Pansh kites

manofglass

Berichten: 151
Antwoord #125 Augustus 07, 2016, 15:40:29
edit2Rapporteer  
@et
als je moest kiezen tussen je 15 en 18.........welke zou je dan nemen?
twijfel zelf over de 15...of 18
zal 'm af en toe gebruiken bij ca. 12 - 15 knopen, evt. in combi met een door..
mss nog een 9 en 12 erbij voor de kids voor dezelfde wind
et1961

Berichten: 365
Antwoord #126 Augustus 07, 2016, 15:54:35
edit2Rapporteer  
@manofglass, dat is lastig, ligt ook een beetje aan je gewicht. Maar ik denk dat je met de A15 (15m2) met 12-15 knp icm een lichtweer board veel plezier kunt hebben.

Ben je een zwaargewicht (zeg >90 kg) dan zou ik zeker voor de A18 (18m2) gaan! En bij twijfel gewoon beide bestellen, heb ik ook gedaan Wink












manofglass

Berichten: 151
Antwoord #127 Augustus 07, 2016, 16:08:42
edit2Rapporteer  
eh.......in elk geval onder de 90, denk ik...ben al tijdje met vakantie dus weet 't niet precies
normaal in elk geval 85 kg.
beide bestellen........kan ook, maar de kids willen ook wat en dan kom ik al uit op 4
heb jij ze met bar genomen?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #128 Augustus 07, 2016, 21:07:28
edit2Rapporteer  
Ik heb de kites zonder bar besteld. De Pansh bar en lijnen schijnen wel ok te zijn, echter de QR is niet wat je tegenwoordig op een moderne bar aantreft. Maar deze zou je kunnen uitwisselen en dan heb je voor weinig geld een 60 of 65 cm bar en goede lijnen.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #129 Augustus 07, 2016, 21:30:08
edit2Rapporteer  
heb  nog wel een cabrinha bar over......ff over nadenken dus
over de afmeting: een medekampeerder uit voorburg heeft hier in frankrijk  net ff aan de flysurfer 5 18 m gehangen (van een kiter van versus france)
hij vond de kite en de afmeting top voor de wind van daarnet (ca. 12 - 16 knopen schat ik) in combi met z'n twin
dus nog ff denken over de maat: neig nu meer naar een 18
kon trouwens wel met m'n aquila 12 en een door xxxxl ook nog varen
tot iemand z'n kite crashte door m'n lijnen en ik ineens 2 kites aan m'n leash had hangen
morgen ff lijnen vervangen dus (dank aan Sebastiaan Zian voor de schadefactuur)
Rule

Berichten: 174
Antwoord #130 Augustus 08, 2016, 10:30:15
edit2Rapporteer  
Ik heb de kites zonder bar besteld. De Pansh bar en lijnen schijnen wel ok te zijn, echter de QR is niet wat je tegenwoordig op een moderne bar aantreft. Maar deze zou je kunnen uitwisselen en dan heb je voor weinig geld een 60 of 65 cm bar en goede lijnen.


Quick release is hetzelfde als een ozone tot 2013. Met pull release:


Die gebruik ik sowieso op mijn andere bar, ik ben dat gewend dus switch nog niet naar push en wil ze niet door elkaar gebruiken. Dus dat zie ik niet als een probleem.

Het probleem van de Pansh barren zijn de clamceats. Het depowerkoord komt klem te zitten boven de clamceat, en de 5th line kan vast komen te zitten in een clamceat die net boven de chicken loop zit. Dat is wel gevaarlijk.

Overigens zou ik de 18m pakken, ik weeg 90kg en kan daarmee vanaf +/- 10 knopen varen (op zee) als absolute foil beginner met een regular TT.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #131 Augustus 08, 2016, 12:37:31
edit2Rapporteer  
@Marc @Michiel; ik ben weer in het land en jullie beiden  zijn van harte welkom mijn 12m uit te proberen. Ben vaak s'avond na werk aan het kiten. Doordeweeks overdag mag je hem best even komen lenen.

@Marc; ik denk niet dat je de A15 moet vergelijken met high-end racefoils. Die pretentie hebben ze  niet op de Pansh website, en als ik me goed herinner heeft ook geen van de Pansh eigenaren die claims gemaakt. Ik zie het als een zeer kosten-efficiente instap foilkite. Betere low wind eigenschappen dan de LEI tegen lagere kosten. (Al doet mijn strutless Naish Trip het ook heel aardig met weinig wind en koste die mij overjarig 400€.)

