North Kontact vs. Naish Global

storm

Berichten: 348
December 06, 2015, 17:10:18
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu twee seizoenen (af en toe, dus ook nog veel twintip) op mijn North Kontact, veelal strapless.
Gaat prima, maar ik heb het gevoel dat ik sneller kan leren op een board met meer volume achterin.
Kontakt is toch meer big wave, gun-achtig. Mijn vraag is voor diegene die ervaring hebben met de Kontact en/of de naish global.
Mijn Kontact is 5.11. Is de naish Global van 2014 een meer euro wave georiënteerd board.
Ik wil gewoon wat meer kunnen spelen op mijn waveboard. Ik weeg 83 kg en overweeg nu de Naish Global 6.0. Wat is jullie kijk op de zaak.
gr. Stijn
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Februari 03, 2016, 23:23:43
edit2Rapporteer  
Mijn kijk op de Naish Global 6.0 is dat die behoorlijk wat rocker heeft en niet zo hard loopt en niet heel hoog aan de wind gaat. Valt snel stil. Ik leer er in elk geval niet heel vlot op en heb nogal wat kitepower nodig om op gang te blijven...
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #2 Februari 04, 2016, 01:52:04
edit2Rapporteer  
Wel gek eigenlijk, naam global zou anders doen vermoeden.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #3 Februari 04, 2016, 07:39:32
edit2Rapporteer  
Wat zou dan een geschikt wave board zijn voor de condities zoals wij die in Nederland kennen?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Februari 04, 2016, 19:46:12
edit2Rapporteer  
Wat zou dan een geschikt wave board zijn voor de condities zoals wij die in Nederland kennen?
iig een Fish-achtige (relatief kort, relatief breed, niet veel rocker met relatief veel volume) om te beginnen, denk aan Mitu e.d. Hoge, snelle golven met veel power heb je hier niet zelden maar gewoon nooit.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #5 Februari 04, 2016, 20:42:05
edit2Rapporteer  
Traditionele surfshape: Firewire Hellfire;
Bezit alle eigenschappen die Eagle-Jan opnoemt, alleen vaart aanzienlijk comfortabeler dan een Mitu.

Maar de Firewire Vanguard is ook een zeer aantrekkelijk board...
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #6 Februari 04, 2016, 20:51:10
edit2Rapporteer  
Breedte dan 46 cm of nog breder, bijvoorbeeld een f-One signature?
Weeg zelf ongeveer 90kg zou een lengte van 6,0 ft dan mooie maat zijn.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 04, 2016, 20:57:53
edit2Rapporteer  
Traditionele surfshape: Firewire Hellfire;
Bezit alle eigenschappen die Eagle-Jan opnoemt, alleen vaart aanzienlijk comfortabeler dan een Mitu.

Maar de Firewire Vanguard is ook een zeer aantrekkelijk board...


 Daar heb je misschien wel gelijk in, maar als beginner vaar je met een Mitu heel makkelijk weg, hij is heel stabiel en misschien niet zo snel, waardoor het de beginnende strapless surfer een stuk makkelijker wordt gemaakt.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Februari 04, 2016, 21:48:06
edit2Rapporteer  
Breedte dan 46 cm of nog breder, bijvoorbeeld een f-One signature?
Weeg zelf ongeveer 90kg zou een lengte van 6,0 ft dan mooie maat zijn.

Ik vaar een Hellrazor 6.1. Bevalt me erg goed. Op goede golven heb ik de kite niet meer nodig. Zal voor jou niet onder de 6 gaan nee. En kwa shape wat al gezegd is, kort en breder. 19-20 inch breed minimaal.

Je hebt ook funboards zoals de Sweet Potato of Brunotti Bomb maar die zijn met grotere golven al snel niet leuk meer denk ik.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #9 Maart 02, 2016, 19:09:31
edit2Rapporteer  
Neem eens een kijkje bij een Airush cypher...lekker breed en 27l volume ....ik ben 80/82kg en heb een 5'8 als lichtweer boardje,  de 2016 hebben  zelfs meer volume...ook lekker breed achteraan dus niet snel wegzinken na de gijp.
Heb hem zelfs al met 5m gevaren. Bij 30+ kn...zeer goed alround tot pro boardje

Overjaars tegen zeer goede prijs te krijgen bij You love it shop in Duitsland, website effe opzoeken, ypu love it. En die man een mailtje sturen voor zijn beste prijs..;-)   gratis verzenden

Greetz
Dude
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.