Kiters uit Rotterdam , meld je!

Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #3325 Maart 30, 2008, 00:48:08
edit2Rapporteer  
ff terug zeiken..

tsjah.. ik voel mezelf nog steeds beginner. Ik kan te vaak niet. dat is het probleem, geen auto, geen weer school, of wat dan ook..
Ik wil echt ontzettend graag. heb een 9 meter gekocht. (nog niet mee gevlogen, ligt al 2 weken ingepakt) ik ben 1 keer naar de slufter geweest en toen zag ik ze ook op het autostrand en ben ik maar weer terug gereden.
ik voel me niet op mn gemak. stom is dat he?

Nu kan ik maandag maar dan waait het niet. En dinsdag kan ik ook maar heb ik geen vervioer meer.
maar goed.. genoeg geklaagd. mijn tijd komt nog wel ooit Smiley
en het zonnetje schijnt Smiley
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #3326 Maart 30, 2008, 00:50:56
edit2Rapporteer  
Ja was idd een heerlijke dag vandaag!
Was ongeveer half 12 op het water en ik moet zeggen dat het Focking hard waaide:D
Hoop mensen en ook de weersites hebben zich gelukkig vanochtend vergist!

Heb nog een downwinder naar slufter gemaakt! Was echt super windje om die te maken!

ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #3327 Maart 30, 2008, 00:53:47
edit2Rapporteer  
@ Spoon:

Hey maat je moet gewoon schijt hebben aan die mannetjes die denken dat ze het kunnen!!!!
Dat hun nou bijna elke dag de tijd hebben om te oefenen! Zelf zijn ook beginners geweest!
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3328 Maart 30, 2008, 01:02:32
edit2Rapporteer  
@ Spoon:

Hey maat je moet gewoon schijt hebben aan die mannetjes die denken dat ze het kunnen!!!!
Dat hun nou bijna elke dag de tijd hebben om te oefenen! Zelf zijn ook beginners geweest!

Inderdaad zijn wij ook beginners geweest maar toen waren we ook op het autostrand!!!!!!!
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #3329 Maart 30, 2008, 01:04:30
edit2Rapporteer  
Als je niet wilt dat het daar zo druk is had je dat idd beter kunnen doen! Autostrand was `t lekker rustig, toen ik bij de slufter aankwam wilde ik binnen 5 minuten weer weg!
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3330 Maart 30, 2008, 01:06:41
edit2Rapporteer  
Ik heb geen last van drukte, ik zoek gewoon de ruimte op bij de zandbanken maar zie gewoon veel beginners op slufter die daar (nog) niet thuis horen. Slufter blijfteen spot voor gevorderde kiters en beginners kunnen veel beter op autostand oefenen.
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #3331 Maart 30, 2008, 01:09:11
edit2Rapporteer  
Kon jij gelijk goed in de golven varen terwijl je daarvoor het autostrand was gewend en daar totaal geen problemen meer had? Of heb je het nu over mensen die nog niet eens kunnen varen?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3332 Maart 30, 2008, 01:12:37
edit2Rapporteer  
Kon jij gelijk goed in de golven varen terwijl je daarvoor het autostrand was gewend en daar totaal geen problemen meer had? Of heb je het nu over mensen die nog niet eens kunnen varen?

Ik heb het over mensen die nog geen controle hebben over hun kite als ze aan het varen zijn en niet weten wat ze moeten doen als er een tegenligger aan komt. Tuurlijk moet iedereen leren in de golven maar daar heb je niet echt last van op Slufter het gaat meer over de gevaarlijke stroming.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #3333 Maart 30, 2008, 01:30:46
edit2Rapporteer  
en was lekker vandaag man op autostrand Smiley super rustig vergeleken met de slufter...

Toen ik aankwam om 12 uur waaide het behoorlijk tot een uur of 2, stond redelijk overpowerd met de 10.5 Grin daarna namtie af en was het egt de shit!

Olten heeft weer heel de dag met zn 7m gehakt.. YeSS
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #3334 Maart 30, 2008, 01:40:17
edit2Rapporteer  
Alweer een lijn gebroken
Bij jou nog niet Fer of heb je er een dikker stukje tussen gezet?
Ik zie nog geen schade aan mijn bridel lijn naar 10 sessies.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #3335 Maart 30, 2008, 01:45:15
edit2Rapporteer  
ff terug zeiken..

tsjah.. ik voel mezelf nog steeds beginner. Ik kan te vaak niet. dat is het probleem, geen auto, geen weer school, of wat dan ook..
Ik wil echt ontzettend graag. heb een 9 meter gekocht. (nog niet mee gevlogen, ligt al 2 weken ingepakt) ik ben 1 keer naar de slufter geweest en toen zag ik ze ook op het autostrand en ben ik maar weer terug gereden.
ik voel me niet op mn gemak. stom is dat he?

