Gedragsregels op dit forum 2!

xray

Maart 28, 2007, 03:46:35
edit2Rapporteer  
Werd weer eens tijd voor een herhaling....  (shame_kitesmiley)
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=15441.0

Te zien aan de hoeveelheid flauwekul reacties de laatste tijd wordt het tijd om wat geschreven en ongeschreven regels van dit forum opnieuw onder de aandacht te brengen. Dit komt niet alleen de kwaliteit maar ook de leesbaarheid van dit forum ten goede.

Een aantal tips:

Geef geen antwoord/reactie om het antwoord/de reactie geven maar omdat het een zinvolle bijdrage aan de discussie of vraag is.   Zinvol is een rekbaar begrip maar alleen maar zeggen dat je iets kloten vindt is bijvoorbeeld niet nodig.

Onderbouw je reactie ook. Als je een mening hebt, dan heb je die ergens door.  Horen/zeggen is hierbij geen sterke eigen mening, zeg dan liever niets   of onderbouw het sterk met de argumenten van die 3e persoon.  Het beste zijn eigen ervaringen wat mij betreft.

Wat jij zegt is ook geen absolute waarheid, breng het als een mening, op deze manier kom je minder snel in welles-nietes situaties en zijn de discussie inhoudelijk sterker.

Probeer normale en vollen zinnen te maken met heldere punten,   dat MSN taalgebruik hier is af en toe niet om aan te zien.   Zorgt voor nauwelijk te lezen topics en te veel ruis. 

Plaats berichten die met een locatie te maken hebben op het locatie forum. Daar komen ze beter tot hun recht en staan ze vaak ook langer bovenaan.

Uitendelijk leiden dit soort kleine tips volgens mij tot een beter leesbaar forum voor ons allen.

Azrael
Gast
Antwoord #1 Maart 28, 2007, 03:48:43
edit2Rapporteer  
Top zeg! Ik poste hier net een reactie over dat ik dit graag zou willen zien.

Vooral het taalgebruik en het gedrag erger ik mij vaak ook aan. Ik vind het goed dat hier op gelet wordt voortaan.
Emma

Antwoord #2 Maart 28, 2007, 03:52:50
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal met je eens, behalve bij kitelounge. Daar gaat het allemaal een beetje om de lol, en is geen enkele bijdrage echt nuttig.
Maurits

Antwoord #3 Maart 28, 2007, 04:08:58
edit2Rapporteer  
Idd it's about Time! Het begint hier en daar soms een btj een rommeltje te lijken.
xray

Antwoord #4 Maart 28, 2007, 04:10:52
edit2Rapporteer  
We hebben het hier over nieuws...
sjembek

Antwoord #5 Maart 28, 2007, 05:49:04
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon een simpele leeftijdsrestrictie?
diederik.,
Gast
Antwoord #6 Maart 28, 2007, 06:03:09
edit2Rapporteer  
zat er (na zeker drie jaar trouw aan kitehigh) zelfs aan te denken om te stoppen met posten (en bezoeken) maar kan het niet laten.

Dit berichtje geeft weer hoop! Ik heb dit forum altijd gezien als een gezellig medium waar leuke nieuwtjes, tips en ideeen werden uitgewisseld... De laatste tijd lijkt het jammer genoeg meer op een; "wie weet het beter" of; "ik vertel je wat je wel en niet moet doen forum". (zie topic: ga niet met oostenwind het water op).

greetings to all....
wasbeer

Antwoord #7 Maart 28, 2007, 13:43:13
edit2Rapporteer  
ligt gwn aan de leeftijd ofwel zijn dit mensen zonder respect tegenover de andere kiters
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Maart 28, 2007, 14:42:11
edit2Rapporteer  
Prima dit!

Is het ook niet een idee om een sticky topic te maken voor beginners?? Waarin de meest voorkomende reacties staan die mensen krijgen die hier voor het eerst komen als ze vragen hebben. Zoals: Les, zoekfunctie, enz.
Binnen die topics ontstaat ook de meeste irritatie volgens mij.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Maart 28, 2007, 15:27:34
edit2Rapporteer  
Idd. het niveau rolde naar beneden. Af en toe dacht ik even dat 'brei' hier actief was...

ThumpsUp
Jacob 81.

Geen avatar

Antwoord #10 Maart 28, 2007, 18:16:54
edit2Rapporteer  
Prima dit!

Is het ook niet een idee om een sticky topic te maken voor beginners?? Waarin de meest voorkomende reacties staan die mensen krijgen die hier voor het eerst komen als ze vragen hebben. Zoals: Les, zoekfunctie, enz.

