stroming op slufter..

ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #50 November 03, 2006, 02:37:52
edit2Rapporteer  
Jezuns, wat een gezeur.. ThumpDown De locals zijn vast blij met hun spot (net als ik) en als daar dan veel beginners kloten word je daar niet echt blij van. Daarom reageren ze denk ik vijandig naar nieuwe mensen, omdat ze het zat zijn. Het lijkt mij dat als je gewoon er heen gaat en daar vraagt aan de locals hoe het nou zit dat het allemaal wel goed komt.
CHILL!! YeSS

Helemaal mee eens.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #51 November 03, 2006, 03:17:22
edit2Rapporteer  
Ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen:

De harde kern van de Slufterhufters was meestal te vinden op het autostrand, er waren in die tijd nog weinig kiters en dus was je op elkaar aangewezen en zo ontstond er al een hechte band. In de loop van de jaren zag je regelmatig nieuwe kiters komen en vele verdwijnen. Op een gegeven moment werd het autostrand een echte beginnersspot en het werd steeds drukker,steeds meer kiteboardscholen begonnen gebruik te maken van het autostrand en de grote ruimte werd te klein en dus verkaste de harde kern langzamerhand naar de Slufter en dit NIET omdat de Slufter zo ideaal is om te kiten maar puur uit noodzaak, het autostrand is namelijk de perfecte spot voor beginners en zeker voor gevorderde en niet de Slufter. Omdat de meeste van ons (Slufterhufters) al een aantal jaren kite-ervaring had ging het best wel goed op de Slufter, op de dood van onze vriend Ronald na, gebeurde er verder weinig calamiteiten.
Toen het autostrand verboden werd voor auto's was er in het begin weinig aan de hand, alleen werd het langzamerhand drukker en drukker en dus kwamen er ook steeds meer onervaren kiters en dus meer problemen, dit ondanks vele waarschuwingen van de locals.
We zien dat de reddingsdiensten steeds vaker op de Slufter komen en dat er steeds meer "bijna"ongelukken zijn. Omdat ik zelf veel op de Slufter ben zie ik de situatie op de Slufter geleidelijk veranderen en kan ik me goed aanpassen aan de nieuwe situatie, deze snelle veranderingen ontstaan o.a. door de sterke stromming. Wanneer je af en toe op de Slufter komt zou ik zeker de locals raadplegen over de "actuele" situatie! Op dit moment is de Slufter gewoon vol en is er geen ruimte voor extra kiters. Persoonlijk baal ik er gigantisch van dat ik niet meer fatsoenlijk kan kiten op de Slufter en al helemaal dat het buiten de gevaren van stromming ook nog gevaarlijk word door het grote aantal kiters en vooral door de prutsers die ook nog de kleine ruimte slecht benutten. Om "echt" veilig op de Slufter te kunnen kiten hoef je geen kiteloops of handle-passes te kunnen maken, sterker nog dit geeft totaal geen garanties voor veiligheid, maar je moet wel een aantal jaar ervaring hebben. Kortom de Slufter is al een linke spot en door de grote drukte wordt het alleen maar gevaarlijker, maar goed luister niet naar mij en vind het zelf uit!!!
Ik hoop dat het snel weer berekoud wordt zodat de Slufter weer bevolkt wordt door de Hufters!!!!!!!!
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #52 November 03, 2006, 03:25:34
edit2Rapporteer  
Ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen:

