stroming op slufter..

hOe hA HeNniE

Berichten: 824
November 02, 2006, 03:11:30
edit2Rapporteer  
Nu deze spot op dit forum zo vaak in het nieuws is, is het misschien handig dat diegenen die het weten uit de doeken doen hoe de stroming op deze spot is met welk getij...
Geen reacties als: kom er niet als je dit niet weet etc...

Het verhaal is namelijk dat ik de slufter nooit met wind heb gezien, want ik heb hier aantal jaren gegolfsurft (niet heel vaak, maar wel als er swell was, bij de laatste trap dan wel).
Windsurfen heb ik er nooit gedaan, want ook 10 jaar terug stond deze spot al bekend als "grote mannenspot".
Ik wist dus dat Slufter geen flauwekul is..
Nu kite ik sinds een paar jaar en heb de zaken prima onder controle....enigzins bang gemaakt door al de verhalen op dit forum en enigzins localisme bespeurend toch maar eens gaan varen op Slufter paar weekjes terug..met laag water was het idd 1 groot feest (in de grote kom)..tot het hoog werd...een grote klotsbak...dus naar buiten gevaren (bij dat windsurfdeel zeg maar)..met laag voer ik daar weg en was binnen een mum van tijd opgekruist naar het kite deel..maar wederom..met hoog was het een stroming van jewelste...

Nu dus de hamvraag: weet iemand te melden ofdat je sideshore afdrijft bij pech onderweg, of dat je de nieuwe waterweg opdrijft en terugzwemmen geen nut heeft door de sterke stroming..maak ons kitehighers eens wat wijzer....mochten we (wat eenieder kan overkomen) in de problemen komen.

gr danny
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #1 November 02, 2006, 03:21:21
edit2Rapporteer  
 YeSS
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #2 November 02, 2006, 03:44:58
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp

WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #3 November 02, 2006, 05:03:59
edit2Rapporteer  
denk gewoon goed kijken hoe de stroming staat dit gebied is namelijk zeer hard aan het veranderen op het moment
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #4 November 02, 2006, 06:15:14
edit2Rapporteer  
Lijkt me zeker een interessante vraag of je dan in een keer afdrijft door de stroming en in de schroef van een mammoet tanker terecht komt... opzich handig om te weten. Tzal ook weer niet zo heel gevaarlijk zijn als je weet wat je doet, want het kan namelijk iedereen overkomen dat je eens een keer pech hebt.

slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #5 November 02, 2006, 13:39:40
edit2Rapporteer  
Wat zo vreemd is op de Slufter dat er met de beginners zoveel ongelukken gebeuren, beginners die daar helemaal niks te zoeken hebben, beginners die op het Autostrand thuis horen.

En wat we op de Slufter ook veel meemaken met de nono's daar dat ze totaal niet weten hoe te handelen als je elkaar tegemoet vaart, raken ze in paniek en gaan dan rare dingen met hun kite doen.

Het type 'ik heb maar 1 kite' kiter die je vele malen tegenkomt daar, gewoon hun 12m oppompen als er een dikke 6bf staat.

Het type kiter die hun kite niet weten te herstarten als ze ineens niet kunnen staan.

Het type kiter die met Oost of Zuid/Oost gewoon het water op gaan op de Slufter.

De regels voor de Slufter zijn simpel:

- 2 a 3 kites bezitten en goede verantwoordelijkheid hebben qua inzet met welke wind.
- onder elke omstandigheid je kite kunnen herstarten.
- zeer goed hoogte kunnen varen.
- de voorrangsregels kennen, dus je kite omlaag/omhoog als er iemand je tegemoet komt varen.
- om kunnen gaan als er over je heen gesprongen wordt.
- uit de buurt van de Slufterhufters blijven want die beulen, dus niet verontwaardigd kijken als er een   
  kiteloop boven je hoofd gedaan wordt.
- luisteren naar locals als ze je helpen of waarschuwen.
TH3-HUNT3R

Berichten: 174
Antwoord #6 November 02, 2006, 14:32:39
edit2Rapporteer  
Hier schiet je toch helemaal niks mee op?
Slufter is gewoon geen plek voor beginners.
Vanwege de omstandigheden (wind en stroming)

Dus kun je ze beter adviseren naar autostrand te gaan.

