Wat zijn goede lichtwindkites?

Jelle

Berichten: 1293
Mei 15, 2008, 16:28:10
edit2Rapporteer  
De Flysurfer Speed2 15 m ken ik al.
Is er in inflatable kites iets dat in de buurt komt?

- Jelle
Kitewinder

Berichten: 21
Antwoord #1 Mei 15, 2008, 16:30:43
edit2Rapporteer  
Jelle,

Ik denk dat bijna alle bow en hybrid kites rond 14 M goede lichtweerkites zijn.
Ik vindt zelf de Slingshot turbo diesel 1 of 2, 14M echt super.

krullebol

Berichten: 305
Antwoord #2 Mei 15, 2008, 16:46:21
edit2Rapporteer  
Misschien moet je is kijken naar cabrinha contra, schijnt echt lichtweer monster te zijn, geen eigen ervaring mee Tongue, er staat bijvoorbeeld ook een cabrinha contra 14m 2007 te koop (2e hands maar als nieuw) niet van mezelf of vriend ofzo hoor....
bce

Berichten: 85
Antwoord #3 Mei 15, 2008, 17:16:19
edit2Rapporteer  
Een oldie maar ook heerlijk om mee te cruisen bij weinig wind een aero2 20. Hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wil doen.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #4 Mei 15, 2008, 17:16:54
edit2Rapporteer  
EH EZE 15 hangt al in de lucht bij 3.4 knopen er is een filmpie van op utube Smiley

konz zo snel alleen ff de 13 vinden

http://www.youtube.com/watch?v=0Q5H69psiBw


Gevonden tis zelfs een 13 Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=TDz2PEIHmIQ


spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #5 Mei 15, 2008, 17:49:10
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar de Royal Era, deze heeft ook een beste low-end.

De Era 14 kan volgens dit plaatje vanaf 10 knopen lekker gevaren worden. Joepie
Henning

Berichten: 581
Antwoord #6 Mei 15, 2008, 17:58:51
edit2Rapporteer  
EH EZE 15 hangt al in de lucht bij 3.4 knopen er is een filmpie van op utube Smiley

konz zo snel alleen ff de 13 vinden


Gevonden tis zelfs een 13 Smiley


Srry.. maar onbetrouwbare windmeter + beetje laf downwinderen @ een skimboard;
Ik word er niet wild van Wink

Daarnaast hij blijft alleen hangen wanneer hij op snelheid is, je ziet hem @ 12 'o'clock backstallen (wat helemaal niet gek is, doet elke kite ong...)
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 Mei 15, 2008, 18:24:30
edit2Rapporteer  
EH EZE 15 hangt al in de lucht bij 3.4 knopen er is een filmpie van op utube Smiley

konz zo snel alleen ff de 13 vinden



Gevonden tis zelfs een 13 Smiley


Srry.. maar onbetrouwbare windmeter + beetje laf downwinderen @ een skimboard;
Ik word er niet wild van Wink

Daarnaast hij blijft alleen hangen wanneer hij op snelheid is, je ziet hem @ 12 'o'clock backstallen (wat helemaal niet gek is, doet elke kite ong...)

Gaat er toch om dat die een low end heeft als een gek Wink  vegelijkbaar met een foil kite Wink
Daar werd om gevraagt dusja maakt niet uit  of het een brute actie is of gewoon feiten dat dat ding al zo vroeg vliegt  ^^

En van ultra flat weet ik dat t vroeg vliegt dat is gewoon zo en trouwens heb de gasten van freakdog ook gevraagt of t wel klopte ^^

Achja iedereen zijn mening
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #8 Mei 15, 2008, 18:25:32
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar de Royal Era, deze heeft ook een beste low-end.

De Era 14 kan volgens dit plaatje vanaf 10 knopen lekker gevaren worden. Joepie


En zijn gruwlijk mooi ook Grin
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #9 Mei 15, 2008, 18:30:07
edit2Rapporteer  
Kijk ook eens naar de Royal Era, deze heeft ook een beste low-end.