Mocht ik ooit serieus willen gaan racen dan moeten er uiteraard andere kites komen. (Of ga ik uitkomen in de budget race divisie waar alleen kites van Pansh, Gong, Storm en minstens 3 jaar oude Flysurfer, Ozone, F-One en Elf kites zijn toegestaan. ;-) )
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #132 Augustus 09, 2016, 14:23:48
edit2Rapporteer  
zodra ik thuis ben met stabiel wifi ga ik alles nog 'n keer lezen; ff kijken of er op 1 van de pagina's nog iets staat over een normale bar
Eltimm

Berichten: 78
Antwoord #133 Augustus 09, 2016, 15:21:29
edit2Rapporteer  
Heb net een a15 18m2 gekocht, benieuwd hoe ie het doet. is mn eerste closed cell foil kite. Et en Peer, misschien leuk om eens af te spreken als jullie gaan om tips, trucs en kennis te delen?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #134 Augustus 09, 2016, 21:16:15
edit2Rapporteer  
@Eltimm, prima idee. Ik ben niet heel ervaren met foilkites. Heb vroeger wel met Peter Lynn Peels gebuggyed en nu een paar keer met de A18 gevaren.

Maar afspreken is natuurlijk altijd leuk!

@manofglass ik gebruik een (normale) 4 lijns Cabrina XL bar.



De 5e lijn van de kite heb ik verwijderd, bij activeren van de safety (QR) vlagt de kite over één powerlijn uit. Dit zou volgens diverse fora goed functioneren, echter ik wil het zelf nog wel een keertje testen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #135 Augustus 09, 2016, 21:21:35
edit2Rapporteer  
Single line flagout werkt prima op foilkites,  maar wel echt als laatste redmiddel want herstarten is nagenoeg onmogelijk er na.

Weet niet of dat met een lage AR foilkite ook werkt,  maar stallen aan de remlijn ipv safety trekken om de power uit de kite te krijgen heeft me ook al een aantal keer geholpen.
Eltimm

Berichten: 78
Antwoord #136 Augustus 10, 2016, 17:17:22
edit2Rapporteer  
Gisteren circa 3 uur mee gevaren. Was op Muiderberg, wind begon om 17u op een knoopje of 16-18 en zakte af naar circa 6 knopen op het einde (om 20u, dus). Kite was een Pansh A15 18m2.

The good:

-bouwkwaliteit is prima. Prima lijnen, prima bar, ding werkt naar behoren.

-powerrr: eindelijk kunnen varen met 12-14 knopen en mijn 105 kilo

- low-end: alle kites vallen uit de lucht? ik kan nog terug bodydraggen met de pansh. Yey!

- Bar die er bij zit heeft lijnen van 27 meter of zo. Top!

The bad:

- bar zat door de lijnen heen. Circa 40 minuten bezig geweest te ontwarren.

-17.50 euro rembours inklaringsrechten.

The ugly:

-chicken loop is te lang. Moet ingekort. 1 sprongetje en floepte eruit. 5e lijns flagout werkte prima, kite bleef mooi powerloos hangen!

-Mijn SLE - kites zijn North Rebels, met een deponeer op de normale plek boven de chickenloop die je van je af duwt. Hier trek je, op je chicken loop zelf, naar je toe. Is niet heel intuïtief...

-Depower zat inderdaad bijna direct compleet vast. Ik ben best sterk, kreeg m pas op de kant er terug uit.

Rule: als je eens wil testen met de 18m2...
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #137 Augustus 10, 2016, 17:45:02
edit2Rapporteer  
@Eltimm

Goed te horen dat er veel bevalt aan de Pansh. Heb je de ultralight versie? Zou hem graag eens testen om te voelen hoe veel verschil er is met de 12m A15. Wil nog een grotere kite kopen boven mijn 12m. Er nog niet uit of dit een Aurora of A15 moet worden, en ook niet of dit 15 of groter moet worden...
 
Ik kan je helpen de CL / bar naar jouw zin aan te passen. Heb splice gereedschap naaimachine etc. liggen. Optie is om er een ander CL op te zetten. Ik heb eventueel nog wel wat liggen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #138 Augustus 10, 2016, 22:16:56
edit2Rapporteer  
Eigenlijk natuurlijk beter helemaal geen CL meer. Scheelt zoveel depowerlengte.
En zo te lezen kun je dat prima gebruiken bij de Pansh Wink
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #139 Augustus 10, 2016, 22:49:11
edit2Rapporteer  
De BRM setup.  Ook een optie. Denk niet dat Eltim unhooked aan zijn A18 wil.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #140 Augustus 11, 2016, 09:34:50
edit2Rapporteer  
@ Eltim @ Peer @Etienne

How about een light wind whatsapp groep? Dan kunnen we een (Pansh) testdagje organiseren, kunnen daar andere foilers aanhaken. En vooral, sta ik niet meer zo vaak alleen op het water Smiley

Ik woon zelf in Amsterdam overigens.