Nu kan ik maandag maar dan waait het niet. En dinsdag kan ik ook maar heb ik geen vervioer meer.
maar goed.. genoeg geklaagd. mijn tijd komt nog wel ooit Smiley
en het zonnetje schijnt Smiley

Ik snap Michiel zeker! Slufter is niet voor beginners, beginners moeten naar autostrand. Tuurlijk is het frusterend als je zelf op een gevorde spot als de Slufter niet meer je loopjes kan maken door talloze beginners die met een kite op 12 uur aan het rondkijken zijn. Ik denk dat jij Michiel niet helemaal snapt, Michiel heeft het over stuntelaars op de Sluf, niet beginners in het algemeen Wink .
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #3336 Maart 30, 2008, 02:19:51
edit2Rapporteer  
jah begrijp me niet verkeerd hoor, het ging niet over de slufter specifiek maar over wanneer je jezelf nou gevordede noemt. ik voel mezelf beginner als ik al die verhalen hoor. maar zoals @rjen aankaartte, ik heb wel controle over de kite, ik weet wel de voorrangsregels en ik zoek wel de ruimte voor mezelf.

bovendien zoals ik zelf al aankaartte toen ik zag dat de slufter redelijk bezocht werd ben ik naar oostvoorne gereden. Ik vraag me dus af waarom die "andere" beginners wel het lef (noem het lef noem het dom noem het ontwetendheid) vandaan halen om zo'n beroemde, beruchte plek te gaan kiten.

maar goed.. ik kan dus heel misschien morgen ochtend. wie nog meer Grin
Mertens

Berichten: 27
Antwoord #3337 Maart 30, 2008, 02:25:24
edit2Rapporteer  
Eeeey lau,

gefokt man van je handschoenen! niet in je kite tas? Flex voor degene die na 12e nog ff hebben kunnen knalluh! vond het daarvoor nog wel te doen. Alleen de wind aanlandig is het snel drukker omdat iedereen beetje voor de kust aan het Rammen is!!! En omdat je steeds naar die kant op vliegt als je jezelf weer torpeteerd!! Was gaaf om te zien bij veel van die gasten!
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #3338 Maart 30, 2008, 02:38:27
edit2Rapporteer  
Was vandaag behoorlijk lekker op de slufter.
En wat betreft de personen die de kite niet onder controle hebben dat kan idd vervelend zijn als je zo iemand kruist op je route je weet namelijk nooit of hij downwind zal gaan of niet en ze sturen de kite ook meestal niet in waardoor je dat eventueel kan zien maar ja iedereen die wil kiten moet het een keer leker maar ga idd liever naar playa dan.
En over i de weg liggen tja dat argument kun je niet zeggen denk want vandaag waren denk zo'n 6 gasten handelspasses aan het oefenen en hun kites lagen geregeld in het water. Maar dat zie je weer gebeuren en weet je dat je eromheen moet.

Maar boeiend was vandaag gewoon weer lekkâhhh.
Goldfinger

Berichten: 32
Antwoord #3339 Maart 30, 2008, 02:41:45
edit2Rapporteer  
Heb ook heerlijk  Roll Eyes kunnen kiten op het autostrand! Heb wel om 12 uur ff moeten wachten tot de wind iets minder agressief werd. Daarna heerlijk met men 12m2 geknald.. Af en toe iets teveel van het goede, maar wel lekker. En men eerste  ListenToMe backloops geland! En dat allemaal na 2 weken uitgeschakeld te zijn geweest door onderrugpijn.



TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #3340 Maart 30, 2008, 02:54:58
edit2Rapporteer  
dat word nog wat met de slufter in de zomer Tongue
het is gewoon best klein (het echt vlakke beul gedeelte)
en het zit daar altijd prop vol 
tja als daar een beginner tussen zit kan dat nog wel eens iritatie's op wekken want dan is bijna die hele kom buiten gebruik,
in de zomer ga ik ook liever autostrand daar is genoeg ruimte om al je triks te oefenen en vlak!
en vandaag eindelijk me handle pass geland  Grin
der zijn ook een aantal foto's gemaakt die komen als het goed is in de loop van de week online ThumpsUp
YouriB

Berichten: 83
Antwoord #3341 Maart 30, 2008, 02:56:41
edit2Rapporteer  
Vandaag was VIESS!!! haha
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3342 Maart 30, 2008, 03:59:37
edit2Rapporteer  
Precies zoals @rjen en Lex aangeven! ThumpsUp
Op de Slufter moet je je kite goed kunnen controleren met die drukte. Dat geldt voor elke drukke spot om het veilig te houden, zelfs in de kom bij hoog water op Oostvoorne in de zomer.

De meeste beginners die aardig heen en weer kunnen varen vinden het ook absoluut niet fijn op de Slufter. Die gaan vanzelf wel weg wat getuigd van inzicht in je sport. ThumpsUp
Het is geen verwijt maar meer bittere noodzaak. Daarbij is het ook een redelijk gevaarlijke spot door stroming en forse golfslag zo af en toe.

