Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #51700 Maart 08, 2016, 21:54:53
edit2Rapporteer  
Morgen ook maar ff naar Schell. Denk 9 uur ter plekke, want de wind is tot 12/13 uur ok, daarna niet veel meer.
Nog iemand op tijd op Schell te vinden?
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51701 Maart 08, 2016, 22:06:06
edit2Rapporteer  
Ik ook schellinkhout morgen... voetjes eraf laten vriezen, het zal toch vroeg of laat moeten gebeuren.
Zonnetje breekt door na 14'en pas maar wind lijkt dan weer af te nemen al, dus ik probeer toch wat vroeger te zijn.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #51702 Maart 08, 2016, 22:15:37
edit2Rapporteer  
Zal wel meevallen met dat eraf vriezen.  Undecided
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #51703 Maart 09, 2016, 10:00:02
edit2Rapporteer  
Waait in ieder geval goed 25-30 knopen richting zzo nu. Eerste sessie om 10 tot 11.30 met de 11 veel chop en vlagerige wind . Vanaf 3 nog ff de naish draft kunnen testen eerste gevoel is positief lekker powerful kitetje , nu snap ik waarom frank zwafra altijd met de 9 vaart . De 9 heeft meer power dan de 11 torch
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51704 Maart 09, 2016, 18:15:21
edit2Rapporteer  
Was wel lekker op schellie, ik vond het wel koud en nog een 'spannend' moment:

Omdat we allemaal de vlaag / luwte ontweken voer ook ik redelijk ver buiten de kom, waar ook de zandschepen af en aan varen van de werkhaven bij Hoorn.

Dus ik voer uit, en zag zo'n schip verderop recht op me af aankomen. "Rustig omdraaien nu", dacht ik. Maar ja dat ging natuurlijk mis omdat ik er teveel over nadacht Smiley Dus toen lag ik daar en board dreef weg. Paar keer te kort proberen te upwind draggen, ipv zoals geleerd lange slagen te doen, vanwege die boot die kwam toch gehaast. En toen kwam iemand me helpen, maar die moest ook pas op de plaats maken, omdat de boot er inmiddels aankwam. Die had ook vaart vermindert.

Ik dus ook opzij wachten tot de boot voorbij was, plank lag al verder, boot voer tussen mij en de plank door. Boot voorbij, ik weer op zoek, maar zag de plank 1,2,3 niet. Toch nog verder de kom uit body draggen en beetje proberen mezelf uit water te liften met 'spring-achtje' om te kijken.

Ik stond eigenlijk op het punt het op te geven, omdat het wel tijd werd nog een flink stuk naar de kant te bodydraggen, toen dezelfde persoon weer aankwam varen, van de schellinkhoutzijde af... Met mijn board!

Ik was er dus blijkbaar al (waarschijnlijk downwind) voorbij gedragged, zonder dat ik het door had.

Hierbij wil ik de persoon die mij heeft geholpen heel hartelijk danken! Zit deze of gene ook op het forum hier? Herken je in het verhaal? Met zwarte muts. Bruin of groene kite volgens mij. Kon hem later op de kant niet meer vinden / herkennen... Iig. hartelijk dank!!

Hierna nog even doorgekite, maar 8 minuten daar in het diepe water liggen was geen pretje Smiley Ook niet meer zover op gegaan. GPS log https://connect.garmin.com/modern/activity/1078506961 zie je me liggen Smiley 