Daar hebben ze toch veel meer aan?
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #7 November 02, 2006, 14:32:57
edit2Rapporteer  
Wat is er precies aan het veranderen aan die stroming? Liggen de banken nog zo als ze op google earth staan? (Dan heb ik denk ik wel een idee hoe de stroming staat...
dimitri
Gast
Antwoord #8 November 02, 2006, 15:48:29
edit2Rapporteer  
In de winter en zomer tijd liggen de zandbanken altijd anders.

Tussen deze twee seizoenen lopen de zandbanken eigelijk als het ware heen en weer, dus de stroming is er ook nooit gelijk.

Elke dag is het op de slufter weer anders dus niet geschikt voor beginners..
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 November 02, 2006, 16:11:43
edit2Rapporteer  
Precies, en de stroming is ook weer afhankelijk van het tij en van de windrichting.
surfensoul
Gast
Antwoord #10 November 02, 2006, 16:29:12
edit2Rapporteer  
Kunnen we dit niet opnemen bij spotinfo wat vetklep zegt over de slufter ?
Heb van de zomer 3 maal de reddingsdiensten gewaarschuwd, alle drie de keren met zuidoost en beginners.
1 keer met noordoost en hoogwater=pal aflandige wind bij de 2de trap.
Hoe dom ben je dan las je jezelf afhankelijk maakt van anderen die de redingsdienst moeten bellen zodat jij veilig aan land komt.

Hoe gevaarlijk is de slufter ?
met afgaand tij HEEL gevaarlijk water, de stroming is erg sterk, zwem je niet tegenin en gaat pal naar buiten eerst richting Oudorp en dan de open zee op.
Kennis is op zn windsurfplank gered bijna 5 kilometer uit de kust na een mastbreuk op paar hondermeter uit de kant.
Als je op deze spot gaat varen terwijl je bijna niks kunt en voordat je kunt wat vetklep zegt ben je echt wel een paar jaar verder heb je hier niks te zoeken.




JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 November 02, 2006, 17:07:07
edit2Rapporteer  
Ik zou het zeker goed vinden als de spotinfo zwaar wordt uitgebreidt!! Veel info over spots die nu in het forum te vinden is zou er gewoon bij moeten staan! over stroming, diepte, regels e.d.

hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #12 November 02, 2006, 17:37:23
edit2Rapporteer  
Ik zou het zeker goed vinden als de spotinfo zwaar wordt uitgebreidt!! Veel info over spots die nu in het forum te vinden is zou er gewoon bij moeten staan! over stroming, diepte, regels e.d.
zodat eeneider dan ook weet wat hem te wachten staat, als hij de spotinfo leest...daar ging het me min of meer om: wat staat je bij welke spot te wachten; dat kan een hoop irritatie voorkomen.
dimitri
Gast
Antwoord #13 November 02, 2006, 17:58:55
edit2Rapporteer  
Bij de slufter weet je niet wat je te wachten staat, dus heeft het volgens mij ook geenzin om de spot info mbt de slufter uit te breiden.

nono`s hebben hier niks te zoeken en moeten zich gewoon op hetautostrand concentreren......


Slufter vergt gewoon een paar jaar ervaring.
TIMT@school
Gast
Antwoord #14 November 02, 2006, 18:08:36
edit2Rapporteer  
Maar als je niet weet at je moet doen met je winsdurf set als je mast breekt moet je daar ookgewoon niet gaan varen want is kwestie van mast top  omdraaien inschuiven en klaar

moet je dan ook niet op de slufter gaan varen verder wel eens met surfensoul en vetklep!
promonick
Gast
Antwoord #15 November 02, 2006, 18:16:36
edit2Rapporteer  
naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik geloof me ogen niet!!!!!!

Is die vetklep niet helemaal goed bij z'n paasei ListenToMe!!!!!!

-om kunnen gaan als er over je heen gesprongen wordt Huh. ( Dan ben je echt een idioot in mijn ogen!!!!!  )

- uit de buurt van de Slufterhufters blijven want die beulen, dus niet verontwaardigd kijken als er een   
  kiteloop boven je hoofd gedaan wordt Huh. ( en met deze opmerking plaats je je zelf toch echt wel in de categorie EGOTRIPPER!!!!!! JE GAAT TOCH NIET VOOR IEMAND ANDERS Z'N PORUM LOOPEN ThumpDown ThumpDown ThumpDown

 (bazuin_kitesmiley)iEDEREEN LOOPT HIER TE GILLEN OVER VEILIGHEID EN DAN SPRINGEN EN LOOPEN ZE OP DE SLUFTER WEL OVER ELKAAR HEEN!!!!! ECHT WAAR DIT ZIJN DE MEEST KANSLOZE OPMERKINGEN DIE IK TOT NU TOE HIER HEB GELEZEN!!!!!!