De harde kern van de Slufterhufters was meestal te vinden op het autostrand, er waren in die tijd nog weinig kiters en dus was je op elkaar aangewezen en zo ontstond er al een hechte band. In de loop van de jaren zag je regelmatig nieuwe kiters komen en vele verdwijnen. Op een gegeven moment werd het autostrand een echte beginnersspot en het werd steeds drukker,steeds meer kiteboardscholen begonnen gebruik te maken van het autostrand en de grote ruimte werd te klein en dus verkaste de harde kern langzamerhand naar de Slufter en dit NIET omdat de Slufter zo ideaal is om te kiten maar puur uit noodzaak, het autostrand is namelijk de perfecte spot voor beginners en zeker voor gevorderde en niet de Slufter. Omdat de meeste van ons (Slufterhufters) al een aantal jaren kite-ervaring had ging het best wel goed op de Slufter, op de dood van onze vriend Ronald na, gebeurde er verder weinig calamiteiten.
Toen het autostrand verboden werd voor auto's was er in het begin weinig aan de hand, alleen werd het langzamerhand drukker en drukker en dus kwamen er ook steeds meer onervaren kiters en dus meer problemen, dit ondanks vele waarschuwingen van de locals.
We zien dat de reddingsdiensten steeds vaker op de Slufter komen en dat er steeds meer "bijna"ongelukken zijn. Omdat ik zelf veel op de Slufter ben zie ik de situatie op de Slufter geleidelijk veranderen en kan ik me goed aanpassen aan de nieuwe situatie, deze snelle veranderingen ontstaan o.a. door de sterke stromming. Wanneer je af en toe op de Slufter komt zou ik zeker de locals raadplegen over de "actuele" situatie! Op dit moment is de Slufter gewoon vol en is er geen ruimte voor extra kiters. Persoonlijk baal ik er gigantisch van dat ik niet meer fatsoenlijk kan kiten op de Slufter en al helemaal dat het buiten de gevaren van stromming ook nog gevaarlijk word door het grote aantal kiters en vooral door de prutsers die ook nog de kleine ruimte slecht benutten. Om "echt" veilig op de Slufter te kunnen kiten hoef je geen kiteloops of handle-passes te kunnen maken, sterker nog dit geeft totaal geen garanties voor veiligheid, maar je moet wel een aantal jaar ervaring hebben. Kortom de Slufter is al een linke spot en door de grote drukte wordt het alleen maar gevaarlijker, maar goed luister niet naar mij en vind het zelf uit!!!
Ik hoop dat het snel weer berekoud wordt zodat de Slufter weer bevolkt wordt door de Hufters!!!!!!!!
Goed verhaal Bob!!!!!! Ik denk dat niemand hier nog wat aan kan toevoegen en inderdaad laat het maar weer koud worden. Ik ben geen slufterhufter maar voel me altijd zeer welkom op Slufter en in de winter is er weer een hecht groepje daet op elkaar let en elkaar de ruimt geeft.

PUNT

Arjen
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #53 November 03, 2006, 03:27:21
edit2Rapporteer  
Gezellige en verstandige mensen zijn meer dan welkom!
kaloot rider
Gast
Antwoord #54 November 03, 2006, 03:42:08
edit2Rapporteer  
Er moet natuurlijk altijd verantwoord gekite worden en dat moeten de gevorderde zeker weten , en ik kan het ook wel begrijpen van de slufter locals ( op dat loopen en springen over iemand heen dan )
Maar ik had het laast dus nog bij de kaloot spot , waren er 2 dudes op het ( natte gras ) aan het oefenen vlakbij de elekromasten en ik kon duidelijk zien dat ze er geen ruk van konden ik die 2 waarschuwen maar later weer die kite in de lucht. Hier word ik als local erg pist om en verzoek ik ze dus ( op een wat grove manier om ze de spot te verlaten) Ik wil maar zeggen dat je ook wel eens wat aan moet nemen van de locals.
cicade

Berichten: 235
Antwoord #55 November 03, 2006, 03:43:43
edit2Rapporteer  
Lees van deze windsurf site...........

http://www.esportdata.nl/esportdata/spotdetails.asp?id=MAASVLAKTE
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #56 November 03, 2006, 03:46:51
edit2Rapporteer  
dudes CHILLLLLLL....
beginners moeten gewoon weg blijven van de slufter.
en dat loopen over iemand heen neem jij weer veel te letelijk op.( hoop ik loser)
als je egt goed kan varen en hoogtelopen en je kent de krachten van de kite kan je naar slufter.
zoniet, heb je daar helemaal niks te zoeken en ga je naar het autostrand
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #57 November 03, 2006, 05:27:29
edit2Rapporteer  
Scheveningen veel stroming lees ik hier. Tjongejonge... Als je dat vind blijf dan echt voor je eigen veiligheid weg op de Slufter. Ik kitesurf nu en drietal jaar en daarvoor windsurfde ik ruim 20 jaar. Heb de hele nederlandse kust gezien en als er één plek is waar je weinig stroming hebt is het Scheveningen (oke Wijk een goede tweede) !!! Voordeel van een pier, niet voor niets dat daar mooie golven rollen...

Wanneer de Slufter echt gaat trekken dan ga je recht het zeegat uit naar de boei. En heeel snel. Vraag maar aan de boys die er afgelopen seizoen met de heli uit zijn getrokken... Kun je niet tegenop zwemmen. Onderweg kom je ook nog de hoogste branding van zuid NL tegen dus tegen de tijd dat je de boei bereikt ben je aardig schoon gespoeld!

