paar kleine gaatjes, plakken of zo houden

SanderH

Berichten: 135
November 04, 2011, 15:40:33
edit2Rapporteer  
Zonet zag ik dus dat er een aantal hele kleine gaatjes in het doek zitten.
Ik hoop dat het wat te zien is op de foto.

Maar dus mijn vraag is: moet ik even met de spinakertape aan de gang of kan ik het wel zo laten zonder verdere gevolgen.

Als het wel raadzaam is om te plakken (wat mij wel logisch lijkt) hoe kan ik dan het beste het gaatje bij foto 2 plakken?

Alvast bedankt ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 November 04, 2011, 16:16:56
edit2Rapporteer  
Het zijn juist deze kleine gaatjes die al bij een hele lullige crash er de oorzaak van kunnen zijn dat je doek compleet door midden gaat.
De struts zijn ten opzichte van het doek vrij stug en geven bij een crash weinig mee. Je doek is daarentegen veel soepeler en heeft de nijging om dan nog even door te schieten. Een klein gaatje is dan al genoeg om een flinke scheur in je vlieger te krijgen.

Het kan absoluut geen kwaad om tijdens deze windloze dagen je vlieger op te pompen / je vlieger op de tips , recht omhoog te zetten, en er onder te gaan staan. Je ziet dan ieder klein gaatje.
Eventjes met een kleine stift markeren en aan beide kanten: ontvetten ( met bijvoorbeeld spiritus) en afplakken met kleine stukjes spinnakertape. Op de LE hecht spinnakertape niet goed en gebruik je dacrontape.
Hoekjes rond afknippen.
Spinnakertape hecht zelf goed aan je vliegerdoek. Om een nog betere hechting te krijgen kun je er nog even met een haarföhn overheen blazen ( en extra aandrukken) Blijft jarenlang zitten.

Ik zou bij het klein gaatje naast de plakker op foto 2 het oude spinnakertape verwijderen en er een grotere plakker ( zoals hierboven omschreven) op doen.
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #2 November 04, 2011, 16:26:22
edit2Rapporteer  
Oke dank je dat was even het antwoord waar ik naar op zoek was Smiley
Ik heb even door gelezen op het forum en daarbij leek me Mylar tape ook wel goed.

In ieder geval ik ga ze even plakken, bedankt voor je tips
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 November 04, 2011, 17:55:21
edit2Rapporteer  
Mylar is iets wat je voornamelijk in de windsurfwereld tegenkomt.  Het is behoorlijk stevig spul en dat is dan ook meteen het nadeel.  Het heeft andere fysieke eigenschappen dan het doek waar je vlieger van gemaakt is. Dikker en veel stugger en daarbij kun je Mylar zelf ook niet vouwen. Mylar kun je dan ook voor reparaties voor een kite beter niet gebruiken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 November 04, 2011, 18:01:27
edit2Rapporteer  
Als er vezels van je doek doormidden zijn is het altijd beter om er even een klein plakkertje overheen te doen.

Bij twijfel over je kitesurf-materiaal altijd repareren of vervangen voordat het een keer goed fout gaat op het verkeerde moment!
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #5 November 04, 2011, 18:56:14
edit2Rapporteer  
Oow jammer , ik las er wel goede dingen over op het forum, maar goed ik kan het nog wel voor andere dingen gebruiken.
Dan bestel ik straks ook nog maar even een rol spinaker tape.
kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #6 November 04, 2011, 22:07:02
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn kite ook zelf voorzien van 2 kleine ronde plakkers spinakertape aan beide zijden van het doek.
Het is belangrijk dat je de plaats goed ontvet met spiritus of pure alcohol wat te verkrijgen is bij iedere drogist.
Ik heb er vervolgens 2 jaar zonder problemen mee door gevaren.
Stukjes spinakertape izijn in alle kleuren te verkrijgen bij de betere vliegershops bijv, Coraaltje in ijmuiden.
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #7 November 05, 2011, 15:29:03
edit2Rapporteer  
Raad ook iemand een goede webshop aan voor spinaker tape?
Via google kom ik namelijk niet zo heel ver, en heb door mijn fantastische school rootster momenteel geen tijd om langs de winkel te gaan..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 November 05, 2011, 16:02:39
edit2Rapporteer  
Telstar heeft ze online staan geloof ik.

Edit: http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kite-accessoires/2092/kite-accessoires
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #9 November 05, 2011, 16:08:09
edit2Rapporteer  
Oke dank je , toevallig kreeg ik net deze link ook : http://www.sailcenter.nl/Spinaker-Tape-c-487.html
Deze webshop verkoopt het ook.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #10 November 05, 2011, 16:16:04
edit2Rapporteer  
gewoon bij Karwei of Praxis halen met Bison "van-alles-en-nog-wat-lijmer".
kost je 5 a 6 euro en je hebt het direct in huis.
materiaal is allemaal hetzelfde, de 1 gooit er een fancy kleurtje op, de ander niet.

Check dit even:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=31747.0

credits to Rudo.
bce

Berichten: 85
Antwoord #11 November 05, 2011, 16:34:07
edit2Rapporteer  
Mylartape werkte bij mij toch prima dus als je dat in huis hebt zou ik dat gebruiken.
Als je goed ontvet en de hoekjes afrond blijft het jaren zitten.
franco

Berichten: 874
Antwoord #12 November 05, 2011, 17:39:51
edit2Rapporteer  
tear aid is ook hier voor een top product, en door zichtig dus valt niet op.
simpel 2 maal rondje knippen en dan een aan de voor kant en een aan de achter kant plakken,supper sterk en mooi gerepareerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nee ik heb geen aandelen bij tear aid.
groeten franco
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.