Top 3 ergste crashes/vervelende ervaring

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #50 April 25, 2008, 17:43:17
edit2Rapporteer  
precies vinnie,... niet zo bang zijn globe. Anders was skateboarden allang verboden,..... (type dat maar eens in op youtube)


Zelfs onze Ruben demonstreert dat voor ons Tongue loser schater:


http://www.youtube.com/watch?v=OEOEaeE08q0
kees69

Berichten: 280
Antwoord #51 April 25, 2008, 17:51:01
edit2Rapporteer  
3. nog niet gehad  ThumpsUp
2. nog niet gehad  ThumpsUp

1. In Brazilie, lekker vlak water, lekker zonnetje, goed windje, perfecte omstandigheden dus.
    Totdat ik met wegvaren gegrepen werd door een windvlaag. Achterste voet uit me binding dus al
    me gewicht op voorste binding, waardoor bord als soort anker ging fungeren.
   
    Resultaat.........een pijnlijke krak in de knie. Knieband gescheurd en toen nog op brommertje terug bij
    pousada zien te komen, wat een nikszooi was dat zeg.

    Ben er wel zo'n 6 maanden mee zoet geweest.

Nu gelukkig alles weer ok, en heb al geweldige week op El Yaque achter de rug. Geen centje pijn meer.

Morgen me nieuwe kites, Boxer SLE, ophalen ter vevanging van me eerste kitejes de CO2's. Het seizoen ziet er
weer rooskleurig uit Joepie
Marja de Bij

Berichten: 47
Antwoord #52 April 25, 2008, 21:53:22
edit2Rapporteer  
Gelukkig valt het bij mij nog mee:

1. Mezelf met harde wind en 6 m2 kite over een strekdam heen getrokken. Reageert toch wel erg snel zo'n babykiteje. Gelukkig alleen een paar sneetjes in mijn pak en een dikke knie.

2. Na een val board uitgeschoten, in een hoge golf tegen mijn kop gekregen. Gevolg: zwelling aan de zijkant van mijn hoofd, volgende dag een blauw oog.

3. De 10-tallen keren dat ik als een dolfijn achter mijn kite aangetrokken werd omdat ik meer op andere dingen aan het letten was dan mijn kite. Beginnersgeluk hè!

Tom

Berichten: 2890
Antwoord #53 April 25, 2008, 21:56:08
edit2Rapporteer  
Pfoe,

Nummer1 Workum Crash
Het waaide, schat 35 a 40 knopen want stond overpowerd met me 8tje nitro (80 kilo) en was flink aan het loope die dag, we waren net klaar met de IKO instructeurs cursus en waren dus nog ff lekker zelf aan het knallen. Na een zooi loops ging het eindelijk een keer fout, op het moment van het inzetten van de loop kickte er ff een goeie vlaag in waardoor ik op me rug draaide en controle verloor.. Ik had een vrije val van ... een heus tering end en ik dacht heel even dit is het, dit kan niet goed gaan. Het volgende moment klapte ik met me rug op het water lang nadat ik me kite al hoorde crashe. Ik hoorde alles goed kraaken en was goed de weg krijt, ik weet nog dat die gasten masaal ff kwamen checke of het ging, ik stond wel maar was niet aanspreekbaar voor een behoorlijke tijd.. gelukkig geen serieuze blessures aan overgehouden
Wat heb ik er van geleerd? Concentratie beter vasthouden en gewoon weer doen Smiley Nog steeds niet zo grof als toen maar dat was dan ook net ff te.

2. Nogmaals een kiteloop op de slufter, uitgehaakt met 8m overpowerd, hield hem niet en ging met mach 3 head first het water in.

3. Een recon systeem dat even verkeerd zat, wederom met de zelfde kite! Door de harde wind en het klapperen van me kite was een stuurlijn in de klit gekomen bij het recon ballentje, het was moeilijk te zien met oplaten omdat de lijnen goed liepen, een maatje liet hem los en de kite gaat het vol door het windvenster.. Ik vloog over al die gasten heen en smakte flink hard om de grond, ik ben een ervaren kiter maar trek dan maar is je safety.. Een maat van me was op tijd om de kite te pakken, gelukkig! Conclusie, blijf altijd scherp en check desnoods 3x je gear
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #54 April 25, 2008, 21:58:11
edit2Rapporteer  
ow ja ik heb ook bijna mijn been gebroken, voet bleef hangen in de strap
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #55 April 25, 2008, 22:04:07
edit2Rapporteer  
Bedankt en tot snel!Als ik weer een poot of enkel breek kap ik met kiten.(zeg ik nu hahaha)En ik heb een North Dragon ,board is top bindingen K*t


Sjezus, dat ik vorig jaar geheel aan mij voorbij gegaan, Erik de Berik Shocked Shocked Shocked
Ik zag dat je veel poste in die tijd, en idd. heb ik je al een tijdje niet meer gezien. Wat een verhaal. Ik kreeg gelijk overal jeuk en pijn bij het lezen van je verhaal! Tongue