Het verraderlijke is echter dat het vaak met relatief vlak water ook enorm kan trekken, dat doet het met zowel opkomend als afgaand water, alleen draait ie dan en het gat inspoelen is vervelend maar wel overkomelijk. En waarom wordt het met hoog een klotsbak, juist omdat het zo hard stroomt en de wind veelal tegen de stroom in staat. Ik kan je vertellen dat je op de plaat niet kunt blijven staan in kniehoog water wanneer de Slufter op zijn hardst trekt !

Kortom, een onberekenbare spot die juist door die onberekenbaarheid gevaarlijk is... Bezint eer gij begint loser
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #58 November 03, 2006, 05:32:22
edit2Rapporteer  
bob, mooi stukje man...

KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #59 November 03, 2006, 05:38:29
edit2Rapporteer  
wat een gezeik man... Ik vaar er altijd... nooit problemen mee gehad als iemand over me heen springt ;-) Wanneer weer Leon?
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #60 November 03, 2006, 05:42:16
edit2Rapporteer  
Marcel en Bob bedankt!

Kan hier niet veel op toevoegen.

Behalve dan dat de winter weer op komst is Joepie Joepie
dimitri
Gast
Antwoord #61 November 03, 2006, 13:21:45
edit2Rapporteer  
Jezus deze topic wordt steeds zieliger gewoon!!

Denk dat we binnenkort maar eens met een hele groep uit noord holland daar moeten komen kiten, dan zijn de slufterhufters opeens niet zo de shizzle meer!!

Ik zeg niet dat iedereen zo mongool is maar hier in noord holland staat iedereen voor elkaar!!!

En Sandy ga dammen ofzo kenkert iedereen elkaar ook af!!!!





Zoals er dus ook al wordt gezegt door Kitedemon, meld je gewoon ff aan.
of heb je het te druk met de Barbie`s???
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #62 November 03, 2006, 14:03:07
edit2Rapporteer  
Ik ben het eens met de slufterhufters. Kom er zelf ook regelmatig. Afgelopen jaren veel te veel bezoek gekregen van de KNRM en de kustwacht. Allemaal door nono's. Kan me het incident van een aantal weken geleden met een 13m2 Flexifoil nog goed herinneren (5th lijn aan een voorlijn verbindingen vanwege ontbreken pompleash aan kite - 25-30 knopen NW wind...)


Op Scheveningen is er wel degelijk stroming, maar alleen langs de golfbrekers en buiten het gebied van de golfbrekers mooi in een richting langs de kust.Vrij overzichtelijk.

Ga eens bovenop de dijk op de slufter naar het water staan kijken wanneer je er bent. Bij opkomend en neergaand tij zie je op een aantal plaatsen golven ontstaan die niet 'normaal' rollen, zelfs soms stilstaan. Die zie je ook altijd in rivieren...Conclusie: trek zelf maar!

Als iedereen zijn verstand eens zou gebruiken! Dan was deze discussie helemaal niet nodig.

Ik geloof nog steeds dat de sliuting van het Autostrand debet is aan de enorm toegenomen drukte. Veel mensen klagen over de lange wandeling (zeker nu het weer koud begint te worden)

Als je goed op Schveningen kunt varen dan kun je dat ook op de Slufter. Denk gewoon na. Let op anderen, ga niet tever van anderen uit varen, en let goed op dat je nog steeds uit kunt komen (hoogtelopen) waar je heen wilt. Zo heb je een idee van de stroming.

Maar kiteDemon heeft dit al eens goed uitgelegd, dus ik stop daar nu mee.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #63 November 03, 2006, 14:12:50
edit2Rapporteer  
Verantwoordelijke kiters lezen deze posts en zijn waarschuwingen.
De nono's lezen deze posts en zeiken alleen over dat de locals hun spot voor henzelf willen.

Geef niks hoor nono's, wie niet horen wil moet maar voelen, kom gerust eens kiten op de Slufter en maak kennis met de KNRM...


