safety Xbow

Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #25 Mei 21, 2007, 01:55:46
edit2Rapporteer  
er zijn nog meer tricks behalve een handlepass
zoals een deadman of een boardpass uit de oude doos
Nooit van gehoord  (tong_kitesmiley)
chico

Berichten: 1112
Antwoord #26 Mei 21, 2007, 02:06:46
edit2Rapporteer  
@Lodo, ik gebruik de ''da tickler" van Naish op m'n mystic trapeze. De donkey kick van m'n chicken loop heb ik er af gesneden met 'n stanley mes. De tickler van naish bevestig je om je haak en kan never nooit in je buik prikken. Het is een soort "pigmeeen piemeltj". Deze staat recht vooruit. Het is wel 'n redelijk geworstel om je chicken loop te zekeren en daarbij moet je de tickler bijna dubbelvouwen. Grote voordeel is dat je altijd ingehaakt bent. Wel alleen aan te bevelen met hooked varen want je krijgt tijdens het varen nooit je chicken unhooked. Heb je namelijk 2 handjes voor nodig.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #27 Mei 21, 2007, 02:20:49
edit2Rapporteer  
flyintrunkie, dan heb je toch een leash aan je CL...leash heb je altijd nodig, dus wat je zegt is beetje onzinnig, ....
onzinnig wat ik zeg? :Smiley
Het blijkt wel dat er mensen kiten zonder die leash, anders raak je je kite niet kwijt
**NN**

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #28 Mei 21, 2007, 02:22:28
edit2Rapporteer  
Dit is de reden waarom er bij Core-kites een fifth aan je kite zit zodat je hem nooit kan kwijtspelen.
De chickendick bevestig je ook aan je trapeze ... zie foto.

Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #29 Mei 21, 2007, 02:35:51
edit2Rapporteer  
er zijn nog meer tricks behalve een handlepass
zoals een deadman of een boardpass uit de oude doos
Nooit van gehoord  (tong_kitesmiley)

Fillumpie van een deadman:
http://kitefilm.com/video/deadman.wmv
of een boardpass:
http://kitefilm.com/video/boardpass.wmv
De laatste kon ik trouwens nog niet
(Niet dat ik met dit soort tricks bezig ben hoor.....)
lodo

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #30 Mei 21, 2007, 02:44:43
edit2Rapporteer  
er zijn nog meer tricks behalve een handlepass
zoals een deadman of een boardpass uit de oude doos
Nooit van gehoord (tong_kitesmiley)
ook nog nooit gehoord van www.kitefilm.com
bij download en dan trick of the week kan je ze bekijken
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #31 Mei 21, 2007, 02:53:56
edit2Rapporteer  
maa rdan ben je dus ingehaakt...
Henning

Berichten: 581
Antwoord #32 Mei 21, 2007, 03:38:33
edit2Rapporteer  
Dit is de reden waarom er bij Core-kites een fifth aan je kite zit zodat je hem nooit kan kwijtspelen.
De chickendick bevestig je ook aan je trapeze ... zie foto.




En dan steek je je chickenloop door de ring waar je leach aan hangt...
Dan heb je je voor de handelpasses ect een leach @ chickenloop en in geval van nood trek je je chickenloop los en dan hangt je leach aan je 5th-line...

Zo heb ik het teminste @ mijn FS hangen.

Zelf had ik afg donderdag ook een leuke aanvraaring met een Chabrina CO2 (Recon2 systeem)
Een medekite loopte zijn kite om mijn lijnen heen (ong 5 meter van mij af)waardoor de boel dus fucked was.
Liet mij kite gelijk schieten op de 5th. Maar aangezien de CO2 zijn lijnen verdraaid om de mijnen zaten wou zijn saftey niet werken.
Toen trok hij zijn saftey maar bij gebrek aan een leach schoot zijn kite downwind en belande zijn bar in mijn toming, waardoor de Co2 open op zijn LE bleef staan en ik als nog een anker aan me had hangen.
Dat anker was pas weg nadat hij naar zijn kite was toe gerend en de boel los had geknoopt.

Pers. ben ik daarom ook van menig, vertrouw niet te veel op de 100% depower / Recon2 / weet ik veel wat, maar zorg dat dat ding gewoon kan wapperen op een 5th of iets anders leuks.

maa rdan ben je dus ingehaakt...


