Kiters uit Rotterdam , meld je!

The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3375 Maart 30, 2008, 06:38:32
edit2Rapporteer  
Jongens het water opstuiven en tricks doe ik niet aan alleen maar cruisen  Cool
en sprongen niet hoger dan 2m want ik heb hoogte vrees.  Embarrassed

The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3376 Maart 30, 2008, 07:16:34
edit2Rapporteer  
Spot battle hufter vs newbie:

http://www.youtube.com/watch?v=4_h1G0rxPBM&feature=related


Slufter Hufter stuurt newbie terug naar de steen waar hij onder vandaag gekomen is:

http://www.youtube.com/watch?v=vr51YruzzFU&feature=related


Hoe wordt je een hufter( training):

http://www.youtube.com/watch?v=QkbE0T-sK1s

training 2

http://www.youtube.com/watch?v=17PyeVx2gCY&feature=related


Hufter test dag:

http://www.youtube.com/watch?v=pMawsUFJ9Mc&feature=related


Dit is airtime en ontwijk skills van een gevorderde hufter:

http://www.youtube.com/watch?v=KxZcfr5yolo&feature=related
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3377 Maart 30, 2008, 08:08:44
edit2Rapporteer  
Tjee...een veel bespoken dag...al 3 pagina's ofzo....maarja...was ook wel de mooiste dag van dit jaar tot nu toe.

Ik heb ook heerlijk gevaren op de Playa, wel ook om 11 uur eerst ff moeten wachten op minder wind, want 25-30 knopen is toch wat veel voor mn 11...(had ik die 7 alvast maar dacht ik...)
Toen lekker gepowered en door het heerlijke weer zelfs ff kunnen pauzeren en daarna gewoon nog lekker een uurtje. Ben echt van 11 tot 18 op het strand geweest ofzo..heerlijk!

En ook eindelijk weer eens wat tricks kunnen doen, paar goede sprongen geland en ook weer aan de backroll gewerkt...1x bijna geland, en 1x over geroteerd...komt goed!

Ook leuk weer een KH-er te hebben gesport...Spike!

Diepte vh water: als je wil springen, vaar dan gewoon paar keer zelfde rakje, blijf op dezelfde koers en stop gewoon een kleer ff om te voelen hoe diep het is. OOstvoorne bij laag water en zeker richting het vogelgebied is gewoon ondiep...verder is het overal bij een meter of 50 zeewaarts prima.

Tot een volgende keer maar weer! Ik vaar dan lekker op mn nieuwe board!


PS: Jammer van die bruinvis..wel apart om te zien
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #3378 Maart 30, 2008, 08:33:17
edit2Rapporteer  
Heerlijk heerlijk heerlijk dagje vandaag, lekker zonnetje erbij,  keihard genieten geblazen,  weer een blauwe aars en een paar nieren die in me enkels zitten maar dat hoort er gewoon bij.

Te flex dagje vandaag !!!
zit jij wel op het goede forum te posten? schater



HAHAHHAHAHAHAHHAAHAHHAHAHAHAHHAHAHA
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #3379 Maart 30, 2008, 08:43:15
edit2Rapporteer  
The O

Is toch niet leuk zonder tricks?

Leuk trouwens je ontmoet te hebben.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3380 Maart 30, 2008, 14:05:22
edit2Rapporteer  
zo, ben wakker en staat 20 a 25 knopen wind dus ga aankleden en om 10.00 aanwezig op Slufter!!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3381 Maart 30, 2008, 14:06:47
edit2Rapporteer  
ik om 9:59   Grin

rijd zo weg....
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3382 Maart 30, 2008, 14:08:02
edit2Rapporteer  
zie je daar!!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3383 Maart 30, 2008, 15:00:23
edit2Rapporteer  
The O

Is toch niet leuk zonder tricks?

Ik vermaak me prima.
En wees blij anders moet je bij iedere sprong opletten of ik niet over kom vliegen en iemand moet 112 bellen en natte neuzen schoon maken.
 ik ga ook maar eens in laden en rijde
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3384 Maart 30, 2008, 15:06:33
edit2Rapporteer  
Zo ben ook wakker na een latertje vannacht. Sjezus wat een water aan de verkeerde kant van het wateroppervlak. Volgens buienradar vanaf 9:30 uur droog boven Sluf/playa. Alleen boven Belgie/Frankrijk hangt weer een buiengebied wat in de middag waarschijnlijk zijn lading zal verliezen boven onze kitespots.

Wind is goed, maar om 14:00 uur zou de koek op zijn.