Moet je je voorstellen hoe moedeloos je er als Slufterhufter van wordt, elke keer dat ik kite op de Slufter moet ik weer verschillende kiters uitleggen dat ze onverantwoordelijke beslissingen gaan of aan het nemen zijn.
Aangezien ik de meeste tijd op het water staat kan ik in de meeste gevallen niet ingrijpen dus het gevolg kan je raden.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #64 November 03, 2006, 15:37:04
edit2Rapporteer  
Geef niks hoor nono's, wie niet horen wil moet maar voelen, kom gerust eens kiten op de Slufter en maak kennis met de KNRM...

Zou willen dat het zo simpel zou zijn. Probleem is echter dat als de KNRM te vaak moet uitrukken voor kiters het wel eens over kan zijn op de Slufter. Op andere plaatsen in Nederland is deze discussie al eerder geweest.

Hoe vervelend ook, het aanspreken van nono's is denk ik de enige optie. De meeste slufterhufters doen dat gelukkig ook.
dimitri
Gast
Antwoord #65 November 03, 2006, 16:39:44
edit2Rapporteer  
Geef niks hoor nono's, wie niet horen wil moet maar voelen, kom gerust eens kiten op de Slufter en maak kennis met de KNRM...

Zou willen dat het zo simpel zou zijn. Probleem is echter dat als de KNRM te vaak moet uitrukken voor kiters het wel eens over kan zijn op de Slufter. Op andere plaatsen in Nederland is deze discussie al eerder geweest.

Hoe vervelend ook, het aanspreken van nono's is denk ik de enige optie. De meeste slufterhufters doen dat gelukkig ook.

Wat dan zo jammer is van die nono`s is dat ze niks doen met de raad en advies die we ze geven en toch gewoon hun eigen gang gaan op de Slufter met alle gevolgen van dien
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #66 November 03, 2006, 17:12:44
edit2Rapporteer  
Wat dan zo jammer is van die nono`s is dat ze niks doen met de raad en advies die we ze geven en toch gewoon hun eigen gang gaan op de Slufter met alle gevolgen van dien

Jammer genoeg geldt dit niet alleen voor de slufter. Kijk op strand horst, autostrand scheveningen. Op dit forum zijn al verschillende berichten geplaatst over nono's op verschillende plekken die niet willen luisteren.
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #67 November 03, 2006, 18:17:39
edit2Rapporteer  
Ik ga zelf naar het autostrand, ik wacht nog wel even met de slufter. Wat ik wel even kwijt wil is dat ik het niveau waarop sommige mensen elkaar hier te woord staan uitermate laag vind. En dan doel ik vooral op Sandy. Doe toch even normaal. Je bent alleen maar aan het generaliseren de hele tijd. Iedereen die volgens jou nog nooit op de slufter heeft gestaan is een nono en "je hebt het zeker te druk met barbies"? Komop man je was 25 toch? Weinig van te merken, kzou me toch kunnen voorstellen dat je dan al uitgepuberd  bent.

Daarnaast vind ik de discussie zeker goed en is het alleen maar belangrijk dat ik en andere kitesurfers gewaarschuwd worden voor de verradelijkheid van deze spot. Ik ben het wel eens, dat je als je er aan toe denkt te zijn gewoon naar de slufter moet gaan en daar aan een met de spot bekende surfer gewoon eens wat uitleg moet vragen over de stroming/welke windrichtingen etc.

Het moet gewoon een wel overwogen beslissing zijn om daar te gaan kitesurfen en niet een impulsieve actie. Maar het moet zeker niet worden tegengewerkt door de plaatselijke bevolking..

de slufterhufters.

Wat een achterlijke benaming overigens, als je jezelf zo noemt.. dan spoor je volgens mij niet.

Maar ik heb mn zegje weer gedaan,

Ciao

Roland
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #68 November 03, 2006, 18:21:26
edit2Rapporteer  
Wat dan zo jammer is van die nono`s is dat ze niks doen met de raad en advies die we ze geven en toch gewoon hun eigen gang gaan op de Slufter met alle gevolgen van dien

Jammer genoeg geldt dit niet alleen voor de slufter. Kijk op strand horst, autostrand scheveningen. Op dit forum zijn al verschillende berichten geplaatst over nono's op verschillende plekken die niet willen luisteren.

Op strand Horst kan je tot aan de vaargeul staan... Rukt de reddingsbrigade ook uit op Strand Horst? Het is een kostbare krap als het ze ff moeten uitrukken... Op de Slufter gebeurt het helaas veel te vaak tegenwoordig.. Terwijl er een paar kilometer verderop gewoon een fucking gave spot is voor de minder gevorderden.... Dat zit ons dwars!!!

