Dé ideale Kitesurf-camping in Nederland?

RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Oktober 13, 2014, 20:23:54
edit2Rapporteer  
camping Scheldeoord Baarland, dijkje over en een mooie spot tot je beschikking
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #26 Oktober 14, 2014, 19:50:26
edit2Rapporteer  
Iemand nog bekend met Noord Holland toevallig, Callantsoog bijvoorbeeld ?

P.S.  RRA, hoe zit dat in Baarland? Hij staat genoteerd, maar met de spot omschrijving hier op Kitehigh ... dan lijkt het niks
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #27 Oktober 14, 2014, 19:56:54
edit2Rapporteer  
Ik zit al jaaaaaaaaaaren op de Zandput in Vrouwenpolder; seizoensplek.
Vanaf de camping loop ik zo, door de duinen naar het strand. Je kunt ook met de fiets natuurlijk.
Alle windrichtingen van west over noord naar oost zijn op deze spot vaarbaar.

Vanaf het strand kan ik zo naar Neeltje Jans kijken. Is de wind west tot zuidwest dan ga ik meestal daarheen. Dat is ongeveer tien minuten rijden.

Andere spots in de buurt zijn: Domburg, Borselen, Baarland, Rilland en Brouwersdam allemaal bereikbaar binnen een half uur.

Top toch? Cool
Ik kan dit beamen, ben hier een aantal weken terug in september 3 dagen geweest.
Alleen geen wind, maar de locatie was ideaal Smiley

... en waarom ben jij dan niet een kopje koffie met een Zeeuwse bolus komen nuttigen .....?
Is het jouw homespot Smiley ?
Zal het onthouden voor volgende keer !

Heb nu lekker 2 dagen gefietst op de racefiets Grin ook mooi om te doen, mooi stuk Nederland dat Zeeland !
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #28 Oktober 14, 2014, 20:03:53
edit2Rapporteer  
van april tot november mijn homespot. Ik moet alleen van maandag tot vrijdag even naar Limburg om te werken .. Roll Eyes
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Oktober 14, 2014, 20:41:51
edit2Rapporteer  
Hier meer info over Baarland.

http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=46078.0

Heb afgelopen jaar een weekje op de camping gestaan , helaas wegens gebrek aan wind niet kunnen varen daar maar zag er goed uit, strandje, eettent prima.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #30 Oktober 17, 2014, 14:33:48
edit2Rapporteer  
Zoekt en ge zult vinde: https://www.google.nl/maps/search/camping/@52.8668119,5.6978181,9z?hl=nl
Dit is op zich wel leuk als impressiefilmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=yrrmk9Bt2PI
Maar de camping an zich is natuurlijk niet geschikt
Google heeft ook nog wel enkele resultaten als je zoekt op kite camping nederland, bv deze: http://www.ardoer.com/nl/camping/scheldeoord/content/kitesurfen-voor-jong-en-oud weet me god niet welke provincie het ligt.


@Local, Ik weet niet wat je met je zoeken gevonden hebt...maar........................

Wat heeft de Vogel met een kitesurfcamping te maken? Ben er vorig jaar geweest, maar heeft echt helemaal totaal niets met kitesurfen...Of werk je er en zoek je gratis reclame? ...of mis ik het gewoon?


Volgens mij mis ik iets ?!? Waar doel je op met de Vogel, op het youtube filmpje ? Je denkt toch niet dat ik alle campings via de google URL heb na lopen pluizen ? Mensen stellen vaak vragen, maar meestal mis je vaak belangrijke informatie om een zo goed mogelijk antwoord te geven. Waar ben jij dan vorig jaar geweest ? Voor de rest kan ik ook alles lekker met Nee beantwoorden.
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #31 Oktober 17, 2014, 19:10:04
edit2Rapporteer  
Ik kite altijd op mirns of workum, die beide campings (welke hier eerder zijn aangegeven) zitten echt tegen  strand/kitespot aan. je kan zo vanaf de camping met je spullen ernaar toe lopen.

plus groot voordeel ben je bijvoorbeeld in mirns waar je van oost tot west/noordwest wel kan varen en staat de wind anders ga je naar workum, stavoren of hindelopen welke allemaal ongeveel 15-20 min rijden is.
bij workum kun je weer van west tot noord prima varen. dan kun je dus bijna altijd wel varen, als er maar wind staat  Wink
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #32 Oktober 18, 2014, 13:22:42
edit2Rapporteer  
Dank aan iedereen, ik kom nog niet verder dan deze willekeurige tussenstand:

Camping / Aangrenzende Spot (Windrichting clockwise) / Extra's:

