Kiters uit Rotterdam , meld je!

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #34800 Juli 18, 2011, 22:37:18
edit2Rapporteer  
Het magdan wel vlagerig zijn en regenen maar dan kan je wel lekker hard, check dit screenprintje dan:)
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #34801 Juli 18, 2011, 22:38:24
edit2Rapporteer  
Jajaja, weer een mooie avond gemist, had ik al door.
Zat tever weg en op strand Horst (daar reed ik langs) was het echt knudde. Werd wel gekite.

Voor de liefhebbers, heb het artikel uit de Intermediair toegevoegd aan het topic over de zandmotor:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40686.msg568662#msg568662


@ Lauw: kite nog heel?


ja gelukkig wel, heb er in ieder geval nog een half uur mee doorgekite en was nog hard toen ik stopte. Vanavond was een beetje een gok na gister, maar zag de vooruitzichten deze week en die waren niet best. Dus toch maar de gok genomen..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34802 Juli 18, 2011, 22:42:07
edit2Rapporteer  
Ach, het weer is al weken een gok. Je weet echt niet wat je meemaakt de afgelopen week. Veel geluk gehad, en soms ook geen geluk zoals dit weekend Tongue
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #34803 Juli 18, 2011, 22:51:14
edit2Rapporteer  
Ik zei toch al.... je had gewoon vandaag moeten gaan kiten! Echt, je hebt een sessie gemist, je wilt het niet weten. Waar het gister misschien het dieptepunt was, was het vandaag het hoogtepunt!  Grin
Een Topsessie met de hoofdletter T! De wind viel overigens best mee want dr kon gewoon gelest worden!  loser

ListenToMe Er zijn ook gewoon mensen die de STUFI voor die rotstudenten bij elkaar moeten werken, zoals ik!!! Tongue loser

Ik hoop een een flinke wraaksessie in de loop van deze week! Kan iig twee dagen, nu nog ff aankijken welke. Ga wel schuiven met uren. Vandaag kon ik echt niet Undecided
Ik zit in 100% lening tegenwoordig dus zeur niet
van 't weekend maar weer es naar het noorden, ff een dikke sessie @ Lauwersoog of Schiermonnikoog boeken! Home sweet home  Tongue
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #34804 Juli 19, 2011, 09:02:44
edit2Rapporteer  
..... Vanavond was een beetje een gok na gister, maar zag de vooruitzichten deze week en die waren niet best. Dus toch maar de gok genomen..

Donderdag middag/avond begint er goed uit te zien, misschien weer een avond sessie... Smiley
rich@rd

Berichten: 424
Antwoord #34805 Juli 19, 2011, 09:11:06
edit2Rapporteer  
foto,s laten maken in het ziekenhuis, hopen dat mn bot goed is geheeld!
eindelijk mn krukken aan de kant smijten!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #34806 Juli 19, 2011, 09:41:05
edit2Rapporteer  
foto,s laten maken in het ziekenhuis, hopen dat mn bot goed is geheeld!
eindelijk mn krukken aan de kant smijten!


Beter man! hoe gaat het herstel verder?
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #34807 Juli 19, 2011, 10:54:04
edit2Rapporteer  
foto,s laten maken in het ziekenhuis, hopen dat mn bot goed is geheeld!
eindelijk mn krukken aan de kant smijten!

Wanneer weet je wat? Maar goed dat je afgelopen weekend nog krukken had heb ik begrepen in de wandelgangen!

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #34808 Juli 19, 2011, 13:33:11
edit2Rapporteer  
Wat een idioten gisteren die aan het les geven waren zeg op oostvoorne!

tijdens de zeer zware buien met slagregens waarbij wij zelfs stopten gingen ze gewoon door.

ik heb er op een gegeven moment wat van gezegd toen het helemaal los ging tijdens een bui waarbij de wind toch echt in vlagen de 40 knopen aantikte.
ik ben behoorlijk boos geworden en heb laten blijken dat er zo doden gaan vallen.
De ene na de andere lesser werd gelanceerd! de lessers weten niet beter en blijven als kleine schoolkinderen natuurlijk staan. 
Ik weet niet of ze het al van plan waren maar nadat ik begon te tieren gingen ze eraf.....eindelijk.