Ik ben blij dat het goed is afgelopen en met board (eigenlijk 2: een directional overgenomen Grin dank @flyinghigh!) weer thuis ben.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #51705 Maart 09, 2016, 18:44:46
edit2Rapporteer  
Met deze kou is verder naar buiten varen nooit zonder risico , binnen half uurtje ben je onderkoeld . Goed dat het allemaal goed is afgekomen
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #51706 Maart 09, 2016, 22:24:46
edit2Rapporteer  
Heftig verhaal hoor Roeland. Top dat die gast je blijkbaar toch een beetje in de gaten heeft gehouden ThumpsUp
Onderkoeling gaat snller dan je denkt en is een sluipmoordenaar.
Veel plezier met mijn ( inmiddels jouw) directional. We gaan je tricks zien man Joepie
Ik had het na een uurtje varen wel gezien met de vlagerigheid. Nog ff lekker tijdje vanuit de auto zitten kijken en ondertussen genietend van een lekkere lunch. Ook nog ff lekker de stoelverwarming aan gehad. Was goed te doen zo Grin ThumpsUp
Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #51707 Maart 10, 2016, 21:29:51
edit2Rapporteer  
Mooi verhaal Roeland...hehe. Maar goed, eind goed, al goed gelukkig.

Ps. Hoe staat het met de webcam (of heb ik andere topics gemist?)
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #51708 Maart 10, 2016, 21:58:18
edit2Rapporteer  
Webcam wacht op actie van de Midget. Wat electriciteit goed leggen zodat internet over powerline bij de dijk kan liggen. Webcam ligt al getest enz klaar bij de Midget Smiley
Emanuel

Berichten: 96
Antwoord #51709 Maart 10, 2016, 22:08:43
edit2Rapporteer  
Cool! Dank voor initiatief. Wil graag meedelen in kosten in geval nodig.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #51710 Maart 12, 2016, 22:13:33
edit2Rapporteer  
morgenmiddag miss nog een kleine kans op een lichtweersessie
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #51711 Maart 13, 2016, 09:42:53
edit2Rapporteer  
Citaat
Omdat we allemaal de vlaag / luwte ontweken voer ook ik redelijk ver buiten de kom,

Shit happens Roeland en gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar voor hetzelfde geld was je kite in het water beland en kan je hem niet meer herstarten en was het misschien heel anders afgelopen.

Als ik naar me zelf kijk dan blijf ik eigenlijk alleen in het kommetje. Heb het in mijn windsurftijd meegemaakt in de vorige eeuw dat we vanaf Schellinkhout naar de overkant vaarden. op een gegeven moment wind helemaal weg en we belanden in het water.

Na 20 minuten gelukkig weer een beetje wind om verder te varen. Gelukkig was het in de zomer dus dan is 20 minuten in het water nog wel vol te houden, maar in de winter is het een heel ander verhaal.

Succes verder met je Webcam  ThumpsUp   
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #51712 Maart 13, 2016, 12:14:20
edit2Rapporteer  
Het lijkt een beetje te gaan waaien ... Grin..nog mensen vandaag naar Edam?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #51713 Maart 14, 2016, 09:29:59
edit2Rapporteer  
Aanstaande woensdag in de planning , 18-23 knots ONO ,graadje of 10 ,zonnetje....blikkie of homespot  Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #51714 Maart 14, 2016, 10:41:55
edit2Rapporteer  
Citaat
Het lijkt een beetje te gaan waaien ... Grin..nog mensen vandaag naar Edam?
En..................... top sessie zekerrrr ? met al die kleurtjes gegardandeerd wind geweest, toch ?  Grin



Citaat
Aanstaande woensdag in de planning , 18-23 knots ONO ,graadje of 10
Woensdag wel vrij,maar die kou met ONO wind lokt me nog niet echt, terwijl ik wel een warm droogpak heb, woensdag maar even kijken  Grin
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #51715 Maart 14, 2016, 11:30:13
edit2Rapporteer  
[quote author=Haring    High   Richardt
Woensdag wel vrij,maar die kou met ONO wind lokt me nog niet echt, terwijl ik wel een warm droogpak heb, woensdag maar even kijken  Grin
[/quote]

Slappe hap  loser ,vroeger had je daar geen moeite mee  Tongue
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #51716 Maart 14, 2016, 12:41:19
edit2Rapporteer  
Citaat
Slappe hap  loser ,vroeger had je daar geen moeite mee