Mja... maar sommige lui fixxen dan een stopperbal @ depowerlijn om toch die jumps te kunnen doen en dan heb je helemaal geen saftey meer Wink

Claudia

Berichten: 502
Antwoord #33 Mei 21, 2007, 03:41:17
edit2Rapporteer  
We hebben iets van een uur staan praten en ik had het je toen al uitgelegd maar had het je graag nog een keer uitgelegd. Snap dat je op dat moment andere dingen aan je hoofd had. Ik vaar nooooooit maar dan ook nooooit zonder safetyleash. Dat voorop. Maar aangezien je als je bij de xbow2 de safety trekt je kippencirkel aan je vast blijft zitten en daar ook een bevestigingsoogje voor je leash zit, maak ik hem daar aan vast. Ik was compleet met ezelpiemel ingehaakt aan het varen, al zeker een uur en was aan het oefenen op mijn 720 transitions toen ik tot mijn verbazing na een crash opeens mijn kite kwijt was. Ik vond het erg vervelend dat ie bij je in je lijnen kwam, heb een paar keer mijn excuus aangeboden en was blij dat de  kite op het water en niet op iemand op de kant tot stilstand kwam. Om je vraag nog eens te beantwoorden, de safety zit hem bij de xbow in het override systeem waarbij je de bar door een stopper drukt en als je hem helemaal kwijt wilt kun je dus ook nog aan je safety trekken waardoor de leash aan een lijn aan je kippencirkel aan je vast blijft zitten. Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is en nogmaals sorry voor het ongemak, ik weet niet wat ik hier nog verder aan had kunnen doen!

groet, Claudia
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #34 Mei 21, 2007, 03:44:32
edit2Rapporteer  
ja claudia!, misschien dat hij het van jou wel geloofd haha
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35 Mei 21, 2007, 05:21:54
edit2Rapporteer  
Ik heb effe een foto gemaakt en erbij gezet waar je de leash bij een Cabrinha bow kite vast moet maken.
Als je hem hier vast maken en je released hem zal die niet weg gaan maar op override safety.
En als die dan nog los moet kan je, je leash los maken. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groet Marc.

RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #36 Mei 21, 2007, 13:32:06
edit2Rapporteer  
Yups, daar doe ik de leash van m'n SB 1 ook altijd vast!
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #37 Mei 21, 2007, 13:52:44
edit2Rapporteer  
ja claudia!, misschien dat hij het van jou wel geloofd haha
Het heeft niets met 'geloven' te maken hoor.....  De chickenloop was volgens mij nog dicht, dus gewoon van de haak afgeschoten.. Wat ik (nog steeds) niet begrijp is dat ie dan niet aan je leash blijft hangen....

@Claudia: excuses had ik al geaccepteerd hoor, zoiets kan blijkbaar gebeuren. Ik wil alleen voor mezelf weten hoe zoiets kan gebeuren. Het klopt toch dat je chickenloop nog dicht zat?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #38 Mei 21, 2007, 15:34:10
edit2Rapporteer  
Ja maar als je released blijft de chickloop dicht zetten aan je trapeze, en dan gaat die bij dat ijzere stukje los. Boven je rode quick release handle.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #39 Mei 21, 2007, 16:43:42
edit2Rapporteer  
bij de sb 1 kan je hem ook aan een powerlijn vast maken daar zit een ringetje waar je leash aan kan
(al een paar keer vertelt)

met de oneill downwinder zag ik iemand met zijn cabrinha bow waar zijn chikkenloop vanaf was dan ben je dus mooi de sjaak want dan kan je kite zo weg vliegen
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #40 Mei 21, 2007, 16:59:46
edit2Rapporteer  
laat maar flyingtrunkie, iedereen heeft het nu al op verschillende manieren uitgelegd. De volgende keer laat ik het wel even zien. Als je goed naar de chickenloop op de foto kijkt dan zie je zelf het oogje wel waar ik mijn leash aan vast maak. (en andere uiteinde dus aan een van de voorlijnen)

Btw, wat marc zegt, daar ben ik het niet helemaal mee eens.  Je kunt hem toch ook zelf door de stopper duwen? De bedoeling is, dat als je hem released dat je dan je vlieger nog aan 1 lijn aan je vast hebt zitten. Dus van ringetje aan de rechter voorlijn (die er dus  niet voor niets zit) naar oogje aan de chickenloop (die er ook niet voor niets zit) en niet anders! Anders heeft zo;n leash echt totaal geen zin! De plek voor de leash die jij aanwijst is alleen van belang als je unhooked gaat springen. Dan moet ie van daar naar je trappeze ja. Maar misschien bedoel je dat ook? Zal echter niet voor het merendeel van belang zijn.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Mei 21, 2007, 17:06:49
edit2Rapporteer  
laat maar flyingtrunkie, iedereen heeft het nu al op verschillende manieren uitgelegd. De volgende keer laat ik het wel even zien. Als je goed naar de chickenloop op de foto kijkt dan zie je zelf het oogje wel waar ik mijn leash aan vast maak. (en andere uiteinde dus aan een van de voorlijnen)

Btw, wat marc zegt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt hem toch ook zelf door de stopper duwen? De bedoeling is, dat als je hem released dat je dan je vlieger nog aan 1 lijn aan je vast hebt zitten. Dus van ringetje aan de rechter voorlijn (die er dus niet voor niets zit) naar oogje aan de chickenloop (die er ook niet voor niets zit) en niet anders! Anders heeft zo;n leash echt totaal geen zin! De plek voor de leash die jij aanwijst is alleen van belang als je unhooked gaat springen. Dan moet ie van daar naar je trappeze ja. Maar misschien bedoel je dat ook? Zal echter niet voor het merendeel van belang zijn.

