review droogpak Gul Enforcer

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #900 Oktober 14, 2009, 10:03:00
edit2Rapporteer  
Hijo stuur hem gewoon lekker retour joh ipv hier steeds hetzelfde te posten Wink Je geeft zelf aand at je hem gewoon terug kan geven dus waarom de moeite doen?
gravite

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #901 Oktober 14, 2009, 10:11:46
edit2Rapporteer  
Vraagje over het waxen van de rits van de gull. Wie gebruikt wat hiervoor. Zou sexwax (heb ik gebruikt voor de depowerlijnen van mijn naish kites) goed genoeg zijn of moet ik aan wat anders denken?
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #902 Oktober 14, 2009, 10:12:58
edit2Rapporteer  
Als je er net tussen zit qua maat is het lastig kiezen L of Xl ook verhouding lange ben wel/niet doet daarin mee.
Sommigen bestellen niet graag via internet.

Ik bied tot het wknd de mogelijkheid om evt te passen en over te nemen voor mijn kitecollega's die net zo zitten te dubben als ik.

Niks mis mee dacht ik zo!

En reactie's zijn er dus dan hebben we weer een kitecollega kunnen helpen!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #903 Oktober 14, 2009, 10:19:19
edit2Rapporteer  
Vraagje over het waxen van de rits van de gull. Wie gebruikt wat hiervoor. Zou sexwax (heb ik gebruikt voor de depowerlijnen van mijn naish kites) goed genoeg zijn of moet ik aan wat anders denken?

ik ben naar eurofun oostvoorne gereden.
Daar heb je zo'n duikwinkel tegenover. Ik ben daar naar binnen gestapt en heb een flesje meegekregen met een borsteltje erop. geen idee meer hoe het heette.
Maar dat kan ik vanavond thuis wel opzoeken. Blijft in sexwax niet juist troep hangen?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #904 Oktober 14, 2009, 12:05:46
edit2Rapporteer  
Vraagje over het waxen van de rits van de gull. Wie gebruikt wat hiervoor. Zou sexwax (heb ik gebruikt voor de depowerlijnen van mijn naish kites) goed genoeg zijn of moet ik aan wat anders denken?


Voor de "metalen" ritsen zijn speciale "stiften" te koop. Ik heb de mijne bij http://www.stormchaser.nl/   gekocht even een mailtje naar Barry of Wouter sturen. Ze zijn waarschijnlijk ook wel te koop bij de duiksportwinkel.

[edit mod] aangepast want er was geen bericht te lezen door een forumbug
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #905 Oktober 15, 2009, 07:46:53
edit2Rapporteer  
Ik ben van plan de rits in te smeren met PTFE (teflon) spray, check:
http://www.griffon.nl/upload/9cbd4b010359c003a706693.pdf

Gaat volgens mij prima! ThumpsUp

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #906 Oktober 15, 2009, 11:41:16
edit2Rapporteer  
Leon uitkijken met de smeermiddelen, het kan goed geschikt zijn voor de rits maar ik weet niet of je pak het lekker vind en daar zal het zeker ook op komen als je gaat spuiten.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #907 Oktober 15, 2009, 16:13:30
edit2Rapporteer  
Inderdaad gewoon de stiften gebruiken die special geschikt zijn voor deze ritsen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #908 Oktober 15, 2009, 22:28:45
edit2Rapporteer  
Heb de bretels trouwens uit mn 2009 pak gehaald. Vind zonder fijner varen.

Dat lijkt mij ook fijner, voelde ze al zitten toen ik het aan had. Zie ook niet de meerwaarde van die dingen.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #909 Oktober 17, 2009, 14:11:12
edit2Rapporteer  
Heb de bretels trouwens uit mn 2009 pak gehaald. Vind zonder fijner varen.

Dat lijkt mij ook fijner, voelde ze al zitten toen ik het aan had. Zie ook niet de meerwaarde van die dingen.

Meerwaarde zit m in het omkleden. Als je je mouwen en hoofd nog niet door het pak gehaald hebt of als je dat al wel gedaan hebt als je klaar bent, dan zakt het pak niet tot op je enkels Grin
Verder heb je er niks aan volgens mij
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #910 Oktober 17, 2009, 16:41:03
edit2Rapporteer  
Je kan je pakkie al lekker thuis  voor de helft aantrekken en dan 10min later op wijk staan te knallen.
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #911 Oktober 17, 2009, 18:06:35
edit2Rapporteer  
Ja ja ook ik heb vandaag voor het eerst even met mijn nieuwe gul enforcer gevaren. Was wel een beetje zweten maar toch wel lekker. Alleen even wennen dat je het koude water voelt door je pak heen.

Maar voor de rest  ThumpsUp

Wat doen jullie eigenlijk met de voetbanden? Ik vind het een beetje ondingen. Gaan niet in je schoenen en zeker er niet overheen. Hebben jullie ze al eraf gehaald/ gesloopt?


See joes
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #912 Oktober 17, 2009, 20:52:08
edit2Rapporteer  
Over m'n schoentjes heen die voetbanden.
Zo krijg je de perfecte afsluiting
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #913 Oktober 18, 2009, 12:27:23
edit2Rapporteer  
Wat doen jullie eigenlijk met de voetbanden? Ik vind het een beetje ondingen. Gaan niet in je schoenen en zeker er niet overheen. Hebben jullie ze al eraf gehaald/ gesloopt?