wat een domme mensen.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #34809 Juli 19, 2011, 14:31:38
edit2Rapporteer  
Ron ik zag het zaterdag ook. Midden in een regenbui werd er gewoon les gegeven. De wind ging flink aan. Zelf ging ik naar de kant maar ik zag de ene na de andere lesser (en beginners) door de lucht vliegen. Zag ook eentej die twee meter de lucht in ging en op het land terecht kwam. Gelukkig viel alles met hem mee maar het had heel anders kunnen aflopen.
Zelf heb ik altijd geleerd om het weer n de gaten te houden en dat er bij een naderende regenbui de wind of hard aantrekt of wegvalt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #34810 Juli 19, 2011, 14:39:13
edit2Rapporteer  
Wat een idioten gisteren die aan het les geven waren zeg op oostvoorne!

tijdens de zeer zware buien met slagregens waarbij wij zelfs stopten gingen ze gewoon door.

ik heb er op een gegeven moment wat van gezegd toen het helemaal los ging tijdens een bui waarbij de wind toch echt in vlagen de 40 knopen aantikte.
ik ben behoorlijk boos geworden en heb laten blijken dat er zo doden gaan vallen.
De ene na de andere lesser werd gelanceerd! de lessers weten niet beter en blijven als kleine schoolkinderen natuurlijk staan. 
Ik weet niet of ze het al van plan waren maar nadat ik begon te tieren gingen ze eraf.....eindelijk.

wat een domme mensen.


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40727.msg568742#msg568742
rich@rd

Berichten: 424
Antwoord #34811 Juli 19, 2011, 16:50:03
edit2Rapporteer  
foto,s laten maken in het ziekenhuis, hopen dat mn bot goed is geheeld!
eindelijk mn krukken aan de kant smijten!

Wanneer weet je wat? Maar goed dat je afgelopen weekend nog krukken had heb ik begrepen in de wandelgangen!


foto,s laten maken in het ziekenhuis, hopen dat mn bot goed is geheeld!
eindelijk mn krukken aan de kant smijten!


Beter man! hoe gaat het herstel verder?

helaas mag mn been maar 50% belasten)-: iig tot halverwege aug. en daarna dus pas proberen te gaan lopen, een tegenvaller dus!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #34812 Juli 19, 2011, 18:31:28
edit2Rapporteer  
Ron ik zag het zaterdag ook. Midden in een regenbui werd er gewoon les gegeven. De wind ging flink aan. Zelf ging ik naar de kant maar ik zag de ene na de andere lesser (en beginners) door de lucht vliegen. Zag ook eentej die twee meter de lucht in ging en op het land terecht kwam. Gelukkig viel alles met hem mee maar het had heel anders kunnen aflopen.
Zelf heb ik altijd geleerd om het weer n de gaten te houden en dat er bij een naderende regenbui de wind of hard aantrekt of wegvalt.

was jij die gene, die met die opgevrommelde park onder zijn arm weg liep... rood zwart, 8m, dacht ik?
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #34813 Juli 19, 2011, 18:40:03
edit2Rapporteer  
Nee, ik was toen wel mijn rood witte kite 12m aan het oprollen.
Meestal ben ik goed te herkennen aan mijn short met een testbeeld erop.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34814 Juli 19, 2011, 19:35:24
edit2Rapporteer  
Vanochtend reed ik 7:20u over de Grevelingendam....en daar ging zowaar een kite over de Oesterdam (was toch verboden sinds dit jaar)!?

Vast een Duitser (want me die wind was het natuurlijk een FS Speed3 19m) want hij was in z'n eentje bezig...lekker veilig Tongue

Duimen voor donderdag!!!!


@ Rich@rd: hoop je snel weer te zien op het water man! Sterkte met je revalidatie
sanderw
Gast
Antwoord #34815 Juli 19, 2011, 22:18:33
edit2Rapporteer  
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. aangezien ik as vrijdag een weekje in bloemendaal zit wil ik vragen of er iemand nog tips heeft qua spots en regels?
robje104

Berichten: 143
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #34816 Juli 19, 2011, 22:37:52
edit2Rapporteer  
Hoi Warm, wat een rare naam haha. ik zou even posten onder "trefpunt" "omgeving noordholland, waar gaan we beuken"    http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.0
daar kunnen ze je vast meer vertellen. Bloemendaal weet ik dat je een golfsurfgedeelte en een kitegedeelte hebt. Het kitegedeelte ligt vanaf de boulevard gezien achter woodstock. je kan dan het beste parkeren bij parnassia straat of weg.
succes

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. aangezien ik as vrijdag een weekje in bloemendaal zit wil ik vragen of er iemand nog tips heeft qua spots en regels?
[
ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Antwoord #34817 Juli 19, 2011, 22:51:55
edit2Rapporteer  
zo vakantie, nu maar hopen vrijdag dat de wind goed is voor de laatste les op oostvoorne.
ik heb speciaal goed weer veel zon en goede wind besteld aankomende 4 weken.