Je had toch geen Nobile he? Het is ook een van mijn grootste nachtmerries dat mijn voet eruit schiet en dit gebeurd. Ik heb het al een paar keer gehad en iedere keer liep het goed af... Undecided

Sterkte ermee en tot snel weer op het water! ThumpsUp
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #56 April 25, 2008, 22:30:08
edit2Rapporteer  
1. met een dikke 6 bft aan mn 10.5 een sprong inzetten die veel te hoog ging. Mn voet vloog uit mn strap en toen ik mn board uit wou schoppen hing ik opeens op zn kop.

head first op het water. Ik was ff een paar minuten niet lekker Grin en 2 weken last van mn nek loser

btw, die dude waar ik die dag mee was weegt

90 kilo en voor met een 8m blacktip...

ik weeg 68 kilo en voer met een 10.5 Grin

 loser
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #57 April 25, 2008, 22:47:24
edit2Rapporteer  
ik schrok er echt van hoe hoog ik zat,
een sprong inzetten die veel te hoog ging.
schater  schater  schater Whahahahha

maar zelf nooit erge crashes gehad

keertje bij workum het strand op geslingerd, toen was k nog beginner, me board hapte toen ik 1m voor de kant vaarde Tongue
btw k werd toen uitgelaggen door een duitser schater

keer na F16 op me rug en kreeg geen adem

keertje me cap over me mond en toen bleef daar alemaal water in staan en k was uitgehaakt
kon dus niet meer ademen

tja en keerte voor de grap old school strapless varen dan springen en me board keihard tege me knie slaan
hahah  schater

maarja k vind een crashes achter af altijd wel leuk
beetje afkoelen
Jo

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #58 April 25, 2008, 23:19:03
edit2Rapporteer  
1 erge bij frontroll 3 middenvoetsbeentjes gebroken.

Hoe dan?
Ondiep water?
crahsdummie
Gast
Antwoord #59 April 25, 2008, 23:28:37
edit2Rapporteer  
1 keer over een dijk geknald op herkingen
ging van water af omdat er slecht weer aan kwam,alleen net te laat
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #60 April 25, 2008, 23:41:04
edit2Rapporteer  
Tot snel maar weer, beterschap ThumpsUp
Ik hoop nooit voor die keuze gesteld te worden. Maar een ding weet ik wel, mijn vriendin moet niet dit topic lezen Tongue Undecided

Bedankt en tot snel!Als ik weer een poot of enkel breek kap ik met kiten.(zeg ik nu hahaha)En ik heb een North Dragon ,board is top bindingen K*t
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #61 April 26, 2008, 00:11:43
edit2Rapporteer  
ow ja ik heb ook al eens een (ongewenste) kiteloop geland op het strand bij aanlandige wind 6bft Shocked Was ook wel even schrikken, maar het was maar een kiteloop zonder hoogte en ik ben lekker met m'n kont op m'n board geland en verder geschoven. En gelukkig heb ik genoeg ervaring met kiteloops dus het bleef maar bij eentje. Van geluk gesproken   Wink

Boardje was wel kapot
Jo

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #62 April 26, 2008, 02:17:34
edit2Rapporteer  
1 Rib dubbel gebroken tegen een golf na stuurfout in jump

2 Grote kite in harde wind opgelaten aanlandig. Ging loopen, weet niet waarom. Safety lukte niet in 1e loop wel in 2e maar toen lag de kite in de prikkels

3 Frontroll stuurfout ademloos
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #63 April 26, 2008, 05:16:42
edit2Rapporteer  
Kite op twaalf uur, sta met iemand achter me te praten en voel de kite uit de lucht vallen, in reactie trek ik aan mijn bar waarbij één hand losschiet, gevolg: kite duikt in vette kiteloop vol het windvenster in. Enkele miliseconde later dook ik head first 10 meter vederop de branding in en de kite was finaal in tweeen gescheurd, de schrik zat er behoorlijk in en ik heb zelfs overwogen te stoppen.
jelmerboy

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #64 April 26, 2008, 14:53:53
edit2Rapporteer  

Conclusie: niet spelen in harde wind op het strand met een surfkite  Angry(down_kitesmiley)
OF gewoon je ondergrond bekijken voor je gaat springen Wink

Sjha ergste klappers... Ik leef nog, kheb niks gebroken dus niks is echt erg.
Wel op zee gezeten, met me voeten verstrikt in de lijnen, en toen me kite als zeil gebruikt om naar land te komen.

Kiteloops op het land headfirst crashen, of met te weinig ervaring en een wipika amp 14, in e teveel wind gaan springen. En dan doodleuk je kite inde grond sturen, waardoor de kite eerst neerklapte en daarna pas ikzelf.