Voetbanden van fleespak eraf knippen
Voetbanden van droogpak over je schoenen heen doen
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #914 Oktober 18, 2009, 16:24:52
edit2Rapporteer  
Voetbanden van droogpak over je schoenen heen doen
mss is dat de oplossing...
Ik snap iig geen snars meer van die hele enforcer niet!!!!!!
Vrijdag met 7Bft droog gebleven.
Zaterdag met beduidend minder 'ruige' omstandigheden, pak op exact zelfde manier gedragen, kwam ik uit het water, en voelde ik een plasje water aan de binnenkant van m'n been zitten, die er op een of andere manier IN was gekomen, maar er NIET meer uit ging door diezelfde manchet!!!!!! was nog best veel ook!
IK SNAP ER GEEN REET MEER VAN!
Ik had pak als volgt aan: manchet enkel wat hoger opgetrokken; neopreen broekspijp met voetband over blote voet; daaroverheen schoentje, met klittenband om enkel heen: aan het einde dus zeker een bodempje van een theemok erin!! zal op zich niet heel veel water zijn geweest, maar het voelde als een liter...en die manchet sluit echt goed op de enkel!
Iemand een tip???
To

Berichten: 928
Antwoord #915 Oktober 18, 2009, 17:35:38
edit2Rapporteer  
je hebt in je pak gepist Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #916 Oktober 18, 2009, 18:26:07
edit2Rapporteer  
je hebt in je pak gepist Grin

 schater
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #917 Oktober 19, 2009, 11:13:25
edit2Rapporteer  
Benen harsen/waxen??? dusss helemaal smoothy Wink
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #918 Oktober 19, 2009, 12:41:54
edit2Rapporteer  
Ik had pak als volgt aan: manchet enkel wat hoger opgetrokken; neopreen broekspijp met voetband over blote voet; daaroverheen schoentje, met klittenband om enkel heen: aan het einde dus zeker een bodempje van een theemok erin!! zal op zich niet heel veel water zijn geweest, maar het voelde als een liter...en die manchet sluit echt goed op de enkel!
Iemand een tip???

Heb je de rubberen manchet ook over de bult van je enkel getrokken?
die moet best hoog anders gaat die lekken..
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #919 Oktober 19, 2009, 16:29:43
edit2Rapporteer  
manchet  plm 5 cm boven 'bult vd enkel' getrokken...

verder: erin gepist?? neej, hahaaa Grin Grin Grin Grin
's wel n goeie ja! als ik het zo herlees, kan ik me best voorstellen dat je dat denkt, hahaaa
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #920 Oktober 19, 2009, 17:12:01
edit2Rapporteer  
Ik vaarde vandaag ook weer met mijn droogpak (Mystic)...maar met mijn zomerschoentjes en ik had ook dat er wat water bij de enkels naar binnen kwam ..met mijn hoge winterschoentjes heb ik daar geen last van..
maar volgens mij is geeneen "droogpak"echt helemaal droog .. Grin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #921 Oktober 19, 2009, 17:59:31
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo Pyro Pro is helemaal droog  Grin
Het kost wat maar dan heb je ook wat. Je kleding wordt alleen vochtig van het zweet. Dus geen katoen onder je droogpak want dat houd vocht vast. Thermo ondergoed en fleecekleding eroverheen als het echt koud is. Nu voldoet alleen fleecekleding. Grin
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #922 Oktober 19, 2009, 18:06:56
edit2Rapporteer  
Als ik zonder handschoenen vaar kan er bij een crash nog wel eens wat water bij mn mouwen binnenkomen. Aangezien ik weinig spek op mn polsen hebben ontstaan er 'channels' als ik mn spieren aanspan zodat er een beetje water naar binnen kan glippen. Ontkom je gewoon niet aan en het is verder niet problematisch.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #923 Oktober 19, 2009, 18:28:29
edit2Rapporteer  
Vandaag behoorlijk wat smakkers gemaakt maar zo goed als droog gebleven  ThumpsUp
( was overigens wel met m'n wetsuit  schater )
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #924 Oktober 19, 2009, 18:49:26
edit2Rapporteer  
Voetbanden van droogpak over je schoenen heen doen
mss is dat de oplossing...
Ik snap iig geen snars meer van die hele enforcer niet!!!!!!
Vrijdag met 7Bft droog gebleven.
Zaterdag met beduidend minder 'ruige' omstandigheden, pak op exact zelfde manier gedragen, kwam ik uit het water, en voelde ik een plasje water aan de binnenkant van m'n been zitten, die er op een of andere manier IN was gekomen, maar er NIET meer uit ging door diezelfde manchet!!!!!! was nog best veel ook!
IK SNAP ER GEEN REET MEER VAN!
Ik had pak als volgt aan: manchet enkel wat hoger opgetrokken; neopreen broekspijp met voetband over blote voet; daaroverheen schoentje, met klittenband om enkel heen: aan het einde dus zeker een bodempje van een theemok erin!! zal op zich niet heel veel water zijn geweest, maar het voelde als een liter...en die manchet sluit echt goed op de enkel!
Iemand een tip???


. Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.