Review NPX Lucifer.

Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #100 Januari 02, 2009, 18:31:05
edit2Rapporteer  
mmh ok, denk wel dan de M te nemen. Worst case kan ik die nog terugsturen!
Bedankt allemaal!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #101 Januari 02, 2009, 19:48:34
edit2Rapporteer  
Ik heb die Lucifer nog eens van dichtbij gebekeken en het ziet er netjes uit. Ik blijf m'n uitgesproken twijfels hebben over het nut van de flappen, rokken, zakken en capuchon in verband met zwem en drag gebruik. zie ook dit relaas van slufter hufter Ray op de gelijknamige site:

"Fijn....

Na een sprong schoot me kite door me lijnen heen. Dan maar release... echter had ik niet gekeken hoever het strand was. FF zwemmen dan maar.... FOUT geen meter vooruit komen in een drysuit. Na 5 min worstelen gaf ik het op. Dan maar me kite binnenhalen en self-rescue naar de kant. Koud had ik het zeker niet bij een goede 10/15 min in het water liggen, maar zo verschrikkelijk uitgeput dat ik maar even op de kant ben gaan liggen.

Zwemmen in een drysuit is gewoonweg niet mogelijk"


De opmerking over zwemmen is in dit geval waarschijnlijk gebasserd op de ervaring met de Lucifer. Mijn persoonlijke ervaring en die van vele anderen is dat dit prima kan met andere droogpakken, ongeveer hetzelfde als met een wetsuit.

Daarnaast is de rits van het door mij bewonderde exemplaar van kunststof, en in een vrij lichte kwaliteit. De schakels zijn van het "lusjes type", en deze schakels trekken twee paar rubber strips tegen elkaar. Ik vrees dat dit icm met zand een kort leven beschoren is.

Vanuit mijn persoonlijk ervaring met kiten en ontwerpen met drysuits: Gebruik dit pak vooral als je vlak bij de kant blijft. Daar wordt je ook het beste gezien door de hordes kite-cheerleaders die er altijd staan in de winter.

Zoek het voor veilig kiten en lange levensduur vooral in de pakken met een strakkere snit en heavy duty metalen ritsen zoals de Guls en OR pakken.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #102 Januari 02, 2009, 20:37:46
edit2Rapporteer  
hmm nu twijfel ik weer
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #103 Januari 02, 2009, 21:13:36
edit2Rapporteer  
Oké ik zal mijn vraag herformuleren. Heeft iemand al eens wat handlepasses, backmobe's, back to blinds etc. gedaan met dit droogpak? Lukt dit wat? Of is het lastiger dan in een wetsuit?

Ik wil teveel kopen en ik kan niet kiezen uit een nieuwe wetsuit of een droopak voor Maart en April dan.




Zo te zien is het geen probleem:

Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #104 Januari 02, 2009, 21:46:26
edit2Rapporteer  
Ja het lukt wel, maar misschien is het niet zo handig als met 'n wetsuit.
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #105 Januari 03, 2009, 01:02:39
edit2Rapporteer  
Ik heb net al HJ de Gul besteld. Vond de Lucifer toch te baggy en nu het zwemmen ook een zware opgave lijkt, ben ik blij dat ik de gul krijg.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #106 Januari 03, 2009, 03:10:53
edit2Rapporteer  
mja, kiten is niet zwemmen

aiai, ok, iemand al zwemervaringen die minder negatief zijn met de NPX?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #107 Januari 03, 2009, 03:25:35
edit2Rapporteer  
bodydraggen is niks zeiden wat personen op 1e pagina...lezen;)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #108 Januari 03, 2009, 04:39:40
edit2Rapporteer  
Surfboy is ook op kiteforum actief en daar worden ook veel vragen beantwoord.
Volgens mij val je steeds een beetje in herhaling.
Je gevoel zegt dat je qua looks voor de Lucifer wil gaan en je verstand/protomonee zegt dat je beter voor een Gul pak kan gaan. Nu nog ff de knoop doorhakken  Undecided
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #109 Januari 03, 2009, 10:10:43
edit2Rapporteer  
Altijd dat gekloot met dat geld he. Je wilt graag het beste, maar geen sponsors en dan moet je concessies doen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #110 Januari 03, 2009, 11:31:47
edit2Rapporteer  
Gul is geen consessie
torretje