Boards tegen schenen, aan je leash landen ( op het land) en dan hard neerkomen. Maar dat is allemaal t risico he Smiley
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #65 April 26, 2008, 17:15:54
edit2Rapporteer  
meest vervelende ervaring?
 ListenToMe Gedurende een langere periode geen wind  ThumpDown   ThumpDown   ThumpDown

Owja: springen / je boardje verliezen / kite verkeerd insturen om dan vervolgens weer met je borst op de rail van je boardje te crashen, doet het ook goed.........
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #66 April 26, 2008, 19:35:52
edit2Rapporteer  
Aaahhh lijkt me heerlijk Tom...  ThumpsUp ThumpsUp
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #67 April 26, 2008, 22:52:34
edit2Rapporteer  
nou, die van mij er ook maar bij dan.

1. Sprongetje iets te dicht bij de kust met een windvlaagje erbij. Head first op het strand geklapt. Beetje hoofdpijn, maar voor de rest gelukkig geen ernstige verwondingen

2. na een crash in de branding kwam mijn boardje met de golf mee en klapte op mijn achterhoofd. Wederom flinke hoofdpijn, en een flinke jaap in mijn kop. Sindsdien vaar ik met een helm.

3. Rond de 30 knopen, 65 kg. mijn 8mtr niet goed afgesteld. Mijn tips klapten naar binnen (stuurlijnen waren te kort), waardoor hij in het windvenster viel. Vlak bij de grond klapte hij weer open, waardoor ik met een enorme klap werd gekatapult. safety getrokken, maar door de klap van de versnelling toch best last van mijn nek gehad.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #68 April 26, 2008, 23:06:32
edit2Rapporteer  
het mooiste is als je head first het water induikt en waarneer je nog onder ligt bijtekomen voel je je kite recht door het wind venster omhoog schieten HEEEERLIJK  loser Joepie

ja matjas dat zijn mooie momenten die moet je koesteren
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #69 April 26, 2008, 23:08:39
edit2Rapporteer  
Gaat het maar tot top3 ?

1.  Vanaf het water ongewilde sprong headfirst op het strand. Knock out, hersenschudding, nekproblemen.
Teveel depower (te harde wind), slappe stuurlijnen  waardoor kite terugviel in het windvenster en daar weer power kreeg.

2. Lucht ingetrokken met maat. In bui terechtgekomen. Kiter pakte vlieger aan de achterkant en trok hem zo vol in het venster. Gelukkig werd ik vastgehouden maar we hingen samen twee meter in de lucht.

3. Gelift op het strand, niet meer dan 10 cm maar geen grond meer onder voeten, release in prikkeldraad. Nooit meer vlieger hoog.
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #70 April 27, 2008, 00:49:56
edit2Rapporteer  
Gelukkig geen ziekenhuisklappers gehad tot nu toe, maar wel hele domme dingen gedaan:

1. Nieuwe tricks oefenen ver bij van de kust vandaan (fout 1), vervolgens kite crashen en niet goed kunnen herstarten omdat de struts niet hard genoeg waren opgepompt (fout 2). Het enige goede hieraan is dat er een maat bij me was, die me kon helpen.

2. Na een crash zat er een voorlijn om een tip waardoor mijn kite ging loopen op het water. Vervolgens probeerde ik de 5e lijn aan te trekken voor depower. Omdat ik geen grip had even een slagje met de lijn om mijn hand gemaakt. Gevolg: bijna mijn pinktop kwijt (lus om mijn pink, lijn schoot nog net los tijdens een loop).

3. In overpowerde condities toch even je kite proberen op te laten, omdat je geen kleinere bij je hebt. Gevolg: ongecontroleerd terug gegooid worden op het strand. Paar weken last gehad van mij hiel.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #71 April 27, 2008, 02:35:20
edit2Rapporteer  
ik ben gelukkig zo vaak zo hard neer gekomen dat ik het eigenlijk niet meer herinner

ik lees hier wel veel verhalen die ik een beetje in twijfel trek. zo is 3m zomaar gelift worden erg lastig aangezien de meeste mensen hier op het forum niet eens 3m springen als ze willen. same story goes for 5m.

verder vind ik het en beetje zinloos topic dit. fouten maken we allemaal leer ervan en ga gewoon lekker door, vind dit topic toch een beetje patserig van kijk wat ik allemaal heb gehad. vandaar ook de overdreven verhalen.

zelfde reden dat ik mijn ervaringen hier niet neerzet.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #72 April 27, 2008, 02:36:01
edit2Rapporteer  
Aaahhh lijkt me heerlijk Tom...  ThumpsUp ThumpsUp

Het was echt een ziekelijke crash gewoon.. Ben een ervaren kiter heb wel wat meegemaakt maar dit sloeg alles, voglends mij waren willen maarten huisman en jelle snel ter plaatsen ik weet het niet eens meer net alsof ik teveel gezopen had
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #73 April 27, 2008, 03:02:32
edit2Rapporteer  
zelfde reden dat ik mijn ervaringen hier niet neerzet.

Whahahahahha schater  lolll

volges mij ben jij echt cool Tongue
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #74 April 27, 2008, 03:06:15
edit2Rapporteer  
volges mij ben jij echt cool Tongue

get in line, mark's first!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.