1. Roompot De Zandput / Vrouwenpolder (W-ONO) / Dichtbij Neeltje Jans (ZW-NNO)
2. Ardoer De Zwinhoeve / Cadzand (W-NO) / Sauna & massage, veel activiteiten voor kinderen
3. Roompot Beach Resort / Kamperland (WNW-ONO) / Zwemparadijs, speelparadijs,en kiteschool
4. Ardoer Scheldeoord / Baarland (ZO-ZZW) / Overdekt zwembad, speelparadijs en kiteschool
5. Roompot Kijkduin / Zandmotor (ZZW-NNO) / Overdekt zwembad, mooie kitespot
6. It soal Aquaresort / Workum (Z-NNO) / Mooie camping, kiteschool, dichtbij Mirms (OZO-WNW)
7. Schuilenberg / Hindelopen (OZO-NW) / Eventueel camping Hindelopen, dichtbij Workum (Z-NNO)
8. De Braamberg / Mirms (OZO-WNW) / Dichtbij Workum (Z-NNO)
9. Duinoord / Ameland Noord (W-ONO) / Dichtbij andere spots op Ameland (alle)
10. Kogerstrand / Texel Paal 17 (ZZW-NNO)
11. De Zeehoeve / Harlingen (ZZW-NNW) / Een gedoogde spot (?)
12. Schiermonnikoog / geen idee (?)
13. Callantsoog / of eventueel iets anders Noord-Holland, geen idee (?)

Graag nog meer ervaringen, spots+campings, iets ideaals letterlijk op "kruipafstand" aan het water.

Laat je horen... wie weet er meer
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #33 Oktober 18, 2014, 13:54:21
edit2Rapporteer  
Er zit bij de spot medemblik een bungalow park. Dit heet de Vlietlanden. Ben er niet geweest dus meer info heb ik niet. Ik zie het park altijd als ik naar de spot rijd. Afstand is wel te lopen maar toch nog wel 5-10 minuten denk ik.

Verder zit er volgens mij een strandbad camping bij de spot van Edam. Zou ook makkelijk te lopen moeten zijn.
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #34 Oktober 18, 2014, 20:54:51
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf nu 2 keer in Kijkduin geweest. lekker op de camping pal aan de duin. Je pak aan rugtas op en met je board in de hand en op de fiets naar het water.  Helemaal Top,
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #35 Oktober 19, 2014, 11:19:54
edit2Rapporteer  
is t een idee om misschien bij je overzicht t zetten of: er een kiteschool zit, Ondiep of meteen diep (voor beginners), ondergrond: zand/ellendige kiezel/of wier > zoals bij veel spots aan ijsselmeer

Bij it soal zitten 2 kitescholen.
wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #36 November 10, 2014, 23:27:17
edit2Rapporteer  
Excuses bikiniisuit, ben zelf nog niet naar al deze spots geweest, we moeten het puur hebben van aanbevelingen.

In de zoektocht kom ik steeds hier en daar wat tegen wat ik erbij toevoeg...
Vooralsnog een willekeurige tussenstand:

Camping / Aangrenzende Spot (Windrichting clockwise) / Extra's:

1. Roompot De Zandput / Vrouwenpolder (W-ONO) / Dichtbij Neeltje Jans (ZW-NNO)
2. Ardoer De Zwinhoeve / Cadzand (W-NO) / Sauna & massage, veel activiteiten voor kinderen
3. Roompot Beach Resort / Kamperland (WNW-ONO) / Zwemparadijs, speelparadijs,en kiteschool
4. Ardoer Scheldeoord / Baarland (ZO-ZZW) / Overdekt zwembad, speelparadijs en kiteschool
5. Roompot Kijkduin / Zandmotor (ZZW-NNO) / Overdekt zwembad, mooie kitespot
6. It soal Aquaresort / Workum (Z-NNO) / Mooie camping, kiteschool, dichtbij Mirms (OZO-WNW)
7. Schuilenberg / Hindelopen (OZO-NW) / Eventueel camping Hindelopen, dichtbij Workum (Z-NNO)
8. De Braamberg / Mirms (OZO-WNW) / Dichtbij Workum (Z-NNO)
9. Duinoord / Ameland Noord (W-ONO) / Dichtbij andere spots op Ameland (alle)
10. Kogerstrand / Texel Paal 17 (ZZW-NNO)
11. De Zeehoeve / Harlingen (ZZW-NNW)
12. De Holle Poarte / Makkum (Z-NNW)
13. Strandbad Edam / Edam (NNW-ZZO)
14. Enkhuizer Zand / Enkhuizen (NNW-ZZO)

Graag nog meer ervaringen, spots+campings, iets ideaals letterlijk op "kruipafstand" aan het water.

