Beginner: Kahoona vs Switchblade

Reinout00

Geen avatar

Berichten: 3
September 05, 2015, 21:01:04
edit2Rapporteer  
Hoi allen,

Ik ben mij op internet aan het orienteren voor een beginners kiteset. Ik ben zelf 1.78 cm lang en weeg 80 kilo. Ik ben van plan om met één kite te beginnen en zal voornamelijk op strand horst gaan kiten. Welke kite grootte raden jullie aan?

Op marktplaats kwam ik de volgende set tegen, leek mij interessant:
- Kahoona  plus V5 10.5
- Naish Motion Board  134x41
- Richtprijs?

http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m962003757-complete-kitesurf-set-met-board-en-harnas.html?utm_source=systemmail&utm_medium=email&utm_campaign=BID_MAIL

Bij kater hebben ze ook een interessante set te koop:
- Cabrinha Switchblade 2014
- Overdrive Bar
- Best Sparkplug (beginnersboard?)
- Prijs 1100e

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over deze twee sets en de verschillen tussen de sets. Of is een kitemaat 10 zoiezo te klein en moet ik groter zoeken? Wat zouden jullie voor de eerste set over hebben? Moet ik als beginner uberhaupt voor een nieuwe set gaan?

Alvast bedankt voor de reacties!





 

Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #1 September 05, 2015, 21:16:26
edit2Rapporteer  
Ik ben begonnen met de Kahoona's (2010/2011) en ben hier nog altijd erg blij mee. De kites zijn makkelijk te varen en te relaunchen en je kan er zeker ook nog aardig wat tricks mee.
Nu gebruikt me vriendin ze en heb ik zelf de Switchblades (2014/2015), varen heerlijk. Zit natuurlijk wel wat aantal jaartjes tussen. Weet niet of er een groot prijs verschil in zit maar ik vind het beide erg fijne kites.
Ronald6

Berichten: 18
Antwoord #2 September 06, 2015, 01:41:12
edit2Rapporteer  
Voor strand horst zou ik eerder voor een 12 gaan dan een 11.
en een groot board.   dan kan je op de meeste dagen varen.
de wind is daar altijd een paar knopen minder.   

Ik heb dit jaar 2 vrienden leren kiten en het was altijd vechten om mijn flydoor. 160*50

Ik weet niet hoe goed je al kan kiten.
en hoogte lopen????   

Maar een groot board is snel op het water, en meters maken , en hoogte lopen.
en niet door het water lopen.  dus meer fun.  dus sneller alles leren.

Switchblade 2014 is absoluut een top kite stabiel / power erg OK
het depower systeem is zeker niet slecht maar moet je van houden.

De kahoona ken ik niet goed genoeg. ( stabiliteit vond ik tegen vallen  in weinig wind.)
Het motion board is OK maar te klein voor horst.

Kijk maar eens naar de board lengtes en gewicht op de north kiteboarding site.
en dan gaan zij er al van uit dat je stabiele wind heb. dus moet je ruim zitten
Conzales een top goedkoop beginners board heb ik ook nog steeds erbij doe hem nooit weg.
Ik denk vergelijkbaar met de best Spark.

Gr. Ronald     


 

 
 

     






Gr , Ronald.   
   


kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 September 07, 2015, 20:21:27
edit2Rapporteer  
De Best Kahoona is een hele fijne kite, ik ben er nog steeds blij mee ook al ben ik geen beginner meer. De kite is super stabiel en zeer makkelijk te relaunchen. Low end is goed en depower heel goed. Ik zou  met jou gewicht en voor Strand Horst wel minimaal een 11,5m nemen.

Best Spark vond ik niet lekker als beginner, heb ik ingeruild voor een Best Armada en die vond ik super fijn. Later heb ik een North Gonzales gekocht, niet duur en ook super fijn! Zorg dat je board minimaal 40 cm breed is, dan leer je makkelijker upwind varen.
Reinout00

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #4 September 08, 2015, 20:36:52
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties! Ga me richten op een 12m kite. Merk ben ik nog niet helemaal uit, maar zal ook afhankelijk zijn van het aanbod. Een groter board is dus beter voor een beginner, dit neem ik mee in mijn keuze.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 September 08, 2015, 20:55:52
edit2Rapporteer  
Switchblade is een stuk beter dan de Kahoona, een stuk stabieler en je kan er veel beter mee doorgroeien.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.