handschoenen, openwant, dichte want

ronny

Berichten: 357
Januari 22, 2014, 22:29:36
edit2Rapporteer  

ik heb ion handschoenen maar soms best koude handen dus ik dacht laat ik de vraag stellen Smiley

wat is het warmst  ?handschoenen, open want, dichte want
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Januari 22, 2014, 22:50:02
edit2Rapporteer  
Ik ben van handschoenen overgestapt op (dichte) 2mm wanten en dat bevalt me heel goed. Wanten houden mijn vingers warmer dan dat handschoenen dat doen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Januari 22, 2014, 23:01:01
edit2Rapporteer  
Geen hand.





Is persoonlijk Ronny, de 1 heeft met 9mm nog koude handen. Maar heb ook de ION Claws,en die worden behoorlijk nat van binnen,dus koud.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Januari 22, 2014, 23:06:14
edit2Rapporteer  
Van Barry 4mm single-lined waterdichte en voorgevormde Billabong handschoenen gekregen om te testen en ik heb nog geen koude vingers gehad deze winter, heb ze zelfs een paar keer uit moeten doen om nog een lichaamsplekje te hebben waar ik de warmte kwijt kon. (hou het liefst zo lang mogelijk mijn cap op om een brainfreeze en surfersoor te voorkomen)

Ze gaan alleen iets sneller kapot, al heft de prijs van een paar tientjes dat nadeel ook weer op voor een groot deel.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 Januari 22, 2014, 23:14:12
edit2Rapporteer  
Mmm. Ook maar eens voor kijken dan maar!
ronny

Berichten: 357
Antwoord #5 Januari 22, 2014, 23:17:12
edit2Rapporteer  
Wil Barry zich melden ik wil een setje Smiley
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #6 Januari 23, 2014, 01:32:14
edit2Rapporteer  
open palm wanten ben ik al gauw vanaf gestapt
komt te veel vers koud water in
vandaag stelde je je gewoon aan ;P
zitten je handschoenen wel strak, heb je niet gewoon teveel ruimte er in ?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Januari 23, 2014, 08:54:22
edit2Rapporteer  
zoveel kiters, zovele wensen...
Wat een hoop kiters (en windsurfers) vaak vergeten is de dikte van al het neopreen om de polsen en met welke spankracht vaak de klittenbanden dan ook nog vastgezet worden. Gevolg: slechte doorbloeding van de bloedvaten in de hand, waardoor er geen zuurstof meer bij kan komen, gevolg verkramping en warmteverlies.
Probeer eerst eens de klittenband iets losser vast te zetten, KAN helpen.

Verder is de dikte van het neopreen wat tussen bar en hand zit ook een euvel wat veelal parten speelt. Daardoor ga je nog meer je handspieren spannen om nog 'gevoel' met je bar te hebben. Eerdere verkramping...

Voor de echte koukleumen: doe een keukenhandschoen/latex handschoen onder je neopreen handschoen

EN probeer je hand tijdens het cruisen iets losser aan de bar te houden...



PS: Zelf vaar ik daarom zo lang mogelijk met open wanten (met eigenlijk alleen de duim in het neopreen) en de 'vingerkap' alleen maar tegen de windchill van de handrug. Nu het echt kouder wordt heb ik singleline wanten (voor 20 florijnen uit 1982!) met een gecoate waterdichte stof aan de binnenkant van de want. Zien er niet uit maar zijn o zo top! Worden alleen nergens meer zo gemaakt...
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 Januari 23, 2014, 10:47:08
edit2Rapporteer  
open handen
en krijg je toch koude handen.
dompel je handen een aantal minuten in
ijskoud water. Laat ze droog waaien en weg zijn je
koude handen Wink
Maarten van Andel

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #9 Februari 02, 2014, 14:16:18
edit2Rapporteer  
is er al iemand die ervaring heeft  met handschoenen met een seal?
Daar kun je gewoon warme fleece handschoenen onder dragen.

Ik ben ook naarstig op zoek naar een goed alternatief om handen warm te houden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.