pijn in mijn onderarmen

Henning

Berichten: 581
Antwoord #25 Mei 13, 2014, 08:39:53
edit2Rapporteer  
De F-one en best barren zijn ook aanzienlijk dunner dan die dikke stok van Slingshot, dat maakt ook zeker uit! Bij een dunne bar heb ikzelf ook aanzienlijk sneller last van de onderarmen...
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #26 Mei 13, 2014, 08:40:28
edit2Rapporteer  
Wel eens gewindsurft zonder trapeze in goede wind? Na een half uurtje totaal verzuurde onderarmen. Met kiten zelden last. Oorzaak met kiten vaak hoge bardruk, te hard knijpen en misschien afklemming door je pak. Een andere oefening die je zelfs in gezelschap zou kunnen doen is met gestrekte armen 50X knijpen. 50x armen recht voor je, 50x armen gespreid, 50x met armen omhoog en dat een paar keer per dag herhalen. Gewoon hard knijpen en vingers krachtig spreiden en weer hard knijpen.
Doe dit 2 weken en je probleem is voorbij.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Mei 13, 2014, 09:01:54
edit2Rapporteer  
Wel eens gewindsurft zonder trapeze in goede wind? Na een half uurtje totaal verzuurde onderarmen. Met kiten zelden last. Oorzaak met kiten vaak hoge bardruk, te hard knijpen en misschien afklemming door je pak. Een andere oefening die je zelfs in gezelschap zou kunnen doen is met gestrekte armen 50X knijpen. 50x armen recht voor je, 50x armen gespreid, 50x met armen omhoog en dat een paar keer per dag herhalen. Gewoon hard knijpen en vingers krachtig spreiden en weer hard knijpen.
Doe dit 2 weken en je probleem is voorbij.
met windsurfen kreeg ik altijd een trekkende gevoel in m'n onderrug. Nooit last gehad van m'n armen, wel dat soms het vel van m'n handen achter liet.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #28 Mei 13, 2014, 10:17:08
edit2Rapporteer  
Mooi topic! Wat voor kite vaar je eigenlijk Daan?

ja marc, dat advies van links en rechts rukken daar ken jij wel wat mee he..

Zelf denk ik dat jij hier meer ervaren mee bent want je hebt altijd grote praatjes over vrouwen maar ik zie je nooit met een vrouw. Grin


Mooi topic! Wat voor kite vaar je eigenlijk Daan?

Momenteel de B7. De bardruk is behoorlijk en de bar is iets dikker dan ik gewend ben.
Heb tot  voor kort RPM's gevaren. Eigenlijk nooit last mee gehad. Ook nog een trekzak (Best Nemesis 12m uit 2009) liggen. Bijna garantie voor pijn in aanhechtingen na een paar dagen kiten.

Persoonlijk vind ik de bardruk van de Bandit 7 totaal niet zwaar, de bar is wel relatief dun dus ik zou wat de rest zegt eens proberen wat minder te knijpen in de bar.
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #29 Mei 13, 2014, 18:19:56
edit2Rapporteer  
Iemand anders aftrekken? Kom op eline, denk ff na, zo moeilijk is het toch niet?
Whahahaha naja zeg, wat heb ik daar nou aan Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #30 Mei 13, 2014, 18:44:10
edit2Rapporteer  
Iemand anders aftrekken? Kom op eline, denk ff na, zo moeilijk is het toch niet?
Whahahaha naja zeg, wat heb ik daar nou aan Wink

Whaha gaat lekker hier.  schater
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #31 Mei 13, 2014, 19:45:54
edit2Rapporteer  
Ik heb ook al een aantal jaren nu last van pijn in mijn ellebogen na het vele kiten. Dit is meer een pijn echt aan de binnenkant van je ellebogen. Meestal is de pijn afhankelijk van hoe vaak en hoe fanatiek ik bezig ben geweest na een dag of 1 tot 5 helemaal weg. Pijn aan de binnenkant is een golfersarm/kitersarm, pijn aan de buitenkant is een tennisarm. Vaak komt dit wel doordat je kite vaart met hoge bardruk of veel kite met weinig wind.

Er zijn heeel veel filmpjes over te vinden met oefeningen door het draaien van armen met speciale hulpmiddels of het gebruik van arm-staps om bepaalde spieren te ontspannen en/of te onderdrukken. Beide werken op zich wel een beetje, maar bij mij komt het toch na een aantal keren flink de beuk dr in gooien toch altijd weer terug helaas. Ik ben ook nog van kite gewisseld afgelopen jaar en dit gaf wel iets verbetering, maar nog steeds niet de volle 100%.

Vorige jaar ben ik ook een keer naar de fysio geweest nadat ik er veel last van had en hierbij is toen ook via röntgen gekeken naar mijn armen. Eindconclusie hierbij was dat het pure overbelasting was en een advies om zo veel mogelijk van die strech oefeningen te doen en meer krachttraining te doen. Ik probeer in het weekend aan de bar mijn krachtoefening wat bij te houden, maar vooralsnog moet ik denk een tandje bij zetten Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #32 Mei 13, 2014, 20:51:28
edit2Rapporteer  
Iemand anders aftrekken? Kom op eline, denk ff na, zo moeilijk is het toch niet?
Whahahaha naja zeg, wat heb ik daar nou aan Wink
moet ik m in koppen of doe iemand anders dat... Dit is te simpel.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.