Kijkduin te gevaarlijk geworden?

Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Augustus 08, 2016, 21:45:34
edit2Rapporteer  
kijkduin is echt een gevaarlijke spot geworden voor iedere kiter. Hoe vaak daar niet iemand afgevoerd wordt is niet normaal. Kan de spot niet gesloten worden?

Topic afgesplitst van: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52843.0
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2016, 21:52:31
edit2Rapporteer  
Je bent de eerste kiter die vraagt om sluiting van een spot.
Twijfelachtige eer Seamon.

Er zijn genoeg plekken op de Zandmotor waar je wel veilig te water kan. Het is een kwestie van lokale kennis. Net in de hoek waar je aan komt lopen is het glad, verder valt het wel mee.
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #2 Augustus 08, 2016, 22:01:17
edit2Rapporteer  
Het is heel gevaarlijk in de poel. Ook voor ervaren kiters. Het is zo ongelofelijk glad en vaak zo druk met zo veel beginnende kiters en lessers zonder kitecontrole. Ook heel veel ondiepe stukken. Er gebeuren veel ongelukken de laatste tijd ook ernstige. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat de poel verboden gaat worden voor kiten.
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #3 Augustus 08, 2016, 22:05:44
edit2Rapporteer  
Peer, als je iets beter om je heen kijkt daar snap je ook wel dat het in ieders belang is om niet met je kite op het spekgladde randje te gaan en zowieso niet wat van dat troebele water binnen te krijgen.

Met je lokale kennis maak je het er niet minder druk, glad en vies mee!
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #4 Augustus 08, 2016, 22:24:47
edit2Rapporteer  
Je bent de eerste kiter die vraagt om sluiting van een spot.
Twijfelachtige eer Seamon.

Dezelfde Seamon die stelt dat de slufter een beginners spot is.
Jeroen Schoots

Geen avatar

Berichten: 62
Antwoord #5 Augustus 08, 2016, 22:26:51
edit2Rapporteer  
Voor mij is de cirkel nu rond Seaman,gezien je reactie's op een ander topic,de stroming en conditie's op de andere spot veranderen ook niet!  Beterschap voor de ongelukkige !!!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 Augustus 08, 2016, 22:40:59
edit2Rapporteer  
Peer, als je iets beter om je heen kijkt daar snap je ook wel dat het in ieders belang is om niet met je kite op het spekgladde randje te gaan en zowieso niet wat van dat troebele water binnen te krijgen.

Met je lokale kennis maak je het er niet minder druk, glad en vies mee!

Met je lokale kennis kun je er voor kiezen om niet in en uit het water te gaan daar waar het glad is. 3/4 van de oever is namelijk niet zo spek glad.

Vies? Gewoon zand, slib, water, zout enzo...Wat vind jij precies vies?

Druk?  Ja daar heb je een punt. Maar om daar iets aan te doen moet je er een vlakwaterspot bij maken. Niet een sluiten.
Je doet de kitesport dan ook geen plezier online voor sluiting te pleiten. Vind je het maar niets daar dan ga je toch lekker de zee op? Ruimte zat. Super schoon en wanneer je je board goed waxed ook helemaal niet glad.

Met jouw redenering van druk en veel ongelukken mag je ook de ijsbanen sluiten voor schaatsers.  De Mont Ventoux voor wielrenners.  De snelweg voor motorrijders. De manege voor ruiters. Enz. Enz.

Laatst eens wat statistieken over duiken opgezocht. Jaarlijks 5 tot 10 Nederlanders die bij duiken omkomen. Tegen gemiddeld minder dan 2 kitesurfers... Ik moet me ernstig vergissen of er worden veel meer kitesurf uren gemaakt dan duik uren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Augustus 08, 2016, 22:54:19
edit2Rapporteer  
kijkduin is echt een gevaarlijke spot geworden voor iedere kiter. Hoe vaak daar niet iemand afgevoerd wordt is niet normaal. Kan de spot niet gesloten worden?

Is het jou alleen om het provoceren te doen, Seamon?
Ik heb je al gewaarschuwd in het Slufter topic.
Hier opper je precies het tegenovergestelde!

Waar ben je op uit?

Mensen hun plezier vergallen?
Hou toch eens op!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Augustus 08, 2016, 23:20:34
edit2Rapporteer  
Voor mij is de cirkel nu rond Seaman,gezien je reactie's op een ander topic,de stroming en conditie's op de andere spot veranderen ook niet!  Beterschap voor de ongelukkige !!!

