bericht voor beginners

diederik

Berichten: 908
Mei 12, 2007, 19:05:20
edit2Rapporteer  
Ha beginners!

Ik was gisteren op het autostrand en tot mijn verbazing was daar een instructeur bezig van kitesurfschool.nl!!!

Het was dertig knopen met uitschieters (gemeten met windmeter). ZEER ONVERANTWOORDELIJK! Het schijnt die lui alleen maar om de centen te gaan. Een beetje kitesurfschool leert beginnende surfers niet boven de 20 knopen het water op te gaan EN ZEKER NIET IN COMBINATIE MET HARDE WINDSTOTEN. Ik heb hem erop aangesproken maar kreeg het volgende antwoord: 'Met een bow geen probleem'. Onzin natuurlijk, met elke kite kan het met die omstandigheden goed misgaan.

Dus wees slim en neem les bij een school met verantwoordelijkheidsgevoel!
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #1 Mei 12, 2007, 19:11:36
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
nepke1
Gast
Antwoord #2 Mei 12, 2007, 19:14:49
edit2Rapporteer  
maak je niet zo druk man
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #3 Mei 12, 2007, 19:17:58
edit2Rapporteer  
Reageer normaal of anders niet. Edit: Arjan.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #4 Mei 12, 2007, 19:21:58
edit2Rapporteer  
of gaan ze gaan er kapot aan...maar maak me verder niet druk hoor, wees niet bezorgd...iedereen moet het allemaal zelf weten. Persoonlijk vind ik (de meeste) scholen van tegenwoordig een stelletje randebielen die het alleen nog maar om het geld gaan, maar kan me uiteraard vergissen. Dit vond ik gewoon een idioot geval dus ik dacht; meld het effe
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #5 Mei 12, 2007, 19:24:46
edit2Rapporteer  
Tsja.. Mijn eerste les ging rond de 20 knopen. Maar dan leer je het wel goed.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #6 Mei 12, 2007, 19:25:35
edit2Rapporteer  
Tjah ben nog niet goed genoeg, en heb zelf nog nooit met meer dan 27 knopen gevaren.. maar lijkt me idd niet helemaal een goed idee.. Maar goed, ik als beginner ga er toch vanuit dat de instructeurs weten waar ze mee bezig zijn, en jah een bowkite zal zeker uitmaken.
kitescholen zijn mede verantwoordelijk voor de veiligheid van de cursisten dus ik kan me niet voorstellen dat het zo heel erg is.
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #7 Mei 12, 2007, 19:32:44
edit2Rapporteer  
Bij kitesurfschool.nl weten ze heus wel wanneer ze wel of niet les moeten geven loser
The Submarine

Berichten: 223
Antwoord #8 Mei 12, 2007, 19:34:20
edit2Rapporteer  
@ Formula 1: 20 knopen zijn er geen 30 hoor!!! Das een heel groot verschil!
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #9 Mei 12, 2007, 19:36:28
edit2Rapporteer  
ik heb ook les gehad, maar veel te veel telkens was er te weinig wind enzo en dan zegt die gozer "ja je mag de volgende keer voor de helft" terwijl ik die les eigenlijk niks geleerd heb en heb veelste veel geld uitgegeven.

dus iedereen die les neemt, let erop of er genoeg wind staat en je zeker bent dat je kan kiten.   (angry_kitesmiley) ListenToMe
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #10 Mei 12, 2007, 19:42:08
edit2Rapporteer  
worden ze hard van..

idd ThumpsUp
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #11 Mei 12, 2007, 20:35:05
edit2Rapporteer  
Ik was er gisteren ook.
Ik heb o.a. een 9 mtr Bow.
Deze kite zou theoretisch 30 knopen aan moeten kunnen (max)
Ik heb'em rond 11:45 opgelaten en direct weer neer gelaten, het was echt bizar.
De wind was west maar wel vlagerig.
Om 12:30 de wind gemeten op 33-34 knopen!!! (8 bft.) (geschokt_kitesmiley)
om 13:30 zwakte de wind wat af waardoor ik wel op het water kon.
De kitesurfschool stond met 7 mtr. SLE kites.
Of het verantwoord is weet ik niet maar om beginners hier nou direct met 8 bft. te confronteren? ik betwijfel ook of dat wel goed is.
Ik heb vorig jaar ook Kitesurfschool gezien met naderende zeer zware onweersbuien (flitsen/kettingen zag je in verte aankomen)  en ze bleven gewoon staan!!! de slufter was niet meer te zien vanwege de zware regenval en ze gingen niet van het water af. en Harrie was er ook bij.
Ik vond dit werkelijk belachelijk zeker om dat de "baas"  erbij was.
Miischien moet het eens een keer goed fout gaan voordat men de roekeloosheid zelf inziet.
Its all about the money......
diederik

