audi
|
Zo dat was weer hard werken met de 9 meter oldtimer edge. En het ging weer hoog. (Of ik wordt gewoon oud).
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Vandaag met de Haringhappert naar zee, 7m opgepompt, Haring de 9, toen ik die opliet ging hij er achteraan dus de 9 weer leeg en Haring ook aan de 7m. Windrichting en stroming waren niet ideaal recht tegen de klotsers op. Met twee pogingen hield ik het voor gezien. Haring ging nog even. Toen ik terug op het strand kwam en vroeg ging het, niet dus. Tot overmaat van ramp knalde zijn kite ook nog die op het strand lag. Hadden beter naar good old Schellie kunnen gaan.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Schellie altijd goed Theo ..maar het was weer lekker vandaag ..wel wat vlagerige wind ,zeker toen er een bui overkwam en de wind naar 40 + piekte ..daarna hard 30 kpn goed voor de 7 mtr Top dagje :
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ja klopt Frank, ik had wat beter op de windrichting moeten letten, ik had op zee me handen vol aan de 7m.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Haring ging nog even. Toen ik terug op het strand kwam en vroeg ging het, niet dus. Tot overmaat van ramp knalde zijn kite ook nog die op het strand lag.
Was een kudt sessie en tot overmaat van de kudt sessie knalde mijn leading edge terwijl hij op het strand lag ?
Kite na de sessie op het strand gelegd en knalde naast mij, plof, harde knal ??
Wat is de oorzaak ? Kosten voor reparatie ?
|
|
|
@LaurenS
|
Hadden beter naar good old Schellie kunnen gaan. haha stelletje zoetwaterhappers oelewappers,niets gewend Wat is de oorzaak ?
Skerp Skelpie
|
|
|
|
Japie
|
Was een kudt sessie en tot overmaat van de kudt sessie knalde mijn leading edge terwijl hij op het strand lag ?
Wat is de oorzaak ? Kosten voor reparatie ?
Nu zeker weer n rondje 'tientje lenen'
|
|
|
PeeWee
|
Fietste net even langs Schellie, hing een EVO-tje helemaal alleen in de bomen. Kerst is vroeg dit jaar Mogelijk iets voor jouw Haring (met je geknalde kite), ff een laddertje meenemen.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Ik heb alleen een keukentrappie en daar hangt hij te hoog voor, Sal nu wel weg wezen denk Nu zeker weer n rondje 'tientje lenen' 2 joetjes is ook goedt hoor
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Wat is de oorzaak ?
Typisch gevalletje van doorgesleten stiksel (hier: bovenkant leading edge) en niet je materiaal zo nu en dan hierop checken. Doorgesleten stiksel is wss ontstaan door het vaker schuiven van de tube over de ondergrond bij het op- en afbouwen en omdraaien. Of 1x neerlaten op een scherp steentje/schelpje. Het stiksel raakt misschien een beetje beschadigd en nog gebeurt er niks, maar dat proces zet zich langzaam/sneller door. Niet echt prettig voor het stiksel, want het gaat kapot. En de bij een leading edge/strut ook de bladder. Kitetube is zo sterk als zijn zwakste schakel... Net als bij een fietsband met een zwakke plek (bv doorgesleten karkas) komt ook de binnenband er uiteindelijk doorheen en zal vroeger of later binnenband laten ploffen en de buitenband nog verder open laten scheuren (OOK als die fiets stilstaat) Gewoon ff je kite, barlijnen en trapezebanden zo nu en dan op slijtagepunten van het stiksel checken. Net als bij bv een auto heb je niet voor niks ook een kleine/grote beurt dan wel APK.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Gewoon ff je kite, barlijnen en trapezebanden zo nu en dan op slijtagepunten van het stiksel checken. Dit is mijn storm kite die amper is gebruikt, doek knisperdt, bijna nieuw, hoe kan hier dan slijtagepunten op zitten ?
|
|
|
@LaurenS
|
Dit is mijn storm kite die amper is gebruikt, doek knisperdt, bijna nieuw, hoe kan hier dan slijtagepunten op zitten ?
Jij krijgt toch alles voor elkaar .Je andere Edge heeft 20.000 gaatjes rond de middelste strut.Uit de lucht geschoten door een mitrailleur oid Morgen nog varen Ries?
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Ries doet het er gewoon om om weer eens bij Dafne op bezoek te kunnen... Imo doet die alleen geen kitereparaties meer Ries, morgen naar zee?
|
|
|
|
|
zwafra
|
Ik wat later want het regent nu stevig, maar volgens buienrader wordt het vanaf 11.30 weer droog ... En de wind blijft de hele middag wel doorstaan...
|
|
|
manrot
Logs: 0 | 180 uur
|
Zo weer een tijdje geleden, wintersport en andere bezigheden, eens kijken of ik nog weet waar schell ligt tot zo
|
|
|
|
|
Tony-G
|
Morgen schellinkhout ??
|
|
|
|
zwafra
|
Het was weer een topdagje op schellinkhout ,wel alweer wat drukker op het water. maar achter in het kommetje nog genoeg ruimte ..
|
|
|
Haring High Richardt
|
maar achter in het kommetje nog genoeg ruimte .. Je bedoel de ouwe lulle hoek voor boven de 60 jaar, sssst niet verder vertelle. Zag wel af en toe kiters illegaal daar varen zonder vergunning Was inderdaad een mooi daggie, genoten met mijn nieuwe boardje van Ten de Mark, goeie grip makkelijk hoogte lopen en makkelijk springen, topperrr !
|
|
|