Dit is al eerder aan de orde geweest, lijkt mij ook een prima idee.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #11 Maart 28, 2007, 23:28:28
edit2Rapporteer  
wat een gezeur weer jongens, dit zal ongetwijfeld worden gezien als een onvolwassen, kinderachtige, niet onderbouwde opmerking...

af en toe een beetje slap gelul maakt een forum juist leuk!
we zitten niet op een paboforum....

dus lekker af en toe een niet onderbouwd antwoord blijven geven, dit lokt weer reacties uit en maakt het des te spannender.

my 2 cents!
Merc
Gast
Antwoord #12 Maart 29, 2007, 15:52:37
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon een simpele leeftijdsrestrictie?

Motiveer  Joepie
Merc
Gast
Antwoord #13 Maart 29, 2007, 15:54:07
edit2Rapporteer  
Prima dit!

Leuk bedacht zodat de mensen die alleen maar kunnen reageren met zoekfunctie! Dan hebben ze alles op een pagina. Nee laat het zoals het is. En help elkaar daar is tenslotte het forum voor.
Azrael
Gast
Antwoord #14 Maart 29, 2007, 17:36:02
edit2Rapporteer  
Sticky topics is helemaal geen slecht idee. Prakties elk fatsoenlijk forum heeft zo'n optie omdat je van beginners simpelweg vaak dezelfde vragen krijgt. Dat zorgt voor minder nieuwe topics op je forum en zorgt voor duidelijke informatie.
¦Tim¦

Antwoord #15 Maart 30, 2007, 01:30:18
edit2Rapporteer  
wat een gezeur weer jongens, dit zal ongetwijfeld worden gezien als een onvolwassen, kinderachtige, niet onderbouwde opmerking...

af en toe een beetje slap gelul maakt een forum juist leuk!
we zitten niet op een paboforum....

dus lekker af en toe een niet onderbouwd antwoord blijven geven, dit lokt weer reacties uit en maakt het des te spannender.

my 2 cents!

als je over onzin wil lullen ga dan naar het fok forum ofzo ik bedoel het blijft hier natuurlijk wel een KITE forum.

oh even over de kitelounge ik stel voor dat je als je een leuk plaatje heb of een leuk filmpje je het in de leuke plaatjes/filmpjes topic zet... houd het echt wel overzichtelijker hoor want elke dag 10 topics erbij vind ik persoonlijk heeeeel onnodig
Jacob 81.

Geen avatar

Antwoord #16 Maart 30, 2007, 02:35:39
edit2Rapporteer  
Prima dit!

Leuk bedacht zodat de mensen die alleen maar kunnen reageren met zoekfunctie! Dan hebben ze alles op een pagina. Nee laat het zoals het is. En help elkaar daar is tenslotte het forum voor.

Oke maar geef dan ook antwoord op een beginners vraag , en dan bedoel ik niet "ZOEKFUNCTIE" zoals je vaak ziet.
xray

Antwoord #17 Maart 30, 2007, 04:34:56
edit2Rapporteer  
Dat is prima maar een beetje zelfredzaamheid mag ook wel eens...
Antwoord #18 Maart 30, 2007, 20:04:32
edit2Rapporteer  
zo is het nu eenmaal met de jeugd van tegenwoordig  *uche uche*, eerst vragen en dan zoeken  (tong_kitesmiley)
larssmits
Gast
Antwoord #19 Maart 30, 2007, 22:29:16
edit2Rapporteer  
wat wel irritant is dat als je de zoekfunctie gebruikt dat je dan overal leest: gebruik de zoekfunctie...

heb ik hier niet zoveel last van omdat ik eigenlijk nooit zoek hier, maar op sommige andere sites wel en dan zijn die: gebruik de zoekfunctie reacties wel irritant
Maurits

Antwoord #20 April 01, 2007, 01:58:30
edit2Rapporteer  
wat wel irritant is dat als je de zoekfunctie gebruikt dat je dan overal leest: gebruik de zoekfunctie...

heb ik hier niet zoveel last van omdat ik eigenlijk nooit zoek hier, maar op sommige andere sites wel en dan zijn die: gebruik de zoekfunctie reacties wel irritant

Kan je je het misschien een btj voorstellen? Als je als topic nummer 1101 zoveel krijgt weer dat een beginner weer met steeds dezelfde vraag komt, die een dag daarvoor in een soortgelijk topic al is beantwoord. Dan is het wel logisch.
Tuur!

Antwoord #21 April 02, 2007, 02:45:28
edit2Rapporteer  
Een goede start lijkt mij door Pbeter te bannen van dit forum !

ListenToMe Die gast komt mij al een tijdje de keel uit door zijn bijdehante gezwats !
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.