Naish Hydrofoil Review

dr511

Berichten: 135
Oktober 13, 2016, 14:39:38
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=R_Gi2q9_zvs
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #1 Oktober 14, 2016, 07:25:58
edit2Rapporteer  
De foil lijkt identiek aan mijn LF Foilfish....  Klopt dat?
Overigens heb ik geen groot board nodig omdat met deze LA foil zoveel lift wordt gegenereerd dat ik direct op de foil vaar ook bij zeer weinig wind.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Oktober 14, 2016, 14:12:00
edit2Rapporteer  
De foil lijkt identiek aan mijn LF Foilfish....  Klopt dat?

Ze zijn inderdaad identiek.
We hebben ze naast elkaar gehad.

Om met zeer weinig wind te kunnen foilen moet je wel op vaart komen. De ene hydrofoil lift al bij lagere snelheden dan de ander. Echter het is gewoon een feit, ongeacht wat voor foil je gebruikt dat een groot board je net even dat extra drijfvermogen kan geven om al staande je foilkite te kunnen loopen.

Nu vind ik Stef de Jong een fantastische gozer en zeer goede kiter (hydrofoiler), maar deze review is wel erg karig.
Tevens had het bovenstaande feit best hierin terug mogen komen, want wel degelijk relevant!
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #3 Oktober 14, 2016, 20:04:23
edit2Rapporteer  
Thanks! Komt Naish dan ook met de langere fuselage en HA wing in zn programma? Ik wacht de prijzen af...
Stef, ik begrijp t, het wordt frisser en de sessies dus wat korter????
dr511

Berichten: 135
Antwoord #4 Oktober 14, 2016, 21:40:51
edit2Rapporteer  
Foil kost 1099,- en het board 549,- ( telstar) Of het dat waard is... er zijn dan ook merken met carbon opties voor 100,- extra.
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #5 Oktober 14, 2016, 22:27:46
edit2Rapporteer  
Mee eens, op dit moment komen er steeds meer gunstig geprijsde foils op de markt. Prima die aluminum mast. De LF en Naish foil is wel robust, ik ben zelf wat slordig met terugvaren op mn ondiepe spot Schellinkhout. Maar mn foil ziet er nog goed uit. Carbon met scherpe tips is dan wat minder bestand tegen impact... Altijd de vraag of je die hoge topsnelheid wel wil. Ben benieuwd naar de volgende reviews, test je de volgende keer ook de Hollandse foils?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Oktober 15, 2016, 09:00:59
edit2Rapporteer  
Foil kost 1099,- en het board 549,- ( telstar) Of het dat waard is... er zijn dan ook merken met carbon opties voor 100,- extra.
wow, wat een bedrag voor een hydrofoil uit 2014. Zeker als je bedenkt dat er voor honderden euro's goedkoper nieuwe 2016/17 aluminium foils te koop zijn met een moderner ontwerp die in de buurt komen van de carbon Freeride hydrofoils.

Dat carbon kwetsbaarder is is ook maar een fabeltje overigens, aluminium buigt alleen in plaats van dat het breekt en carbon foils zijn vaak op high-perfomance gericht waardoor de trailing edges en wingtips messcherp en dus inderdaad kwetsbaarder zijn dan de glasvezel vleugels met milliters dikkere randen. Al genoeg verbogen rompen en zelfs geknakte aluminium masten langs zien komen, op volle snelheid de bodem raken is voor geen enkele foil gezond.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Oktober 15, 2016, 10:03:57
edit2Rapporteer  
Wat ik had begrepen is dat de Naish versie van deze foil van Studio63 wel al de langere fuselage heeft.
Deze foil uit het jaar 2014 had eerst een te korte versie waardoor hij niet heel vriendelijk voer.
Dat is op te lossen met de langere fuselage, welke bij Naish er al bij zou moeten zitten.

Jammer dat een groot merk zoals Naish zich zo binnen deze nieuwe markt manifesteert.
Zeker ook omdat het nog een windsurfmerk is, en ook daar komen de hydrofoils nu op om de sport een nieuwe impuls te geven

Voor dit geld heb je ook een zichzelf al ruim bewezen aluminium Zeeko foil compleet, Ketos of voor iets meer een Moses Fluente met board. En dat is "echt" spul waar je veel minder snel op uitgekeken zult raken.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #8 Oktober 15, 2016, 21:16:33
edit2Rapporteer  

Ze zijn inderdaad identiek.
We hebben ze naast elkaar gehad.

Om met zeer weinig wind te kunnen foilen moet je wel op vaart komen. De ene hydrofoil lift al bij lagere snelheden dan de ander. Echter het is gewoon een feit, ongeacht wat voor foil je gebruikt dat een groot board je net even dat extra drijfvermogen kan geven om al staande je foilkite te kunnen loopen.

Nu vind ik Stef de Jong een fantastische gozer en zeer goede kiter (hydrofoiler), maar deze review is wel erg karig.
Tevens had het bovenstaande feit best hierin terug mogen komen, want wel degelijk relevant!

De Foil mast en wings zijn inderdaad identiek aan de Liquid Force FoilFish van 2014,
de Liquid Force Rocket Fish & Happy Foil (2016-2017) hebben beide een nieuwe Mast, welke aanzienlijk dunner is, en een stukje breder. In sommige gevallen is de mast zelfs dunner dan de "Carbon blends"

En we hebben de mogelijkheid tot een carbon Fusalage,
en de LF Happy Foil heeft zelfs al carbon wings.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.