Klopt, maarrrr ik wor ook een daggie ouwer  Grin en vroegah was alles beterrrrr en het waaide iedere dag en iedereen was gelukkig  Grin

Maarrrrrrrrrrr.................... het is nog geen woensdag, dussssssssssss................ ???
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #51717 Maart 14, 2016, 17:24:22
edit2Rapporteer  
Je ziet hem steeds minder op het water, straks stopt ie nog met kiten. Wo middag wordt het edam denk ik
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #51718 Maart 16, 2016, 06:16:47
edit2Rapporteer  
Zo eerst ff tukken en rond 14:00 op de homespot, lekker hoorrrr   ThumpsUp Joepie YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #51719 Maart 16, 2016, 09:40:30
edit2Rapporteer  
Citaat
Zo eerst ff tukken en rond 14:00 op de homespot, lekker hoorrrr

Wijk aan zee ??  Grin


Citaat
Je ziet hem steeds minder op het water, straks stopt ie nog met kiten. Wo middag wordt het edam denk ik

Ben overal mee gestopt alleen met kiten  Grin, Edam ? tussen koeiedrollen ?  loser


http://www.windfinder.com/forecast/marina_medemblik
Nog badtgastuh hierheen vandaag ?  ThumpsUp



robbertvandermeer

Berichten: 245
Antwoord #51720 Maart 16, 2016, 10:10:47
edit2Rapporteer  
Trusten! Zie je vanmiddag op je homespot!
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #51721 Maart 16, 2016, 19:29:22
edit2Rapporteer  
Redelijke sessie met de 14 op edam
audi

Berichten: 752
Antwoord #51722 Maart 16, 2016, 22:34:59
edit2Rapporteer  
Door 1 deur

Kite-Freaks, vandenberg surf & snow en KiteFEEL werken vanaf heden samen, dit doen zij vanuit 1 deur.

Wij willen jullie nog beter van dienst kunnen zijn, na een aantal lange en intensieve gesprekken hebben wij een unieke samenwerking kunnen bedenken, waar het vooral draait om en voor de klant.

Service en kwaliteit is waar wij voor staan en voor willen gaan staan.

Zo hebben de shops alles onder een dak kunnen huisvesten, onze VDWS school en zeer uitgebreide shop waar ze de beginner tot de pro zeer goed van dienst kunnen zijn, met al zijn vragen, hulp of sparren voor het juiste materiaal.

Tevens hebben ze nu alle kite sporten ook onder 1 dak kunnen brengen, denk daarbij aan : Kitesurfen – KiteLandBoarden – KiteLongBoarden – Powerkiten.

Met en door deze unieke samenwerking hebben de shops de kennis in huis om elke kiter goed te kunnen helpen en informeren in zijn specifieke vaar en board style, zo kunnen wij nu de Wave – Freestyle – Freeride – Airstyle  en Oldschool kiter 100% van dienst zijn, met product en in (praktijk) kennis.

Tevens zullen zij in 2016 veel meer op de spots aanwezig zijn, meer testdagen houden, events en trips organiseren en zullen ze veel video product reviews gaan maken.

Met en in deze combinatie starten wij een ENDLESS SUMMER

Inmiddels zijn ze met de verhuizing/herinrichting van de winkel een heel eind maar ze zijn de puntjes nog op de I aan het zetten…

Daarom nodigen we jullie vrijdag 25 maart en zaterdag 26 maart  uit voor een kop koffie of thee en praten ze jullie graag persoonlijk even bij…

Kom jij ook een kop koffie halen 25 & 26 maart?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #51723 Maart 20, 2016, 22:24:07
edit2Rapporteer  
Vandaag zomaar een dagje in Fryslan, windje viel wat tegen in het begin maar bouwde toch op naar zo'n 16-17kn af en toe waardoor er toch nog lekker gevaren kon worden.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #51724 Maart 21, 2016, 13:45:28
edit2Rapporteer  
Je merkt wel echt dat er geen wind is. Wat een stilte, hopelijk aankomend weekend met pasen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.