Beginnersles buitenland ! goedkoper

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
December 31, 2014, 14:10:12
edit2Rapporteer  
In NL zijn lessen duur. Allen met zn 3n is t nog betaalbaar, anders betaal je de hoofdprijs.
Veel beginners wijken liever uit naar buitenland. Zelfde zie je gebeuren bij tandarts, ooglaseren, etc

NL Kitescholen: kan het in 2015 een centje minder ...?
Eigen ervaring: Beste prijs/kwaliteit verhouding: Friesland, aan het ijsselmeer

 https://www.facebook.com/video.php?v=10205664311832516&set=vb.1396036892&type=2&theater
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 December 31, 2014, 14:15:50
edit2Rapporteer  
Met het filmpje erbij word me niet helemaal duidelijk wat je nu ter discussie wilt stellen.

Zijn de prijzen in NL te duur of moeten we juist uitkijken dat we niet te goedkoop willen lessen in het buitenland met gevaarlijke omstandigheden als gevolg?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 December 31, 2014, 15:02:31
edit2Rapporteer  
Ik had gelest in Spanje. Was niet goedkoper dan hier ofzo.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #3 December 31, 2014, 20:17:11
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf juist het idee dat het in Nederland een stuk goedkoper is dan bijvoorbeeld in Duitsland. De verschillende kitescholen slaan hier zowat elkaar de koppen in en stunten aardig met de prijs.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #4 Januari 01, 2015, 15:16:00
edit2Rapporteer  
Kwaliteit is heel belangrijk en maakt dat je sneller progressie maakt en daardoor minder lessen nodig hebt.. dus dat kan uiteindelijk nog goedkoper uitpakken. De prijzen zijn alleen nog maar omlaag gegaan sinds 2000. Dus duur.... denk het niet.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #5 Januari 01, 2015, 19:51:48
edit2Rapporteer  
wat is "te duur" ?

Kwaliteit heeft zijn prijs. En goedkoop is vaak duurkoop.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Januari 05, 2015, 08:23:39
edit2Rapporteer  
Vergeet ook niet dat je in het buitenland per uur betaald en hier in NL per les. Verder is het een beetje het zelfde als duiken... in NL via het NOB krijg je een goede opleiding, ok ze zijn niet echt goedkoop. Ga je in het buitenland dan krijg je vaak een Pay And Die Instantly cursus (PADI) de duik variant van het Ik Kite Ook... Maar afgelopen seizoen kegen wij zat cursisten uit Frankrijk, Belgie en Duitsland... we hebben zelfs Italianen en spanjaarden gehad. Mocht het dus in het buitenland goedkoper zijn, dan vraag ik mij af wat ze bij ons deden.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 Januari 05, 2015, 14:38:37
edit2Rapporteer  
In NL zijn lessen duur. Allen met zn 3n is t nog betaalbaar, anders betaal je de hoofdprijs.
Veel beginners wijken liever uit naar buitenland. Zelfde zie je gebeuren bij tandarts, ooglaseren, etc

NL Kitescholen: kan het in 2015 een centje minder ...?
Eigen ervaring: Beste prijs/kwaliteit verhouding: Friesland, aan het ijsselmeer

 https://www.facebook.com/video.php?v=10205664311832516&set=vb.1396036892&type=2&theater

haha wat een grapjas ben jij  kitelessen zijn hier vaak veel goedkoper en veeeeeeeeel beter dan in het buitenland. niet overal maar dat heb je in elk land.

een instructeur verdient 15-20 euro per uur  en dan heb je t over een redelijk goedkope.  2 lessers per instructeur bij een beetje kwaliteitschool.
is al bijna de  helft p.p weg aan enkel de instructeur kosten voor de school. Dan nog eens afschrijving op materiaal wetsuits, kites etc etc ,  rijden naar de spot, mailen / bellen om jou op de hoogte te houden van de wind aangezien je dat niet kan als beginner.
en dan komt meneer de belastingdienst ook nog even z'n handje ophouden.

dussssssss te duur/

dacht t eventjes niet.

fyi mijn / nederland-kite.nl / nederland-kiteschool.nl prijzen gaan van 225 euro voor een complete kitesurfcourse van 9 uur / 3x3u [waar nodig zelfs 12 uur + nog een zelfstandig dagje onder toezicht]  naar 250-265 euro.
wil je het niet betalen dat is dan heel erg jammer voor jou maar ik durf te wedden dat je nergens in de wereld betere prijzen krijgt.

