Kite aanbieding van een kennis

ka5ko

Geen avatar

Berichten: 1
Juni 18, 2014, 16:33:42
edit2Rapporteer  
Hello!

Ik heb een jaar geleden een kitecursus gedaan, en nu ben ik op zoek naar kite gear. Om jullie voor te zijn, ik ga zeker nog een les of wat volgen, want het is al wat lang geleden. :-) Nu kreeg ik van een kennis van mij een volgend aanbod voor in totaal 200 euro. Hij heeft het zelf geprobeerd, maar vond het niets. Had het zelf van een vriend van hem die kite, voor 450. Ik vertrouw hem er wel op.
- kite: North vegas 06 11m incl lijnen
- board: Nobile nbl 137 uit 2008
- trapeze: firestarter 2008 editie
- wetsuit

Nog wat over mijzelf: ik ben zelf 1.90 m en ongeveer 80 kg en sport vrij veel.

Wat betreft die kite, die is te oud en bovendien een C-kite. Daar moet sowieso een nieuwe voor komen. Die wil ik dan sowieso nog proberen te verkopen. De vragen zijn meer over het board en de trapeze. Is het slim om het als beginner te kopen en is het deze prijs wel waard, of vinden jullie dat ik beter een zittrapeze en groter board kan kopen? En zou dat kunnen voor dezelfde prijs?

Groeten!
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #1 Juni 18, 2014, 16:42:36
edit2Rapporteer  
troep.
zonde geld
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #2 Juni 18, 2014, 16:53:59
edit2Rapporteer  
De kite heb je idd weinig aan. Het wetsuit en de trapeze ligt er volledig aan hoe het past, als ze niet goed zitten heb je er niks aan. Zeker de trapeze is heel belangrijk, als deze niet goed zit dan kan je erg snel last van je rug krijgen. Het board is naar mijn mening niks mis mee.

Als de trapeze en het pak goed zitten dan is het een goede deal, als ze niet goed zitten dan heb je eigenlijk alleen wat aan het board...
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Juni 18, 2014, 21:14:20
edit2Rapporteer  
Waarom zou je zo´n kite willen verkopen. Je moet er een zitkussen van maken of weggooien. Als een beginner hem koopt hebben we straks weer een dodelijk  ongeluk erbij. En dat voro een paar tientjes.
Wetsuits worden ook minder warm naarmate je ze langer draagt of ouder zijn.  Je zult ook precies dezelfde bouw moeten hebben wil het beetje lekker zitten. Een pak moet goed aansluiten overal. Anders krijg je het al snel koud.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juni 19, 2014, 00:34:50
edit2Rapporteer  
board is prima, biedt daar 150 voor en miss. past het harnas ook wel. Kite zou ik idd NIET doen.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #5 Juni 19, 2014, 09:15:17
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of de kite veel gebruikt is, maar als ie niet veel gebruikt is en je kunt alles voor 200 euro kopen gewoon doen.

Leeftijd van de kite zegt niets. Als ie altijd netjes in de tas heeft gezeten is dat een prima leer kite. De 2006 modellen waren geen verkeerde kites. Altijd die discussie dat oude kites niks waard zijn is zo'n onzin. Het gaat erom hoe de staat van de kite en bar is en per definitie de leeftijd. Ik moet er wel bij zeggen dat de huidige kites vaak wel beter te depoweren zijn.

feddomw
Gast
Antwoord #6 Juni 19, 2014, 09:30:18
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of de kite veel gebruikt is, maar als ie niet veel gebruikt is en je kunt alles voor 200 euro kopen gewoon doen.

Leeftijd van de kite zegt niets. Als ie altijd netjes in de tas heeft gezeten is dat een prima leer kite. De 2006 modellen waren geen verkeerde kites. Altijd die discussie dat oude kites niks waard zijn is zo'n onzin. Het gaat erom hoe de staat van de kite en bar is en per definitie de leeftijd. Ik moet er wel bij zeggen dat de huidige kites vaak wel beter te depoweren zijn.



In de reviews in 2006 werd de kite al een grunt monster genoemd, door ervaren kiters/reviewers. Dat ze niet genoeg konden depoweren, enz. Lijkt me ook voor zo weinig geld gewoon geen verstandige keus voor een beginner. Boardje prima (is wel wat aan de kleine kant want 39cm breed), wetsuit/trapeze als ze passen, kite niet.
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #7 Juni 19, 2014, 11:54:38
edit2Rapporteer  
ik heb het ook geleerd, en vaar nogsteeds met de Vegas 2006. Prima kite!
Torcher

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #8 Juni 19, 2014, 12:50:00
edit2Rapporteer  
Mijn advies:

Indien wetsuit en trapeze (goed) passen zou ik het setje nemen...200 euro is niet veel, mits in goede staat.

Wel zou ik de kite zelf veranderen in een zitzak of weggooien, de bar en lijnen echter houden!!! Bij North waren de bar/lijnen/safety/chickenloop in 2006 al goed voor elkaar (mits nog helemaal in goede staat), koop bij deze bar een mooie Evo/Rebel/Rhino kite van 2008 of jonger (kite-only) en je kunt vooruit.

Het Nobile 137 boardje is om mee te beginnen met jouw lengte prima, je kunt hier volgend seizoen desgewenst weer wat anders voor kopen.

Waarom meer geld uit gaan geven?


Ps.
Kameraad van me heeft nog een Rebel '08 12 meter KO en een Rhino '09 10 meter KO te koop voor weinig...(175 euro p/st), zijn beiden lekkere beginners-kites met goede depower-mogelijkheden en makkelijk te restarten. Indien interesse pb me maar ff.

feddomw
Gast
Antwoord #9 Juni 19, 2014, 13:22:02
edit2Rapporteer  
ik heb het ook geleerd, en vaar nogsteeds met de Vegas 2006. Prima kite!

Op de NKV safety clinic was er iemand die nog met een pols-leash aan het varen was. Die snapte ook niet wat al de heisa was met nieuwere spullen.

Mijn punt: ieder zijn ding en eigen keuzes, maar als het budget het toe laat en je hebt de keus, waarom het moeilijker maken dan nodig. Er zijn gewoon betere en jongere kites die bij uitstek voor beginners zijn geschikt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Juni 19, 2014, 21:43:18
edit2Rapporteer  
De kite is oud, maar was wel de eerste C-kite met een behoorlijk groot windbereik. Bijna net zo groot als de hybride C kites van nu.

Om te leren zijn er betere kites dan deze. Maar helemaal verkeerd is deze zeker niet. Wel oud met mogelijk materiaalpech van doen. Kites zijn niet gemaakt om erg lang mee te gaan...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.