal relatief goed meevalt. Moesten we toevallig dezelfde periode naar daar kunnen gaan dan zou het best leuk zijn. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen. Misschien zelfs ook tof voor mijn vrouw en jou vriendin want die zullen wel regelmatig alleen zijn  Smiley

Moesten er mensen dezelfde periode naar daar willen gaan, laat het gerust weten

Kayen

Berichten: 72
Logs: 0 | 130 uur
Antwoord #17 Januari 30, 2014, 19:32:09
edit2Rapporteer  
Egypte, Soma bay bijvoorbeeld. Ben ik geweest. Mooie ondiepe lagune. Mooi weertje en supergoede service voor iedereen is extra fijn gevoel van veiligheid voor beginners...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #18 Januari 30, 2014, 22:07:57
edit2Rapporteer  
Sal  ThumpsUp


http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/3
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.