Berichten: 908
Antwoord #12 Mei 12, 2007, 20:55:30
edit2Rapporteer  
maakt met deie windsnelheden niet meer uit met wat voor kite je staat...het ongeluk zit dan in een klein hoekje en instructeurs zouden dat moeten weten, maar idd het gaat ze gewoon om de centen!!!!best jammer...nu maar wachten op ongelukken die de sport in een kwaad daglicht zetten....en dan allemaal gaan mekkeren....

PS: harrie; je hebt uiteindeljik nog lekker kunnen knallen toch! was echt bruut!
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #13 Mei 12, 2007, 21:14:04
edit2Rapporteer  
Ik vind het goed dat je het even hier post want als beginner denk je misschien wel van wow wat waait het hard, maar je vertrouwd toch op je instructeur.. En dat zou ook moeten kunnen, maar met zulk weer is het echt onverantwoord om les te gaan geven..!
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #14 Mei 12, 2007, 21:42:15
edit2Rapporteer  
is een instructeur bij, en gewoon klein kite kan tog gewoon
Mundaka

Berichten: 42
Antwoord #15 Mei 12, 2007, 22:10:26
edit2Rapporteer  
Natuurlijk gaat het om de centen, anders ga je toch geen kite-school beginnen.Maar het moet wel verantwoord blijven. Bij 30 knopen les geven kan echt niet, zelfs met een klein model. Als je eenmaal zelf je spullen hebt doe je wat je niet laten kan. En stoere taal zoals: "Daar worden ze hard van", is ook geen instelling.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 Mei 12, 2007, 22:14:16
edit2Rapporteer  
Nee ik vind het ook niet kunnen bij 30 knopen! Ik ben ook nog beginner
en ik kan al wel varen, maar ik heb nog geen 30 knopen gehad en ik vind
het al redelijk hard gaan met rond de 25 knopen dus.
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #17 Mei 12, 2007, 22:20:19
edit2Rapporteer  
Het zal allemaal wel meevallen! De instructeur weet echt wel wat hij doet met zijn leerlingen! Zal echt niet bewest mensen in gevaar gaan brengen om geld!
Geen

Berichten: 559
Antwoord #18 Mei 12, 2007, 22:30:35
edit2Rapporteer  
Het zal allemaal wel meevallen! De instructeur weet echt wel wat hij doet met zijn leerlingen! Zal echt niet bewest mensen in gevaar gaan brengen om geld!

echt he,, check de windrange van die boxers die ze gebruiken, kites zijn volgens mij gemaakt voor dat soort omstandigeheden......tot 37 knopen, ik heb ook gevaren en het was cker geen 37 knopen

oiiii
The Submarine

Berichten: 223
Antwoord #19 Mei 12, 2007, 22:34:00
edit2Rapporteer  
As een leerling les heeft met zoveel knopen, dan denkt hij na de lessen dat het ook wel kan met 30 knopen. En dat is dan weer helemaal niet zo, omdat je dan toch nog een aantal flinke inschattingsfouten kan maken.
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #20 Mei 12, 2007, 22:39:48
edit2Rapporteer  
As een leerling les heeft met zoveel knopen, dan denkt hij na de lessen dat het ook wel kan met 30 knopen. En dat is dan weer helemaal niet zo, omdat je dan toch nog een aantal flinke inschattingsfouten kan maken.

