Gedragsregels op dit forum!

xray

April 06, 2006, 03:03:04
edit2Rapporteer  
Te zien aan de hoeveelheid flauwekul reacties de laatste tijd wordt het tijd om wat geschreven en ongeschreven regels van dit forum opnieuw onder de aandacht te brengen. Dit komt niet alleen de kwaliteit maar ook de leesbaarheid van dit forum ten goede.

Een aantal tips:

Geef geen antwoord/reactie om het antwoord/de reactie geven maar omdat het een zinvolle bijdrage aan de discussie of vraag is.  ThumpsUp Zinvol is een rekbaar begrip maar alleen maar zeggen dat je iets kloten vindt is bijvoorbeeld niet nodig. ThumpDown

Onderbouw je reactie ook. Als je een mening hebt, dan heb je die ergens door. ThumpsUp Horen/zeggen is hierbij geen sterke eigen mening, zeg dan liever niets  ThumpDown of onderbouw het sterk met de argumenten van die 3e persoon. ThumpsUp Het beste zijn eigen ervaringen wat mij betreft. ThumpsUp

Wat jij zegt is ook geen absolute waarheid, breng het als een mening, op deze manier kom je minder snel in welles-nietes situaties en zijn de discussie inhoudelijk sterker. ThumpsUp

Probeer normale en vollen zinnen te maken met heldere punten,  ThumpsUp dat MSN taalgebruik hier is af en toe niet om aan te zien.  ThumpDown Zorgt voor nauwelijk te lezen topics en te veel ruis.  ThumpDown

Plaats berichten die met een locatie te maken hebben op het locatie forum. Daar komen ze beter tot hun recht en staan ze vaak ook langer bovenaan. ThumpsUp

Uitendelijk leiden dit soort kleine tips volgens mij tot een beter leesbaar forum voor ons allen. InLove

loser loser loser

kitertjuh

Antwoord #1 April 06, 2006, 03:04:42
edit2Rapporteer  
als iedereen zich hier aan houd zou het idd een stukje beter zijn.
diederik

Antwoord #2 April 06, 2006, 03:10:03
edit2Rapporteer  
perfecto!!!!..ben van mening dat het aantal 12/13/14 jarige mannekkes die hele gesprekken met elkaar op dit forum onderhouden een beetje extreem aan het worden is! erger me hier al een tijdje aan.

Aan die mannetjes....LIEVER GEEN MENING ALS JE ERGENS GEEN VERSTAND VAN HEBT!!!OOK AFZEIKEN EN/OF UITLACHEN VAN MENSEN MET EEN SERIEUS PROBLEEM IS ZEER IRRITANT!!!HET IS OOK NIET DE BEDOELING DAT HET EROM GAAT WIE HET GROOTSTE AANTAL TOPICS OP HET FORUM KAN POSTEN!!!!

EN BEDANKT....RESPECT VOOR DE MODERATOR DIE DIT TOPIC HEEFT GESTART 
plaaggeest

Antwoord #3 April 06, 2006, 03:37:31
edit2Rapporteer  
Jups we zullen maar geen namen noemen! Ik erger me ook aan hetgeen wat diederik zegt!
Perfect topic xray even een geheugensteuntje voor ons allen!
slingshot {Thomas}

Antwoord #4 April 06, 2006, 03:46:43
edit2Rapporteer  
Probeer normale en vollen zinnen te maken met heldere punten, ThumpsUp dat MSN taalgebruik hier is af en toe niet om aan te zien. ThumpDown   Zorgt voor nauwelijk te lezen topics en te veel ruis.  ThumpDown

aangezien ik nederland op school erg moeilijk vind zou dit erg moeilijk gaan vinden (huilen_kitesmiley)
diederik

Antwoord #5 April 06, 2006, 03:51:57
edit2Rapporteer  
Jups we zullen maar geen namen noemen diederik! Ik erger me hier ook aan!
Perfect topic xray even een geheugensteuntje voor ons allen!