er zijn echt genoeg scholen met hoge kwaliteitslessen hier in Nederland.
en ja prive les kost iets meer logisch toch

[sorry shift key is dood]
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #8 Januari 05, 2015, 15:38:20
edit2Rapporteer  
Laat maar een kiteschool zien die voor 9 uur minder dan €/$ 250,- pp vraagt voor 2p les of 500,- voor 1p

Vietnam $ 250,-
Mexico $ 500,-
Brazilie $ 300,-
Zuid Afrika $ 375,-
Fuerte € 250,-
Nieuw Zeeland $ 450,-

Alle lessen dan 2-3p en 8-9 uur.

Is me net als Evan niet duidelijk of je t nu goed vind of niet. Maar er is dus niks mis met de prijzen in NL, lekker in je eigen taal les, locale omstandigheden worden goed uitgelegd etc etc

Er is dus een uurprijs van ongeveer € 50,-
Btw eraf = € 47,-
Loon instructeur = € 27,-

Blijft er dus € 27,- per uur over voor de kosten: bus, diesel, website, boekhouder, wetsuits, trapeze, helmpjes, vesten, kites, boards ..... en om dan een beetje levensvatbare omzet/inkomen te hebben moet je dus al zo'n 2.000 uur lesgeven in 7 maanden tijd.

Durf zelfs te zeggen dat 50% van de kitescholen niet economisch uit kunnen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Januari 05, 2015, 15:44:08
edit2Rapporteer  
Laat maar een kiteschool zien die voor 9 uur minder dan €/$ 250,- pp vraagt voor 2p les of 500,- voor 1p

Vietnam $ 250,-
Mexico $ 500,-
Brazilie $ 300,-
Zuid Afrika $ 375,-
Fuerte € 250,-
Nieuw Zeeland $ 450,-

Alle lessen dan 2-3p en 8-9 uur.

Is me net als Evan niet duidelijk of je t nu goed vind of niet. Maar er is dus niks mis met de prijzen in NL, lekker in je eigen taal les, locale omstandigheden worden goed uitgelegd etc etc

Er is dus een uurprijs van ongeveer € 50,-
Btw eraf = € 47,-
Loon instructeur = € 27,-

Blijft er dus € 27,- per uur over voor de kosten: bus, diesel, website, boekhouder, wetsuits, trapeze, helmpjes, vesten, kites, boards ..... en om dan een beetje levensvatbare omzet/inkomen te hebben moet je dus al zo'n 2.000 uur lesgeven in 7 maanden tijd.

Durf zelfs te zeggen dat 50% van de kitescholen niet economisch uit kunnen.
dat krijg je als de kitescholen zich kapot concurreren  dmv o.a. groupon acties enz.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #10 Januari 05, 2015, 16:08:27
edit2Rapporteer  


 https://www.facebook.com/video.php?v=10205664311832516&set=vb.1396036892&type=2&theater
[/quote]

[sorry shift key is dood]

[/quote]

Hahahahaha, dat krijg je ervan als je een heel verhaal gaat vertellen.

Nederland t meest betaalbaar, gaat -mijn ervaring- met name op in Friesland en t Noorden. Ook de kwaliteit is hoger, de sfeer beter. Mensen nemen de tijd. Zeeland: geen idee. Dat zijn mijn ervaringen voor lessen die ik voor een  kleine beginneling zocht.  Buitenland is vaak duurkoop daarom het filmpje evan.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Januari 05, 2015, 16:30:42
edit2Rapporteer  
niks duurkoop... deze krijgt echt waarvoor hij betaald. extreme sport= extreme lessen. Grin
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #12 Januari 05, 2015, 16:44:46
edit2Rapporteer  

[sorry shift key is dood]

[/quote]

Hahahahaha, dat krijg je ervan als je een heel verhaal gaat vertellen.

Nederland t meest betaalbaar, gaat -mijn ervaring- met name op in Friesland en t Noorden. Ook de kwaliteit is hoger, de sfeer beter. Mensen nemen de tijd. Zeeland: geen idee. Dat zijn mijn ervaringen voor lessen die ik voor een  kleine beginneling zocht.  Buitenland is vaak duurkoop daarom het filmpje evan.
[/quote]

ja klopt ik vertel zoveel verhalen dat hij er mee gestopt is ;]

al met al zeggen wij t zelfde nederland = redelijk goedkoop en hoge kwaliteit
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.