Ben ik het helemaal mee eens. Het zou misschien wel kunnen, (of het slim is is iets anders) maar die les zou een verkeerd voorbeeld zijn voor de rest van zo'n leerling zn dagen. die is OF bang tijdens zn les OF hy gaat later alleen maar pet 25+ varen
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #21 Mei 12, 2007, 23:33:27
edit2Rapporteer  
Het toch jammer dat dit weeeeeer harry vogelezang is die levensgevaarlijk en onverantwoord bezig is..... Is al de fucking honderste keer geloof ik dat die gast al enige staat te lessen! Een bow is absoluut geen garantie voor veiligheid! Een beetje instructeur weet dat de eerste reactie van een leerling als er wat mis gaat aan de bar trekken is en dat is nou precies wat je niet met een bow moet doen! Thnx harry dat je het weer voor de rest aan het verprutsen bent!
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #22 Mei 12, 2007, 23:54:49
edit2Rapporteer  
Tsja Harry is iid de beste niet Wink
Hoor ook verhalen dat hy gevaarlijk tussen lesgroepen heen vaart & daar gaat lopen springen.
Toch verdientie genoeg om er van te bestaan Wink
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #23 Mei 13, 2007, 00:17:06
edit2Rapporteer  
Ze waren gelukkig al weg toen ik kwam...

Maar ik vind het ook totaal onverantwoord om te lessen met zoveel wind. Tuurlijk kan je met die maat kite best gaan varen als je ervaren bent, maar niet als je het moet leren!!!

Je ziet zoveel beginners hun kite radicaal heen en weer sturen en crashen! Al heb je een 7 of 8 dan nog wordt je enorm meegesluurd als je met die wind je kite van 12 uur op het water laat knallen! En met de vol aanlandige wind is het alleen maar riskanter omdat je snel op het strand terecht komt!!
FOUTE BOEL!
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #24 Mei 13, 2007, 00:32:06
edit2Rapporteer  
nou dan zal ik het nog ernstiger bevestigen met een verhaal dat ik zelf ongeloofelijk vind maar wel zelf heb meegemaakt bij mijn eerste kitesurf les bij hem.
we hebben met een normale c kite gesurfd maar het was eigenlijk te veel wind voor die maat want was dikke 5/6 bft en een kite maat van ongeveer 10m2 (kan ik me niet precies meer herinneren)
en het weer sloeg steeds om van onweersbui tot stralend weer.
we hebben geen oefening gehad maar zijn gewoon direct begonnen met een grote kite (ik wist hoe het ongeveer moest maar de andere 2 hadden volgens mij nog nooit gekite)
we hebben hem alle drie nooit zelf mogen landen of starten..........
het enige wat wij in die les hebben gedaan is gebodydragged en gesurfd, maar steeds had de instructeur de kite mee het water in en uit genomen en gaf hem ons dan over......
het rare was bedact ik me later dat het al een grote kitemaat  was maar dan ook nog vol gepowerd (geschokt_kitesmiley) maar dit was nog niet alles op een gegeven moment kwamen er donkere wolken aanzetten met een stortbui zo erg dat je de windmolens aan de overkant niet meer kon zien........
en met deze stortbui ook een dikke onweersbui.
wij waren gelukkig optijd uit het water maar er waren ook best veel kitesurfers die ondanks de onweersbui op het water bleven.
op een gegeven moment toen wij aan het schuilen waren onder de kite sloeg er zelfs in het water bliksem in terwijl dat er nog steeds mensen in het water waren want toen de bui over was kwam een andere instructeur zeggen dat hij de lading langs zijn been af voelde gaan..... (geschokt_kitesmiley) (sealedlips_kitesmiley)
hierna zijn we weer het water in gegaan en na een tijdje zei de instructeur dat we langzaam gingen stoppen en allemaal nog een keer mochten nou..... toen een meisje uit mijn groepje aan de beurt was voer ze te ver naar het ondiepe stuk bij het strand waarna ze viel en zich op haar arm opving...
de  kite sloeg in een andere zijn lijnen en wij er snel heen gerend en daar troffen wij een schreeuwend iemand aan diie uit het water werd getild.
deze werd afgevoerd met een buggy (schreeuwend van de pijn) want de ambulance wou eerst niet komen en toen hebben ze nog een keer gebeld en toen kwamen ze NA 1 UUR rustig aanrijden !!!!!!
ik heb later nog contact met haar opgenomen en te horen gekregen dat ze de arm uit de kom had en gebroken......

eerst dacht ik dat het een goede les was en dat ik veel geleerd had..... later viel me dit dus zwaar tegen!

ik ben het met de meeste eens in dit topic het gaat alleen om het geld en hierdoor wordt soms de veiligheid vergeten.......

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.