Je zou bijna denken dat hij een kijkduin-local is die alle beginners daar weg wilt hebben...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #9 Augustus 08, 2016, 23:23:56
edit2Rapporteer  
Ik dacht eerder aan een troll
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 Augustus 08, 2016, 23:33:23
edit2Rapporteer  
't Is wel een beetje vreemd ja...
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #11 Augustus 09, 2016, 08:15:23
edit2Rapporteer  
Tja, dit is een openbaar forum dus ieder kan zijn zegje doen.
Het valt me wel op dat Kijduin blijkbaar zo gevaarlijk is dat het rijp is voor sluiting maar aan de gevaren van Slufter totaal voorbij wordt gegaan.
Ik denk dat elke spot zo zijn gevaren heeft en dat het daarom verstandig is om naar de (veiligheids)tips van de locals te luisteren.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #12 Augustus 09, 2016, 08:20:50
edit2Rapporteer  
Je bent de eerste kiter die vraagt om sluiting van een spot.
Twijfelachtige eer Seamon.

Dezelfde Seamon die stelt dat de slufter een beginners spot is.

Ja, en diezelfde Seamon achteraf nog eens onhandige foto's plaatst die een verouderde situatie weergeven.
@Seamon, voortaan iets genuanceerder je teksten maken?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #13 Augustus 09, 2016, 10:48:13
edit2Rapporteer  
Iedere auto is net zo gevaarlijk als de bestuurder die er in zit.  Iedere kite / locatie is net zo gevaarlijk als hij/zij die aan de bar hangt...... 
Het gaat volgens mij best wel goed met onze sport op het gebied van veiligheid. Er is de afgelopen jaren veel verbeterd!

Iedere locatie heeft zijn eigen geografische voor en nadelen. Deze "eigenschappen"  samen met de actuele omstandigheden van zowel seizoen ( temp.)  wind, stroming, drukte en bovenal de vaardigheden en conditie  van hij/zij die aan de vlieger hangt zijn bepalend om te beoordelen of het kitesurfen op een locatie verantwoord is ( of niet).
Wat dus, onder bepaalde omstandigheden, voor de één een geweldige locatie is zou voor een ander op precies datzelfde moment helemaal super kunnen zijn.

Bij het maken van je keuze wel of niet ergens het water op kan bijvoorbeeld ook voor een zeer ervaren en geoefende kitesurfer alleen al "de drukte op een bepaald tijdstip / moment"  bepalend zijn om ondanks veel ervaring en vaardigheid toch voor een andere locatie te kiezen.

Jaren geleden werd er binnen de kitesurfwereld een soort van beslismodel "wanneer wel en wanneer niet het water op"   geïntroduceerd.  Dit model werkt (e) naar mening prima en geeft de kitesurfer een uitstekende handleiding om zelf een verantwoorde keuze te maken.

Vaak zie je bij dit soort zaken een herhaling van zetten: vorig jaar , of was het nu alweer 2 jaar geleden werden we geconfronteerd met Bromfly.  Het hele internet stond op z'n kop.  En nu sterft het alweer een zachte stille dood tenminste, ik hoor er niets meer van?
Vraag de volgende keer een willekeurige kitesurfer maar eens  naar "Bromfly"  ............

Overall ligt het dus bij "common sense"  zullen we dan maar zeggen en dat zou voor sommige kitesurfscholen iets meer prioriteit dan "vaargarantie" moeten hebben.  Grin




Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #14 Augustus 09, 2016, 11:16:49
edit2Rapporteer  
Het valt me nog mee dat hij deze niet ook "ge-copy-paste" heeft naar hanglos...........
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #15 Augustus 09, 2016, 11:24:40
edit2Rapporteer  
En daar gaan we weer.   Shocked
Ga kite man! loser
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #16 Augustus 09, 2016, 12:59:02
edit2Rapporteer  
zijn naamkeuze zegt al genoeg. Een beetje vreemd maar wel .... ehhh neee
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Augustus 09, 2016, 19:30:57
edit2Rapporteer  
Wij, het kitehigh team, hebben inmiddels maatregelen genomen.
Wij dragen de sport in het algemeen een warm hart toe, en blijkbaar willen een aantal mensen dat openlijk op fora voor anderen vergallen.
En dat laten we hier niet toe, en op het andere forum wordt dit ook niet geaccepteerd.

Mensen, lees je eens goed in of vraag de locals als je een nieuwe spot gaat bezoeken!
En lees topics op fora in zijn geheel om inzicht te krijgen of de starter of reaguurder wel de waarheid in pacht heeft.

Topic gesloten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.