Noem beter maar wel namen (en voorbeelden) Rieuw. Is directer en eerlijker, die persoon kan zichzelf dan ook verbeteren, beetje opbouwende kritiek kan heus geen kwaad!
acd

Geen avatar

Antwoord #6 April 06, 2006, 03:52:48
edit2Rapporteer  
Dan is het juist beter om goed nederlandS te praten leer je alleen maar van dan als die rare afkortingen
xray

Antwoord #7 April 06, 2006, 04:15:05
edit2Rapporteer  
@ Northkiter (Thomas)
Spelfouten zijn niet erg maar probeer heldere en duidelijke zinnen te maken!
slingshot {Thomas}

Antwoord #8 April 06, 2006, 04:16:32
edit2Rapporteer  
@ Northkiter (Thomas)
Spelfouten zijn niet erg maar probeer heldere en duidelijke zinnen te maken!

oke bedankt, ik zou er beter op gaan letten
-M@rc-

Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #9 April 06, 2006, 04:44:18
edit2Rapporteer  
Ik ben blij dat je het onder de aandacht brengt Xray.  ListenToMe

De denk dat Diederik de spijker op zijn kop slaat. Ik ben het met hem eens. 

Steeds minder info en daardoor meer gezwam is niet datgene wat we willen lezen. Daar is MSN voor.

My 2 cents,

Marc
Joosdo

Antwoord #10 April 06, 2006, 05:14:05
edit2Rapporteer  
Laatst ook weer van die reacties van zo'n jochie, precies 4 posts, waarvan 3 van beledigende aard, nu kan ik wel wat hebben en blijf fatsoenlijk maar toch, weren die lui of bijscholen.
Naish........what else???

Antwoord #11 April 06, 2006, 06:34:29
edit2Rapporteer  
Een status verbinden aan het aantal geplaatste berichten draagt natuurlijk bij aan "onzin" berichten!
kiter25

Antwoord #12 April 06, 2006, 08:16:01
edit2Rapporteer  
Een status verbinden aan het aantal geplaatste berichten draagt natuurlijk bij aan "onzin" berichten!

Dat klopt inderdaad. Je ziet vaak dat iemand geen vrienden op MSN had; doordat op ieder topic in een forum wel wat is gereageerd door dezelfde persoon. Wellicht dat je geplaatste berichten pas gaan meetellen als je meer dan 1 regel hebt toegevoegd?
rEwd

Antwoord #13 April 06, 2006, 16:31:20
edit2Rapporteer  
berichten verwijderen, ok! Berichten verwijderen zonder tegenbericht riekt naar een dictatuur :/

K ben een hele tijd moderator en daarna admin geweest op een forum met vergelijkbare bezoekers, dwz 16 jaar tot +- 30 jaar en daar bleek zelfregulering een prima oplossing. Duidelijke regels opstellen in de vorm van een FAQ, mocht iemand toch een vraag stellen die al 100x gesteld is m VRIENDELIJK verwijzen naar de FAQ of search.

Is het natuurlijk voor de vaste bezoekers zaak om onzin achterwege te laten en topics van duidelijke titels te voorzien... Anders kun je nooit iets vinden, ook het SLINGSHOT IS HET BESTE, NEE NAISH, NEE NORTH, NEE F-ONE, NEE BEST, NEE CABRINHA etc gezever moet achterwege blijven...
wasbeer

Antwoord #14 April 06, 2006, 16:45:32
edit2Rapporteer  
Ik vind best een goed initiatief om een hele zooi gezever eraf te gooien. En ik denk dat de helft van de topics al eens gepasseert is, dus mss dat de zoekfunctie duidelijker moet zijn, zeker voor mensen die net nieuw zijn op het forum. Mss ook es alle Waroo topics bij elkaar plakken zodat voor iemand die iets over de Waroo wil weten het iets makkelijker wordt dna dat hij nu ongeveer 50 topics moet gaan zoeken. Maar voor de rest, TOP ThumpsUp
rEwd

Antwoord #15 April 06, 2006, 16:47:04
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ooit wel eens gezocht op de portal? Je krijgt dan alle posts in het topic als afzonderlijke resultaten...

Usability: zero...

Het zoeksysteem op het forum is een tikke beter!
bignelis

Antwoord #16 April 06, 2006, 17:03:14
edit2Rapporteer  
Ik vind het op zich een erg goede zaak om de regels nog eens aan de kaart te stellen. Dit mag best met regelmaat gebeuren, niet pas als de irritaties weer hoog oplopen. Een 2 maandelijkse update over wat "wan-gedrag" is en even benadrukken van welk gedrag gewenst is lijkt me redelijk.