Als we door nono's de spot zouden kwijtraken zou dat dus extreem zonde zijn!!!!!!

De kiteschool van Bart Kirstens geeft doorgaans gewoon weleens les op de Slufter.. Ondanks dat het ze niet in dank wordt afgenomen... Harry's school heb ik al een tijdje niet meer gezien..

@Bart: zie dit nou niet gelijk als een persoonlijke aanval maar gewoon als direct advies om op te pleuren met je lessers...... Je weet hoe het zit want je hebt ook nog weleens in de IKO klas gezeten... (had je hem toen afgemaakt?)
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #69 November 03, 2006, 18:23:53
edit2Rapporteer  
de slufterhufters.

Wat een achterlijke benaming overigens, als je jezelf zo noemt.. dan spoor je volgens mij niet.

Je heet Roland en noemt jezelf RonnieRotonde... En dan zeg je wat over de benaming SlufterHufters?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #70 November 03, 2006, 18:36:16
edit2Rapporteer  
Zo......................en nu ga we ons weer lekker voorbereiden op een lekker weekendje KITE, of op de Slufters of elders.

Genoeg geluld over dit onderwerp.

                         PUNT


mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #71 November 03, 2006, 18:37:27
edit2Rapporteer  
De slufterhufter ;

Zal best wel een mooie spot zijn en errug gezellig met de locals maar ik denk dat ik er nooit zal komen om te kiten.....pfffffff....het gezeik er omheen al alleen.

Ik ga wel ergens anders als het lekker waait.

Preventief dicht houden lijkt het wel.

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #72 November 03, 2006, 18:54:15
edit2Rapporteer  
De hele discussie onder deze topic is eigenlijk geheel off-topic, maar heeft er wel degelijk mee te maken. Los van al het moddergooien zit er wel weer degelijk een adviserende boodschap in.
Punt is dan ook weer dat de goed bedoelde adviezen en info worden tegengesproken en de gedachte erachter in twijvel wordt getrokken.
Feit blijft dat spots in heel NL onder vuur liggen, en zoals het er nu aan toe gaat op de Slufter  zal het mij niet verbazen dat het ook hier zo afgelopen kan zijn door de ontwikkeling op deze spot. Te veel negatieve akkefietjes op de Slufter het afgelopen jaar en het lijkt alleen maar steeds erger te worden, ondanks de inspanningen van de locals dit te voorkomen.
Dus iedereen stoppen met zeiken en eindelijk jullie koppie gaan gebruiken!!
dimitri
Gast
Antwoord #73 November 03, 2006, 18:58:01
edit2Rapporteer  
En volgens mij heb je het allemaal niet goed gelezen roelieknoelie, volgens mij was er iemand die begon over dammen. en vinnen in je nek parkeren, het kan aan mij liggen hoor maar ik ben totaal niet haatdragend naar andere kiters toe

Ik ben het er zelfs mee eens dat je voor elkaar klaar moet staan maar als er nono`s zijn die niet willen luisteren krijg je deze reactie`s natuurlijk
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #74 November 03, 2006, 18:59:46
edit2Rapporteer  
Ik verbaas me erover dat er zo'n vijandelijkheid uitgaan van die HUFTERS. Hoe kun je je nou iets toe-eigenen dat helemaal niet van jou is. Het mooie aan de sport is nu juist de vrijheid, toch?! Je kunt heerlijk genieten van het moois wat de natuur ons te bieden heeft. Wie denken jullie wel niet dat je bent? Ik kom al jaren op de slufter, samen met mijn vriend, en ik ga er zelf ook varen als ik genoeg geleerd heb. De slufter is net zo veel van mij als van de HUFTERS, wist niet eens dat ze er een naam voor hadden. Belachelijk...



lekker genieten als er om de havenklap zo'n sukkel over het water scheert en z'n setje dus niet onder controle heeft.
Nogmaals : de slufter is niet voor iedereen !! het wordt er simpelweg te druk met onnozele kiters die denken goed te zijn....en dan een ongeluk veroorzaken of afdrijven, door dat soort nono's komt onze stek echt drastischin de gevarenzone m.b.t. sluiting.

Er is een gedoogbeleid, hetgeen betekend dat je in de gaten wordt gehouden, wij hufters pleiten ervoor een veilige en beheerste stek te hebben en te houden en daar doen we alles voor. (dus ook mensen weren)


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.