De Era 14 kan volgens dit plaatje vanaf 10 knopen lekker gevaren worden. Joepie


En zijn gruwlijk mooi ook Grin

En niet onbelangrijk, ze varen ook nog super!!!
Henning

Berichten: 581
Antwoord #10 Mei 15, 2008, 18:53:52
edit2Rapporteer  
EH EZE 15 hangt al in de lucht bij 3.4 knopen er is een filmpie van op utube Smiley

konz zo snel alleen ff de 13 vinden



Gevonden tis zelfs een 13 Smiley


Srry.. maar onbetrouwbare windmeter + beetje laf downwinderen @ een skimboard;
Ik word er niet wild van Wink

Daarnaast hij blijft alleen hangen wanneer hij op snelheid is, je ziet hem @ 12 'o'clock backstallen (wat helemaal niet gek is, doet elke kite ong...)

Gaat er toch om dat die een low end heeft als een gek Wink  vegelijkbaar met een foil kite Wink
Daar werd om gevraagt dusja maakt niet uit  of het een brute actie is of gewoon feiten dat dat ding al zo vroeg vliegt  ^^

En van ultra flat weet ik dat t vroeg vliegt dat is gewoon zo en trouwens heb de gasten van freakdog ook gevraagt of t wel klopte ^^

Achja iedereen zijn mening

Er zit een verschil in tussen vliegen en varen... anders pak ik mijn 0.5m2 lidl matras wel.. die vliegt ook bij geen wind...

Een meding heb je kwa low-end niks aan; Ik wil dingen zien Wink

Tot nu toe praat iedereen dus vrolijk over low-end... maar het was wel erg rustig tijdens de KBO @ water...
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #11 Mei 15, 2008, 19:04:42
edit2Rapporteer  
Misschien gewoon een Waroo 2008? Daar kan je meestal nog mee varen als de rest het moeilijk heeft.  loser
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Mei 15, 2008, 19:08:42
edit2Rapporteer  
Niet iedereen heeft een silverarrow van 2000euro
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Mei 15, 2008, 19:17:34
edit2Rapporteer  
Rhino 2008 14m2?

Maar zoals op KBO te zien was rulen die FS Silver Arrow's in wind onder de 10kn
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #14 Mei 15, 2008, 22:16:32
edit2Rapporteer  
Wind-x Monsoon 17m, absoluut..
Wind-x Monsoon 17m schijnt extreem vroeg te varen, planeren bij 8 knopen, en dan met 80kg op een 135 boardje. lijkt me toch redelijk.
De meeste ultraflats zullen vroeg zijn. Alleen Wind-x heeft er echt een Lowendmonster voor gemaakt. Hoor er veel goede dingen over op kiteforum. En heb zelf af en toe contact met de chef van Wind-x dus wist et al een tijdje.
Wind-x is in nederland nog redelijk onbekend in het buitenland is dat wel anders.

Dus Jelle gewoon even contact opnemen met de importeur, anders PM je mij maar even.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Mei 15, 2008, 22:18:27
edit2Rapporteer  
Tja, leuk die 17m2 Monsoon, maar die FS SA 19m2 gaat nog een knoop eerder los.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #16 Mei 15, 2008, 22:23:03
edit2Rapporteer  
maar hij vroeg om een inflatable.. vandaar. Het is dat ik vrij veel contact met wind-x heb, anders had ik het ook niet geweten hoor. nouja momenteel vrij veel topics over op Kiteforum.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Mei 15, 2008, 23:32:02
edit2Rapporteer  
Ik kom regelmatig op kiteforum.com en dan kan die Wind X je niet ontgaan Grin
Je hebt gelijk dat hij naar een inflatable vroeg. Maar ik denk dat niets die FS SA's kan overtreffen.

Wat ik niet snap aan die Wind-X is dat het het allerlaatste patent betreft van de gebroeders Legianoux, de ultra flatkite met rechte struts die met een stuk doek het vleugelprofiel bepalen dan dat ze tegen het doek aangestikt zitten.

Met dit ontwerp is het mogelijk om met een 5m2 flatkite dezelfde prestaties te halen als een 9m2 SLE/Bow op dit moment. Waarom dan toch zo'n mega 17m2 kite Huh

Die FS stuurt niet snel en trekt met heel weinig vliegsnelheid al megahard. Daarbij is hij een stuk lichter in gewicht wat met zo weinig wind echt enorm veel betekend.

