!!! Windwaarschuwing voor morgen (4 okt) !! De voorspellingen zitten er weer redelijk naast en het gaat weer is veel harder waaien dan verwacht de wind is redelijk zuidelijk dus niet ideaal voor de meeste spots. Zodra de wind zuidwest draait wordt het helemaal feest.
Dit kun je verwachten: In zeeland en zuidholland vanaf 9 uur al vlagen boven de 30 knopen! Zodra het middag is wordt dat zelfs ruim 40 knopen langs de hele kust! (Klein slagje om de arm dat de wind zzw of in iedergeval iets west bevat) Weer voor de echte cracks dus! Dit is absoluut geen dag voor beginners! Ondanks de softe windfinder voorspellingen. Zoals al meermaals aangegeven zit men er vaak naast dit jaar en moet je bij wind dagen aardig wat knoopjes optellen. Vooral de vlagen zijn zeer gevaarlijk te noemen. Ook is het water lekker warm t.o.v de buitenlucht dus een goede voedingsbodem voor buien en meer wind!
Check actuele wind en buienradar voor je het water op gaat! Win zoveel mogelijk info in over het weer en de wind
Beginners blijf a.u.b thuis!
Enjoy maar be safe!
Beetje laat maar deel hem met zoveel mogelijk kitevrienden
Ik zal morgen ook even de hele week bekijken! You are welcome Gilion Fluid kiteboarding Nederlandse Kitesurf Vereniging Nederland-kite.nl
Het was extreem druk op Schellinkhout na 11 uur kon je bijna nergens meer parkeren en op het water ruim 100 kites geteld ...was wel verbaast dat er nog een aantal kitescholen les stonden te geven met 30 + knp ...zelfs in het "kommetje "achter bij de dijk was het erg druk..
Kwam zondag om 10 uur aanrijden, dat is best vroeg voor mij meestal kom ik een uurtje later Parkeerplaats was al vol ook bij Kitefeel alles vol. Zag de drukte en dacht ga maar lekker naar huis. Zelf gisteren (maandag) vond ik het druk parkeerplaats bijna vol. Wordt tijd dat er lokaties bij komen. Gelukkig deze week vrij dus strak als de wind weer west wordt even de zee op.
Kwam zondag om 10 uur aanrijden, dat is best vroeg voor mij meestal kom ik een uurtje later Parkeerplaats was al vol ook bij Kitefeel alles vol. Zag de drukte en dacht ga maar lekker naar huis. Zelf gisteren (maandag) vond ik het druk parkeerplaats bijna vol. Wordt tijd dat er lokaties bij komen. Gelukkig deze week vrij dus strak als de wind weer west wordt even de zee op.
lekker foilen ries, met 10-12 knopen is het lekker rustig...met foilen heb je ook genoeg acties! En anders ben je altijd welkom in castricum aan zee!
Gisteren, vr 11 dec, een oranje/zwart Surfear oorplug, links, gevonden bij de parkeerplaats van Schellinkhout. Mocht de pechvogel dit lezen stuur me een berichtje.