Laat je horen... wie weet er meer
Coringa

Berichten: 33
Antwoord #37 November 11, 2014, 10:57:33
edit2Rapporteer  
Makkum beach resort bij Z-ZZW wind, aan het einde van het jaar wanneer het seizoen afgelopen is, kan je daar nog steeds appartementen (of een villa op de javaruggen) huren en heb je alle ruimte om te kiten/ surfen. http://www.makkumbeach.nl/vakantie-appartementen

https://maps.google.nl/maps?q=makkum+beach+resort&rls=com.microsoft:en-gb:IE-SearchBox&oe&gws_rd=cr,ssl&um=1&ie=UTF-8&hl=en&sa=N&tab=wl&output=classic&dg=brw

wild dreamer

Berichten: 69
Antwoord #38 Juni 07, 2015, 21:58:44
edit2Rapporteer  
We zijn weer op zoek...

Graag meer ervaringen, spots+campings, met tent/camper/caravan, iets ideaals letterlijk op "kruipafstand" aan het water.

Laat je horen... wie weet er meer. Alle feedback is welkom
walternijssen

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #39 Juli 27, 2015, 11:21:28
edit2Rapporteer  
in reactie op bovenstaande recenties
- roompot kijkduin: redelijk prijzige camping, wel mooie locatie (nabij de zandmotor) de loop/kruipafstand valt wel tegen, is circa 20 minuten lopen met bepakking. op de fiets redelijk goed te doen. nu drie maal geweest, met mooi kiteweer behoorlijk druk op de spot.
- centerparcs port zelande: íets verder weg van de spot: op de fiets moet je denken aan een kwartier. maar dan heb je ook een hele mooie brede spot. en natuurlijk een aquamundo Smiley fietsen zijn ter plekke op het park te huur. deze camping is ook leuk voor als je niet kitende familie mee hebt.
- makkummerstrand (de holle poarte) veel dichterbij het water kom je niet op deze camping. alleen mag je op dit strand tegenwoordig ook nog kiten? ik weet dat je vanaf de camping in 30 seconde lopen op het strand zit, maar volgens mij is dit het windsurfstrand?
audi

Berichten: 752
Antwoord #40 Juli 27, 2015, 11:57:10
edit2Rapporteer  
Ben twee weken op iT soal geweest in Workum

Op de spot beschrijving op kitehigh staan nog oude regels.
Nu hoef je je niet meer in te schrijven bij de surfshop
En mag je bij slecht weer overal varen en bij mooi weer natuurlijk niet in de zwemzone.
Het is wel druk maar niet te druk. (Zeker niet drukker dan schellinkhout )
Wel varen er veel mensen op de voorrang regels.
Dus als ze voorrang hebben nemen ze het ook en zullen ze hun koers niet een klein beetje aanpassen of hun kite omhoog of omlaag doen.

Van de kiteschoolen heb je geen last.
En als je een keer iets van core wil testen kan dat bij de surfscholen.

Ik kom hier zeker nog een keer terug.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #41 Juli 27, 2015, 12:06:18
edit2Rapporteer  
in reactie op bovenstaande recenties
- roompot kijkduin: redelijk prijzige camping, wel mooie locatie (nabij de zandmotor) de loop/kruipafstand valt wel tegen, is circa 20 minuten lopen met bepakking. op de fiets redelijk goed te doen. nu drie maal geweest, met mooi kiteweer behoorlijk druk op de spot.
- centerparcs port zelande: íets verder weg van de spot: op de fiets moet je denken aan een kwartier. maar dan heb je ook een hele mooie brede spot. en natuurlijk een aquamundo Smiley fietsen zijn ter plekke op het park te huur. deze camping is ook leuk voor als je niet kitende familie mee hebt.
- makkummerstrand (de holle poarte) veel dichterbij het water kom je niet op deze camping. alleen mag je op dit strand tegenwoordig ook nog kiten? ik weet dat je vanaf de camping in 30 seconde lopen op het strand zit, maar volgens mij is dit het windsurfstrand?

Wanneer ja mag kiten op Makkum staat aangegeven op de borden die staan bij de kiteschool van Funsport Makkum.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #42 Juli 27, 2015, 12:29:31
edit2Rapporteer  
"De beste"  Kitesurfcamping in Nederland? Tja, da's een lastige. De grootste baggerplas met goede wind is mooier dan de mooiste locatie zonder wind.
Ikzelf zou dan ergens in Friesland gaan zitten. Bij de keuze van de camping zelf zou ik kijken naar alle zaken op de camping zelf.
Ik kom veel in Friesland en heb op zo'n beetje alle locaties topdagen en bagger dagen mee gemaakt. Om nu meteen te zeggen dat Workum of Makkum of Mirns enz slecht of goed is?
Het zijn en blijven altijd moment beelden.
Vwb de ruimte op het water is Mirns definitief de grootste binnenwater locatie in Nederland. Daartegenover heb je een beperkt klein veldje om je vlieger te starten.
Archie

Berichten: 23
Antwoord #43 Juli 27, 2015, 18:53:49
edit2Rapporteer  
Duinoord-zuid het tentenveld prachtige plek alle voorzieningen aanwezig en alle spots binnen 10 minuten bereikbaar...ben er 2 weken geweest was top
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.