Eltim, ik heb zelf ook de 18m aangezien ik vanaf zo'n 16 knopen kan varen met de Edge. Maar dan nog ben ik benieuwd naar de kleinere A15's, maar ook bijv. of de barlijnlengtes van jouw 18m gelijk zijn met die van mij Smiley

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #141 Augustus 11, 2016, 09:48:49
edit2Rapporteer  
@ Rule: Goed idee zie mijn PM

@ Rule en Eltim hebben jullie de standaard of the ultralight 18m? ben benieuwd naar het verschil.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #142 Augustus 11, 2016, 10:27:41
edit2Rapporteer  
Pansh test toestand lijkt mij zeer interessant!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #143 Augustus 11, 2016, 10:42:01
edit2Rapporteer  
Jij mag ook op ons feestje YeSS Joepie Joepie YeSS Joepie YeSS komen Tom  InLove. Voor jou en Michiel maken we een uitzondering. Verder natuurlijk strictly 4 Pansh owners... Die Flysurfer fanboys en Ozone fanboys ... die hebben vast bij voorbaat al een negatief oordeel  Grin Grin.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #144 Augustus 11, 2016, 10:47:51
edit2Rapporteer  
Uiteraard Egbert, ik kom wel even met mijn SK99 800 kg lijntjes dwars door jullie kites heen varen. Meteen een goede duurzaamheidstest.  ThumpsUp
Rule

Berichten: 174
Antwoord #145 Augustus 11, 2016, 11:30:55
edit2Rapporteer  
Ik heb de standaard versie. De ultralight was minder duurzaam volgens Pansh, leek me niet zo handig als foilnoob.

 YeSS Pansh partyyy!!! YeSS  Grin
Staaf

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #146 Augustus 11, 2016, 12:12:48
edit2Rapporteer  
@Rule @Peer @Eltim @Etienne

Ik sluit me graag aan bij het feestje! Heb -thanks 2 Etienne- vorige week een standaard A15 15m RTF binnen gehad (kwam met 65cm bar) en direct CL vervangen door Ozone Megatron. Er zit overigens een stall handle bij en er zitten al 2x twee knoopjes (afstand dus verstelbaar) aan de stuurlijnen om de stall handle te bevestigen. 5th line heb ik nog even intact gelaten maar zou kunnen dat die ingekort moet worden, lijkt erg lang.

Ik zou graag eens een BRM setup willen fabriceren, ook voor mijn LEI's, maar weet iemand welke pinnetjes en balls ik daar het beste voor kan gebruiken en waar je die kan krijgen? Zgn. swage eye terminals hebben holle pinnen en ik heb ze liever massief, of zijn die op de CCS van BRM ook hol, ik kan het niet goed zien op de pics.

Groet, Stefan (Amsterdam)
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #147 Augustus 11, 2016, 12:53:03
edit2Rapporteer  
Zaterdag eind ochtend/begin middag? Nu west tussen de 14 en 12 knopen in de verwachting.
Wonen we allemaal in de buurt van Amsterdam? Wijk aan zee een idee? Of liever zoetwater @ schellinkhout? Of is pal west daar niet te doen (volgens de spot info op KH is West echt de uiterste grens)?
 
We kunnen ook helemaal naar Brouwersdam gaan, daar zijn dan de hydrofoilers van de kitefoil Cup Holland bezig..

Ik doe mee de BRM setup fabriceren. Mijn conclusie is dat het plunderen van oude barretjes etc. het makkelijkste is om aan die pinnetjes te komen. Wie weet waar ik massief harde plastic ballen vandaan kan halen?
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #148 Augustus 11, 2016, 13:44:18
edit2Rapporteer  
Domme vraag misschien... maar wat is een BRM setup?
Ik wil er ook wel bij zijn met m'n 18m. weet alleen nog niet of ik zaterdag kan!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #149 Augustus 11, 2016, 13:55:31
edit2Rapporteer  
Domme vraag misschien... maar wat is een BRM setup?
Ik wil er ook wel bij zijn met m'n 18m. weet alleen nog niet of ik zaterdag kan!

De bar van de Boardriding Maui kites werkt anders met betrekking tot de QR en de leash. Zie de afbeelding hieronder. Als ik meer tijd heb zoek ik even de video op.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.