M.a.w. wordt tijd voor een 1 op 1 test tegen de SA. Waar is het kitehigh.nl testteam nu? YeSS Joepie
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #18 Mei 15, 2008, 23:38:48
edit2Rapporteer  
Hoop dat ze snel getest kunnen worden, ik zou een video gaan maken voor wind-x, maar dat schiet niet erg hard op. Dan kan ik ze ook fijn testen.  FS zal vroeger varen idd.. maarjah.. of je dat wil is een 2e.. er lijken een hoop kiters die wat tegen die matrasjes hebben.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #19 Mei 15, 2008, 23:56:14
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu een onder andere contra3 14
Of het echt een "lichtweer monster" is dat weet ik niet maar hij gaat wel erg vroeg los.
13 knopen/93kg/135x39 dus zeg het maar.
Met mijn boxer 12 SLE gaat dit echt niet, en met los bedoel ik goed gepowerd varen, hoogte lopen als een speer en normale sprongen maken.
Oja het lekkere is ook dat je hem redelijk lang kan houden duzzzzzzzzzzzzz
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #20 Mei 16, 2008, 00:24:30
edit2Rapporteer  
Ik heb een oude Flysurfer Speed 13m en een Spleene Door 154m.
Met deze combinatie sta ik met mijn 80 kilootjes, bij licht weer als eerste op het water terwijl de tubies nog als windschermpje of zonneschermpje op  het strand liggen te puffen of te sissen (als ze een beetje poreus zijn).

De Speed 1 is een iet wat gedateerde kite maar bij 3 a 4 knopen heb je ook geen state-of-art kite nodig.

No pumping, no flat tubes only cruise-fun en mega hangtime!

Op Ebay.de worden ze regelmatig aangeboden. Ze zijn wel wat duurder dan een tube maar ze zijn dan ook onverwoestbaar.
 Grin
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #21 Mei 16, 2008, 00:31:53
edit2Rapporteer  
Ik zag toevallig eergisteren nog een paar "matras vliegertjes" van 13 en 14m moeite hebben om in de lucht te blijven...Jorrit kon met zijn 11meter Waroo 2008 gewoon hoogte lopen.....  Grin
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #22 Mei 16, 2008, 00:58:57
edit2Rapporteer  
Misschien als je de vraag iets anders formuleert, dat je een antwoord krijgt waar je iets aan hebt.

Ik neem aan dat je met zo min mogelijk wind net hoogte wil kunnen houden.
Tuurlijk speelt de kite een rol maar dan zal je er wel de techniek voor in huis moeten hebben om de absolute lowend uit zo´n doek te kunnen halen. Verder is een goed snel board minstens zo belangerijk. Je gewicht is wel zo´n beetje de meest doorslaggevende factor om met een scheet het water op te kunnen. Dus staar je niet blind op alleen het geprojecteerde oppervlak wat je in de lucht het staan.

Ten eerste is het makklijker dat je je gewicht vermeld, aangezien bij een bepaald gewicht in de lowend, de extra m2´s niks meer toe zullen voegen.

Het geheim voor lowend is gewoon snelheid. Dus een snelle kite en een snel board. Met een snelle combi kan je namelijk makkelijk schijnbare wind creëren voor de nodige power.

Voor inflato´s zal een snelle SLE of Bow het meest effectief zijn.

Zelf weeg ik 75 en ben er inmiddels achter dat een 12 SLE met een snel board in 12 knopen, meer dan voldoende is. Grotere (lompe en dus tragere) kites voegen hier absoluut niks meer aan toe. Weeg je zwaarder dan extra m2 om eventueel toch in dezelfde windsterkte te kunnen varen. Weeg je minder dan ben je een mazzelaar en kan je juist een kleiner (sneller) maatje pakken. Kleinere kites zijn in verhouding veel effectiever in de lowend omdt ze gewoon sneller zijn in lagere windsnelheden.

Verder kan je met de juiste skills en ervaring nog wat extra knopen lowend eruit persen.
Vergeet ook niet dat er een benedengrens is, en dat ligt zo´n beetje bij de 12 knopen om nog een beetje plezier te hebben. Wil je dieper dan zal je bakken pesos ertegenaan moeten gooien voor  een FS SilverArrow, en dan trek je er nog wel wat extra knopen uit, maar de vraag is of je dt nog wel waard vind.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #23 Mei 16, 2008, 00:59:39
edit2Rapporteer  
wilde ik net zeggen: "Waarom niet Waroo...?" Wink
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #24 Mei 16, 2008, 01:07:26
edit2Rapporteer  
Ook niet onbelangerijk is de grens van plezier en het maar op het water willen staan. Zelf vind ik het niet meer de moeite waard om alleen maar te kunnen cruizen, dus ligt de grens voor mij gewoon bij 12 knopen.
Dus zoals je wel zal begrijpen is het ook nog eens pesoonlijk
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.