Op Oostvoorne met hoog water kun je prima leren kiten in de golven. Kun je het daar, welkom op de Slufter, Scheveningen en andere golfspots. ThumpsUp

@ Spoon, was je vandaag dan op de Sluf? Ik denk het niet. Oostvoorne is de plek om goed te oefenen. Als ik nieuwe tricks ga oefenen ga ik daar ook liever heen. Alle ruimte en geen stroming! ThumpsUp


Vandaag waren er mensen op de Slufter die in de toch wel stevige golfslag niet weten hoe ze elkaar moeten passeren, boardjes kwijt raakten e.d. Dat schiet niet op met die drukte. Idd. kun je dan niet lekker je trick doen door al het ruimtegebrek. De spot raken we zowiezo kwijt dit jaar, maar daarom hoeven er nog geen ongelukken te gebeuren!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3343 Maart 30, 2008, 04:06:39
edit2Rapporteer  
Ik had even downwinder naar sluf gemaakt, wat een oorlogsgebied, maar wel gezellig.

Ik snap de slufter reacties van de retro en sommige niet zo retro kiters wel een beetje. Deze mensen kiten al jaren met elkaar kiten en weten wat een ander kan en doet waardoor lang op onthoud wordt beperkt en er geen ongelukken gebeuren.


@MB het maakt niet uit waar je kite want ook op playa was 1 gast heel irritant bezig. Meerdere mensen ergerde zich aan deze kiter. Dus als je van je kite af wil zeg ik wie zijn lijnen je aan gort moet kiten.

@alle voetgangers op 1 na, het was weer een leuk en gezellig dagje.

The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3344 Maart 30, 2008, 04:17:15
edit2Rapporteer  
gevonden voorwerpen @playa.

Morgen wordt het weer de 7m  Grin
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #3345 Maart 30, 2008, 05:00:50
edit2Rapporteer  
@ Spoon, was je vandaag dan op de Sluf?

neej ik moest werken..
gevonden voorwerpen @playa.

Morgen wordt het weer de 7m  Grin


gaat het morgen zo hard poeieren dan?
ik dacht dat het behoorlijk afnam naar de middag toe?
ik heb namelijk morgen wel de tijd en vervoer dus jah.. ik wil wel erg graag weer... januari voor t laatst geweest...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3346 Maart 30, 2008, 05:12:25
edit2Rapporteer  
Ben ik het toch één keer met je eens - niet dat ik nou zo'n crack ben maar de slufter is met deze drukte alleen geschikt voor mensen die:
A redelijk snel weg kunnen komen
B hoogte kunnen houden
C niet al teveel in het water liggen
D de meest voorkomende procedures kennen

Maar het omgekeerde vind ik wel lachen maar ook redelijk link: 2 kiters komen recht op elkaar af, de ene gebaard wild omhoog, de andere springt WHEM zo over de ander z'n lijnen en kite heen. Lachen geblazen natuurlijk maar ik had wel ff het idee dat ik in Boltini zat, het gebeurde namelijk 15 meter voor mijn schnaaz terwijl ik vol op stoom was.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #3347 Maart 30, 2008, 05:13:40
edit2Rapporteer  
Heerlijk heerlijk heerlijk dagje vandaag, lekker zonnetje erbij,  keihard genieten geblazen,  weer een blauwe aars en een paar nieren die in me enkels zitten maar dat hoort er gewoon bij.

Te flex dagje vandaag !!!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3348 Maart 30, 2008, 05:19:46
edit2Rapporteer  
Heerlijk heerlijk heerlijk dagje vandaag, lekker zonnetje erbij,  keihard genieten geblazen,  weer een blauwe aars en een paar nieren die in me enkels zitten maar dat hoort er gewoon bij.

Te flex dagje vandaag !!!
zit jij wel op het goede forum te posten? schater
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3349 Maart 30, 2008, 05:26:31
edit2Rapporteer  
2 kiters komen recht op elkaar af, de ene gebaard wild omhoog, de andere springt WHEM zo over de ander z'n lijnen en kite heen. Lachen geblazen natuurlijk maar ik had wel ff het idee dat ik in Boltini zat, het gebeurde namelijk 15 meter voor mijn schnaaz terwijl ik vol op stoom was.


Precies het paringsgedrag van een slufterhufter in zijn element Tongue
Daar moet je helaas op rekenen met die gasten. Nu moet ik ook het boetekleed een beetje aantrekken, af en toe moeilijk door die vlagen in te schatten hoever je downwind kwam met sprongen. Een keer heb ik de andere kant op moeten sturen om een kiter te vermijden Embarrassed
Was vies vandaag die wind. Morgen ook zoveel wind Huh
Ik voel een zondag-weg-met-de-spierpijn-en-hup-in-je-natte-pak-sessie aankomen Joepie Joepie

Heerlijk heerlijk heerlijk dagje vandaag, lekker zonnetje erbij,  keihard genieten geblazen,  weer een blauwe aars en een paar nieren die in me enkels zitten maar dat hoort er gewoon bij.Te flex dagje vandaag !!!

zit jij wel op het goede forum te posten? schater


http://www.darkroom.nl/forum? schater schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.