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #111 Januari 03, 2009, 12:14:30
edit2Rapporteer  
Ik vaar al een tijdje met een gul dry suite.
Erg fijn pak en zeer waem in combintie met het onderpak en thermo ondergoed.
Betaalde 239 euro inclusief verzendkosten en onderpak.
Uit mijn duik ervaring weet ik dat de metalen ritsen veel langer meegaan,
Waneer je de ritsen te dik invet met siliconen gaat er ook meer vuil tussen zitten wat veel slijtage geeft.
Heb 1 jaar een prolimit  pak gehad met kunstof rits.
Na 4 maanden begon deze te lekken op de rits.
Oorzaak: vuil, zand,en andere shit
Advies: maak na elke sesie ook je rits goed schoon.
Veel plezier
Ps Gul maakt gebruik van neopreen en latex saels,waarbij neopreem veel meer comfort geeft.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #112 Januari 03, 2009, 12:54:34
edit2Rapporteer  
Het enige dat me stoort bij de GUL is dat telkens als ik reviews lees, heeft de persoon water binnengekregen na een (zware) crash.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #113 Januari 03, 2009, 13:10:49
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je bij ieder pak wel water binnen krijgt bij een zware crash, als je head first met 25 knopen snelheid in het water gaat dan komt er zoveel druk op je seals dat er een beetje water doorlekt. De oplossing is om enorm strakke seals te nemen maar dat zit verschrikkelijk k*dt.
Ik besteed altijd veel aandacht aan het goed zetten van de seals, boots er netjes overheen, de kraag van je cap netjes over de seal heen, en eigenlijk heb ik die problemen niet. Dat zal voor GUL niet veel anders zijn als bij mijn OR pak, hoewel ik de neopreen seals niet ken.

Het kerstpak droeg niet veel bij aan het comfort overigens
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #114 Januari 03, 2009, 15:42:53
edit2Rapporteer  
Ik heb al aardige zware crashes achter mijn kiezen gehad en geen druppel door de seals gekomen. Dit komt mede doordat je schoentjes, handschoenen en cap over de seals heen zit, dus is het vrijwel onmogelijk nog water naar binnen te scheppen als je met mach 5 het wateroppervlak doorboort.
tegen de tijd dat je geen handschoentjes en cap meer nodig hebt dan vaar ik ook weer in een wetsuit en maakt het ook niet meer uit dat je nat wordt.

De neopreen nekseal is erg comfy btw, en laat ook geen water door.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #115 Januari 03, 2009, 18:58:06
edit2Rapporteer  
Kitedemon jij hebt het over de NPX he?
Ik kan me niet voorstellen dat de NPX zo veel duurder is alleen maar voor de design.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #116 Januari 03, 2009, 19:01:21
edit2Rapporteer  
Kitedemon jij hebt het over de NPX he?
Ik kan me niet voorstellen dat de NPX zo veel duurder is alleen maar voor de design.
schater
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #117 Januari 03, 2009, 19:05:16
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik kan me niet voorstellen dat de NPX zo veel duurder is alleen maar voor de design.

Ze moeten de R&D nog terug verdienen.. Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #118 Januari 03, 2009, 19:05:41
edit2Rapporteer  
Kitedemon jij hebt het over de NPX he?
Ik kan me niet voorstellen dat de NPX zo veel duurder is alleen maar voor de design.
Noem dan ten opzichte van ander droogpakken één duidelijk voordeel.
Ok d'r is een rits om je behoefte te doen.....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #119 Januari 03, 2009, 19:21:29
edit2Rapporteer  
Zoals ik ook al zei....
Ik heb de Lucifer back-2-back met de Enforcer van GUL gepast.
Het materiaal en de verstevigingen zijn gelijkwaardig.
De rits van GUL is kwalitatief beter en de pasvorm vond ik ook iets lekkerder.
Ik kan mij toch niet aan het idee onttrekken dat je voor de Lucifer veel moet betalen voor de looks en het merk.

Lucifer 450 pound tov 230 voor de Enforcer icl gratis fleece.
Maw je betaald dus 220,- pound extra en moet ook nog onderkleding kopen.

Ook denk ik dat je tijdens het uitvoeren van radicale uitgehaakte moves beter uit bent met de GUL ipv de Lucifer. Er bestaat namelijk altijd de mogelijkheid dat uiteinde van de bar onder je jack zou kunnen komen met alle gevolgen van dien.

Heb geen ervaring met OR dus kan daar weinig over zeggen maar GUL en OR maken al wat jaartjes drysuites en hebben dus veel ervaring in huis.

Tja ervaring zal het leren...
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #120 Januari 03, 2009, 19:34:42
edit2Rapporteer  
oké, goed, ik weet wat ik neem Wink
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #121 Januari 03, 2009, 20:21:19
edit2Rapporteer  
lucifer schater schater schater
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #122 Januari 03, 2009, 20:43:33
edit2Rapporteer  
Gul is geen consessie
Ik heb dan ook geen concessie gedaan, maar ik verplaatste me even in de positie van Surfboy.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #123 Januari 04, 2009, 01:29:08
edit2Rapporteer  
lucifer schater schater schater

Nee de GUL
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #124 Januari 04, 2009, 01:56:52
edit2Rapporteer  
Lijkt me ook de beste optie! Met gratis fleece onderkleding!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.