Ik ga eten, inpakken en rijden. Dan zie ik jullie op de Slufter ThumpsUp
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3385 Maart 30, 2008, 15:09:53
edit2Rapporteer  
Texel, Rottum: zuid 7
Vlissingen, Zierikzee, Hoek van Holland, IJmuiden: zuid tot zuidwest 6
Harlingen, Delfzijl, IJsselmeer, Marken: zuid 6

De bewolking wordt geleidelijk dikker. Vanochtend valt er vooral in het
westen wat regen (met een kleine kans op onweer), in het oosten zou er
dan nog een flauw zonnetje te zien zijn. Vanmiddag kan er in het gehele
land buiige regen vallen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 11
graden in het westen tot 15 in het oosten van het land. De zuidelijke
wind is matig tot vrij krachtig, rond kracht 4, aan zee en op het
IJsselmeer waait het krachtig, 6 Bft. De wind neemt vanmiddag in kracht
af en wordt vanavond geleidelijk zwak en veranderlijk.
grrrrr

Ik ga denk ik ook naar sluf
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3386 Maart 30, 2008, 15:47:45
edit2Rapporteer  
Ik ga nu rijden richting sluf
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #3387 Maart 30, 2008, 17:05:18
edit2Rapporteer  
Ik vertrek rond 12 uur richting autostrand, aangezien het vanaf uurtje of 2 de kracht wat afneemt. Hoop ik vandaag toch nog beetje te kunnen oefenen.

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3388 Maart 30, 2008, 17:05:56
edit2Rapporteer  
regen afnemende wind..hmmmm ik kijk nog even aan:P
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3389 Maart 30, 2008, 20:51:27
edit2Rapporteer  
09.30 op slufter en lekker gepowerd met de 12  meter 1 1/2 lopen knallen, was wel even wennen een 12 na vrijdag met de 7, wat traag zo'n 12 dan! Wind kakte langzaam in en vele waren vandaag te laat uit hun bedje.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3390 Maart 30, 2008, 22:23:53
edit2Rapporteer  
Wat was je snel gevlogen @rjan! Huh
De wind trok later een beetje aan YeSS

Nadat ik met hulp van Arno slagen uit mijn lijnen had gedraaid (lekker zo'n wartel wat niet werkt) heb ik heerlijk aan de 9m2 gehangen. Ok, big air niet mogelijk, maar wel een aantal keren unhooked geprobeerd met een goed gelande backroll als resultaat. Wat gaat dat makkelijk met de Bandito. Dat gaan we vaker doen ThumpsUp

Ondanks de spierpijn van gisteren heerlijk kunnen varen. En lekker rustig ook Grin
Alleen het regende als een tierelier. Buienradar.nl had het volkomen verkeerd dit maal Undecided

Overigens klopte de voorspellingen als een bus, om 14:00 uur was de koek werkelijk op ThumpDown
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3391 Maart 30, 2008, 23:45:07
edit2Rapporteer  
Wat is dat toch weer anders kiten na al die tijd aan 7m te hebben gehangen.
Af en toe lekker gepowered met 12m, big air ho maar voor mensen boven de 70kg.

@kite breda, mooie kite ik heb je ook een paar rakjes zien varen, of was jij dat niet.

Moet maar snel weer z'n dag als gisteren komen.
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #3392 Maart 31, 2008, 00:39:43
edit2Rapporteer  
Ik ben ook net weer thuis, eerste keer dat ik na me lessen alleen ging kiten.

Opbouwen verliep beetje moeilijk, was even de kluts kwijt met de lijnen en hoe de kite neer te leggen. Gelukkig kwam er iemand helpen, eenmaal in de lucht wa het gevoel terug en vanaf toen het water op.

Heb gelest bij makkum en was wel even wennen overal zo ondiep, wel ideaal om te oefenen.

Hele dag bezig geweest met waterstarten, na rechts met de wind in me rug gaat het steeds beter en maak me eerste meters. Na links ben ik echter totaal het gevoel kwijt omdat alles precies andersom moet. Het was dus heel veel lopen, omdat ik eerste de ene kant die goed ging wou oefenen.

Verder ging het lekker, enigste wat ik even schrikken vond. Ik had geleerd om te herstarten als de kite op zijn kop ligt( leading edge op het water) op een moment lag me kite met leading edge boven op het water en had moeite hem te herstarten. Gelukkig kwam het goed.