Zo dat is er weer uit en jongens denk ff gewoon na voordat je dit soort onzin gaat roepen!!!!!!

Ow ja ik ben dude007 niet ingelogd als je wat wilt sturen!!!


WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #16 November 02, 2006, 18:18:40
edit2Rapporteer  
Als iedereen goed luisted naar surfensoul en Vetklep dan zouden er kan ik je vertellen geen ongelukken gebeuren.

Je moet er ook niet gaan varen als je,

geen losse kite kan menemen van t water.
geen board kan menemen van t water.

Als je dit niet kan betekent dat als er problemen je deze niet kunt oplossen kun je dit wel dab zal er ook nooit gebeld hoeven te worden naar de reddings brigade.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #17 November 02, 2006, 18:40:19
edit2Rapporteer  
waarom wil iedereen toch bij slufter surfen? Al die stroming verhalen houden mij tegen erheen te gaan, daarnaast is HvH en 's gravezande een stuk dichterbij, relaxed sfeertje, niet veel stroming en vaar je ook op de openzee:) 
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #18 November 02, 2006, 18:49:04
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19217.msg196174#msg196174

En nog wat aanvulling:

Hier een paar vuistregeltjes die je gewoon altijd in acht dient te nemen als je op zee gaat varen.
-  Als je de spot niet kent altijd eerst bij de locals informeren over de spot.
-  Je zal minstens goed hoogte moeten kunnen lopen, je kite probleemloos uit diep water
   moeten kunnen herstarten en de kite op gevoel kunnen besturen.
- Je zal kennis en ervaring moeten hebben van alle facetten van selfresque.
- Je zal kennis moeten hebben van het weer en stromingen.
- Je zal al goede inschattingen moeten kunnen maken.
- Je zal altijd je materiaal moeten checken voordat je het water op gaat.
- Ga uiteraard nooit bij aflandige wind of alleen het water op.
- Vaar niet verder uit dan dat je op eigen kracht terug kan zwemmen (dus ook rekening
  houden met eventuele stromingen)
- En misschien wel het allerbelangerijkste.....vaar altijd samen met je maatjes waarop je altijd
  kan vertrouwen. Deze maatjes zullen ook de ervaring in huis moeten hebben anders liggen
  slachtoffer en redder in dezelfde shit te drijven.

Beginners die 0.00 zee ervaring hebben zijn echt niet in staat om een goede inschatting te maken voor henzelf, zelfs nog niet na een jaar. En toch constateer ik op de stranden en op dit forum dat er massa's naïfelingen zijn die toch denken dat ze dat wel kunnen. De feiten en posts liegen er niet om.

dimitri
Gast
Antwoord #19 November 02, 2006, 18:59:05
edit2Rapporteer  
naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik geloof me ogen niet!!!!!!

Is die vetklep niet helemaal goed bij z'n paasei ListenToMe!!!!!!

-om kunnen gaan als er over je heen gesprongen wordt Huh. ( Dan ben je echt een idioot in mijn ogen!!!!!  )

- uit de buurt van de Slufterhufters blijven want die beulen, dus niet verontwaardigd kijken als er een   
  kiteloop boven je hoofd gedaan wordt Huh. ( en met deze opmerking plaats je je zelf toch echt wel in de categorie EGOTRIPPER!!!!!! JE GAAT TOCH NIET VOOR IEMAND ANDERS Z'N PORUM LOOPEN ThumpDown ThumpDown ThumpDown

 (bazuin_kitesmiley)iEDEREEN LOOPT HIER TE GILLEN OVER VEILIGHEID EN DAN SPRINGEN EN LOOPEN ZE OP DE SLUFTER WEL OVER ELKAAR HEEN!!!!! ECHT WAAR DIT ZIJN DE MEEST KANSLOZE OPMERKINGEN DIE IK TOT NU TOE HIER HEB GELEZEN!!!!!!

Zo dat is er weer uit en jongens denk ff gewoon na voordat je dit soort onzin gaat roepen!!!!!!

Ow ja ik ben dude007 niet ingelogd als je wat wilt sturen!!!




Dus de Slufter is een nogo voor jou, als al die nono`s toch blijven komen kan je het verwachten dat er een kiteloop om je oren vliegt, dit omdat er niet op wordt gelet.

