Hello Kite-fanatics! Mijn team en ik hebben een superspot voor jullie in Frankrijk. We gaan gedeeltelijk open voor de Mondial du Vent die bij ons voor de deur worden gehouden! Check onze website www.viglamo.com voor meer info. Au Plaisir ???? onze FB pagina is Viglamo - Authentic Glamping
4) Zeker niet mijn favoriet, niet windzeker, zeer toeristisch met Fransen, maar mogelijk een camping aan de spot en lekker warm, Biscarosse binnenmeer of Lac d'Hourtin of Ile d'Oleron etc:
Hello Kite-fanatics! Mijn team en ik hebben een superspot voor jullie in Frankrijk. We gaan gedeeltelijk open voor de Mondial du Vent die bij ons voor de deur worden gehouden! Check onze website www.viglamo.com voor meer info. Au Plaisir ???? onze FB pagina is Viglamo - Authentic Glamping
Ahh mr Haring, u had hem zelf ook al, Leucate strand La Franqui.
2) Iets verder van het strand (400m?), goedkoop (ASCI) en lekker de ruimte, Leucate La Franqui: https://www.viglamo.com/nl/
Ben hier in mijn vroegere kite jaren geweest, toen was dit een camping municipal (geen idee wat ze er nu van gemaakt hebben, maar het ziet er aantrekkelijker uit). Onze ervaring: lopen naar de zee met je spullen is nog wel een eindje, maar omdat dit een autostrand is gingen we elke dag met de auto
En vergeet niet, neem ook een kleine maat mee (7m2), hij gaat hier goed hard aflandig... cleane golven en dikke air time, wel helemaal top!
Vroeger had een Nederlander er een strandtent, ik heb in een uur tijd aflandig in de dikke woei 3 mensen hun kite zien kwijtraken (gebroken safety of compleet met trapeze, rare fransen/duitsers), maar voor 25eur werd die dan door een jetski achterhaald... wel een fijne gedachte, de extra safety, bij aflandige wind (er zit ook een kiteschool, weet alleen niet of tegenwoordig dit nog steeds de service is aan extra safety)
« Laatste verandering: Juni 15, 2019, 13:32:18 door wild dreamer »
4) Zeker niet mijn favoriet, niet windzeker, zeer toeristisch met Fransen, maar mogelijk een camping aan de spot en lekker warm, Biscarosse binnenmeer of Lac d'Hourtin of Ile d'Oleron etc:
6) Deze dichterbij huis in de bourgondisch vlaanderse omgeving staat helaas nog op mijn verlanglijstje, geen idee hoe dichtbij de spot, lijkt op loopafstand, Cadzand: https://zwinhoeve.ardoer.com/nl/
7) In dezelfde catergorie dichtbij huis, één van de mooiste spots als je van dikke, mooie, hoge golven houdt (spot voor ervaren rijder!), met de camper tot op het strand, Domburg (autostrand Westcapelle): https://www.campingnoordduin.nl/
Bretagne Camping Pal aan het strand, alleen gescheiden door een weg! Ook een mooi strand voor een kitebuggy( zoek op youtube maar op buggyen @ st pabu)
CAMPING OP DE KITESURFSPOT We staan hier direct aan de spot. Dus wanneer de thermiek zijn werk doet (dagelijks in de zomer bij mooi weer, vanaf een uur of 12) kunnen we als eerste het water op! Dit is dan ook wat we doen.
Helaas mag je niet meer kiten voor de camping. Alleen vanaf de haven en dat is best een eindje weg....
Als je echt als beginner aan de gang wilt en windzekerheid zoekt?? Ga naar de Delta Ebro......wat een top spot Landtong van 6 km-150m breed in zee. Rechts vlak ondiep water zover je kunt kijken Links zee met kleine golfjes maar wel leuk.
Nog nooit zo een mooie spot in Spanje gevonden en ongelofelijk rustig. Camping aan het begin van de landtong, camping Eucalytus
Geen kitezone, mag overal over de gehele landtong aan beide zijde. Het is niet zoals Aquarius dat de camping aan het strand zit. je loopt achter uit de camping over een klein paadje, 200m Ik verkoos ervoor om verder op de landtong te gaan, rustiger en geen badgasten.
Niet aan de spot maar camping op 7km in Salin de Gireaud; Plage de Piemanson, bij de monding van de Rhône. Parkeren aan de spot, lekker rustig en erg prettig foilbaar Beauduc in de buurt (over rated en erg druk..)maar daar kom je alleen met gewone auto's en vw transporters. (blokkade op de weg)
Corsica is ook een aanrader, daar vanaf begin juni met je camper rond toeren en als t druk wordt in july weer weg gaan.
Camping Le Moulin de l’Eclis richt zich helemaal op kitesurfers.
Vanaf de camping heb je directe toegang tot het strand van Pont-Mahé zodat jij geen tijd hoeft te verliezen aan het rijden naar de kitespot. Op de camping zit een kitesurfschool gevestigd waar je terecht kunt voor lessen of kitesurfspullen kunt huren. Bij de ingang van het pad naar het strand vind je een spoelplaats waar je je materiaal schoon kunt maken. De camping beschikt daarnaast over een binnen- en buitenzwembad en een wellnesscentrum waar je lekker kunt ontspannen na je sessie.