Beginner Amsterdam

Kimmie

Berichten: 3
Juni 01, 2014, 12:32:22
edit2Rapporteer  
Goedemiddag allemaal!

Na allemaal enthousiaste kite verhalen en filmpjes wil ik het zelf ook graag een keer proberen.

Zijn er nog andere beginners in de regio Amsterdam? het lijkt me leuk en praktisch om samen te gaan lessen.

Ik ben een aantal keer wezen vliegeren en door een verkeerd bevestigd safety systeem heb ik ook even op het land mogen body-dragen  Sad dus ik ben een beetje bang voor de kracht. Wat is nog een veilige wind? (ik heb begrepen dat veel kitescholen je met te harde wind nog het water op laten gaan)

zijn er aan/afraders qua kitescholen rond Amsterdam?

Ik wil misschien tijdens mijn, nog te boeken,  vakantie leren kitesurfen. Wat zijn goede en betaalbare bestemming voor beginners rond september?

Veel tips gelukkig kunnen vinden op het forum, bedankt allemaal! en misschien tot op het water Smiley

Liefs, Kim
Roy34

Berichten: 50
Antwoord #1 Juni 01, 2014, 13:07:58
edit2Rapporteer  
Ik zou eerst lekker beetje rond gaan kijken naar een geschikte kite school.
En waar gaat de voorkeur naar uit zee of ijselmeer.
Brouwersdam is bijvoorbeeld een erg mooie spot.
En er wordt les gevenen door gerenommeerde kite scholen. En daar leer je vast ook nieuwe mensen  kennen.
Ik denk zelf dat het het beste is ondanks je vlieger ervaring gewoon weer even bij het begin moet gaan beginnen daar mee overwin je vast wel je angst.
En vandaar  uit kunnen de instructeurs wel  bepalen op welk niveau je staat.
En  na een aantal lesjes weet je zelf ook hoe het er voor staat zodat je misschien daar je vakantie op aan kunt passen.

Succes en veel plezier .
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 Juni 01, 2014, 13:09:19
edit2Rapporteer  
Lekker in Nederland leren zodat je op vakantie zelf kan kiten. Verder zijn er genoeg goede scholen in de buurt. Vliegeren op het strand doe je enkel met een trainerkite en niet met een kitesurf kite, daar zijn helaas al veel ongelukken en zelfs doden bij gevallen (vaak onwetende beginners).
Kimmie

Berichten: 3
Antwoord #3 Juni 01, 2014, 13:27:19
edit2Rapporteer  
Gelukkig was het in mijn geval ook geen kitesurfkite Smiley 

Ik kwam Harry Vogelezang tegen op groupon wat zijn de ervaringen daarmee?
Ik heb begrepen dat op zee lastiger leren is... Dan lijkt ijselmeer mij dus verstandiger. Of valt het verschil wel  mee?
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #4 Juni 01, 2014, 13:44:11
edit2Rapporteer  
Wat betreft Harry Vogelezang kan je de zoekfunctie van de site gebruiken en daaruit je conclusies trekken. Helemaal de combi met Groupon spreekt vaak aardig voor zich.
Kimmie

Berichten: 3
Antwoord #5 Juni 01, 2014, 14:08:27
edit2Rapporteer  
Zoekfunctie...  ThumpsUp
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #6 Juni 01, 2014, 17:54:14
edit2Rapporteer  
Hey Kim, kijk even op frankandfree.nl of kitefeel.nl.
Allebei de heren van deze scholen geven goed en verantwoord les op het IJsselmeer.
Kijk eens naar El Gouna voor een goed betaalbare kitevakantie in september.
En check gewoon het topic 'Noord-Holland, waar gaan we beulen'. Daar zitten alle gasten en dames uit Noord-Holland op om af te spreken.  ThumpsUp

Have fun op het water. YeSS Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.