Kan iemand mij een site of een juiste afstelling voor een north element 5 bar
 vertellen ?

thanks
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34818 Juli 20, 2011, 07:34:20
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij een site of een juiste afstelling voor een north element 5 bar
 vertellen ?

Gebruik de zoekfunctie hier op het forum, er staat genoeg op over deze bar.

Echter zou ik dit niet zelf doen als beginner zijnde Undecided
Wat voor kite heb je (merk: North, type/grootte/bouwjaar)?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #34819 Juli 20, 2011, 09:41:21
edit2Rapporteer  
Kijk die Jesse eens loopies trekken dan!


http://www.youtube.com/watch?v=PBzMQcMe51Y
ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Antwoord #34820 Juli 20, 2011, 10:37:09
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij een site of een juiste afstelling voor een north element 5 bar
 vertellen ?

Gebruik de zoekfunctie hier op het forum, er staat genoeg op over deze bar.

Echter zou ik dit niet zelf doen als beginner zijnde Undecided
Wat voor kite heb je (merk: North, type/grootte/bouwjaar)?

heb een North rino 08, 12m met een 5th element bar alleen ik weet niet hoe achter het bouwjaar er van zou komen.

ben geen domme jongen maar naar mijn weten en dat van de instructeur is het handig om hem op de basis te zetten, om de kite voor mij zo optimaal mogelijk te krijgen.
tevens is dit een mooie leer, het je er in verdiepen hoe bepaalde materie werkt

ik ben geen monteur, maar toch heb ik mijn moterblok van mij r6 gerestaureerd, iets met systematisch werken en gewoon weg simpel nadenken

ik begrijp wat je er mee bedoeld, niet raar bedoeld.
maar anders leer je het nooit toch
daarom vraag ik hier juist advies, aangezien ze in de zoekfunties niet echt hebben wat ik zoek over een basis afstelling
sanderw
Gast
Antwoord #34821 Juli 20, 2011, 12:32:20
edit2Rapporteer  
he Robje, (ook een leuke naam!) bedankt voor je reactie! Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34822 Juli 20, 2011, 15:32:15
edit2Rapporteer  
ik begrijp wat je er mee bedoeld, niet raar bedoeld.
maar anders leer je het nooit toch

Dat zou vergelijkbaar zijn om zonder rijbewijs en enige rijles op je R6 te gaan knallen! Dat afstellen is niet makkelijk voor een beginner, je moet er flink wat ervaring voor hebben. Kwestie van maten opmeten is het helaas niet. Plus North staat erom bekend ieder jaar weer andere lengtes pigtails e.d. te nemen.

daarom vraag ik hier juist advies, aangezien ze in de zoekfunties niet echt hebben wat ik zoek over een basis afstelling

Simpel omdat er geen werkplaatshandboek voor is zoals wel voor je R6. Als daar staat draai die bout aan met 5,0Nm, dan is dat duidelijk. Helaas is het afstellen van een 5th iets wat je gevoelsmatig moet doen.

Dat gezegd, is bij de R8 de 5th niet gewoon weer alleen de safetylijn? Dat ding was toch ook op 4 lijnen te vliegen meen ik? De eerste North kite met een bridle.


Kijk die Jesse eens loopies trekken dan!

Lekker hoor!  YeSS Joepie YeSS Joepie
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #34823 Juli 20, 2011, 15:41:29
edit2Rapporteer  

Dude's in mijn glazen bol ziet ik een hoop wind voor de komende dagen...  Grin
Joepie YeSS Joepie YeSS

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34824 Juli 20, 2011, 16:18:30
edit2Rapporteer  

Dude's in mijn glazen bol ziet ik een hoop wind voor de komende dagen...  Grin
Joepie YeSS Joepie YeSS

Van mij mag het best wel een beetje uitgesmeerd worden over de komende dagen, ik leg ze meestal in een stuk porselein wat iedereen wel thuis heeft Tongue

(sorry, ik word heel simpel van te vaak niet kiten...)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.