Verslagje el gouna juli tree corners ocean vieuw.

MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Juli 22, 2009, 09:52:47
edit2Rapporteer  
Ben vorige week een weekje naar el gouna geweest bij deze een kort verslag.

El gouna Tree corners ocean vieuw maand juli

El gouna heeft eigenlijk weinig met egypte te maken, ze hebben in de woestijn een dorp gecreerd met tientallen resort zwembaden en een hele mooie jachthaven. De mensen zijn vriendelijk maar niet opdringerig of pusherig. Voor de tuk tuk taxi e.d zijn allemaal vaste prijzen opgesteld  en kost echt niets deze vind je in boekje op je kamer, zodat je een richtlijn heb ook gaat er een gratis busje om de 15 min naar de kitezones.

Wij kozen altijd voor de 3e meest vergelegen station "kiteboarding-club". Minst druk en grootste voordeel is dat hiernaast is gelijk het strand rihanna en daar kan je met je all inclusive bandje van tree corners hele dag drinken en eten. Ook als je uitgaat naar de peanut bar of swimpool party kan je tot 12 uur drinken wat je wilt inclusief baco e.d. Dit hoort allemaal nog bij de tree corners keten. Voor echt te stappen moet je hier niet zijn, 2 x in de week is er echt iets te doen maar echt los gaat het niet.

korte opsomming

+super prijst/kwaliteit verhouding
+heel erg netjes
+jongens die je kite aanpakken en neerlaten
+pomp, compressor, kiterepair, douches aanwezig.
+uit eten erg goedkoop
+all inclusive geld ook in de bar en op het rihanna strand (naast 3e kitestation)
+prima eten en variatie
+3e station meeste ruimte 2e wat minder 1e nog minder. Wel ligt er bij de 1e  "kitepower" zo goed als geen koraal.


-3e station ligt nog best wat koraal pas goed op met trucs en springen. Doe dit bij het diepe stuk of wanneer het hoog water is. echter na uurtje varen weet je en zie je zo waar het wel of niet goed "kaal" is.
-van de 7 dagen maar 2 dagen goede wind gehad 25 kn, 1 dag 16 kn.
-niet geschikt als je ook veel wil stappen

Op schiphol werd de bagage kritisch gechekt, alles werd gewogen inclusief handbagage. Denk dat je vooral geluk moet hebben want het wisselt gewoon per vlucht. Terug werd nergens naar gekeken en kon alles zo mee.

Zal waarschijnlijk eind van het jaar nog eens terug gaan in een betere maand voor de wind, prijs kwaliteit kan echt weinig hier aan tippen.







Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Juli 22, 2009, 10:04:09
edit2Rapporteer  
Kort en bondig verslag ( is wel zo prettig  ThumpsUp ) wat was je aan euro's kwijt?
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #2 Juli 22, 2009, 10:19:33
edit2Rapporteer  
Was 825 euro kwijt voor 8 dagen waarvan een eurotje of 5 aan fooien en visum kost geloof ik 17,- 

Eigenlijk hoef je daar verder niets op te maken, aangezien alles all in is. dIt haal je dan ook echt ruim eruit, zeker met de bar aan het kitestrand.

Mocht je wel wat dingen gaan doen zijn de prijzen echt scherp. Flesje zonnebrand kost 1/3 van in nl. Je kan kiezen om je spullen te stallen voor paar euro per dag.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 Juli 22, 2009, 18:02:36
edit2Rapporteer  
klinkt goed, bedankt voor verslag.
wij gaan eind september Grin
bikiniisuit
Gast
Antwoord #4 Juli 22, 2009, 18:18:59
edit2Rapporteer  
hi ncult een eerlijk verslag (net als je verslag van Aruba btw). zelf vind ik 825 wel duur als je maar 3 dgn kunt kiten, maar zoals je zegt: zou je bijv 6 van de 8 kunnen kiten dan is t een koopje. ben 2x nr Egypte geweest en had ook maar kleine 30% vd dagen kans om te kiten. Egyptenaren hebben grappige humor, ik mag ze wel...
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 Juli 22, 2009, 18:25:18
edit2Rapporteer  
Dat het duur is voor 3 dagen kiten doe je zelf als je in deze tijd gaat eej. De topicstarter geeft zelf al aan dat het niet het windseizoen is. Maar het kan uiteraard nog goedkoper als je 14 dagen gaat bijv is het per dag omgerekend flink minder omdat het duurste het vliegtuig is.

Dus heb je de tijd ga dan 14 dagen en eventueel niet all in. Zo gek duur is het niet daar (uiteraard is all in makkelijker) en vind het zelf leuker om niet gebonden te zijn  aan je hotel of een bepaalde bar.
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #6 Juli 22, 2009, 19:00:39
edit2Rapporteer  
was jij degene waarvan je spullen 3dagen later aankwamen?
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #7 Juli 22, 2009, 19:13:54
edit2Rapporteer  
Ik kijk uiteraard naat het totaal plaatje van de prijs en dan is het voor een zon/kite vakantie niet duur vind ik. Ik kijk niet alleen naar het kite maar ook naar het resort eten e.d. Als je puur op prijs gaat kan je el gouna idd veel goedkopere alternatieven vinden maar verwacht dan geen all in aan de zwembaden/kitestrand en als je uitgaat tot 12 uur drinken wat je wilt.

Als je naar spanje e.d gaat ben je zeker het dubbele kwijt voor deze kwaliteit resort en eten, zeker vol in het "vakantie seizoen"

Nope was ik niet, hoorde het ook inderdaad, dan baal je goed.

Vaarde een rood zwarte naish cult 9 en soms een licht blauwe 12 cult.

sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #8 Juli 22, 2009, 19:18:50
edit2Rapporteer  
oh oke dan heb ik je denk zien varen die dinsdag met rond de 30knopen..ja hotel is egt super en eten ook ja
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #9 Juli 22, 2009, 19:21:46
edit2Rapporteer  
ik was trouwens 740,- kwijt bij vakantiestunt..voor 8dagen
Gerard
Gast
Antwoord #10 Juli 22, 2009, 20:01:45
edit2Rapporteer  
waarvan een eurotje of 5 aan fooien

Zo zo, jij hebt in een week ff flink uitgepakt.  Grin
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #11 Juli 23, 2009, 10:55:36
edit2Rapporteer  
hey ik ga met Kami-kiter naar el gouna op 1 sept naar het rihanna inn ...... heb je daar wat info over qua ligging etc...??? grtz dutchy
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Juli 23, 2009, 12:50:53
edit2Rapporteer  
Ik ben er nu 2x geweest en heb altijd veel wind gehad.
Ben in de Rihanna Inn en 3 corners ocean view geweest.
De hotels zijn van dezelfde Hotel keten en je kunt dan gewoon gebruik maken van het gratis eten en drinken op het kitestrand (als je all incl hebt)

Hier mijn verslag van 2007 van het 3 corners ocean view hotel
Hotel heeft iets meer luxe en zit in de oude haven.
De foto's van het kitestation zijn van het 2de station (Reseazone)
Hier mijn verslag met foto's
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,24205.0.html

Hier mijn verslag van 2008.
De Rhiana is meer een resort waar ook kinderen zich prima zullen vermaken en zit op loopafstand van het dorp. De foto's die je bij het verslag ziet zijn van het 3de kitestation
Hier het verslag met foto's
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32896.0.html

HAve fun


Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #13 Juli 26, 2009, 22:28:55
edit2Rapporteer  
thx mini-me topverslag dat word genieten dus............
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.