Een andere tip voor de moderators verwijder topics ook van de hoofdpagina als die gesloten worden of al 100 keer behandeld zijn.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #17 April 06, 2006, 18:44:10
edit2Rapporteer  
stelletje saaie donders zijn jullie
oude fatsoensrakkers!
ik stel deze opmerking conform eerder genoemd forumtopic.
desalniettemin is zulks in het kader van goed fatsoen en regelgeving een heuglijk feit welks ik in allermate zou willen nastreven.

het zou een schande zijn af en toe eens een hilarisch consortium te regeneren, zulks vervuild dit nette forum.

dus laat ons allen duidelijk de regels en wetten op papier noteren en vooral geen buitensporige/afwijkende/ononderbouwde reacties punctueren

in blijde verwachting op ulks antwoord,
verwacht ik,

drs. pbter
KiteDemon

Antwoord #18 April 06, 2006, 19:27:50
edit2Rapporteer  

Damn....betekend dat, dat ik dus geen kitehigh brandstofpas krijg..??
KiteDemon

Antwoord #19 April 07, 2006, 00:59:18
edit2Rapporteer  
Probeer normale en vollen zinnen te maken met heldere punten, ThumpsUp dat MSN taalgebruik hier is af en toe niet om aan te zien. ThumpDown   Zorgt voor nauwelijk te lezen topics en te veel ruis.  ThumpDown

aangezien ik nederland op school erg moeilijk vind zou dit erg moeilijk gaan vinden (huilen_kitesmiley)

Hmmmm......het zou toch mooi zijn als dit forum je cijfer nederlands op zou krikken?

slingshot {Thomas}

Antwoord #20 April 07, 2006, 01:10:21
edit2Rapporteer  
Probeer normale en vollen zinnen te maken met heldere punten, ThumpsUp dat MSN taalgebruik hier is af en toe niet om aan te zien. ThumpDown Zorgt voor nauwelijk te lezen topics en te veel ruis. ThumpDown

Hmmmm......het zou toch mooi zijn als dit forum je cijfer nederlands op zou krikken?

helemaal mee eens ThumpsUp
maar merk wel dat me nederlands beter gaat sinds ik op dit forum zit {geen grap} schater
rEwd

Antwoord #21 April 07, 2006, 03:48:39
edit2Rapporteer  
Echt waar?
flyingkite

Antwoord #22 April 07, 2006, 04:43:55
edit2Rapporteer  
Echt waar?

Beste rEwd,
In mijn optiek is het beknopte commentaar op Thomas zijn uitspraak "maar merk wel dat me nederlands beter gaat sinds ik op dit forum zit {geen grap}" precies de moraal van de topic. Namelijk Gedrags regels en als je de bovenstaande topics gelezen had, zou je geweten hebben dat een dergelijke beknopte reactie niet gewenst is.
Dit voorzover ik kan en mag spreken voor de beheerders/moderators/en vaste bezoekers van dit forum!
En als Thomas nou belang heeft bij doen van de mededeling dat hij z,n best doet dan is dit toch prima? En dat zijn zin dan niet helemaal klopt is niet erg, als je hier al wat van wil zeggen neem hem dan serieus en verbeter hem op vriendelijke wijze!

Bedankt 

DaRipper

Antwoord #23 April 07, 2006, 05:34:30
edit2Rapporteer  
stelletje saaie donders zijn jullie
oude fatsoensrakkers!
ik stel deze opmerking conform eerder genoemd forumtopic.
desalniettemin is zulks in het kader van goed fatsoen en regelgeving een heuglijk feit welks ik in allermate zou willen nastreven.

het zou een schande zijn af en toe eens een hilarisch consortium te regeneren, zulks vervuild dit nette forum.

dus laat ons allen duidelijk de regels en wetten op papier noteren en vooral geen buitensporige/afwijkende/ononderbouwde reacties punctueren

in blijde verwachting op ulks antwoord,
verwacht ik,

drs. pbter

Tijd om de dikke Van Dale er eens op na te slaan!
ARC-Rider

Antwoord #24 April 07, 2006, 14:49:51
edit2Rapporteer  
Probeer normale en vollen zinnen te maken met heldere punten, ThumpsUp dat MSN taalgebruik hier is af en toe niet om aan te zien. ThumpDown Zorgt voor nauwelijk te lezen topics en te veel ruis. ThumpDown

Hoort het te pas en te onpas gebruiken van smilies (minimaal 3 per zin) ook niet onder MSN taal?
Soms erger me ik daar best wel aan dat er soms meer smilies als als woorden in een post staan. Als je je intonatie van je bericht wil benadrukken door smilies, prima, maar overdaad schaadt naar mijn mening.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.