@ the O, thanks dat was ik denk ja heb een naish cult licht blauw, vond het de mooiste kleur en heb hard me best gedaan om deze kleur geleverd te krijgen. Nu nog zorgen dat de kite wat werk kan gaan verrichten ;-) maar ga denk woensdag weer en hopelijk gaat het dan weer wat beter !







@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3393 Maart 31, 2008, 00:47:54
edit2Rapporteer  
Wat was je snel gevlogen @rjan! Huh
De wind trok later een beetje aan YeSS

Nadat ik met hulp van Arno slagen uit mijn lijnen had gedraaid (lekker zo'n wartel wat niet werkt) heb ik heerlijk aan de 9m2 gehangen. Ok, big air niet mogelijk, maar wel een aantal keren unhooked geprobeerd met een goed gelande backroll als resultaat. Wat gaat dat makkelijk met de Bandito. Dat gaan we vaker doen ThumpsUp

Ondanks de spierpijn van gisteren heerlijk kunnen varen. En lekker rustig ook Grin
Alleen het regende als een tierelier. Buienradar.nl had het volkomen verkeerd dit maal Undecided

Overigens klopte de voorspellingen als een bus, om 14:00 uur was de koek werkelijk op ThumpDown

Moest een beetje optijd thuis ivm visitie die deze middag onze nieuwe huis kwamen bekijken. Ben 1 1/2 uur lekker wezen kiten dus was wel genoeg geweest met die regen. Moet helaas weer werken dus zit ik weer vast aan de weekenden.

Wat was er gebeurd met je lijnen?

Arjen
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #3394 Maart 31, 2008, 02:02:16
edit2Rapporteer  
@kitebreda + Mr the Emperor : WELKOM!!! Joepie YeSS Joepie

@The O : Je hebt een PB
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3395 Maart 31, 2008, 03:18:25
edit2Rapporteer  
@Kitebreda: Probeer met zn 2-en te gaan kiten en zeker in het begin ff hulp te vragen met opbouwen zodat je daar geen fouten kan maken. Check ook ff dit topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30238.0.html

Je bedoelde zkeer dat je schrok toen je kite op de trailing edge lag ipv op de leading edge? Of begrijp ik je niet?
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #3396 Maart 31, 2008, 03:46:59
edit2Rapporteer  
Thanks voor de link.

Geen van me vrienden doen ook kiten, en zijn meestal op zondag gebroken van het stappen.  Vandaar dat ik hier even gevraagd had of er ander mensen gingen zodat ik niet alleen was. Het was gewoon even wennen om zonder instructeur aan de slag te gaan. Je voelt je toch beetje alleen en normaal is er voortdurend iemand die meekijkt. Volgende keer zal het al stuk beter gaan.

Klopt, ben niet zo goed in de termen maar als je dit filmpje ziet lag het wiite gedeelte op het water. Met de leading edge op het water heb ik met lessen paar keer geoefend en vandaag ook 2 x gehad dat ging prima om te herstarten. Andersom was alleen de eerst keer dus wist even niet goed wat te doen.


http://www.youtube.com/watch?v=gCwAkBL5P7Y


The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #3397 Maart 31, 2008, 04:10:27
edit2Rapporteer  
@kitebreda, ok dan weet ik wie bij deze naam hoort.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3398 Maart 31, 2008, 04:22:26
edit2Rapporteer  
Dat is idd de Trailing Edge (TE). Dan is het idd wat lastiger...moet eerlijk bekennen dat ik dat nooit heb gehad (met mn Waroo)...volgens mij zou die wel moeten omdraaien als je 1 stuurlijn aantrekt zodat ie op de LE komt te liggen.

Tuurlijk gaat volgende keer weer beter. Met je kite optuigen moet je gewoon elke keer dezelfde manier aanhouden zodat je routine krijgt. De veiligste manier is nog steeds je lijnen downwind van je kite aflopen (zoals in de link ook staat)...dan wel je bar op de kop leggen...
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #3399 Maart 31, 2008, 04:25:07
edit2Rapporteer  
ben uiteindelijk ook geweest!

heb je ook nog zien varen kitebreda!
ik was eigenlijk ook nog te laat vandaag gelukkig dat de wind na 1 uur nog een beetje aan trok.. uiteindelijk nog tot 4 uur beetje lopen klooien en een paar mooie rakjes gemaakt..(en een driekwart backrol )

die tuimelaar die O postte was echt zielig.. door de storm de afgelopen maand is oostvoorne echt een bende. die hopen stro enzo is aangespoeld. Er lagen echt bizarre spullen tussen.. ontzettend veel dooie vogels, een monitor, blikken verf....
maar jah. iig weer gevaren Grin...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.