Ik kan ongeveer wel inschatten wat de mede slufterhufter van plan is op het water en hier ook rekening mee houden, vele vanjullie niet.

dus zoals ik al zij, bljif lekker op het autostrand...............
promonick
Gast
Antwoord #20 November 02, 2006, 19:29:36
edit2Rapporteer  
wat een onzin sandy!!

Je weet totaal niet wat mijn niveau is en wat ik verder kan loser!!!

Ik vind het belachelijk dat je over een andere kiter moet springen of dat je over iemand anders moet loopen omdat iemand niet oplet ThumpDown.

Hoe zou jij het vinden als ik een loop boven je inzet en ik plant ff 4 vinnen in je nek Joepie ( want die kans is erg groot)

Dus ik weet niet wat voor een debielen bij dat slufter varen, maar aan dezxe topics te zien hoef ik daar niet eens te komen, denk dat de stroming niet eens het ergste is maar de andere kiters daar YeSS!!!!
Er zijn namelijk betere spots in dit kikkerlandje met nog veel relaxere kiters InLove!!!

succes bij de slufter ThumpsUp!!!!
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #21 November 02, 2006, 19:43:43
edit2Rapporteer  
Pffff, wat een discussie weer. De locals van de slufter die de sport voor zich zelf willen houden, maar weldegelijk gelijk en kennis van de spot hebben betreffende de stroming en wind endegelijke. Dit wil niet zeggen dat zij vrijbrief hebben om over andere heen te springen of op een andere manier in gevaar brengen. Maar deze discussie is ook al zo vaak langs geweest.

Ik ga wel naar het autostrand dat willen zij toch, zodat zij hun eigen gang kunnen gaan. Wel jammer misschien kan ik veel van de slufterhufters leren als zij ook hun kunnen, tricks en ervarng (op een iets wat veiligere manier dan op het forum verspreid wordt) tonen.

En betreffende kite ervaring op de slufter er komen regelmatig filmpjes voorbij van kiters, welke onder de locals vallen die niet veel beter zijn dan de gemiddelde kiter (die wel hoogte kan lopen en goed wind endegelijke kan inschatten) maar niet een kite onder de arm kunnen kiten enz. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik wil wel opmerken dat ik het op het autostrand erg naar mijn zin heb en dat er ook een plek moet zijn waar kiters kunnen kiten waar iets verder gegaan wordt dan op de gemiddelde spot. Dit brengt namelijk vooruitgang met zich mee (kan positief als negatief zijn). We lopen allemaal ons te vergapen aan de mooie tricks dus laat hen zich verder ontwikkelen. En als dit de slufter is moet de gemiddelde kiter daar niet komen als deze daar problemen mee heeft. 

Nu kite ik soms op scheveningen en daar staat ook aardig wat stroming. Als ik op scheveningen kan kiten ben ik dan goed genoeg voor de slufter of moet je dan nog beter zijn, zoals supperman.  loser
promonick
Gast
Antwoord #22 November 02, 2006, 19:48:27
edit2Rapporteer  
Waat heb je dat toch mooi verwoord erik!!!

Ik kan er persoonlijk echt zwaar pissig om worden hoe die gasten af en toe naar andere reageren!

En nu lees ik dit over elkaar heen springen en loopen dan kan ik daar behoorlijk pissig om worden!!

Maar iig veel plezier met het kiten boyyzzzz
gast2
Gast
Antwoord #23 November 02, 2006, 19:54:40
edit2Rapporteer  
Ben het eens met Promonick. loser
Heb gelukkig goede ervaringen met relaxte kiters op de sluffter
Die doen niet stoer op een forum  Joepie, ze zijn gewoon goed op het water en weten wat ze daar doen. Maken kiteloops uit de buurt van andere kiters.
Geven je ook de juiste info zodat je ook veilig op de slufter kan varen (afgaand water) ThumpsUp
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #24 November 02, 2006, 19:56:03
edit2Rapporteer  
Gast, CHILL OUT!!!

Ik vaar regelmatig op de slufter en iedereen is altijd juist erg relaxt. Ik heb nog nooit iemand gehad die over mij heenspringt, doen ze alleen bij elkaar en niet echt onverantwoord ofzo.
Je moet gewoon alles met een korreltje zout nemen, maar feit blijft dat het gewoon absoluut geen beginnersspot is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.