Claudia? Volgens mij had jij vorig jaar op Enkhuizen ook al een geintje met een Xbow1 Die tollend door de lucht ging? Toen vloog je kite ook bijna bij andere kiters door de lijnen.
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #42 Mei 21, 2007, 17:59:55
edit2Rapporteer  
wat wil je daarmee zeggen dan??? Je hebt gewoon in de history zitten bladeren en komt nu met een of andere loze kreet die kant nog wal raakt. Als je goed hebt gelezen kon je zien dat toen de bridle over de tip heen ging en dat de kite begon te loopen waarna ik logischerwijs aan mijn safety heb getrokken ja...Mijn kite heeft toen niemand geraakt dus ik snap niet zo goed waarom je dat er nou bij moet halen?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #43 Mei 21, 2007, 18:04:34
edit2Rapporteer  
Mmmmmmmmmmmmm....................missch ien dat je toch ook aan jezelf ligt. Vindt het nogal wat dat het jou 2X gebeurd in 1 jaar, 2 jaar geleden is door zo'n geintje iemand om het leven gekomen! Wat ik wil zeggen s alleen dat je verschrikkelijk moet uitkijken met dit soort dingen.


Claudia

Berichten: 502
Antwoord #44 Mei 21, 2007, 18:18:43
edit2Rapporteer  
Jezus, zeg dan niks.... Wat een bullshit voor iemand die zelf niet eens in staat is om zijn safety te trekken (in ijmuiden, mocht je het vergeten zijn).
Myzrael
Gast
Antwoord #45 Mei 21, 2007, 18:19:45
edit2Rapporteer  
Stelletje zeikerds zitten hier erbij....Alsof ze het niet vaak genoeg heeft gezegd. Ze moet waarschijnlijk op haar knieen om vergevenis vragen? Lekkere schijnheiltjes allemaal....jullie gebeurd uiteraard nooit wat Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #46 Mei 21, 2007, 18:32:55
edit2Rapporteer  
laat maar flyingtrunkie, iedereen heeft het nu al op verschillende manieren uitgelegd. De volgende keer laat ik het wel even zien. Als je goed naar de chickenloop op de foto kijkt dan zie je zelf het oogje wel waar ik mijn leash aan vast maak. (en andere uiteinde dus aan een van de voorlijnen)

Btw, wat marc zegt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt hem toch ook zelf door de stopper duwen? De bedoeling is, dat als je hem released dat je dan je vlieger nog aan 1 lijn aan je vast hebt zitten. Dus van ringetje aan de rechter voorlijn (die er dus niet voor niets zit) naar oogje aan de chickenloop (die er ook niet voor niets zit) en niet anders! Anders heeft zo;n leash echt totaal geen zin! De plek voor de leash die jij aanwijst is alleen van belang als je unhooked gaat springen. Dan moet ie van daar naar je trappeze ja. Maar misschien bedoel je dat ook? Zal echter niet voor het merendeel van belang zijn.

Ja oke maar ik ga niet unhooked en doe hem daar ook aan.
Maar het beste is eigenlijk om een touwtje vanaf het ringetje aan de powerlijn
naar je chickenloop brengen en dat dat touwtje aan je chickloop en je leash te
maken.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47 Mei 21, 2007, 18:36:32
edit2Rapporteer  
Jezus, zeg dan niks.... Wat een bullshit voor iemand die zelf niet eens in staat is om zijn safety te trekken (in ijmuiden, mocht je het vergeten zijn).
@ Myzreal, je hebt gelijk Het viel me alleen op dat het bij Claudia gebeurd.

PUNT

IJmuiden?..................Nee, ik kite nooit op IJmuiden dus je bent in de war met iemand anders.
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #48 Mei 21, 2007, 18:41:23
edit2Rapporteer  
Ja hoor, dit gebeurt alleen bij Claudia......:S Fuck that!

laat maar, zie dat je gewoon dat bericht van hanglos hebt gekopieerd....sensatiezoeker! Door mensen als jou komt het kiten in een kwaad daglicht te staan ja, mensen die van een mug een olifant maken! Er is helemaal niks gebeurd verder, toen niet en nu niet en jij gaat hier een beetje lopen mierenbibsen. Ik ga ook verder niet meer op je reageren nOOb!
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #49 Mei 21, 2007, 19:00:30
edit2Rapporteer  
Ja oke maar ik ga niet unhooked en doe hem daar ook aan.
Maar het beste is eigenlijk om een touwtje vanaf het ringetje aan de powerlijn
naar je chickenloop brengen en dat dat touwtje aan je chickloop en je leash te
maken.

Ja..... doe jij lekker je leash zo dat als je aan je safety trekt, je hetzelfde effect hebt als wanneer je hem door de stopper drukt. Doeiiii! Ik heb het hier wel weer gezien, jammer van zo'n site!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.